Dries Smits: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Celluloid Blues

1998 | Komedie

Nederland 1998. Komedie van Jurriën Rood. Met o.a. Dries Smits, Roef Ragas, Geert Langeveen, Jack Wouterse en Mumtaz Jafri.

L'enfance volée

1995 | Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​Nederland​/​​België 1995. Drama van Jean-Pierre De Decker. Met o.a. Marianne Basler, Roy Verhage, Hans Dagelet, Madi Broekman en Kim van Deene.

Nu de ouders van Benny Jaspers (Verhage) uit elkaar zijn wordt de jongen door zijn vader Lukas (Dagelet) naar de internationale school in Den Haag gezonden. Lukas die een internationale firma leidt die bedrijven koopt die op faling staan, wil dat zijn zoon zo vlug mogelijk in zijn voetstappen treedt. Hij beseft echter niet dat de jongen een dromer is die meer oog heeft voor vogels dan voor economische expansie. Op een dag ontdekt Lukas dat de jongen zijn horloge gestolen heeft. Benny komt in opstand en de enige die hem begrijpt is zijn moeder Julia (Basler). Knap psychologisch drama over een kind dat weigert om door zijn vader klaargestoomd te worden om zijn opvolger te zijn. Hij wil in de eerste plaats liefde, maar daarvoor heeft zijn vader het veel te druk, dus zoekt het kind een middel om zijn vader te bereiken. Goed gestructureerd scenario van Alain Leblanc en Ger Beukenkamp naar een verhaal van Leblanc. Achter de camera werd plaatsgenomen door Michel van Laer.

Plantage Allee

1992 | Drama

Nederland 1992. Drama van Guido Pieters. Met o.a. Herbert Flack, Karin Meerman, Johan Ooms, Geertjan Romeyn en Hans Somers.

Nedersoap, gesitueerd in een Limburgs stadje, rond het lief en leed van twee verwante families. De oude, welgestelde plaatselijke bierbrouwer liet bij zijn dood de brouwerij na aan zijn aangenomen zoon Smits. Diens halfbroer Flack, het echte kind van de oude, is dierenarts. In beide gezinnen loopt uiteraard het een en ander fout. Flacks zoon Somers is een depressieve jongeman, die drinkt en met zijn auto een ongeval veroorzaakt. Smits' dochter Hulsbos poetste de plaat, trok naar Spanje en keert tot groot ongenoegen van haar verbitterde moeder Snijders terug met de lomperik Van Aardenne en een kleintje. De twee halfbroers Flack en Smits komen over als aardige mannen, maar hun vrouwen zijn niet te genieten: vooral de koele Meerman, als echtgenote van Flack, is een kreng. Maar dergelijke wezens hebben in soaps de mooiste rollen. Pieters, een regisseur die zijn vak zou moeten kennen, maakt er een potje van. De acteurs rommelen maar wat aan, op de in Nederlandse soaps zo gebruikelijke ongerichte wijze. Flauw, knullig en totaal ongeloofwaardig. In twaalf afleveringen van zo'n 60m.

Monas Plen

1990 | Fantasy

Nederland 1990. Fantasy van Ineke Smits. Met o.a. Mirjam van Steenhoeven, Bart Klever, Dries Smits, Gonnie de Regt en Mirjam van Steenhoven.

Een kort, modern sprookje, gesitueerd in een tijdperk 'toen de maan zo dicht bij de aarde was dat je er op bezoek kon'. De mannen gaan daar hun 'maanmelk' halen. Een knap meisje wil ook naar dat hemellichaam maar moet om dat te kunnen een man versieren die haar wil meenemen. Die man blijkt dan verzotter op de maan dan op haar. Pseudo klassieke mythologie op een bizarre hedendaagse manier verpakt.

Zinderend

1988 | Drama, Horror, Komedie

Nederland 1988. Drama van Paula van der Oest. Met o.a. Matthias Maat, Dafne Westerhof, Jurg Molenaar, Marc Pos en Coby Stunnenberg.

Een groepje mensen ligt te zonnen op het terras van een afgesloten stuk strand. De verveling slaat toe en langzaam maar zeker beginnen ze elkaar te beledigen. Dan verschijnt een sensuele onbekende vrouw die de routine doorprikt, temeer daar ze zich niet wil mengen met de rest van de groep. Tot overmaat van ramp durft de nieuwelinge te klagen over het eten en de service. Daar moet iets tegen ondernomen worden. Stijlvast huis-clos- verhaal gedompeld in een onvervalste Polanski-sfeer. Het geheel is amusant, maar lijkt niet helemaal afgewerkt. Wat regisseur/scenariste Van der Oest wou bereiken was duidelijk te hoog gegrepen voor een debutante (de film werd gemaakt als eindexamenfilm voor de Nederlandse Film en Televisie Academie). Toch houdt de uitwerking van sommige personages best een belofte in voor de toekomst. Paul Ruven fungeerde als regie-assistent. Fotografie is van Alexandra Drehmanns.