Cécile Pallas: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

St. Ives

1998 | Avonturenfilm, Romantiek, Historische film, Drama

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Ierland​/​​Verenigd Koninkrijk 1998. Avonturenfilm van Harry Hook. Met o.a. Jean-Marc Barr, Miranda Richardson, Anna Friel, Richard E. Grant en Michael Gough.

De Franse Huzaar Jacques de St. Ives wordt, tijdens de Napoleontische oorlog, gevangengenomen door de Engelsen. Daar wekt hij de belangstelling van Flora, het nichtje van Lady Gilchrist. Ze besluit hem te helpen ontsnappen.

Au bénéfice du doute

1998 | Thriller

Frankrijk 1998. Thriller van Williams Crépin. Met o.a. Robin Renucci, Cécile Pallas, Lola Zidi-Renier, Michèle Bernier en Laetitia Lacroix.

De Franse Huzaar Jacques de St. Ives wordt, tijdens de Napoleontische oorlog, gevangengenomen door de Engelsen. Daar wekt hij de belangstelling van Flora, het nichtje van Lady Gilchrist. Ze besluit hem te helpen ontsnappen.

Rewind

1997 | Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1997. Thriller van Sergio Gobbi. Met o.a. Raul Bova, Marushka Detmers, Niels Arestrup, Luca Zingaretti en Cécile Pallas.

De Franse Huzaar Jacques de St. Ives wordt, tijdens de Napoleontische oorlog, gevangengenomen door de Engelsen. Daar wekt hij de belangstelling van Flora, het nichtje van Lady Gilchrist. Ze besluit hem te helpen ontsnappen.

La serre aux truffes

1997 | Komedie

Frankrijk 1997. Komedie van Jacques Audoir. Met o.a. Pierre Vaneck, Jean-Michel Fête, Stéphanie Braunschweig, Raoul Billerey en Christian Barbier.

De Franse Huzaar Jacques de St. Ives wordt, tijdens de Napoleontische oorlog, gevangengenomen door de Engelsen. Daar wekt hij de belangstelling van Flora, het nichtje van Lady Gilchrist. Ze besluit hem te helpen ontsnappen.

Comment épouser un héritage?

1995 |

1995. Patrice Ambard. Met o.a. Gérard Darmon, Maria Pacôme en Cécile Pallas.

De Franse Huzaar Jacques de St. Ives wordt, tijdens de Napoleontische oorlog, gevangengenomen door de Engelsen. Daar wekt hij de belangstelling van Flora, het nichtje van Lady Gilchrist. Ze besluit hem te helpen ontsnappen.

Chercheurs d'or

1995 | Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Canada 1995. Avonturenfilm van Marc Simenon. Met o.a. Wadeck Stanczak, Michael Lamport, Michèle-Barbara Pelletier, Jean-Guy Bouchard en Richard Moll.

Charles Belliou (Stanczak), een jonge Franse schrijver, zet voet aan wal in het hoge Noorden van Canada om er de goudzoekers van dichterbij te leren kennen. Bij zijn aankomst wordt hij meteen bijna van zijn spaargeld beroofd door zijn gidsen Sprague (Houde) en Stine (Brass). Belliou wordt gered door de goudzoeker Shorty (Lamport), die hem ook onderdak aanbiedt. Belliou wordt verder verliefd op de mooie Joy (Pelletier), die hem ertoe aanzet ook op zoek te gaan naar goud. Haar vader wordt inmiddels vermist en samen met Belliou en Shorty gaat zij hem zoeken. Het trio vindt de oude man, zwaar gewond en bedekt met een dun stoflaagje aan goud. Hij heeft een ondergrondse goudader ontdekt...Let op Giraud als de hardnekkige Indiaan Cultus George en Gélin als Wildwater Bill, een ei-handelaar zonder scrupules. Simenon, de zoon van de bekende auteur Georges Simenon, maakte van Jack Londens goudzoekers-van-Alaska-verhalen een Franse westernstrip met Stanczak, de eeuwige belofte van de Franse cinema, die op 35- jarige leeftijd met élan de rol speelt van de achttienjarige Belliou. Gedraaid in Canada, waar deze miniserie een groot succes was. Scenario van Denis Heroux, Nicole Ricard, Michel Munz en Gérard Bitton.

Une qui promet

1994 | Komedie, Muziek

Frankrijk 1994. Komedie van Marianne Lamour. Met o.a. Lambert Wilson, Cécile Pallas, Naka, Denise Provence en Franck Lapersonne.

