Masami Inomoto (1959): camera.
Er zijn 5 films gevonden.

Tokyo!

2008 | Drama

Frankrijk​/​​Japan​/​​Duitsland​/​​Zuid-Korea 2008. Drama van Michel Gondry, Leos Carax en Bong Joon-ho. Met o.a. Ayako Fujitani, Ryo Kase, Denis Lavant en Teruyuki Kagawa.

Lieflijk absurdistisch drieluik waarin drie buitenlandse filmploegen Tokio bewieroken. Het eerste luik (Interior Design van Michel Gondry) portretteert een verlegen meisje (Ayako Fujitani) dat een gelukkig dubbelleven leidt als blankhouten stoel. Deel twee (Merde van Leos Carax) volgt de avonturen van ene Merde, een malloot in een groen pak - prachtrol Denis Lavant! - die beginnen met kattenkwaad en eindigen met een bombardement van handgranaten. Het slotstuk (Shaking Tokyo van Bong Joon-ho) draait om een stadse kluizenaar (Teruyuki Kagawa) die valt op zijn pizzabezorgster (Yû Aoi). De rode draad in Tokyo! is het beeld van de miljoenenstad als ruimhartige gastheer voor iedere zonderling. Fantastische kijkfilm.

Mabudachi

2000 |

Japan 2000. Furumaya Tomoyuki. Met o.a. Shimizu Mikio, Yashiro Asako, Ken Mitsuishi, Nakajima Yuta en Takahashi Ryosuke.

Lieflijk absurdistisch drieluik waarin drie buitenlandse filmploegen Tokio bewieroken. Het eerste luik (Interior Design van Michel Gondry) portretteert een verlegen meisje (Ayako Fujitani) dat een gelukkig dubbelleven leidt als blankhouten stoel. Deel twee (Merde van Leos Carax) volgt de avonturen van ene Merde, een malloot in een groen pak - prachtrol Denis Lavant! - die beginnen met kattenkwaad en eindigen met een bombardement van handgranaten. Het slotstuk (Shaking Tokyo van Bong Joon-ho) draait om een stadse kluizenaar (Teruyuki Kagawa) die valt op zijn pizzabezorgster (Yû Aoi). De rode draad in Tokyo! is het beeld van de miljoenenstad als ruimhartige gastheer voor iedere zonderling. Fantastische kijkfilm.

Hotaru

2000 |

Japan 2000. Naomi Kawase. Met o.a. Miyako Yamaguchi, Toshiya Nagasawa en Yuko Nakamura.

Lieflijk absurdistisch drieluik waarin drie buitenlandse filmploegen Tokio bewieroken. Het eerste luik (Interior Design van Michel Gondry) portretteert een verlegen meisje (Ayako Fujitani) dat een gelukkig dubbelleven leidt als blankhouten stoel. Deel twee (Merde van Leos Carax) volgt de avonturen van ene Merde, een malloot in een groen pak - prachtrol Denis Lavant! - die beginnen met kattenkwaad en eindigen met een bombardement van handgranaten. Het slotstuk (Shaking Tokyo van Bong Joon-ho) draait om een stadse kluizenaar (Teruyuki Kagawa) die valt op zijn pizzabezorgster (Yû Aoi). De rode draad in Tokyo! is het beeld van de miljoenenstad als ruimhartige gastheer voor iedere zonderling. Fantastische kijkfilm.

Dokuritsu shonen gasshoudan

2000 | Familiefilm, Drama

Japan 2000. Familiefilm van Akira Ogata en Akira Ogata. Met o.a. Atsushi Ito, Sora Tôma, Teruyuki Kagawa, Ryoko Takizawa en Ken Mitsuishi.

Lieflijk absurdistisch drieluik waarin drie buitenlandse filmploegen Tokio bewieroken. Het eerste luik (Interior Design van Michel Gondry) portretteert een verlegen meisje (Ayako Fujitani) dat een gelukkig dubbelleven leidt als blankhouten stoel. Deel twee (Merde van Leos Carax) volgt de avonturen van ene Merde, een malloot in een groen pak - prachtrol Denis Lavant! - die beginnen met kattenkwaad en eindigen met een bombardement van handgranaten. Het slotstuk (Shaking Tokyo van Bong Joon-ho) draait om een stadse kluizenaar (Teruyuki Kagawa) die valt op zijn pizzabezorgster (Yû Aoi). De rode draad in Tokyo! is het beeld van de miljoenenstad als ruimhartige gastheer voor iedere zonderling. Fantastische kijkfilm.

M/Other

1999 |

Japan 1999. Suwa Nobuhiro. Met o.a. Takahashi Ryudai, Makiko Watanabe en Miura Tomokazu.

Traag meanderende aanrechtdrama's komen doorgaans niet uit het land van de rijzende zon. Het vertrouwde beeld van de klassieke Japanse film bestaat uit een mystieke wereld van geisha's, rijstpapieren wanden en kersenbloesem. Vier jaar geleden maakten de programmeurs van het Rotterdamse filmfestival daarom een selectie uit het groeiend aantal Japanse films dat meer lijkt op het werk van Mike Leigh en Andrei Tarkovsky dan op de Japanse cinema die doorgaans het Westen bereikt. Onder de noemer 'Geen kersenbloesem' werd onder meer de film M/Other vertoond, een film die zich onderscheidt met improviserende acteurs die in lange, statische shots de dynamiek van onderhuidse spanningen etaleren. De film begint met de introductie van de gescheiden Tetsuro die samenwoont met zijn nieuwe vriendin Aki. Als de ex-vrouw van Tetsuro na een ongeluk in het ziekenhuis belandt, staat hun zoon Shun plotseling voor de deur. Zijn komst drijft carrièrevrouw Aki ongewild in de rol van huismoeder. Het resulterende onderhuidse conflict vormt de katalysator van een minutieuze ontleding van het drietal. (Japans gesproken met Duitse ondertitels. )