Hans Werner

Regisseur, Acteur

Hans Werner is regisseur en acteur.
Er zijn 37 films gevonden.

Polizeiruf 110: Tod im Ballhaus

2006 | Thriller

Duitsland 2006. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Luise Bähr, Wolfgang Winkler en Jaecki Schwarz.

Danseres Isabel wordt na een training neergeslagen. Inspecteurs Schmücke en Schneider voeren het onderzoek en verdenken in eerste instantie Isabels dansleraar. Als de dansvereniging met een tweede moord wordt geconfronteerd biedt danseres Sandra inzicht in de zaak

Stubbe - Von Fall zu Fall: Tödliches Schweigen

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Wolfgang Stumph, Lutz Mackensy, Stephanie Stumph, Margret Homeyer en Katharina Schüttler.

Op het commissariaat van Wilfried Stubbe (Wolfgang Stumph) gaat een bom af. Door een anoniem telefoontje wordt duidelijk dat het om een persoonlijke bedreiging van Stubbe gaat. Heeft hij de dader niet binnen 36 uur te pakken dan gebeurt er iets vreselijks. Een aanslag op de woongemeenschap, waar Stubbes dochter Christiane (Stephanie Stumph) tegenwoordig woont, bewijst dat het menens is. Voor haar eigen veiligheid haalt hij Christiane naar huis. Samen met de keurig geklede, stijve Zimmermann (Mackensey) neemt hij koortsachtig oude dossiers door, maar het spoor loopt dood totdat Stubbe zich een geval herinnert uit het eerste jaar dat hij naar Hamburg was gekomen. Ze sporen het adres van de man op, maar die blijkt allang verdwenen te zijn. Een race tegen de kok begint. Het scenario van Markus Stromiedel is heel conventioneel, maar redelijk spannend en bevat het gebruikelijk subplot rond tante Charlotte (Homeyer). Al met al iets te veel routine. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Spurlos - Ein Baby verschwindet

2003 | Drama, Thriller

Duitsland 2003. Drama van Hans Werner. Met o.a. Jürgen Schornagel, Erol Sander, Muroel Baumeister, Marita Marschall en Maria Simon.

Het sentimentele scenario van Christian Demke gaat over jonge, ongehuwde vrouwen die ongewenst in verwachting raken. Ze weten hun zwangerschap vaak tot aan de geboorte voor de buitenwereld te verbergen. Als het zover is, bevallen ze alleen op een stille plek zonder hulp. Dit laatste werd een van hen fataal en nu zoekt de politie naar het verdwenen kind en de eventuele vader. Een degelijke rolverdeling met Schornagel als Hannes Merten en Semmelrogge als Rod Stewart, Sander als Peter Wedekind en last but not least Nosbusch als Katja Wedekind zitten opgezadeld met een tamelijk drakerig drama. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Polizeiruf 110: Angst um Tessa Bülow

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Sven Martinek, Tom Jahn en Gundula Köster.

Hauptkommissar Herbert Schm[KA3]ucke (Schwarz) en zijn collega Hauptkommissar Herbert Schneider (Winkler) zijn in een netelige zaak verwikkeld: de ontvoering van de de vijftien-jarige Tessa, en een dader die met hen een spelletje speelt. Bovendien moet hij over inside information beschikken bij de politie, waardoor hij beide speurders een stap vooruit blijft. Het scenario van Axel Götz is niet overdonderend, maar Schwarz en Winkler zijn goed en zorgen ervoor dat je blijft kijken. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Körner und Köter

2002 | Komedie

Duitsland 2002. Komedie van Hans Werner. Met o.a. Ruth Drexel, Nina Franoszek en Max Tidof.

Hauptkommissar Herbert Schm[KA3]ucke (Schwarz) en zijn collega Hauptkommissar Herbert Schneider (Winkler) zijn in een netelige zaak verwikkeld: de ontvoering van de de vijftien-jarige Tessa, en een dader die met hen een spelletje speelt. Bovendien moet hij over inside information beschikken bij de politie, waardoor hij beide speurders een stap vooruit blijft. Het scenario van Axel Götz is niet overdonderend, maar Schwarz en Winkler zijn goed en zorgen ervoor dat je blijft kijken. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Ein Hund für alle Fälle

2002 | Misdaad, Komedie

Duitsland 2002. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Helmut Zierl, Anica Dobra, Enzi Fuchs, Karin Thaler en Barbara Kutzer.

De jonge smeris Tom Walder (Zierl) is gescheiden, woont bij een nieuwsgierige hospita en heeft een dikdoenerige baas Willi Schmelz (Guth). Normaal gesproken houdt hij zich bezig met inbraken, maar hij raakt betrokken bij een moord en chantage van de afdeling moordzaken. Hij vindt op de plaats van het misdrijf een kleine hond die Wastl heet. Hij brengt hem naar het asiel, maar krijgt spijt en haalt hem eruit. Op zijn kamer mag Tom hem niet houden en mee naar het bureau kan hij eigenlijk ook niet. Tom moet hem niet alleen weghouden voor zijn opdringerige kamerverhuurster en de opgeblazen Willi, maar ook voor de charmante misdaadverslaggeefster Alexandra Kulm (Dobra) die in de krant heeft geschreven dat de hond de moordenaar kent. Nodeloos om op te merken dat het wat wordt tussen Alexandra en Tom en dat Wastl een betere speurneus blijkt te hebben dan Willi Schmelz. Het voorspelbare scenario van Peter Moser is een onbenullige klucht à la Disney in germaanse stijl. De regie van Werner is naar behoren, evenals het spel. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Der Bulle von Tölz: Zirkusluft

2002 | Thriller

Duitsland 2002. Thriller van Werner Masten en Hans Werner. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

De jonge smeris Tom Walder (Zierl) is gescheiden, woont bij een nieuwsgierige hospita en heeft een dikdoenerige baas Willi Schmelz (Guth). Normaal gesproken houdt hij zich bezig met inbraken, maar hij raakt betrokken bij een moord en chantage van de afdeling moordzaken. Hij vindt op de plaats van het misdrijf een kleine hond die Wastl heet. Hij brengt hem naar het asiel, maar krijgt spijt en haalt hem eruit. Op zijn kamer mag Tom hem niet houden en mee naar het bureau kan hij eigenlijk ook niet. Tom moet hem niet alleen weghouden voor zijn opdringerige kamerverhuurster en de opgeblazen Willi, maar ook voor de charmante misdaadverslaggeefster Alexandra Kulm (Dobra) die in de krant heeft geschreven dat de hond de moordenaar kent. Nodeloos om op te merken dat het wat wordt tussen Alexandra en Tom en dat Wastl een betere speurneus blijkt te hebben dan Willi Schmelz. Het voorspelbare scenario van Peter Moser is een onbenullige klucht à la Disney in germaanse stijl. De regie van Werner is naar behoren, evenals het spel. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Singapur-Express - Geheimnis einer Liebe

2001 | Avonturenfilm, Mysterie, Romantiek

Duitsland 2001. Avonturenfilm van Hans Werner. Met o.a. Barbara Wussow, Daniel Morgenroth, Karl Walter Diess, Pinkas Braun en Ken Takemoto.

