Raymond Donnez: muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

Les derniers jours de la victime

1994 | Thriller, Drama

Frankrijk​/​​Cuba 1994. Thriller van Bruno Gantillon. Met o.a. Niels Arestrup, Assumpta Serna, Paul Crauchet, Philippe Dormoy en Sally Ramos.

Een huurmoordenaar (Arestrup) geniet een sterke reputatie. Zijn beroep is voor hem een kunstwerk en hij doodt zonder problemen rechters, zakenlieden en politici. Hij krijgt een opdracht die anders dan anders is: hij moet een kleine gangsterbaas liquideren. Zoals gebruikelijk huurt hij een gemeubileerde kamer tegenover het appartement van zijn doelwit (lekker gemakkelijk dat zo'n kamer 'altijd' beschikbaar is). Binnen de kortste tijd kent hij diens gewoontes. Hij aarzelt echter om dit contract uit te voeren. Waarom moet hij zo'n onbelangrijk persoon doden? Zit er een geheim achter deze opdracht? Interessant portret van een huurmoordenaar die aan zijn werk gaat twijfelen. De uitwerking duurt wat lang en de motieven zijn niet steeds even goed te volgen, maar het einde is toch verrassend. Het scenario is van regisseur Gantillon, Patrice Dard en Gérard Jourd'hui naar de roman van José-Paulo Feinmann. Het camerawerk is van Angel Alderete.

Baby Monitor

1994 | Thriller

Frankrijk​/​​Duitsland 1994. Thriller van Bruno Gentillon. Met o.a. Charlotte Valandrey, Suzanne von Borsody, Hans Schenker, Axel Moine en Vincent Grass.

De bekende juwelierster von Borsody ontdekt dat haar man haar bedriegt met hun kinderoppas Valandrey en dat deze laatste van hem in verwachting is. Ze roept de hulp in van huurmoordenaars om het meisje te liquideren. Deze vergissen zich echter van verdieping en vermoorden de verkeerde baby-sit. Dan gijzelen ze het kind en eisen een valies vol juwelen in ruil. Von Borsody heeft alles gevolgd via de babyfoon, maar kan niet helpen daar de telefoon afgesloten is. Een thriller zoals er in Amerika al vele tientallen gemaakt werden. Alles wat je verwacht gebeurt, dus veel spanning hoef je niet te verwachten. Het conventionele scenario is van Edgar von Cossart en Fabrice Ziolowski. Aan de camera stond Houchang Baharlou. Formaat 16/9.