Laurent Perez Del Mar (1974): muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Les invisibles

2018 | Komedie, Drama

Frankrijk 2018. Komedie van Louis-Julien Petit. Met o.a. Patricia Mouchon, Khoukha Boukherbache, Bérangère Toural, Patricia Guery en Marie-Christine Descheemaker.

Als de gemeente hun dagopvang voor dakloze vrouwen sluit, zoeken de sociaal werkers die het runnen met hun cliënten naar creatieve oplossingen. Ze laten de dakloze vrouwen hun kwaliteiten hervinden, gaan met hen op zoek naar werk en starten een hip recyclecentrum in een oude loods. ‘Was het maar zo simpel,’ denk je soms bij deze onderhoudende tragikomedie. Die pleit voor humanisme als remedie tegen het rendementsdenken dat de vastgelopen vrouwen kansloos maakt. Bijna alle bijrollen worden vertolkt door vrouwen die zelf op straat leefden.

I Kill Giants

2017 | Drama, Fantasy, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​België​/​​China 2017. Drama van Anders Walter. Met o.a. Zoe Saldana, Madison Wolfe, Imogen Poots, Sydney Wade en Rory Jackson.

Een eenzame, gepeste scholiere die als freak wordt beschouwd, heeft een duister geheim: 's nachts in het bos doodt ze reuzen.

Madame Mills, une voisine si parfaite

2018 | Komedie

Frankrijk​/​​China​/​​België 2018. Komedie van Sophie Marceau. Met o.a. Sophie Marceau, Pierre Richard, Nicolas Vaude, Bastien Ughetto en Léna Breban.

Hélène (Marceau), redacteur voor een uitgeverij, vindt boeken eigenlijk leuker dan het echte leven. De dagelijks routine waar ze nogal aan gehecht is, wordt flink in de war geschopt wanneer ze een nieuwe buurvrouw krijgt: madame Mills, een kleurrijke Amerikaanse. Dat deze met flinke juwelen behangen dame wordt gespeeld door komiek Pierre Richard laat al doorschemeren waar deze komedie heengaat. Marceau, die we als actrice kennen van ondermeer Braveheart, houdt het in haar derde speelfilm achter de camera luchtig en nogal oppervlakkig.

Carole Matthieu

2016 | Drama

Frankrijk 2016. Drama van Louis-Julien Petit. Met o.a. Isabelle Adjani, Corinne Masiero, Ola Rapace, Lyès Salem en Pablo Pauly.

In zijn roman Les visages écrasés ('De verpletterde gezichten') uit 2011 verwerkte Marin Ledun zijn ervaringen als employee van France Télécom tijdens de herstructureringsoperatie Next. In de filmadaptatie speelt Adjani de bedrijfsarts uit de titel, die bij het fictieve callcenter-bedrijf Melidem wordt geconfronteerd met de gevolgen van pervers personeelsbeleid. Curieus genoeg draagt het chirurgisch ontplooide gelaat van de sfinks-actrice iets spookachtigs bij tot dit noir-verhaal met een verstikkende sfeer. Een deprimerend inkijkje in de 21ste-eeuwse managementscultuur van winstoptimalisatiedenken naar Amerikaans model.

Tout pour être heureux

2015 | Romantische komedie

Frankrijk 2015. Romantische komedie van Cyril Gelblat. Met o.a. Manu Payet, Audrey Lamy, Aure Atika en Pascal Demolon.

Antoine, een succesvrije muziekproducer die als echtgenoot en vader vooral z'n eigen gangetje gaat, wordt door levenspartner Alice niet voor vol aangezien. Hij pakt zijn biezen, maar wanneer Alice er plotseling even tussenuit gaat, moet Antoine voor het eerst echt voor zijn twee dochtertjes zorgen. Wat klinkt als romcom nummer 3586 bis ontpopt zich al snel als grappige stoomcursus multitasken van een egocentrische bijna-veertiger met late inzichten. Wandelend uitslaaphoofd Payet is geknipt voor zijn rol. Roodharige popchanteuse Joe Bel, vertolkster van enkele wegwaailiedjes op de soundtrack, komt ook langs.

Maintenant ou jamais

2014 | Misdaad, Drama

Frankrijk 2014. Misdaad van Serge Frydman. Met o.a. Leïla Bekhti, Nicolas Duvauchelle, Arthur Dupont en Léo Lorléac'h.

Wanneer de echtgenoot van Juliette werkloos wordt, dreigt het gelukkige gezin hun droomhuis kwijt te raken, en ze is de wanhoop nabij. De achternaam van de jonge vrouw, nu, luidt Lesage oftewel 'le sage'; de wijze of de brave. Dit krijgt een ironische bijklank wanneer Juliette de kleincrimineel Manuel, die eerder haar tas heeft gejat, in een misdaad betrekt die de geldzorgen moet wegtoveren. En dan vonkt er ook nog iets. Spannend nu-of-nooit-verhaal vraagt enige coulance inzake plausibiliteit. Maar regisseur Frydman weet: het is verdraaid moeilijk om je ogen van de beeldschone, zinnelijke Bekhti af te houden.