Christian Gagné

Producer

Christian Gagné is producer.
Er zijn 37 films gevonden.

Afterwards

2008 | Drama, Mysterie, Thriller

Duitsland/Frankrijk/Canada 2008. Drama van Gilles Bourdos. Met o.a. Pascale Bussières, Evangeline Lilly en Romain Duris.

Nathan del Amico, Frans advocaat in New York, beteugelt de bijna-doodervaring uit zijn jeugd en recentere littekens met een werkverslaving. Wanneer hij de raadselachtige hospicedirecteur Dr. Kay ontvangt, die zegt te kunnen voorzien wanneer iemand sterft, neemt Nathans leven opnieuw een dramatische wending. In het Engels opgenomen adaptatie van Guillaume Musso's succesroman Et après speelt in een ouderwets bedaard tempo met de kracht van suggestie. Duris' moeizame Engels doet betreuren dat de film niet in Europa werd gedraaid. Lee Pin Bings elegante fotografie van exterieurs versterkt de metafysische sfeer.

The Hunger: Week Woman

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Daniel Grou. Met o.a. Brooke Smith, David LaHaye, Lisa Bronwyn Moore, Arthur Holden en Martin Watier.

De Canadese schilder Daniel (LaHaye) heeft in New York een relatie met zijn gehuwde agente Karen (Smith). Zijn verblijfsvergunning is verlopen en immigratie-officier Robinson (Holden) begint vervelend te worden. Dus regelt Karen een huwelijk van Daniel met de lesbische Madeline (Smith). Na het huwelijk ontpopt Madeline zich tot een model huisvrouw. Het enige dat ze niet heeft met Daniel is seks, maar daarvoor heeft hij Karen. In Madeline lijkt zich echter wekelijks een verandering door te zetten. Elke week is ze a.h.w. een andere vrouw. Daniel raakt helemaal in haar ban. Een vreemde driehoeksrelatie die al snel gaat handelen over machtswellust binnen het huwelijk. Het verhaal wordt iets te afstandelijk verteld om echt te kunnen boeien, maar de erotische scènes werden mooi in beeld gebracht. Terry Curtis Fox baseerde het scenario op een kort verhaal van Kim Newman. David Bowie zorgt voor de introductie, die zoals steeds opgenomen werd in een regie van Tony Scott. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Triangle in Steel

1999 | Horror, Fantasy

Canada 1999. Horror van Adrian Moat. Met o.a. Richard Robitaille, Victoria Sanchez, George Gilbert, Stuart Myiow en Joe McComber.

De wat wereldvreemde Mike Barnes (Robitaille) vindt werk bij de bouw van een brug. Hij moet de hete klinknagels opvangen die door de klinkers in de brug bevestigd worden. Hij gaat te werk als een ware acrobaat en wint de bewondering van de Indianen die hier werkzaam zijn. Dan zet hij zijn zinnen op de mooie Rachel (Sanchez), de jonge vrouw van de oude John (Gilbert), die beschouwd wordt als de arend van de stam. Mike slaagt erin haar te verleiden, maar een arend waakt altijd. Goed opgebouwd verhaal waarin de mythe van de arend - gezien door de ogen van de indianen - uitstekend verwerkt werd. Het einde is voorspelbaar en minder sterk dan de rest van de film. Robitaille geeft de arrogantie van zijn personage knap weer. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Thomas H. Raddall. De film wordt naar goede gewoonte ingeleid door David Bowie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: The Wrath of God

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. Anthony Michael Hall, Daniel C. Brochu, Bruce M. Smith, Ralph Allison en Peter Mehbedian.

Terwijl hij in de serre werkt wordt conci[KA3]erge Kyle Bridge (Hall) verrast door Michael (Brochu), een wereldvreemde maar dominante kerel, die een kamer in het appartementsgebouw wil betrekken. In het gebouw werden dezelfde avond twee lijken gevonden. Kyle ontdekt dat Michael de 'Engel des Wrake' is. Als er nog een meisje vermoord wordt nemen de detectives Kyle onder de loupe. Hij weigert te praten, maar toch slagen ze erin Michael te arresteren. Zo gauw Michael weg is verschijnt er eensklaps een onbekende die Kyle molesteert. Een bevreemdende religieuze horror-thriller die vol visuele hoogstandjes zit, de bekende handtekening van regisseur Mulcahy. Het verhaal wordt niet helemaal duidelijk, maar je zit vol spanning te kijken tot het onvoorspelbare einde. David Bowie introduceert het verhaal op ludieke wijze. Bruce M. Smith baseerde het scenario op het kortverhaal Guided Tour van Gemma Files. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: The Suction Method

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Darrell Wasyk. Met o.a. Fisher Stevens, Valérie Valois, Claudia Ferri, Andrea Lishman en Terry Simpson.

