Jan Biczycki: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Rosen für Afrika

1991 | Drama

Duitsland 1991. Drama van Sohrab S. Saless. Met o.a. Silvan-Pierre Leirich, Ursula Rosenberger, Jan Biczycki, Enzi Fuchs en Ingeborg Schöner.

Als Leirich, een dertig-jaar oude nietsnut, afkomstig uit de arbeidersklasse, bourgeoisie-meisje Rosenberger ontmoet, worden ze hevig verliefd en snellen ze hals over kop naar de burgelijke stand om te trouwen. Het huwelijk loopt algauw op de klippen en Rosenberger smijt Leirich uit hun door haar pa betaalde flatwoning. Met Leirich gaat het snel bergafwaarts en zijn geestelijke verval leidt tot een misdaad, die hij plegen moet om naar zijn broer in Afrika te gaan, die daar als technisch arbeider een dikke boterham verdient. Een overlange, deprimerende film naar de roman van Ludwig Fels over het verlangen naar genegenheid en zelfvernietiging. Regisseur Saless bewerkte het tot scenario. Camerawerk van Eberhard Scheu.

Winckelmanns Reisen

1990 | Drama, Romantiek

Duitsland 1990. Drama van Jan Schütte. Met o.a. Wolf-Dietrich Sprenger, Susanne Lother, Traugott Buhre, Mathias Gnädinger en Mine-Marei Wiegandt.

Ernst Winckelmann (Sprenger) is een hopeloze figuur: hij trekt als handelsreiziger met een witte Mercedes en laarzen van krokodillenleer door trieste stadjes en dorpen in het Noorden van Duitsland om, zonder veel succes, shampoo te verkopen. Hij wordt pas opgeschrikt uit de troosteloosheid van zijn bestaan als zijn vriendin Aline (Lothar), de dochter van een kroegbaas, het uitmaakt. Regisseur Schlütte toont zich ook hier weer een meester in het tekenen van een beklemmende sfeer, net als in zijn eerdere film DRACHENFUTTER. Scenario van Thomas Strittmatter. Camerawerk van Sophie Maintigneux.

Die Rückkehr

1990 | Romantiek, Drama

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1990. Romantiek van Margarethe von Trotta, Valentina Lainati en Jean paul Biczycki. Met o.a. Barbara Sukowa, Stefania Sandrelli, Sami Frey, Jan Biczycki en Valentina Lainati.

Een vrouwelijke arts keert van Afrika terug naar Parijs en ontdekt opnieuw de oorzaken van een onopgeloste crisis, die begon toen haar man verliefd werd op haar beste vriendin en die tot gevolg had dat zij naar Afrika vertrok. Ze komt terug om haar vriendin te helpen, die aan kanker lijdt, en geleidelijk verdwijnt de vijandigheid tussen de twee vrouwen. Ondanks het goede acteerwerk is de film over deze driehoeksverhouding traag en banaal. Het scenario is van Von Trotta en de fotografie werd verzorgd door Tonino Delli Colli. Ook bekend als: THE RETURN en L'AFRICAINE.

Tatort - Schimanski: Moltke

1988 | Mysterie

Duitsland 1988. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Götz George, Eberhard Feik, Ulrich Matschoss, Iris Disse en Hubert Kramer.

In deze elfde TATORT-film van regisseur Gies (en de 19de zaak van George als Schimanski) komt Kramer uit de bajes, zinnend op wraak. Bij een bankoverval werd zijn broer door een bende geëxecuteerd. Schimanski wil hem nu beletten dat hij een moord begaat. Scenario van Axel Götz, Jan Hinter en Thomas Weßkamp. Camerawerk van Karl Kases. Aflevering 214.

Le mouchoir de Joseph

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van Jacques Fansten. Met o.a. Piotr Shivak, Isabelle Sadoyan, Catherine Frot, Isabelle Candelier en Coraly Zahoren.

Een voorbeeldig immigrantengezin in Frankrijk vangt een jonge, uit Polen gevluchte en tamelijk eigenwijze neef op die meteen de nodige problemen veroorzaakt. Als een knap meisje uit de buurt dood wordt aangetroffen in de sluis van het kanaal die zich voor het huis van de Poolse familie bevindt, belandt de zoon des huizes verdacht van moord in de gevangenis en valt een verdere verdenking op de vervelende neef. De sfeer van xenofobie is raak weergegeven. Een van de betere tv-films gedraaid naar de roman Chez Krull van Georges Simenon. Scenario van Emmanuelle Bernheim en Jacques Fansten.

Verbotene Hilfe

1984 | Drama

Duitsland 1984. Drama van Liliane Targownik. Met o.a. Gerhard Zeman, Jan Biczycki, Marianne Lindner, Martin Umbach en Claudia Matussek.

Als een journalist tegen de voorschriften in vreemdelingen in zijn huis opneemt, wordt zijn hulpvaardigheid hem noodlottig en wordt hij zelf een ongewenst element. Een beklemmende verfilming van het thema onvrijheid, met veel aandacht voor de invulling van het decor waartegen het verhaal speelt.