Mai Jacobus (Wussow) krijgt in Gen[KA2]eve bericht van haar vader (Braun) om ten spoedigste naar Singapore te komen om geheime redenen. In de Maleisische hoofdstad treft ze haar vader niet aan, maar er ligt een treinbiljet klaar om met de Eastern & Oriental Express naar Bangkok te reizen. In de trein ontmoet ze Nick Lemberg (Morgenroth), die ze weliswaar heel charmant vindt, maar niet vertrouwt. Ze valt echter voor hem. Onderweg stapt Latour (Diess) in. Hij beweert een vriend van haar vader te zijn. Iedereen probeert in het bezit te komen van een geheim dat alleen Mai's vader kent. Nick blijkt dan wel te vertrouwen als hij zich als haar beschermer ontpopt. Of toch niet? Het wat langgerekte, intrige-arme scenario van Rainer Berg en Jan Schröter bevat een aardig avontuur met gemakkelijk te vergeten mysterie en romantiek dat goed genoeg is voor een tv-film met een lieve Wussow en een aardige Morgenroth, die zich behoorlijk van hun taak kwijten en als personages best aanvaardbaar zijn. Je vraagt je alleen af hoe het mogelijk is dat Wussow zoveel kostuums, gewaden en andere kledingstukken in zo'n kleine reistas krijgt. Uit de kleren is zij trouwens best aantrekkelijk en vooral heel natuurlijk. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf en Birgit Gudjonsdottir, die zulke mooie beelden hebben geschoten van de Maleisische 'Orient Express' dat je zin krijgt om ook zo'n luxe reis te maken.

Das Baby-Komplott

2001 | Thriller

Duitsland 2001. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Michael Schenk, Friedrich von Thun en Ann-Kathrin Kramer.

Mai Jacobus (Wussow) krijgt in Gen[KA2]eve bericht van haar vader (Braun) om ten spoedigste naar Singapore te komen om geheime redenen. In de Maleisische hoofdstad treft ze haar vader niet aan, maar er ligt een treinbiljet klaar om met de Eastern & Oriental Express naar Bangkok te reizen. In de trein ontmoet ze Nick Lemberg (Morgenroth), die ze weliswaar heel charmant vindt, maar niet vertrouwt. Ze valt echter voor hem. Onderweg stapt Latour (Diess) in. Hij beweert een vriend van haar vader te zijn. Iedereen probeert in het bezit te komen van een geheim dat alleen Mai's vader kent. Nick blijkt dan wel te vertrouwen als hij zich als haar beschermer ontpopt. Of toch niet? Het wat langgerekte, intrige-arme scenario van Rainer Berg en Jan Schröter bevat een aardig avontuur met gemakkelijk te vergeten mysterie en romantiek dat goed genoeg is voor een tv-film met een lieve Wussow en een aardige Morgenroth, die zich behoorlijk van hun taak kwijten en als personages best aanvaardbaar zijn. Je vraagt je alleen af hoe het mogelijk is dat Wussow zoveel kostuums, gewaden en andere kledingstukken in zo'n kleine reistas krijgt. Uit de kleren is zij trouwens best aantrekkelijk en vooral heel natuurlijk. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf en Birgit Gudjonsdottir, die zulke mooie beelden hebben geschoten van de Maleisische 'Orient Express' dat je zin krijgt om ook zo'n luxe reis te maken.

Mord im Swingerclub

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Maria Simon, Ohrt, Christoph M en Susanna Simon.

Mai Jacobus (Wussow) krijgt in Gen[KA2]eve bericht van haar vader (Braun) om ten spoedigste naar Singapore te komen om geheime redenen. In de Maleisische hoofdstad treft ze haar vader niet aan, maar er ligt een treinbiljet klaar om met de Eastern & Oriental Express naar Bangkok te reizen. In de trein ontmoet ze Nick Lemberg (Morgenroth), die ze weliswaar heel charmant vindt, maar niet vertrouwt. Ze valt echter voor hem. Onderweg stapt Latour (Diess) in. Hij beweert een vriend van haar vader te zijn. Iedereen probeert in het bezit te komen van een geheim dat alleen Mai's vader kent. Nick blijkt dan wel te vertrouwen als hij zich als haar beschermer ontpopt. Of toch niet? Het wat langgerekte, intrige-arme scenario van Rainer Berg en Jan Schröter bevat een aardig avontuur met gemakkelijk te vergeten mysterie en romantiek dat goed genoeg is voor een tv-film met een lieve Wussow en een aardige Morgenroth, die zich behoorlijk van hun taak kwijten en als personages best aanvaardbaar zijn. Je vraagt je alleen af hoe het mogelijk is dat Wussow zoveel kostuums, gewaden en andere kledingstukken in zo'n kleine reistas krijgt. Uit de kleren is zij trouwens best aantrekkelijk en vooral heel natuurlijk. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf en Birgit Gudjonsdottir, die zulke mooie beelden hebben geschoten van de Maleisische 'Orient Express' dat je zin krijgt om ook zo'n luxe reis te maken.

Die Wüstenrose

2000 | Drama, Avonturenfilm, Romantiek

Duitsland 2000. Drama van Hans Werner. Met o.a. Birge Schade, Walter Sittler, Ralf Bauer, Mariella Ahrens en Sven-Eric Bechtolf.