Levensgenieter Max (Stevens) heeft al geruime tijd een verhouding met de getrouwde Andrea (Lishman). Hij heeft er dan ook niets op tegen dat zijn vrouw voor drie dagen naar haar zieke zuster gaat. Alvorens te vertrekken heeft ze echter nog een afspraak gemaakt met een firma om de tapijten op te kuisen. Op het moment dat Max een geil telefoontje pleegt met Andrea belt de tapijtcleaner aan. Het is een beeld van een vrouw (Valois), die verklaart dat ze nu een nieuw systeem gebruiken: de zuigmethode. Max stelt zich van alles voor bij de combinatie zuigen en de schoonheid, maar is toch verrast als hij ontdekt wat de 'zuigmethode' inhoudt. De eerste episode van het tweede seizoen van The Hunger. De films worden nu ingeleid door niemand minder dan David Bowie. Het is een korte, maar uiterst krachtige en efficiënte erotische griezelthriller met een verrassende ontknoping. Gerald Wexler baseerde het scenario op een kort verhaal van Rudy Kremberg. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Seductress

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Alain Desrochers. Met o.a. William Katt, Rachel Hayward, Jonathan Rondeau, Kelly Ricard en Michel Monty.

Thriller schrijfster Elizabeth Lassiter (Hayward) vergezelt de jonge Alexander (Rondeau) mee naar huis. Ze walgt van wat ze in zijn kamer aantreft en ze vlucht weg. De volgende dag heeft Alexander zich verhangen. Zijn moeder verwijt Elizabeth dat ze hem verleid en daarna vermoord heeft. Enkele dagen later ontmoet ze in het park de jogger James (Katt). Hij wordt haar grote liefde, maar vreemd genoeg weigert hij steeds de hele nacht bij haar te blijven. Als hij haar tracht te nemen op het graf van Alexander wordt de bloedige werkelijkheid duidelijk voor haar. Stylistisch ontgoochelende aflevering van deze reeks. Het verhaal wordt onsamenhangend verteld en wat de climax moet zijn zakt in elkaar als een pudding. Het scenario van Mark Nelson is nochtans gebaseerd op het spannende korte verhaal van Ramsey Campbell. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Sacred Fire

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. James Marshall, Kim Huffman, Lisa Towers, Roberto Ozores en Robert Rudman.

Sociaal assistente Luann Sommerson (Huffman) pikt de dakloze Nick (Marshall) van de straat. Ze kent hem nog van vroeger toen ze samen Engelse les volgden en Nick een van de beste van de klas was. Ze neemt hem mee naar haar appartement temidden van de armenbuurt. Nick wordt geplaagd door beelden uit het verleden die te maken hebben met de gewelddadige dood van zijn vrouw Judy (Tower). Luann wordt op hem verliefd, maar wanneer hij haar zegt dat ze het vuur in haar lichaam heeft en dat monsters in mensengedaante haar zullen doden, denkt ze dat hij krankzinnig is. Een variante op het thema van John Carpenters THEY LIVE, met veel bloed en vraagtekens. Zoals steeds kan Mulcahy door zijn visuele flair de onvolkomenheden van de plot opvangen en ook nu brengt hij weer een staaltje van opdrijven van spanning zonder dat we weten waarover het allemaal gaat. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Charles de Lint. David Bowie brengt je met zijn introductie (zoals steeds in een regie van Tony Scott) in de juiste sfeer. Achter de camera stond François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Perfect Couple

1999 | Thriller

Canada 1999. Thriller van Darrell Wasyk. Met o.a. Claudia Besso, Bruce Dinsmore, Richard Jutras, Daniela Ferrera en Noel Burton.

