Florián Rey: regie en cast.
Er zijn 29 films gevonden.

La Danza de los deseos

1954 | Romantiek

Spanje 1954. Romantiek van Florián Rey. Met o.a. Lola Flores, José Suárez en María Dolores Pradera.

Een meisje dat altijd alleen met een oude blinde man heeft gewoond, leert op een zekere dag een leeftijdgenoot kennen. Een tot in details voorspelbaar folkloristisch melodrama.

Cruz de Mayo

1954 | Misdaad, Musical

Spanje 1954. Misdaad van Florián Rey. Met o.a. Gracia de Triana, Manuel Ligero, José María Seoane en José Nieto.

Een jonge arbeidster, tevens amateurzangeres, wordt van de moord op haar baas beschuldigd. Dit is een schilderachtige maar flauwe kruising tussen de traditionele Spaanse folkcinema en een thriller.

Tres citas con el destino

1953 | Drama

Mexico​/​​Argentinië​/​​Spanje 1953. Drama van Florián Rey, Fernando de Fuentes en León Klimovsky.

Een ring brengt een ieder die hem draagt ongeluk. Een pittoreske film, waarvan elk van de episoden zich in een van de co-producerende landen afspeelt. De film was destijds een grote commerciële flop.

La Moza del cántaro

1953 | Komedie

Spanje 1953. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Paquita Rico, Peter Damon, Rafael Arcos en Ismael Merlo.

Twee vrouwen die uiterlijk precies op elkaar lijken maar een totaal verschillend karakter hebben veroorzaken verwarring in het Spanje van de 17e eeuw. Een pseudo-historische vaudeville zonder ook maar een sprankje originaliteit of aantrekkelijkheid.

3 citas con el destino

1953 | Komedie

Mexico​/​​Argentinië​/​​Spanje 1953. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Antonio Vilar, Amparo Rivelles, Lolita Sevilla en Manuel Arbó.

Drie verschillende sketchjes, gesitueerd in elk van de drie coproducerende landen. Een flauwe, onbelangrijke film.

La Nao capitana

1947 | Avonturenfilm

Spanje 1947. Avonturenfilm van Florián Rey. Met o.a. Manuel Luna, José Nieto, Jorge Mistral en Rafael Calvo.

We zien de intriges, conflicten en liefdes die ontstaan tijdens de overtocht van de 'Nao Capitana' naar Zuid-Amerika. Pseudo-historische avonturen, weinig consistent.

La Cigarra

1947 | Drama

Spanje 1947. Drama van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Miguel Ligero, Alicia Palacios en Ricardo Acero.

De jonge Soledad wordt door vele mannen bedrogen voordat ze de ware liefde vindt. Dit huilerige melodrama typeert de Spaanse cinema van destijds.

Audiencia pública

1946 | Drama

Spanje 1946. Drama van Florián Rey. Met o.a. Paola Bárbara, Mary Delgado, Alicia Palacios en Alfredo Mayo.

Twee vrouwen uit verschillende sociale klassen staan terecht op grond van hetzelfde vergrijp: de onrechtmatige toeëigening van een baby. Dit soort Spaanse feuilletons uit de jaren veertig waren toen zeer populair.

Un Luna vale un millón

1945 | Komedie

Spanje 1945. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Miguel Ligero, Leonor Fábregas en Alicia Palacios.

Een oliemagnaat en een eenvoudige boer lijken sprekend op elkaar. Een slappe Spaanse komedie over de mythe van de dubbelganger.

Orosia

1944 | Drama

Spanje 1944. Drama van Florián Rey. Met o.a. José Nieto, Blanca de Silos, Julia Lajos en Pepe Isbert.

Een jonge vrouw trouwt met de moordenaar van haar vroegere echtgenoot. Dit tragische melodrama had in handen van Siodmak, Lang of Sirk een geniaal resultaat kunnen opleveren.

Idolos

1943 | Romantiek

Spanje 1943. Romantiek van Florián Rey. Met o.a. Ismael Merlo, Conchita Montenegro, María Bru en Juan Calvo.

De liefdesgeschiedenis tussen een Franse actrice en een jonge Spanjaard. Het is niet de moeite waard deze film te onthouden.

Ana María

1943 | Drama

Spanje 1943. Drama van Florián Rey. Met o.a. Maruja Tomás, Juan Calvo, Guillermina Grin en Maria Bru.

Dit melodrama speelt zich af in het artistieke wereldje van Cádiz uit die tijd. Rey regisseerde naar een verhaal van Antonio Quintero. Hij is één van de belangrijkste regisseurs uit de geschiedenis van de Spaanse film.

La Aldea maldita

1942 | Drama

Spanje 1942. Drama van Florián Rey. Met o.a. Julio Rey de las Heras, Alicia Romay en Florencia Bécquer.

Dit is een herverfilming van de klassieke stomme film, gemaakt door dezelfde regisseur. De artistieke kwaliteit kan niet met die van zijn beroemde voorganger worden vergeleken.

Eramos siete a la mesa

1942 | Drama, Misdaad

Spanje 1942. Drama van Florián Rey. Met o.a. José Nieto, Blanca de Silos, Conchita Tapia en Luis Arroyo.

Een schurk bedriegt de dochter van een hoogleraar. Het is vanaf het begin tot het einde een belachelijke film.

La Dolores

1940 | Drama

Spanje 1940. Drama van Florián Rey. Met o.a. Conchita Piquer, Manuel Luna, Anita Adamuz en Pablo Hidalgo.

Een man vol wraakgevoelens verspreidt roddelverhalen over de mooie Dolores. Een typerend melodrama voor de Spaanse cinema van na de oorlog dat zich in artiestieke opzicht niet veel onderscheidt van de rest.

