Mort Ransen: regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Margaret's Museum

1995 | Drama

Canada​/​​Verenigd Koninkrijk 1995. Drama van Mort Ransen. Met o.a. Helena Bonham Carter, Kate Nelligan, Clive Russell, Craig Olejnik en Andrea Morris.

Canada rond 1935. De vader van Margaret MacNeil (Bonham-Carter) is in de steenkolenmijn omgekomen en haar opa heeft een z.g. stoflong. De avond dat ze Neil Currie ontmoet, verandert haar saaie leventje. Ze is bang voor de onzekere toekomst om zich in te laten met een mijnwerker. Neil belooft haar plechtig niet meer in de mijnen te werken en ze geeft haar ja-woord. Na een tijdje raakt hij zijn baan kwijt als bordenwasser in een Chinees restaurant. Zonder haar medeweten gaat hij terug naar de mijn.

Falling Over Backwards

1990 | Komedie, Korte film

Canada 1990. Komedie van Mort Ransen. Met o.a. Saul Rubinek, Paul Soles, Julie St-Pierre, Helen Hughes en Carolyn Scott.

Sinds de scheiding van zijn ouders voelt de 35-jarige Joodse Rubinek de behoefte om de klok terug te draaien. Hij verhuist naar zijn geboortestad en vraagt zijn invalide vader om bij hem te komen wonen. Boven hen woont de mooie St.Pierre, wiens relatie juist in een crisis zit. Ze gooit haar vriend eruit, maar merkt later dat ze zwanger is. Tussen het drietal groeit een merkwaardige liefde/haat-verhouding, die er niet op verbetert wanneer ook Rubineks moeder, Hughes, bij hen intrekt en hij de waarheid ontdekt over het beroep van St.Pierre. Vermakelijke, sprankelende relatiekomedie vol spirituele dialogen, met Soles als de vader die meermaals de show steelt. De film staat op het peil van de beste Woody Allen-films. Scenarist/regisseur Ransen is net als zijn beroemde voorbeeld een meester in het observeren van mensen. Fotografie van Solas Kalogeras.

Shades of Love: The Emerald Tear

1988 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Canada 1988. Drama van Mort Ransen. Met o.a. Ed Marinaro, Leah Pinsent, Joan Heney, Ron Lea en Doris Dominique.

Jayne Manley (Pinsent) wordt als journaliste op onedele gronden ontslagen. Ze hoopt door een primeur over miljonair Edward DeCoursey (Molinaro) haar baan terug te krijgen. Ze krijgt beiden. kijkbuisvulling voor een doordeweekse middag, waarop huisvrouwen zich vervelen en zelf geen dagdroom kunnen bedenken. De rollen worden overigens netjes opgezegd. Voorwaar een onbenullige film naar een nog onbenulliger scenario van Lisa Zisman. Het camerawerk is van Karol Ike.