In 1909 is Zuid-West Afrika (nog) een Duitse kolonie. Dr. Hermann von Kumerow (O`Shaughnessy) vraagt om een arts uit de keizerlijke hoofdstad, Berlijn. Tot zijn niet geringe verbazing is het een vrouw inplaats van een man, die aankomt. Ze heet Klara von Sellin (Schade) en heeft in haar kielzog haar huishoudster Olga (Thomas) en haar hartsvriendin Henriette Laroche (Ahrens), die met Kurt Kollau (Bechtolf), de rijke bezitter van een fort in dat deel van Afrika, gaat trouwen. Terwijl Von Kumerow zich morrend schikt in zijn lot, is zijn zoon Martin (Bauer), luitenant in het keizerlijke leger, gecharmeerd van de aantrekkelijke jonge vrouw. Tijdens een kort verblijf in gezelschap van Martin naar Swakopmund ontmoet Klara Richard von Salomon (Walter Sittler), een weduwnaar met een dochter, wiens immense farmland grenst aan het bezit van Kurt Kollau, die over de waterbron beschikt en zoals later blijkt hem geen toegang verschaft tot het water. Klara valt voor Richard, maar er gebeurt (nog) niets. Als Klara op zuiver humanitaire gronden een zieke zwarte jonge verzorgt, krijgt zij problemen met Von Kumerow en het racistische gezag. Ze wordt verbannen naar een missiepost, die uitgebrand blijkt te zijn. Ze wil deze opbouwen, maar dat lukt niet. Von Salomon die niet veraf is, doet haar een voorstel: onderdak bij hem en in ruil voor de huishouding, zal hij materiaal leveren en haar helpen de post op te bouwen. In werkelijkheid hoopt hij op iets anders, maar Klara wordt jaleors en verkoelt, omdat ze ontdekt dat hij een zwarte minnares, Luna (Molatlou), heeft. Als Klara Von Salomons dochtertje Maris (Jennifer Sittler) het leven redt door een kordate medische ingreep, schenkt Richard Klara de edelsteen uit de titel. Op dat punt naderen ze elkaar weer. Klara gaat naar de trouwerij van Kurt en Henrietta en algauw blijkt dat Kurt een zuipende bruut is zonder respect voor zijn zwarte medemens, die (gelukkig) enige tijd later met een zatte kop van de muur van zijn fort te pletter stort. Door een incident, waar zij niets mee te maken had, verlaat Klara het bruiloftsfeest en op een eenzaam moment wordt zij door Martin verkracht. Ze scheurt zich los van hem en doet Richard een huwelijksvoorstel wat hij maar al te graag aanvaardt. Door de vroegtijdige dood van Kurt wordt de strijdbijl (om het water) tussen Von Salomon en Kollau, nu Henrietta, begraven. Als Richard meent dat hij achter de ware reden van het huwelijk is gekomen, verstoot hij Klara die zich terugtrekt op de missiepost. Later verschijnt Martin, die zeer opdringerig wordt. Klara wil hem met een geweer verjagen. Martin grijpt de loop vast en verwondt zich opzettelijk (als een soort wanhoopsdaad vanwege de onbeantwoorde liefde), waaraan hij later ondanks de goede zorgen van Klara overlijdt. Door een valse getuigenis van Martins adjudant wordt Klara tot de galg veroordeeld en op het moment dat de beul de valluik wil opentrekken, redt Richard haar - als Klara's gebalde vuist zich ontspant, blijkt daarin de woestijnroos te zitten... Een van-dik-hout-zaagt-men-planken saga, die zeer genietbaar is, maar beslist geen hoogvlieger; vooral de laatste helft van het tweede deel is niet erg sterk. Goede rollen. Het scenario is van Evelyn Holst naar een idee van Nico Dekker en Mees Xsteen. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf; op locatie gefilmd. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Der Bulle von Tölz: www.mord.de

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

In 1909 is Zuid-West Afrika (nog) een Duitse kolonie. Dr. Hermann von Kumerow (O`Shaughnessy) vraagt om een arts uit de keizerlijke hoofdstad, Berlijn. Tot zijn niet geringe verbazing is het een vrouw inplaats van een man, die aankomt. Ze heet Klara von Sellin (Schade) en heeft in haar kielzog haar huishoudster Olga (Thomas) en haar hartsvriendin Henriette Laroche (Ahrens), die met Kurt Kollau (Bechtolf), de rijke bezitter van een fort in dat deel van Afrika, gaat trouwen. Terwijl Von Kumerow zich morrend schikt in zijn lot, is zijn zoon Martin (Bauer), luitenant in het keizerlijke leger, gecharmeerd van de aantrekkelijke jonge vrouw. Tijdens een kort verblijf in gezelschap van Martin naar Swakopmund ontmoet Klara Richard von Salomon (Walter Sittler), een weduwnaar met een dochter, wiens immense farmland grenst aan het bezit van Kurt Kollau, die over de waterbron beschikt en zoals later blijkt hem geen toegang verschaft tot het water. Klara valt voor Richard, maar er gebeurt (nog) niets. Als Klara op zuiver humanitaire gronden een zieke zwarte jonge verzorgt, krijgt zij problemen met Von Kumerow en het racistische gezag. Ze wordt verbannen naar een missiepost, die uitgebrand blijkt te zijn. Ze wil deze opbouwen, maar dat lukt niet. Von Salomon die niet veraf is, doet haar een voorstel: onderdak bij hem en in ruil voor de huishouding, zal hij materiaal leveren en haar helpen de post op te bouwen. In werkelijkheid hoopt hij op iets anders, maar Klara wordt jaleors en verkoelt, omdat ze ontdekt dat hij een zwarte minnares, Luna (Molatlou), heeft. Als Klara Von Salomons dochtertje Maris (Jennifer Sittler) het leven redt door een kordate medische ingreep, schenkt Richard Klara de edelsteen uit de titel. Op dat punt naderen ze elkaar weer. Klara gaat naar de trouwerij van Kurt en Henrietta en algauw blijkt dat Kurt een zuipende bruut is zonder respect voor zijn zwarte medemens, die (gelukkig) enige tijd later met een zatte kop van de muur van zijn fort te pletter stort. Door een incident, waar zij niets mee te maken had, verlaat Klara het bruiloftsfeest en op een eenzaam moment wordt zij door Martin verkracht. Ze scheurt zich los van hem en doet Richard een huwelijksvoorstel wat hij maar al te graag aanvaardt. Door de vroegtijdige dood van Kurt wordt de strijdbijl (om het water) tussen Von Salomon en Kollau, nu Henrietta, begraven. Als Richard meent dat hij achter de ware reden van het huwelijk is gekomen, verstoot hij Klara die zich terugtrekt op de missiepost. Later verschijnt Martin, die zeer opdringerig wordt. Klara wil hem met een geweer verjagen. Martin grijpt de loop vast en verwondt zich opzettelijk (als een soort wanhoopsdaad vanwege de onbeantwoorde liefde), waaraan hij later ondanks de goede zorgen van Klara overlijdt. Door een valse getuigenis van Martins adjudant wordt Klara tot de galg veroordeeld en op het moment dat de beul de valluik wil opentrekken, redt Richard haar - als Klara's gebalde vuist zich ontspant, blijkt daarin de woestijnroos te zitten... Een van-dik-hout-zaagt-men-planken saga, die zeer genietbaar is, maar beslist geen hoogvlieger; vooral de laatste helft van het tweede deel is niet erg sterk. Goede rollen. Het scenario is van Evelyn Holst naar een idee van Nico Dekker en Mees Xsteen. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf; op locatie gefilmd. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Der Bulle von Tölz: Mord im Chor

