Greta Vaillant: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Deux fois vingt ans

1993 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1993. Komedie van Livia Giampalmo en Livia Gian Palmo. Met o.a. Marieangela Melato, Jean-François Stévenin, Valeria Milillo, Alessandro Gassman en Carole Franck.

De veertig-jarige Melato is een opgewekte, zelfstandige vrouw van Italiaanse afkomst die in Parijs woont. Ze ontwerpt tapijten en geeft les op een kunstacademie. Ze is gehuwd met Stévenin, expert op gebied van barokmuziek. Hun dochter Milillo voelt zich minderwaardig ten opzichte van haar ouders en laat daardoor haar artistiek talent onbenut. Ze staat op het punt te trouwen met Deshors, zoon van een vooraanstaande Franse familie. Wanneer de twee families met elkaar kennis willen maken worden de zaken erg ingewikkeld voor Milillo. Een portret van typische Franse families, geschreven met fijne pen door Giampalmo, Lidia Ravera en Mimmo Rafele, gebaseerd op de roman van Ravera. De situaties werden met veel cynisme in beeld gebracht, maar de psychologische karaktertekening van de personages lijkt niet voltooid, zodat de toeschouwer niet in hen geïnteresseerd raakt. De camera werd gehanteerd door Romano Albani.

La cognatina

1975 | Erotiek

Italië 1975. Erotiek van Sergio Bergonzelli. Met o.a. Robert Wood, Karin Well en Greta Vaillant.

Seks en voetbal (aan elkaar verbonden in slap verhaaltje rond een gevallen schoolmeisje dat apothekersassistente geworden is) vormen de hoofdbestanddelen van dit film-in-blik-produkt van een regisseur die altijd met te weinig beschikbaar gestelde middelen films voor de massaconsumptie heeft moeten klaarstoven met als gevolg dat zijn werk slechts met moeite voor zijn thuismarkt te verteren is.

Noi donne siamo fatte cosi

1971 | Komedie

Italië 1971. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Monica Vitti, Enrico Maria Salerno, Carlo Giuffré, Ettore Manni en Pupo de Luca.

Een episodenfilm met Vitti in twaalf verschillende rollen, van quasi seksueel-bevrijde intellectuele tot hysterische non en militante arbeidster. Het euvel van deze veelal uit sketches opgebouwde film is de afwisseling van leuk, minder leuk en onleuk, zodat de optelsom op den duur gaat vervelen en vermoeien. Vitti speelt haar personages met verve en laat in de sketches waarin de heldin steeds een gewillige prooi wordt van de man haar rol niet tot die van een vrouwenhater worden.