Andréas Voutsinas: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Sacré monstre

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Alain Dhenaut. Met o.a. Jean-Pierre Darras, Annie Cordy, Jeanne Herviale, Greg Germain en Malka Ribowska.

Paniek alom in een tv-studio. De regisseur van een vaag tv-stuk slaagt er maar niet in een actrice, wier woedeaanvallen befaamd zijn, onder de duim te krijgen. Toch komt alles goed. Had grappig moeten zijn, maar heeft niets om het lijf. Het werd allemaal al vele malen eerder gedaan. Bovendien berijdt de regisseur stokpaardjes en zo'n studio als in deze film voorkomt, bestaat in werkelijkheid heus niet.

Le Grand Bleu

1988 | Avonturenfilm, Sportfilm, Drama

Frankrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Italië 1988. Avonturenfilm van Luc Besson. Met o.a. Jean Reno, Jean-Marc Barr, Rosanna Arquette, Paul Shenar en Sergio Castellitto.

Twee duikers, Jacques Mayol (Barr) en Enzo Molinari (Reno), doen al sinds hun jeugdjaren een wedstrijdje 'wie het langst en diepst onder water kan blijven zonder duikapparatuur'. Een gevaarlijk, verslavend spel. Ze zijn steevast favoriet voor het breken van records bij officiële wedstrijden. Vooral Mayol voelt zich dan ook in het water meer thuis dan op het land. De idylle komt in gevaar wanneer een New Yorks kantoomeisje (Arquette) voor Mayol valt. Regisseur Besson lijkt in zijn doorbraakfilm van alles te willen zeggen over liefde, vriendschap en volwassen worden, maar bovenal overdondert hij de kijker met schitterende beelden.

Les Voleurs de la nuit

1983 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1983. Drama van Samuel Fuller. Met o.a. Bobby Di Cicco, Veronique Jannot, Victor Lanoux, Stéphane Audran en Camille de Casabianca.

Werkeloze jongeren ontmoeten elkaar op het arbeidsbureau en besluiten uit wraak de hen vernederende ambtenaren te beroven, waarbij een van hun slachtoffers door eigen schuld een dodelijke val maakt, met als gevolg dat de politie de jongeren van moord verdenkt. Deze eerste Franse produktie van veteraan Fuller is eerder een liefdesfilm dan een sociaal drama of een thriller met actie die pas in de laatste helft aan bod komt. Prille liefde in een verloederende samenleving wordt in losstaande sc[KA2]enes getekend, die stuk voor stuk kleine bravoure-filmpjes zijn. De samenhang gaat daardoor te vaak verloren, zodat de film ondanks de boeiende elementen niet werkelijk geslaagd is. (De nasynchronisatie in Amerikaans bargoens van de exportversies is rampzalig).

Les Charlots contre Dracula

1980 | Komedie, Horror

Frankrijk 1980. Komedie van Jean-Pierre Desagnat. Met o.a. Les Charlots, Amélie Prévost, Andréas Voutsinas, Gérard Jugnot en Dora Doll.

Parodie op het Dracula-genre. Enkele goede vondsten, maar in het algemeen zeer flauw. De jonge zoon van Dracula, Dracounet is 35 jaar. Hem ontbreken de bovennatuurlijke krachten van zijn vader. Overbeschermd door zijn dominante moeder, is hij op zoek naar een vrouw. Hij schakelt de politie in. Aan het scenario werkten velen mee: Les Charlots, regisseur Desagnat, Olivier Mergault en Fernand Pluot; het idee hiervoor was van Véra Belmont en Jacques Dorfmann. Ramon Suarez was cameraman.

A Dream of Passion

1978 | Drama

Zwitserland​/​​Griekenland 1978. Drama van Jules Dassin. Met o.a. Melina Mercouri, Ellen Burstyn, Andréas Voutsinas, Despo Diamantidou en Dimitris Papamichael.

Al is Burstyn's acteerwerk als Amerikaanse die in Griekenland gevangen zit omdat ze haar drie kinderen heeft vermoord, nu nog zo sterk, het idee om haar verhaal te verfilmen parallel aan de beroemde lotgevallen van Medea had nooit mogen worden uitgevoerd. Mercouri is als de actrice die het voor de vrouw in de gevangenis opneemt totaal in een verkeerde rol geplaatst.

Monsieur Balboss

1975 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1975. Drama van Jean Marboeuf. Met o.a. Michel Galabru, Marcel Guiet, Michèle Simonnet, José Arthur en Michel Aumont.

Een gerespecteerd man - commissaris van politie en voorbeeldig huisvader - maakt van zijn machtspositie gebruik voor malversaties binnen de wet en kiest zich daarbij een getuige/medeplichtige/leerling in de persoon van een jonge vagebond, zodat hij toch de prikkel heeft om risico's te nemen. Wanneer de jongen zich tegen hem keert, wordt hij ongestraft uitgeschakeld. Deze cynische politiesatire is op scenarioniveau onvoldoende oorspronkelijk en valt de bourgeois-hypocrisie aan met overbekende middelen. Het visueel grof effectbejag zou stuitend zijn zonder de knappe hoofdrol van Galabru die de quasi- goedmoedigheid overtuigend griezelig weet te maken.

Lily, aime-moi

1975 | Drama, Komedie

Frankrijk 1975. Drama van Maurice Dugowson. Met o.a. Rufus, Jean-Michel Folon, Patrick Dewaere, Zouzou en Juliette Gréco.

Een journalist komt voor een reportage bij een fabrieksarbeider wiens vrouw er net vandoor is. Samen met een bevriende bokser probeert hij de man op te beuren en te helpen om zijn huwelijk te herstellen. Deze debuutfilm combineert een kritische confrontatie van uiteenlopende milieus met een bitterzoete liefdesgeschiedenis, die door een merkwaardig samengestelde rolbezetting met aanstekelijke spontaniteit wordt geacteerd.

Bel ordure

1973 |

Frankrijk 1973. Jean Marboeuf. Met o.a. Bulle Ogier, Claude Brasseur, Jean Rochefort, Andréas Voutsinas en Fernand Guiot.

Goochelaar werkt in morsige nachtclub waar ook zijn vriendin als zangeres optreedt. Politie-inspecteur wil hem bekentenis afdwingen, hoewel hij niets op zijn geweten denkt te hebben. Reeks gebeurtenissen verstoort evenwicht in artiestenwereldje waarbij alleen de zangeres doorbreekt naar succes. Nachtclubpodium wordt afspiegeling van de maatschappij in gestileerde satire die aantal verrassende kwaliteiten heeft, behalve duidelijkheid.

The Producers

1968 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1968. Komedie van Mel Brooks. Met o.a. Zero Mostel, Gene Wilder, Dick Shawn, Kenneth Mars en Lee Meredith.

Brooks (geboren in 1926 als Melvin Kaminsky) debuteerde in 1968 (hij was toen al 42) met de komedie The Producers. Over een tweederangs Broadway-producer (Mostel) en een brave accountant (Wilder) die hun investeerders willen oplichten door een gegarandeerde flop te produceren. Na enig zoeken wordt een veelbelovend script gevonden: Springtime for Hitler, geschreven door nazi-sympathisant Franz Leibkind ('Hitler... dat was nog eens een schilder. Hij schilderde een heel appartement in één dag. Twee lagen!'). Dat The Producers niet altijd even geslaagd is, spreekt voor zich. Waar gehakt wordt vallen spaanders, en Brooks sloeg in deze film werkelijk als een dolleman om zich heen.