Ramón Menéndez: regie, cast en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Gotta Kick It Up!

2002 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 2002. Familiefilm van Ramón Menéndez. Met o.a. Camille Guaty, America Ferrera, Joanna Flores, Suilma Rodriguez en Miguel Sandoval.

Money For Nothing

1993 | Komedie

Verenigde Staten 1993. Komedie van Ramon Menendez. Met o.a. John Cusack, Michael Madsen, Debi Mazar, Benicio Del Toro en Maury Chaykin.

Twee jonge, werkloze havenarbeiders, Joey Cole en Kenny Kozlowski vinden twee zakken vol geld - $ 1,2 miljoen in briefjes van honderd - die door een geldtransportwagon verloren werden. Bange, nette Kenny wil het teruggeven, maar arme sloeber Joey niet, want met dit geld kan hij een nieuw leven beginnen.

Stand and Deliver

1987 | Drama

Verenigde Staten 1987. Drama van Ramon Menendez. Met o.a. Edward James Olmos, Andy Garcia, Will Gotay, Ingrid Oliu en Virginia Paris.

De magere, kalende computerdeskundige Olmos belandt als wiskundeleraar op de Garfield Highschool in L.A. Hij krijgt zo'n beetje de moeilijkste en rumoerigste klas die je je kunt voorstellen. Per dag gaan alle leerlingen elkaar minstens één maal te lijf. Ze hebben voor niets of niemand respect. Toch slaagt Olmos erin om hun vertrouwen te winnen en ze op het goede spoor te zetten. Ze leggen daardoor naderhand met goed gevolg hun examen af. Grandioze vertolking van Olmos als een idealistische wiskundeleraar die bewijst dat motivatie belangrijker is dan tucht. Het scenario van Menendez en Tom Musca is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en vertelt dit in een strak tempo. De film geeft tevens een goed beeld van de troosteloze getto's van de Hispano's in L.A. Het werd prachtig gefotografeerd door Tom Richmond.

La manzana de la discordia

1968 | Drama

Mexico 1968. Drama van Felipe Cazals. Met o.a. Jorge Martínez de Hoyos, Ramón Menéndez en Sergio Ramos.

In een armoedige gemeenschap op het Mexicaanse platteland, spreken drie bedelaars af om een buitenlandse ondernemer te vermoorden. Deze bijna amateuristische debuutfilm van Felipe Casals is zowel pover aan middelen als aan ideeën en anticipeert in niets op toekomstige en belangrijke films van deze regisseur.