La Canción de Aixa

1938 | Romantiek

Duitsland​/​​Spanje 1938. Romantiek van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Manuel Luna en Ricardo Merino.

Twee Moslems, zonen uit rivaliserende families, wordenverliefd op dezelfde vrouw, de mooie kleurlinge Aixa. De tweede film die Florián Rey tijdens de Spaanse Burgeroorlog in de Berlijnse Studio's van nazi-Duitsland heeft opgenomen.

Carmen la de Triana

1938 | Drama, Romantiek, Musical

Spanje​/​​Duitsland 1938. Drama van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Rafael Rivelles, José Navarro en Manuel Luna.

Een hartstochtelijke zigeunerin twijfelt tussen de liefde van een stierenvechter en die van een ex-brigadegeneraal. Een duidelijk folkloristische bewerking van Carmen van Merimée. Een van de vijf co-produkties tussen het in oorlog zijnde Spanje en nazi-Duitsland.

Nobleza baturra

1934 | Komedie

Spanje 1934. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Miguel Ligero, Carmen de Lucio en Juan de Orduña.

De tweede versie van het beroemde verhaal, deze keer ter ere van het toen populaire paar Argentina/Ligero.

Morena Clara

1934 | Komedie

Spanje 1934. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Miguel Ligero, Manuel Luna en María Brú.

Een zigeunerin en haar oom trekken langs de dorpen op zoek naar een manier om in leven te blijven zonder te werken. Een van de grootste successen uit de Spaanse filmgeschiedenis door de charme van de komische eenakters en het overvloedige volkse karakter.

La Hermana San Sulpicio

1934 | Komedie

Spanje 1934. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Miguel Ligero, Salvador Soler en Nicolás Perchicot.

Een tweede versie van de gelijknamige roman van Palacio Valdés, van dezelfde regisseur en met dezelfde hoofdrolspeelster. Deze film was een van de grootste successen in het republikeinse Spanje.

Sierra de ronda

1933 | Avonturenfilm

Spanje 1933. Avonturenfilm van Florián Rey. Met o.a. Rosita Díaz Jimeno, Marina Torres en Alfredo Hurtado.

Een man is gedwongen de bergen in te vluchten, teneinde aan een valse beschuldiging te ontsnappen. Een acceptable film, die destijds veel succes bij het publiek behaalde.

La Aldea maldita

1929 | Drama

Spanje 1929. Drama van Florián Rey. Met o.a. Carmen Viance, Pedro Larrañaga en Amelia Muñoz.

Een boerenechtpaar vecht voor een beter economisch bestaan. Dit is één van de grootste klassiekers uit de Spaanse filmgeschiedenis. Later maakte dezelfde regisseur een geluidsfilm van hetzelfde verhaal.

Fútbol, amor y toros

1929 | Komedie

Spanje 1929. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Ricardo Núñez, Blanquita Suárez en Modesto Ribas.

Twee jonge mensen worden door hun ouders gedwarsboomd in hun liefde voor elkaar; de ene vader is voetballer, de andere stierenvechter.

Agustina de Aragón

1928 | Biografie, Historische film

Spanje 1928. Biografie van Florián Rey. Met o.a. Marina Torres, María Luz Calleja, Manuel San Germán en José María Alonso Pesquera.

De film toont de dappere daden van een beroemde heldin tijdens de Spaanse Vrijheidsoorlog. Dit was één van de grootste successen uit de tijd van de Spaanse zwijgende film, ondanks het kleine budget.

La Hermana San Sulpicio

1927 | Komedie

Spanje 1927. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Ricardo Núñez, Erna Becker en Pilar Torres.

Een jonge miljonaire, vermaard om haar schoonheid en artistieke gaven, doet vrijwillig intrede in een klooster, waar zij door haar beminnelijke persoonlijkheid de zieken geneest. Het is de bewerking van de gelijknamige roman van Palacio Valdés, die hierdoor een enorme populariteit verwierf. Tevens maakte deze film van Imperio Argentina een ster. Er zijn drie herverfilmingen van gemaakt.

Gigantes y cabezudos

1925 | Komedie, Muziek

Spanje 1925. Komedie van Florián Rey. Met o.a. Carmen Viance, José Nieto en Marina Torres.

Op een feest in Aragon ontstaat een romance. Een film die destijds een enorm succes behaalde.

El Lazarillo de Tormes

1925 | Drama

Spanje 1925. Drama van Florián Rey. Met o.a. Alfredo Hurtado, Manuel Montenegro, Carmen Viance en José Nieto.

In de middeleeuwen treedt een kind bij de meest uiteenlopende figuren in dienst om te kunnen overleven. De verfilming van een klassiek werk binnen de Spaanse schelmenliteratuur, die zich positief onderscheidde dankzij zijn uitdrukkingskracht en trefzekere milieu.

La Revoltosa

1924 | Muziek, Komedie

Spanje 1924. Muziek van Florián Rey. Met o.a. Josefina Tapas, Juan de Orduña en José Moncayo.

In de betere kringen van Madrid aan het begin van deze eeuw ontstaat een romance. De eerste film van Rey, die de beroemde gelijknamige 'Zarzuela' heeft verfilmd en de Madrileense volkssfeer er goed in heeft kunnen optekenen.

La Casa de la Troya

1924 | Komedie, Romantiek

Spanje 1924. Komedie van Alejandro Pérez Lugín en Manuel Noriega. Met o.a. Carmen Viance, Luis Peña, Juan de Orduña en Florián Rey.

In 'Het huis van Troje', een pension voor vrijgevochten studenten, komt een bedeesde jonge man uit de provincie wonen. Het is de eerste versie van de gelijknaminge roman van Alejandro Pérez Lugín, die bovendien een aandeel in de regie heeft gehad.