De mooie, jonge Pallas is bezeten door muziek. In haar vrije tijd treedt ze op als manager voor de Afrikaanse groep [KL]Les Tam-Tams Noirs[KLE]. Ze heeft een geniaal idee voor een grootse publiciteitsstunt. Tijdens het offici[KA3]ele bezoek van een Afrikaanse minister aan Frankrijk, zal ze haar groep onaangekondigd laten optreden. De onderhandelingen tussen de minister en zijn Franse collega mislukken en [KL]Les Tam-Tams Noirs[KLE] worden ervoor aansprakelijk gesteld. Bovendien worden ze beschuldigd van spionage. Lichtvoetige muzikale komedie met ge[KA3]engageerde tintjes (de ministers onderhandelen over de verkoop van uranium aan Afrika). Ontspannend maar erg ambitieus. De acteurs leveren aanvaardbaar werk af, maar het scenario van Lamour, Hélène Weigand en Patrick Laurent wil teveel hooi op de vork nemen en schiet daardoor het doel voorbij. Goede muzikale nummers voor liefhebbers van Afro-muziek. Fotografie van Jean-Jacques Flori. Formaat 16/9. Nicam Stereo.

Die Wildnis

1993 | Misdaad

Oostenrijk​/​​Duitsland 1993. Misdaad van Werner Masten. Met o.a. Jürgen Prochnow, Jürgen Holtz, Philippe Clay, Cecile Pallas en David Martin.

In een afgelegen dorpje van de Zwitsterse Jura dat alleen via een tunnel met de buitenwereld is verbonden, wordt Sebastian, de zoon van een boer (Clay), met een doorgesneden keel aangetroffen. Iedereen staat voor een raadsel. Kort daarop verschijnt er een vreemdeling, Brenner (Prochnow), van wie men aanneemt dat hij voor de wintersport is gekomen. In werkelijkheid is hij een politieman uit de federale hoofdstad, die de zaak moet onderzoeken. Aanvankelijk stuit Brenner op nog meer lijken en op de totale zwijgzaamheid van de dorpelingen, die hij wil ondervragen totdat Teresa (Pallas), de zuster van Sebastian, die een verstandshuwelijk was aangegaan met de plaatselijke koddebeier, gaat praten. Sfeervolle misdaadfilm van TATORT- regisseur Masten, die gelijk ogen gooide naar een bioscoop- release en productiegelden kreeg van de tweede Duitse omroep ZDF en de Frans-Duitse omroep ARTE. Stijgt echter niet boven een gemiddelde tv-film uit. Het scenario is van Felix Mitterer, die in het genre zeer bedreven is en met veel ironie het dorpsleven beschrijft. Het camerawerk is van Piotr Sobocinski; het is technisch volmaakt.

Cherche famille désespérement

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van François Luciani. Met o.a. Françoise Christophe, Philippe Leroy, Alexis Tomassian, Bernard Crombey en Catherine Wilkening.

Edward (Leroy-Beaulieu) is een rijk man. Maar, zoals het spreekwoord zegt, geld maakt niet gelukkig. En hij is bijzonder ongelukkig want hij heeft zijn zoon en enige erfgenaam verloren. Maar dan merkt hij de straatjongen Milan (Thomassian) op en die doet hem aan zijn zoon denken. Het vervolg laat zich raden. Een film die zonder schroom op de traanspieren werkt, maar die verder weinig bestaansredenen heeft. Het goedkope sentiment stroomt van het scherm en wie van dit soort gemakkelijke ontroering houdt zal ongetwijfeld een hoogdag beleven. Andere kijkers hebben ongetwijfeld iets beter te doen. Het scenario is van de hand van Jacques Labib, Claude Fouchier en Martin Brossollet. Fotografie van Mario Barroso.

Au Beau Rivage

1993 | Komedie

Frankrijk 1993. Komedie van Serge Korber. Met o.a. Jean Yanne, Geneviève Fontanel, Jean Gaven, François-Eric Gendron en Cécile Palas.

Au Beau Rivage is een uitspanning aan de oevers van de Seine. De gouden dagen zijn voorbij, er komen nog slechts een paar vaste stamgasten over de vloer bij Yanne, de rondborstige waard. Dagelijks hangen ze aan de toog. Yanne kan zich hier niet bij neerleggen, hij wordt er agressief van. Wanneer men op een dag discussieert over de herinrichting van zijn zaak wordt hij razend en na een heroïsch gevecht eindigt hij in de gevangenis. Ontroerende geschiedenis van een man die zijn eigen teloorgang niet kan verkroppen en terugvecht tegen een ongenadig lot. Yanne is schitterend in zijn rol, maar het spel van de overige personages vertoont weinig diepte. Het scenario van Thomas Korber en René Fallet is gebaseerd op een roman van Fallet en is een goede mengeling van melodrama en komedie.

Nestor Burma : Un croque-mort nommé Nestor

1992 | Mysterie

Frankrijk​/​​België 1992. Mysterie van Maurice Frydland. Met o.a. Guy Marchand, Jacques Seiler, Cécile Pallas, François Beukelaers en Pierre Tornade.