Beursmakelaar Jason (Dinsmore) ontmoet op de luchthaven kunstenares Linda (Besso). Het is liefde op eerste gezicht en korte tijd later trouwen ze. Vier jaar later is deze liefde sterk geluwd en de vernissages van Linda zijn voor Jason een bron van verveling. Ogenschijnlijk vormen ze een perfect koppel, maar in gedachten kunnen ze elkaar niet meer uitstaan. Maar een man (Jutras) observeert hen, net zoals hij op de luchthaven deed. Hij laat hen een speciale champagne drinken en eenklaps kunnen ze elkaars gedachten horen. De ontleding van een relatie tot op het bot. Als je gedachten geen geheim meer zijn voor je partner gaat de relatie vanzelfsprekend stuk. Erg opwindend is het allemaal niet en zelfs het obligate partijtje neuken (van Jason met een gaste op de vernissage) is alles behalve erotisch in beeld gebracht. Gerald Wexler baseerde het scenario op een kort verhaal van David J. Schow. David Bowie zorgt voor de inleiding. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Diarist

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Alain Desrochers. Met o.a. Lisa Ann Hadley, Daniela Olivieri, Sheena Larkin en Ian M. Watson.

Verpleegster Laurissa Nylander (Olivieri) komt in dienst van de oude Grammer (Larkin). Diens dochter Merriam Rusk (Hadley) heeft net een mislukte liefdesaffaire met Dave (Watson) achter de rug. Als afstammelinge van een eeuwenoud ras van heksen wil ze het daar niet bij laten. In een oud dagboek vervloekt ze Dave en via magische rituelen wil ze hem laten lijden. Laurissa raakt gefascineerd door Merriams hekserij. Ze heeft echter een geheim dat ze zeker niet wil delen met Merriam, maar dit zal leiden tot een griezelig duel tussen de twee vrouwen. Een spannende heksengeschiedenis met een onvoorspelbaar einde. Het geheel werd visueel zeer sterk in beeld gebracht en het duurt lang voordat de kijker door heeft wat de bedoeling is van de film. Een gruwelijk stukje fantasie, geschreven door Gemma Files, die zich baseerde op haar eigen kort verhaal. Zoals steeds treffend ingeleid door David Bowie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Skin Deep

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Luke Scott. Met o.a. Kate Vernon, Kim Feeney, Sarain Boylan, Rebecca Rifkin en Andrea Sadler.

Catherine (Feeney) kan niet besluiten of ze nu hetero of lesbisch is. Bij niemand kan ze seksuele bevrediging vinden. Haar vriendin Laney (Vernon) wil haar helpen om haar geaardheid vast te stellen en ze neemt Catherine mee naar een lesbo-bar. Het meisje wordt gefascineerd door de mysterieuze, getatoe[KA3]eerde Roxanne (Boylan). Ondanks de waarschuwingen van Laney dat die vrouw zeker niets voor haar is, gaat ze haar toch opzoeken achter de schermen. Hier komt ze terecht in een nachtmerrie waaruit ontwaken onmogelijk is. Een goed verhaal wordt verknoeid door een zucht naar visuele flair. De korrelige fotografie van Alexander Barber irriteert in hoge mate en kan onmogelijk de aandacht van de kijker vasthouden. Je kan beter het korte verhaal van Christa Faust lezen dat geen eer werd aangedaan door de scenariobewerking van Bruce M. Smith. David Bowie introduceert het verhaal in een regie van Tony Scott. Dolby Surround.

The Hunger: Sin Seer

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Daniel Grou. Met o.a. Brad Dourif, Daniel Pilon, Karen Elkin, Gillian Ferrabee en Rebecca Dewey.

Mano (Dourif) werkt op de receptie van een lijkenhuis. Sinds hij de verloofde van zijn ex-vrouw Judith (Ferrabee) ontmoette wordt hij geplaagd door een speciale gave: door in iemands ogen te kijken kan hij diens duistere kant zien, ontdekt hij diens diepste geheimen. Dat heeft hem reeds een beloftevolle carri[KA2]ere als advocaat gekost. Hij praat erover met zijn psychiater (Pilon), maar weigert in diens ogen te kijken. Hij gaat eraan kapot, maar kan zijn psychiater niet overtuigen. Deze dwingt Mano om in zijn ogen te kijken en te zeggen wat hij ziet. Een huiveringwekkende griezelthriller die veel te danken heeft aan de schitterende vertolking van Dourif. Het einde is niet helemaal onverwacht, maar wel onheilspellend. Peter Jockey bewerkte het korte verhaal van David Fletcher. Fotografie is van Jean-François Lord. David Bowie plaatst de kijker al onmiddellijk in de juiste sfeer met zijn macabere inleiding. Dolby Surround.

The Hunger: Sanctuary

1999 | Thriller

Canada 1999. Thriller van Tony Scott. Met o.a. David Bowie, Giovanni Ribisi, Liisa Repo-Martell, Barry Julien en Tony Calabretta.