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

In 1909 is Zuid-West Afrika (nog) een Duitse kolonie. Dr. Hermann von Kumerow (O`Shaughnessy) vraagt om een arts uit de keizerlijke hoofdstad, Berlijn. Tot zijn niet geringe verbazing is het een vrouw inplaats van een man, die aankomt. Ze heet Klara von Sellin (Schade) en heeft in haar kielzog haar huishoudster Olga (Thomas) en haar hartsvriendin Henriette Laroche (Ahrens), die met Kurt Kollau (Bechtolf), de rijke bezitter van een fort in dat deel van Afrika, gaat trouwen. Terwijl Von Kumerow zich morrend schikt in zijn lot, is zijn zoon Martin (Bauer), luitenant in het keizerlijke leger, gecharmeerd van de aantrekkelijke jonge vrouw. Tijdens een kort verblijf in gezelschap van Martin naar Swakopmund ontmoet Klara Richard von Salomon (Walter Sittler), een weduwnaar met een dochter, wiens immense farmland grenst aan het bezit van Kurt Kollau, die over de waterbron beschikt en zoals later blijkt hem geen toegang verschaft tot het water. Klara valt voor Richard, maar er gebeurt (nog) niets. Als Klara op zuiver humanitaire gronden een zieke zwarte jonge verzorgt, krijgt zij problemen met Von Kumerow en het racistische gezag. Ze wordt verbannen naar een missiepost, die uitgebrand blijkt te zijn. Ze wil deze opbouwen, maar dat lukt niet. Von Salomon die niet veraf is, doet haar een voorstel: onderdak bij hem en in ruil voor de huishouding, zal hij materiaal leveren en haar helpen de post op te bouwen. In werkelijkheid hoopt hij op iets anders, maar Klara wordt jaleors en verkoelt, omdat ze ontdekt dat hij een zwarte minnares, Luna (Molatlou), heeft. Als Klara Von Salomons dochtertje Maris (Jennifer Sittler) het leven redt door een kordate medische ingreep, schenkt Richard Klara de edelsteen uit de titel. Op dat punt naderen ze elkaar weer. Klara gaat naar de trouwerij van Kurt en Henrietta en algauw blijkt dat Kurt een zuipende bruut is zonder respect voor zijn zwarte medemens, die (gelukkig) enige tijd later met een zatte kop van de muur van zijn fort te pletter stort. Door een incident, waar zij niets mee te maken had, verlaat Klara het bruiloftsfeest en op een eenzaam moment wordt zij door Martin verkracht. Ze scheurt zich los van hem en doet Richard een huwelijksvoorstel wat hij maar al te graag aanvaardt. Door de vroegtijdige dood van Kurt wordt de strijdbijl (om het water) tussen Von Salomon en Kollau, nu Henrietta, begraven. Als Richard meent dat hij achter de ware reden van het huwelijk is gekomen, verstoot hij Klara die zich terugtrekt op de missiepost. Later verschijnt Martin, die zeer opdringerig wordt. Klara wil hem met een geweer verjagen. Martin grijpt de loop vast en verwondt zich opzettelijk (als een soort wanhoopsdaad vanwege de onbeantwoorde liefde), waaraan hij later ondanks de goede zorgen van Klara overlijdt. Door een valse getuigenis van Martins adjudant wordt Klara tot de galg veroordeeld en op het moment dat de beul de valluik wil opentrekken, redt Richard haar - als Klara's gebalde vuist zich ontspant, blijkt daarin de woestijnroos te zitten... Een van-dik-hout-zaagt-men-planken saga, die zeer genietbaar is, maar beslist geen hoogvlieger; vooral de laatste helft van het tweede deel is niet erg sterk. Goede rollen. Het scenario is van Evelyn Holst naar een idee van Nico Dekker en Mees Xsteen. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf; op locatie gefilmd. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Amokfahrt zum Pazifik

2000 | Avonturenfilm

Duitsland 2000. Avonturenfilm van Hans Werner. Met o.a. Anja Kling, Andreas Brucker, Jacques Breuer, Johanna Klante en Helmut Griem.

Deze film is eigenlijk een lange rit per trein van Winnipeg dat in het midden van Canada ligt, naar Vancouver aan de Grote Oceaan. Zoiets is al eerder vertoond, maar er zijn heel wat intriges die de aandacht van de kijker zouden moeten vasthouden. Gelukkig is hoofdrol Kling als Jenny de moeite waard, want anders zou er niet veel aan zijn. Terwijl bruid in spe Jenny (Kling) met haar toekomstige man Andr[KA1]e (Breuer) en zijn jongere broer Boris (Brucker) die een oogje heeft op Jenny, aan boord gaan van de trein om in een luxe coup[KA1]e de reis te maken, moet Spencer W. Kaffka (Sauvegrain) in een speciale wagon reizen, want na direct na zijn aankomst zal hij verder zuidwaarts naar de V.S. overgebracht worden, waar hem de doodstraf wacht. De machinist die de trein naar het Westen zal brengen, heeft ontdekt dat zijn vrouw hem bedriegt en zint op wraak. De rest kan de kijker zelf wel invullen, als hij ook nog even nota van de titel neemt. Het scenario is van Rudolf Anders en het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Dir zu Liebe

1999 | Romantiek, Drama

Duitsland 1999. Romantiek van Hans Werner. Met o.a. Maria Furtwängler, Timothy Peach, Gila von Weitershausen, Hans von Borsody en Katharina Tauck.

Peter Berger, een jonge knappe chirurg, die in de priv[KA1]ekliniek van zijn vader werkt, krijgt onenigheid over een verschil van inzicht in de geneeskunde. De ruzie over de natuurgeneeswijze tegenover de klassieke chirurgie loopt zo hoog op, dat Peter een praktijk van Dr. Martin Felden (Rauch), een oude liefde van zijn moeder (zoals later blijkt), overneemt op het Oostzee-eiland R[KA3]ugen, niet ver van Rostock in de voormalige DDR. Aanvankelijk is het leven met de stugge eilandbewoners lastig, maar de spontane, kordate, mollige doktersassistente van een zekere leeftijd Petra Wehling (Hornack) en uitgekookte visser Ben R[KA3]utters (Schubert) helpen hem door de moeilijkste periode heen. Gescheiden fotografe en kunstenares Marlies Melcher (Furtw[KA3]angler) komt op R[KA3]ugen wonen. Peter en Marlies ontmoeten elkaar en staan onmiddellijk in vuur en vlam. Ondertussen is Peters succesvolle natuurgeneeswijze bekend geworden via de media en het ontbreekt hem niet aan pati[KA3]enten. Terwijl zijn moeder dokter Felden in de Beierse Alpen opzoekt, wordt Peters vader die zijn kliniek wil laten samen gaan met het academische ziekenhuis, steeds bozer over de berichten in de pers. Er komt evenwel een hele donkere wolk over Peters gelukkige bestaan: Marlies heeft een hersentumor en er is uiteindelijk nog maar [KA1]e[KA1]en uitweg: een operatie met alle risico`s vandien en er is maar [KA1]e[KA1]en dokter die hem kan uitvoeren: Peters gebrouilleerde vader. Tijdens het feest van de fusie besluit Peters vader Marlies te opereren, maar foto`s wijzen uit dat alternatieve geneeswijze effect hebben gehad en een operatie niet nodig is. Zo onmoeten de klassieke en de alternative geneeswijzen elkaar. Moeder is terug uit Beieren met Martin Felden en valt weer uit in de armen van vader Berger. Het dikke scenario, vol clich[KA1]es en gedeelde smart is van Thomas Nippold. De acteurs spelen goed, Furtw[KA3]angler is een leuke blonde meid (met iets te weinig bovenwijdte, maar een kniesoor die daarover valt) en Tauck als haar dochter Mara is een lieve tiener (dat zie je ook niet vaak)! Genreliefhebbers kunnen beslist genieten. Het camerawerk is van Falko Ahsendorf.