Voor een keer verlaat de priv[KA1]e-detective Burma (Marchand) zijn vertrouwde Parijs omdat een bankier in Brussel beroep op hem doet. De bankier, gespeeld door Belgische all-round acteur Beukelaers, heeft met name een dochter, Pallas, die geld ontfutseld wordt door haar minnaar, een schofterige Yerles. Burma verveelt zich met deze affaire tot Beukelaers door gemaskerde gangsters wordt overvallen. Toch weer geestige dingen te beleven in een ingewikkeld verhaal van Pierre Uytterhoeven en Christian Watton met Turken, Armeniërs, gangsters en neo-nazi's die elkaar voor de voeten lopen. Het camerawerk is van Francis Junek. Aflevering van het seizoen, nummer van 38.

Le voleur d'enfants

1992 | Fantasy

Italië​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1992. Fantasy van Christian de Chalonge. Met o.a. Marcello Mastroianni, Ángela Molina, Michel Piccoli, Daniel Martin en Virginie Ledoyen.

Fijn spel van de hoofdrollen wordt bedorven door een zwak en verward scenario van Dominique Garnier en regisseur De Chalonge die het boek van Jules Supervielle bewerkten. Het verhaal gaat over de kinderloze Argentijnse kolonel b.d. Mastroianni en zijn vrouw Molina die omstreeks 1925 in Parijs ongelukkige jongetjes van de straat oppikken en ze in huis halen en ze een leven laten leiden als prinsen: ze worden goed gevoed en gekleed, waardoor ze geen reden hebben om te vluchten. Algauw wordt het een tiental. De oudste is wat opstandig; er ontstaat het gevoel dat er een prinsesje moet worden geadopteerd. De prent is doorwrocht met fantastische elementen zoals olifanten in de straten en een magiër, die op een gegeven moment zijn oog laat vallen op de leuke 'dochter' van de kolonel. Zeer traag, zonder duidelijk plot. Camerawerk van Bernard Zitzermann. Er werd zowel een Spaanstalige als een Franstalige versie geproduceerd.

Jour de colère

1992 | Drama, Actiefilm

Frankrijk 1992. Drama van David Delrieux. Met o.a. Cécile Pallas, Frédéric van den Driessche, Carlo Brandt, Bernard Ballet en Albert Simono.

Al sinds haar kindertijd wordt Pallas gekweld door de herinnering aan het dodelijk ongeluk van haar vader. Ze was er getuige van en volgens haar was Brandt, destijds een vriend des huizes, bewust verantwoordelijk voor diens dood. Als ze hem na vijftien jaar toevallig terugziet is ze vastbesloten zich op hem te wreken. Een jonge vrouw bezeten door haatgevoelens op een persoon waarvan ze niet eens met zekerheid weet of hij haar vader vermoord heeft. Kan je als jonge volwassene trouwens wel nuchter oordelen over een feit, hoe ingrijpend ook, dat je als kind meemaakte? Acteerprestaties zijn redelijk, maar het scenario van Delrieux en Mireille Lanteri is niet altijd even geloofwaardig. Gérard Vigneron stond achter de camera.

Triplex

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Georges Lautner. Met o.a. Patrick Chesnais, Cécile Pallas, François-Eric Gendron, Jacques François en Jacques Jouanneau.

Een zeer eerlijke advocate (ze doet haar werk pas drie maanden en weet dus nog niet hoe de vork in de steel zit!) verdedigt een geniale maar helaas failliete ingenieur en wordt daarbij geholpen door een jonge ambitieuze advocaat van vuile zaakjes. Ze slaagt erin vrijspraak te krijgen voor haar cli[KA3]ent, terwijl haar mannelijke collega enorm in de problemen komt. Een onschuldige satire op de onderwereld met een aantal oppervlakkige personages. Na in de jaren 1960-70 het komische genre van de Franse film vernieuwd te hebben (LES TONTONS FLINGUEURS) is Lautner op zijn lauweren gaan rusten. We moeten echter wel toegeven dat zijn systeem altijd op de seconde af werkt en dat zijn films nooit saai zijn omdat er geen onderbrekingen in zitten. Scenario van Didier Van Cauwelaert. Camerawerk van Yves Rodallec.

Jours de colère

-1 |

. David Delrieux. Met o.a. Carlos Brendt, Frédéric van den Driessche en Cécile Pallas.

Een zeer eerlijke advocate (ze doet haar werk pas drie maanden en weet dus nog niet hoe de vork in de steel zit!) verdedigt een geniale maar helaas failliete ingenieur en wordt daarbij geholpen door een jonge ambitieuze advocaat van vuile zaakjes. Ze slaagt erin vrijspraak te krijgen voor haar cli[KA3]ent, terwijl haar mannelijke collega enorm in de problemen komt. Een onschuldige satire op de onderwereld met een aantal oppervlakkige personages. Na in de jaren 1960-70 het komische genre van de Franse film vernieuwd te hebben (LES TONTONS FLINGUEURS) is Lautner op zijn lauweren gaan rusten. We moeten echter wel toegeven dat zijn systeem altijd op de seconde af werkt en dat zijn films nooit saai zijn omdat er geen onderbrekingen in zitten. Scenario van Didier Van Cauwelaert. Camerawerk van Yves Rodallec.