Tore Svennberg: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

A Woman's Face

1938 | Drama

Zweden 1938. Drama van Gustaf Molander. Met o.a. Ingrid Bergman, Anders Henrikson, Karin Kavli, Georg Rydeberg en Tore Svennberg.

Als kind liep Anna (Bergman) vreselijke littekens op en ze is als jonge vrouw een misantropische afperster geworden. Haar misdaden brengen haar in contact met Dr Wegert (Henrikson), een plastisch chirurg die haar via een ingreep een kans op een nieuw leven biedt. Typisch product van de 'gouden jaren' van de Zweedse film. Een van de laatste Zweedse films van de toen 23-jarige Bergman die kort hierop naar Hollywood zou uitwijken. De Hollywood remake uit 1941, A Woman's Face, met Joan Crawford, is heel wat bekender en ook beter.

Branningar (Ocean Breakers)

1935 | Drama

Zweden 1935. Drama van Ivar Johansson. Met o.a. Tore Svennberg, Sten Lindgren, Carl Strom, Ingrid Bergman en Bror Ohlsson.

Een dominee, die tegen zijn zin het ambt uitoefent, heeft zijn oog laten vallen op een dochter (Ingrid) van een visser. De dochter raakt in verwachting en de dominee, die in gewetenswroeging de stormachtige nacht is ingerend, weet zich niets meer te herinneren. Eerste hoofdrol van Bergman (in haar tweede film) toont een actrice, die met kop en schouders boven de ervaren collega's uitsteekt in dit melodrama.

Körkarlen

1921 | Zwijgende film, Drama, Fantasy

Zweden 1921. Zwijgende film van Victor Sjöström. Met o.a. Victor Sjöström, Hilda Borgström, Tore Svennberg, Astrid Holm en Concordia Selander.

Vermaarde stomme film, gebaseerd op het boek van Selma Lagerlöf (1858-1940), de schrijfster van 'Nils Holgerssons wonderbare reis' (1906). Regisseur Sjöström overtuigt als een verlopen man die aan gene zijde door het stof gaat. Als straf voor zijn gewetenloze bestaan moet hij na zijn onfortuinlijke dood een jaar lang met een koets overleden zielen inzamelen. Maar voordat hij begint krijgt hij van zijn voorganger een rondleiding door de tijd, een tocht die duidelijk maakt hoeveel ravage hij heeft aangericht. Körkarlen was een baanbrekende film - en favoriet van Ingmar Bergman - vanwege de non-lineaire verteltrant en de overlappende beelden (dubbele belichting). Tijdloos amusement.