Eine Familie zum Küssen

1998 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1998. Drama van Hans Werner. Met o.a. Gerhart Lippert, Monika Baumgartner, Christine Mayn, Marc Bennert en Janina Flieger.

De familie Bertram uit het Oostenrijkse Wachau vormen een modern gezin. Vader Bernhard (Lippert) is leraar en moeder Brigitte (Baumgartner) is aanbiddelijk; er zijn vier kinderen; Maria (Heller) is 22, volgt een opleiding als verpleegster, waarvoor ze naar Berlijn gaat; Hanna (Flieger) is veertien en bereidt zich voor op het toelatingsexamen voor het muziekconservatorium; Thomas (Kropf) is zeventien, heeft een technische knobbel en is een computernerd en Tobias (Bennert) is negen en dierenfreak. De Bertrams zijn een muzikale familie; `s zomers maken zij muziek op het motorschip Donauprinzessin ter vermaak van de passagiers die genieten van het voortglijdende landschap op een brede, soms wilde rivier van Mittel-Europa. Tragiek treft de Bertrams: moeder Brigitte komt om bij een auto- ongeluk en aan het stuur zat een vriend van vroeger Dr. Axel Traunstein (Strobele), een journalist. Brigitte laat een grote leegte achter, ook op muzikaal gebied en Bernhard pijnigt zich met de vraag of zijn vrouw soms een slippertje maakte. Ontredderd probeert hij op verhaal te komen bij zijn ongetrouwde schoonzuster pension-hotelhoudster Dorothea (Mayn), een aantrekkelijke brunette met lang haar en mooie tanden, die net zo muzikaal blijkt te zijn als haar zus Brigitte. Dorothea wordt het hof gemaakt door haar rechterhand, eerste kellner met grijs haar, Heinz Fahrenholz (Gampe), maar ze is heimelijk verliefd op haar zwager-weduwnaar. Bernhard neemt een vacature aan in Berlijn, huurt een appartement in Potsdam in de kapitale villa van Anita Schumann (Wenzel), een mooie vrouw die een beetje op Dorothea lijkt. Anita wordt verliefd op Bernhard. In de grote vakantie herinnert de rederij hem aan de muzikale verplichtingen. Dorothea helpt hen uit de brand, het wordt wat tussen beiden en Brigitte blijkt achteraf aan een terminale kanker geleden te hebben, wat ze uitsluitend aan een oude vriend van vroeger wilde toevertrouwen, maar toen sloeg het noodlot toe. Schitterende sauerkraut-soap met kitscherige neo-heimat elementen in het verhaal. Competent gespeeld en geregisseerd met een voor dit niveau adequaat scenario van Marlies Ewald, die voor de Duitse tv-serie [KL]Traumschiff[KLE] afleveringen heeft geschreven (dat is te merken), en bewust een beetje leentjebuur speelde bij de DIE TRAPP-FAMILIE (maar dat is het niet geworden). Wordt meestal in twee delen uitgezonden; het eerste deel heet MAMAS AFFÄRE en het tweede DONAUTRÄUME. In zijn soort zeer verteerbaar, maar over twintig jaar is het hopeloos verouderd, maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Camerawerk van Rainer Gutjahr en muziek van Michael Hofmann de Boer.

Ein Hund für alle Fälle

1998 | Komedie

Duitsland 1998. Komedie van Hans Werner. Met o.a. Enzi Fuchs, Anica Dobra en Helmut Zierl.

Het kleine hondje dat rechercheur Tom Walder op de plaats van een misdrijf vindt, brengt hij onmiddellijk naar het asiel. 's Avonds wordt hij geplaagd door een slecht geweten en breekt in bij het asiel om het beestje te bevrijden. Dan blijkt dat de helaas niet al te trouwe viervoeter als getuige wordt gezocht in een belangrijke moordzaak...

Der Handymörder

1998 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1998. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Jochen Horst, Natalia Wörner, Rolf Hoppe, Max Volkert Martens en Hanns Zischler.

Wolfgang Dreher (Hoppe) zit in de gevangenis en komt er voorlopig niet meer uit. In het verleden zat hij bij de geheime dienst en heeft een agentennet dat hij dreigt te activeren, als men hem niet vrijlaat. Inderdaad wordt officier van justitie Stefan K[KA3]onig (Martens) onder druk gezet en dat betekent werk aan de winkel voor het duo Victor Roth (Horst) en Nicola Helling (Wörner). Standaard misdaadfilm met standaard scenario van Holger Karsten Schmidt en standaard acteerprestaties. Wörner mag er beslist zijn maar dat verheft de film niet boven de middelmaat.

Der Handymorder

1998 |

Duitsland 1998. Hans Werner. Met o.a. Rolf Hoppe, Jochen Horst en Natalia Wörner.

De tot levenslang veroordeelde Dreher was tijdens de Koude Oorlog hoofd van de geheime dienst. Hij eist onmiddellijke vrijlating en dreigt zijn slapende terroristennet te activeren. Deze zogenaamde slapers leven onder een valse identiteit en wachten totdat zij de opdracht krijgen in actie te komen. Plotseling komt er een anoniem telefoontje binnen waarvan de boodschap luidt dat de openbare aanklager Konig zal sterven wanneer Dreher niet vrijgelaten wordt. De dreigementen van Dreher blijken ernst te zijn. Nicole Helling en Victor Roth moeten dit complot uitzoeken en proberen een ramp te voorkomen

Tatort: Wer nicht schweigt, muss sterben

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Michael Gwisdek, Bernd Michael Lade en Peter Sodann.

De tot levenslang veroordeelde Dreher was tijdens de Koude Oorlog hoofd van de geheime dienst. Hij eist onmiddellijke vrijlating en dreigt zijn slapende terroristennet te activeren. Deze zogenaamde slapers leven onder een valse identiteit en wachten totdat zij de opdracht krijgen in actie te komen. Plotseling komt er een anoniem telefoontje binnen waarvan de boodschap luidt dat de openbare aanklager Konig zal sterven wanneer Dreher niet vrijgelaten wordt. De dreigementen van Dreher blijken ernst te zijn. Nicole Helling en Victor Roth moeten dit complot uitzoeken en proberen een ramp te voorkomen

Tatort: Bei Auftritt Mord

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Hans-Werner Honert en Hans Werner. Met o.a. Mathieu Carrière, Bernd Michael Lade en Peter Sodann.

