Gérard Vivane: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Musique: Brel, rêver un impossible rêve

1989 | Muziek, Experimenteel, Biografie

België 1989. Muziek van Armand Delcampe. Met o.a. Jean Vailée, Jules-Henri Marchant, Suzanne Colin en Gérard Vivane.

Een omvangrijk project ter gelegenheid van het 7e Internationale Gitaarfestival van Luik. De bedoeling was Jacques Brel op grootse wijze te herdenken. Er doen 130 artiesten en een orkest met tachtig koorzangers mee. Brels liederen klinken in de vertolking van Jean Vallée, kolossaal, bombastisch, pretentieus, kortom, opgeblazen als een luchtballon. Brel zou nooit om een dergelijke monumentaal werk hebben gegeven, dat niet de eenvoud van de man weergeeft.

Dieu le veut

1976 | Historische film

België 1976. Historische film van Luc Monheim. Met o.a. Liliane Decker, Frédérique Hender, Claudine Laroche, Yvette Merlin en Lucien Charbonnier.

Een dramatisch, ruig en gewelddadig epos, gewijd aan de Kruistochten, gezien door een ontluisterende en zeer realistische bril. Over plunderende monniken en boeren, die alles wat op hun weg komt vernielen en doden, zuippartijen, verwoeste kerken enz. enz. Een pessimistische kijk op de wereld en de mens. Een sterke regie, maar door een groot gebrek aan financiële middelen, krijgen de avonturen van vier vrouwen en een man teveel de overhand, hetgeen ten koste van de achtergrond gaat, die veel interessanter is dan de anekdote. Monheim, voortijdig van het toneel verdwenen, blijft desondanks een van de meest persoonlijke filmers van de jaren 1980-1990. Traditionele muziek.

Le temps des innocents

1975 | Thriller

België 1975. Thriller van Michel Jakar. Met o.a. Christian Barbier, Gérard Vivane, Raoul de Manez, Georges Pirlet en Michel Israel.

In een totalitair regime worden negen willekeurige mannen in het wilde weg op straat gearresteerd. De dader van een aanslag op het staatshoofd wordt bij hen gebracht. Ze zullen blijven leven, wanneer ze hem aan de praat krijgen, en alle mogelijke middelen zijn geoorloofd. Ieder reageert op zijn eigen manier. Helaas komen het scenario en de (zeer babbelzieke) dialogen in het geheel niet overtuigend over, zodat niemand in deze geschiedenis gelooft en de acteurs al helemaal niet die, met uitzondering van Barbier die over een behoorlijk talent beschikt, spelen alsof ze op de planken staan, compleet met bijbehorende onnatuurlijke manier van spreken.