De tot levenslang veroordeelde Dreher was tijdens de Koude Oorlog hoofd van de geheime dienst. Hij eist onmiddellijke vrijlating en dreigt zijn slapende terroristennet te activeren. Deze zogenaamde slapers leven onder een valse identiteit en wachten totdat zij de opdracht krijgen in actie te komen. Plotseling komt er een anoniem telefoontje binnen waarvan de boodschap luidt dat de openbare aanklager Konig zal sterven wanneer Dreher niet vrijgelaten wordt. De dreigementen van Dreher blijken ernst te zijn. Nicole Helling en Victor Roth moeten dit complot uitzoeken en proberen een ramp te voorkomen

Tatort - Wer nicht schweigt muß sterben

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Hans Werner. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Michael Gwisdek, Regula Grauwiller en Hans Teuscher.

De aan lager wal geraakte journalist Paul Winter (Gwisdek) wordt verdacht van roofmoord op advocaat Hammerschmidt. Uitgerekend zijn oude vriend Ehrlicher (Sodann) moet hem aanhouden en de zaak ophelderen. Winters vriendin Eva Meister (Grauwiller) is van zijn onschuld overtuigd. Zij had naar buiten gebracht dat Paul met de dood was bedreigd sinds hij een illegale handel met gifgassen op het spoor gekomen was. Winter blijkt met de noorderzon te zijn vertrokken, maar wordt later bij Eva aangetroffen. Winter, die door Ehrlicher aan de tand gevoeld was en weer losgelaten was, wordt in de buurt van het kantoor van O.W. Meister (Teuscher), de van gesjoemel met gifgassen verdachte ondernemer, doodgeschoten. Dan wordt ook O.W. Meister in zijn kantoor vermoord en Eva ontvoerd. Kommissar Ehrlicher probeert Winters onschuld te bewijzen en moet samen met zijn assistent Kain (Lade) een race tegen de klok voeren om Eva op te sporen. Het scenario is van Klaus Richter, de muziek van Markus Lonardoni en het camerawerk van Martin Schlesinger. Tiende zaak van Ehrlicher en Kain, aflevering 327.

Tatort - Bei Auftritt Mord

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Hans Werner. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Mathieu Carrière, Ursula Karven en Diego Wallraff.

Producent Lewald (Carri[KA2]ere) bereidt een nieuwe dansshow voor in Dresden. De repetities beginnen niet onder een goed gesternte, want een of andere onverlaat plakt op de affiches een strook met de slogan `Show met Moord als Toegift`. `s Nachts wordt een danser in een bar levensgevaarlijk verwond door een messteek. Lewald vraagt bescherming van de politie, maar dan is het al te laat. Bij de generale repetitie is de dreiging werkelijkheid geworden: de jonge sterdanseres Frederike (Graf) is het dodelijke slachtoffer. Commissaris Ehrlicher (Sodann) ziet weer eens een vrije avond de mist ingaan. Ehrlicher en Kain (Lade) zoeken de dader in de kring van het 26-koppige gezelschap, zodra zij weten dat het om een gifmoord gaat. Formulethriller die opgeluisterd wordt door enkele erotische dansnummers. Nauwelijks origineel of spannend en de oplossing is ook al aan de zwakke kant. Peter Vogel schreef het scenario dat met veel glitter en glamour in beeld gebracht werd door Roland Dressel.

Tatort: Bomben für Ehrlicher

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Ralf Bauer, Bernd Michael Lade en Peter Sodann.

Producent Lewald (Carri[KA2]ere) bereidt een nieuwe dansshow voor in Dresden. De repetities beginnen niet onder een goed gesternte, want een of andere onverlaat plakt op de affiches een strook met de slogan `Show met Moord als Toegift`. `s Nachts wordt een danser in een bar levensgevaarlijk verwond door een messteek. Lewald vraagt bescherming van de politie, maar dan is het al te laat. Bij de generale repetitie is de dreiging werkelijkheid geworden: de jonge sterdanseres Frederike (Graf) is het dodelijke slachtoffer. Commissaris Ehrlicher (Sodann) ziet weer eens een vrije avond de mist ingaan. Ehrlicher en Kain (Lade) zoeken de dader in de kring van het 26-koppige gezelschap, zodra zij weten dat het om een gifmoord gaat. Formulethriller die opgeluisterd wordt door enkele erotische dansnummers. Nauwelijks origineel of spannend en de oplossing is ook al aan de zwakke kant. Peter Vogel schreef het scenario dat met veel glitter en glamour in beeld gebracht werd door Roland Dressel.

Tatort - Bomben für Ehrlicher

1995 | Mysterie

Duitsland 1995. Mysterie van Hans Werner. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Ralf Bauer, Heinz Weixelbraun en Eberhard Mellies.

TASDe stad Dresden wordt lamgelegd door een bommelding. Aan de andere kant van de stad wordt een bankoverval gepleegd. Kort daarop maken gangsters een andere bank leeg. Hauptkommissar Ehrlicher (Sodann) moet zich bovendien nog inlaten met een anonieme bommelder. Bestaat er een verband tussen de telefonische oproepen en de overvallen? Geschreven door Hans-Werner Honert. Niet meteen een hoogvlieger met een te geijkt plot. Aflevering 319.

Polizeiruf 110: Unsichtbare Fährten

1989 | Misdaad, Thriller

DDDE/Duitsland 1989. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Peter Reinhardt, Constanze Roeder, André Schulz, Gerd Blahuschek en Viola Schweizer.

Een bloedeloos kijkje achter de schermen bij ABV (Abschnittsbevollm[KA3]achtigte) Klaus Tetzlaw (Reinhardt), een partijkameraad, die wat in de melk te brokkelen heeft in een district. Echt bestuurlijk inzicht krijgt de kijker niet, maar wel een hoop prietpraat over de diensthond van Klaus, een kennismaking met zijn vrouw Kerstin (Roeder) en de werkrelatie met de opperste dienstklopper uit de serie Oberleutnant Zimmermann (Riemann) en zijn collega`s Hauptmann Schulte (M[KA3]uller) en Oberleutnant Schwanitz (Berger). Een misdaad komt in het scenario van Horst Ansorge niet voor, waardoor deze film een buitenbeentje in de serie is. Deze aflevering werd vijf maanden voor het vallen van de muur van Berlijn uitgezonden. Heden ten dage is het een belachelijke milieuschildering, waarin een failliet partijapparaat zichzelf te kijk zet met een onbenullig onderonsje. Aflevering 129.

Der Staatsanwalt hat das Wort: Mhlbach und Sohn

1986 |

1986. Hans Werner. Met o.a. Ariane Borbach, Thomas Stecher en Günter Naumann.

Een bloedeloos kijkje achter de schermen bij ABV (Abschnittsbevollm[KA3]achtigte) Klaus Tetzlaw (Reinhardt), een partijkameraad, die wat in de melk te brokkelen heeft in een district. Echt bestuurlijk inzicht krijgt de kijker niet, maar wel een hoop prietpraat over de diensthond van Klaus, een kennismaking met zijn vrouw Kerstin (Roeder) en de werkrelatie met de opperste dienstklopper uit de serie Oberleutnant Zimmermann (Riemann) en zijn collega`s Hauptmann Schulte (M[KA3]uller) en Oberleutnant Schwanitz (Berger). Een misdaad komt in het scenario van Horst Ansorge niet voor, waardoor deze film een buitenbeentje in de serie is. Deze aflevering werd vijf maanden voor het vallen van de muur van Berlijn uitgezonden. Heden ten dage is het een belachelijke milieuschildering, waarin een failliet partijapparaat zichzelf te kijk zet met een onbenullig onderonsje. Aflevering 129.

Der Staatsanwalt hat das Wort: Ein feiner Dreh

1986 |

1986. Hans Werner. Met o.a. Angelika Perdelwitz, Gerd Blahuschek en Barbara Dittus.

Een bloedeloos kijkje achter de schermen bij ABV (Abschnittsbevollm[KA3]achtigte) Klaus Tetzlaw (Reinhardt), een partijkameraad, die wat in de melk te brokkelen heeft in een district. Echt bestuurlijk inzicht krijgt de kijker niet, maar wel een hoop prietpraat over de diensthond van Klaus, een kennismaking met zijn vrouw Kerstin (Roeder) en de werkrelatie met de opperste dienstklopper uit de serie Oberleutnant Zimmermann (Riemann) en zijn collega`s Hauptmann Schulte (M[KA3]uller) en Oberleutnant Schwanitz (Berger). Een misdaad komt in het scenario van Horst Ansorge niet voor, waardoor deze film een buitenbeentje in de serie is. Deze aflevering werd vijf maanden voor het vallen van de muur van Berlijn uitgezonden. Heden ten dage is het een belachelijke milieuschildering, waarin een failliet partijapparaat zichzelf te kijk zet met een onbenullig onderonsje. Aflevering 129.

Der Staatsanwalt hat das Wort: Hubertusjagd

1985 |

1985. Hans Werner. Met o.a. Marion van de Kamp, Angelika Waller en Rolf Hoppe.

Een bloedeloos kijkje achter de schermen bij ABV (Abschnittsbevollm[KA3]achtigte) Klaus Tetzlaw (Reinhardt), een partijkameraad, die wat in de melk te brokkelen heeft in een district. Echt bestuurlijk inzicht krijgt de kijker niet, maar wel een hoop prietpraat over de diensthond van Klaus, een kennismaking met zijn vrouw Kerstin (Roeder) en de werkrelatie met de opperste dienstklopper uit de serie Oberleutnant Zimmermann (Riemann) en zijn collega`s Hauptmann Schulte (M[KA3]uller) en Oberleutnant Schwanitz (Berger). Een misdaad komt in het scenario van Horst Ansorge niet voor, waardoor deze film een buitenbeentje in de serie is. Deze aflevering werd vijf maanden voor het vallen van de muur van Berlijn uitgezonden. Heden ten dage is het een belachelijke milieuschildering, waarin een failliet partijapparaat zichzelf te kijk zet met een onbenullig onderonsje. Aflevering 129.

Der Staatsanwalt hat das Wort

1985 |

1985. Hans Werner. Met o.a. Andreas Schmidt-Schaller, Karin Ugowski en Marianne Wnscher.

Een bloedeloos kijkje achter de schermen bij ABV (Abschnittsbevollm[KA3]achtigte) Klaus Tetzlaw (Reinhardt), een partijkameraad, die wat in de melk te brokkelen heeft in een district. Echt bestuurlijk inzicht krijgt de kijker niet, maar wel een hoop prietpraat over de diensthond van Klaus, een kennismaking met zijn vrouw Kerstin (Roeder) en de werkrelatie met de opperste dienstklopper uit de serie Oberleutnant Zimmermann (Riemann) en zijn collega`s Hauptmann Schulte (M[KA3]uller) en Oberleutnant Schwanitz (Berger). Een misdaad komt in het scenario van Horst Ansorge niet voor, waardoor deze film een buitenbeentje in de serie is. Deze aflevering werd vijf maanden voor het vallen van de muur van Berlijn uitgezonden. Heden ten dage is het een belachelijke milieuschildering, waarin een failliet partijapparaat zichzelf te kijk zet met een onbenullig onderonsje. Aflevering 129.

Polizeiruf 110: Das vergessene Labor

1984 | Misdaad, Thriller

DDDE/Duitsland 1984. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Peter Borgelt, Friedhelm Eberle, Lutz Riemann, Detlef Heintze en Ruth Reinecke.

Marlis (Reinecke) en Alex (Heintze), de ouders van Olaf (Haltinge) zijn lid van een meubelbende. Ze doen zich voor als verhuizers en halen onder de ogen van de nietsvermoedende buren woningen leeg van de afwezige bewoners die zouden gaan verhuizen. Als Olaf de bijverdienste van zijn ouders doorkrijgt, doet hem dat als rechtgeaarde DDR-jongere veel verdriet. Zijn ouders merken dat het zo niet langer kan en willen ermee ophouden. Bij hun laatste klus zat een gifkastje en als ze achteraf horen dat er een dodelijke ampul ontbreekt, worden ze bang en krijgen ze wroeging. Ondertussen zitten Oberleutnant Zimmerman (Riemann) en Hauptmann Reichenbach (Eberle) behoorlijk met de handen in het haar, want zij kunnen het mysterie van de leeggehaalde woning niet oplossen. Het komt dan goed uit dat Hauptmann Fuchs (Borgelt) goed kan luisteren en begrijpt dat de ouders van Olaf iets te verbergen hebben. Bekennen ze nog op tijd om dood door schuld te voorkomen? Het scenario is van Ulrich Waldner. Aflevering 89.

Der Staatsanwalt hat das Wort: Ein Kartenhaus

1983 |

1983. Hans Werner. Met o.a. Lotte Lèbinger, Walter Plathe en Angelika Waller.

Marlis (Reinecke) en Alex (Heintze), de ouders van Olaf (Haltinge) zijn lid van een meubelbende. Ze doen zich voor als verhuizers en halen onder de ogen van de nietsvermoedende buren woningen leeg van de afwezige bewoners die zouden gaan verhuizen. Als Olaf de bijverdienste van zijn ouders doorkrijgt, doet hem dat als rechtgeaarde DDR-jongere veel verdriet. Zijn ouders merken dat het zo niet langer kan en willen ermee ophouden. Bij hun laatste klus zat een gifkastje en als ze achteraf horen dat er een dodelijke ampul ontbreekt, worden ze bang en krijgen ze wroeging. Ondertussen zitten Oberleutnant Zimmerman (Riemann) en Hauptmann Reichenbach (Eberle) behoorlijk met de handen in het haar, want zij kunnen het mysterie van de leeggehaalde woning niet oplossen. Het komt dan goed uit dat Hauptmann Fuchs (Borgelt) goed kan luisteren en begrijpt dat de ouders van Olaf iets te verbergen hebben. Bekennen ze nog op tijd om dood door schuld te voorkomen? Het scenario is van Ulrich Waldner. Aflevering 89.

Polizeiruf 110: Am Abgrund

1979 | Misdaad

DDDE 1979. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Peter Borgelt, Sigrid Göhler, Wolfgang Winkler, Helga Labudda en Christian Steyer.

Vadertje Honecker wilde middels deze rolprent zijn DDR-burger laten weten dat de politie je beste kameraad is. Weduwnaar Peter Januschowitz (Winkler), die op een bedrijf werkt, waar sierwerk voor gipsplafonds gemaakt wordt, lijdt erg onder de dood van zijn vrouw en hij denkt dat hij haar overlijden had kunnen voorkomen. Hij is zijn zelfvertrouwen kwijt en moet voor twee kleine kinderen zorgen. Hij heeft voortdurend geldzorgen en zijn onzekere gedrag maakt een verkeerde indruk op de mensen uit de buurt. Bovendien drinkt hij. Hij verkoopt de schamele sierraden van zijn vrouw en verbergt de Ost Marken in een emmer in de keuken. Zijn lieve schoonzus helpt hem zo goed en zo kwaad het kan om zijn chaotische gezin te beredderen. Er wordt een overval gepleegd op de bank en onmiddellijk doet het gerucht de ronde dat Januschowitz de dader moet zijn. Zijn zwager wantrouwt hem en zijn schoonzus wil hem pressen om naar de politie te gaan als zij het geld in de keuken gevonden heeft. Gelukkig doet Hauptmann Fuchs (Borgelt) het onderzoek met zijn trouwe Leutnant Arndt (G[KA3]ohler). Geduldig luisteren ze naar de mensen die ze ondervragen en denken er onder een kop koffie over na. Hierbij zijn Frau Seiffert (Labudda), Frau Kr[KA3]opelin (Danegger) en Dr. Mattsen (Steyer). Fuchs en Arndt komen weliswaar uit de grote stad, maar ze zijn best in staat om het kaf van het koren te scheiden. Bovendien als Arndt 's avond thuis onpreuts een douche neemt, komt zij op een lumineus idee en ontrafelt daarmee een insidersjob. Zo krijgt de ware dader krijgt zijn verdiende loon en is het weer koek en ei tussen Januschowitz, zijn zwager en schoonzus. Ook dit keer weer het gebruikelijke gepruttel van de tweetakt, de povere nasynchronisatie en een winters landschap. Fuchs heeft promotie gemaakt: van Oberleutnant is hij nu Hauptmann; deze gebeurtenis wordt in het begin van de film eventjes heel sober gevierd. Het scenario is van Fred Unger. Aflevering 60.

Des kleinen Lokführers grosse Fahrt

1977 | Familiefilm

DDDE 1977. Familiefilm van Hans Werner. Met o.a. Erwin Geschonneck, Maik Stewart, Petra Hinze en Wolfgang Winkler.

Een jongetje wiens opa treinmachinist is, schept op over de avonturen die je meemaakt als je dit beroep (wat hij ook ambieert) uitoefent. Zijn kameraadjes schofferen hem hierom en dan mag hij met grootva mee op reis. Brave produktie uit Oost- Duitsland zonder al te veel pretenties en produktiewaarden.

La Poudre d'escampette

1970 | Komedie, Avonturenfilm, Oorlogsfilm

Frankrijk/Italië 1970. Komedie van Philippe de Broca. Met o.a. Marlène Jobert, Michel Piccoli, Michael York, Louis Velle en Amidou.

Een Franse zwarthandelaar en een Britse piloot weten in de woestijn van Libië aan Italiaanse troepen te ontkomen en zoeken toevlucht bij een Zwitserse diplomaat die om zijn eigen hachje te redden liever collaboreert, al denkt zijn echtgenote daar anders over. Deze achtervolgingskomedie heeft spectaculaire scènes en exotische locaties, maar is weinig ideaal bezet met het ster-trio waarbij vooral Piccoli de grenzen van de schmiere geregeld overschrijdt. Scenario van Jean-Loup Dabadie naar een roman van Robert Beylen La Route au Soleil.

Une ravissante idiote

1964 | Komedie

Frankrijk 1964. Komedie van Edouard Molinaro. Met o.a. Brigitte Bardot, Anthony Perkins, André Luguet, Denise Provence en Jean-Marc Tennberg.

Een ontslagen bankbediende wordt tegen zijn zin Sovjetspion en probeert met behulp van de kleedster van een ministersvrouw een geheim dossier te bemachtigen. De interessante combinatie Bardot-Perkins is verspild aan deze doorsnee spionagekomedie en het feit dat iedereen voor Brits moet doorgaan, maakt de film ongeloofwaardig. Georges André Tabet en regisseur Molinaro schreven het scenario naar het boek van Charles Exbrayat. Andreas Winding stond achter de camera.

La Drogue du Vice

1963 | Erotiek, Misdaad, Drama

Frankrijk 1963. Erotiek van José Bénazéraf. Met o.a. Yvonne Monlaur, Hans Werner, Michel Lemoine, Jean-Pierre Kalfon en Régine Rumen.

Een laborante raakt, zonder dat ze het zelf weet, betrokken bij de strijd tussen drughandelaren en wordt gegijzeld. Ze voelt zich geleidelijk aan steeds meer aangetrokken tot haar (blinde en trompetspelende) bewaker, maar aan die liefde komt een vroegtijdig einde tijdens een bloedig treffen. Vóór hij lopende-band-porno ging maken, waren er mensen die volhielden dat Bénazéraf een miskend 'auteur' was. Inderdaad zijn zijn literaire citaten en een tergend traag tempo ongebruikelijk in het seks- en misdaadgenre, waarbij actie vooral buiten beeld blijft en erotiek ongeremd, maar weinig gevarieerd is. De acteurs hebben zo'n verontrustend uiterlijk dat het spanning wekt óók als ze niks doen - wat meestal het geval is - maar de meeste sfeer komt van de duistere fotografie van Edmond Richard en de muziek van Chet Baker.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Hans Werner op televisie komt.

Reageer