Julian Priest (Bowie) is een wereldberoemde provocerende kunstenaar, die zich als een kluizenaar heeft teruggetrokken in een versterkte burcht. Op een dag wordt er aangebeld door een gewonde man, Eddie Foden (Ribisi), die hulp vraagt. Als de politie wat later komt blijkt Eddie gezocht te worden wegens moord. Julian geeft hem niet aan en laat hem verzorgen door zijn vriendin Drew (Repo-Martell). Eddie wordt haast krankzinnig daar Julian hem steeds volgt, maar onzichtbaar blijft voor hem. Door langzame deductie reconstrueert Julian alles wat gebeurd is. Een vreemde, maar efficiënte psychologische thriller met een verrassend slot. Bowie voelt zich uitstekend in het vel van de onorthodoxe kunstenaar die de wereld rond hem in elkaar ziet storten. Daar hij zelf de hoofdrol speelt werd de traditionele introductie in het verhaal verweven. Bruce M. Smith schreef het originele scenario. Verbluffende fotografie van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Replacements

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Bruce M. Smith. Met o.a. Andreas Aspergis, Stellina Rusich, Howard Rosenstein, Pascale Devigne en Jacklin Webb.

Er is iets vreemds aan de hand. Stu Lange (Aspergis) en zijn vriend Mario (Rosenstein) krijgen haast gelijktijdig de bons van hun liefhebbende echtgenotes Joan (Rusich) en Margot (Devigne). Stu ontdekt een vreemd wezentje dat de borst krijgt van Joan. Hij doodt het en dan breekt de hel los. Het lijkt wel alsof alle vrouwen in het stadje veranderd zijn. En allen koesteren ze een wezen als dat van Joan. Joan herinnert zich niets, enkel dat ze het ding van Margot gekregen heeft. Stu vermoedt dat de haard van de wezens te vinden moet zijn in het hospitaal waar hij en Margot werken. Het begint als een variante op INVASION OF THE BODYSNATCHERS, maar het laat de kijker achter zonder climax of motivatie. Het lijkt wel alsof de makers eensklaps zonder fantasie zaten. Regisseur Smith baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Lisa Tuttle. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Nunc Dimittis

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. David Warner, Jacob Tierney, Marina Orsini, David Schaap en Jason MacDonald.

Sinds hij in zijn jeugd van een woedende menigte gered werd door de Prinses (Orsini) is Vassu (Warner) haar trouwe bediende. Nu is hij oud en voelt zijn einde naderen. Alvorens te sterven wil hij nog [KA1]e[KA1]en ding doen voor de Prinses. Hij trekt de rosse buurt van de stad in en neemt de jonge drugverslaafde Snake (Tierney), die hem wou overvallen, mee naar huis. De jongen denkt dat hij de oude vrouw seksueel moet bevredigen, maar als hij haar ware gelaat ziet vlucht hij weg. Vassu is ervan overtuigd dat Snake terug zal komen. Morbiede uitstap in de hedendaagse vampierenwereld. Orsini is gelijktijdig aantrekkelijk en afstotend als de vampier die terug jong wordt door de aanwezigheid van de jonge misdadiger. Schitterende speciale effecten die voor enkele hallucinante momenten zorgen. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Tanith Lee. Prachtige fotografie van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Night Bloomer

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Erik Canuel. Met o.a. Glenn Plummer, Giannina Facio, Serge Houde, Martin Neufeld en Gillian Ferrabe.

Steven Keller (Plummer), researcher voor Lunagro, firma gespecialiseerd in genetisch gemanipuleerde voeding, dient een plan in om in China tarwe te verbouwen. De grote baas Bigalow (Houde) wijst dit echter ruwweg af. In de lift ontmoet Steven de verleidelijke Viveca Linders (Facio) van de afdeling bevruchting. Deze vindt dat Steven onheus behandeld werd. Ze stelt hem een plan voor om Bigalow uit te schakelen. Ze geeft hem het zaadje van een eeuwenoude plant. Deze maakt de persoon die de sporen ervan inademt ernstig ziek. Steven moet het zaadje planten in Bigalows tuin. Spannende erotische griezelthriller met complexe, modieuze stijl- en beeldvorming. Het talent van acteurs speelt nog weinig rol in dit soort handig gemonteerde verhalen die weinig aan de fantasie overlaten. De broeierige sfeer en een onverwachte climax laten een sterke indruk na. Mark Nelson baseerde het scenario op een kort verhaal van David J. Schow. Knappe fotografie van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: I'm Very Dangerous Tonight

1999 | Film noir

Canada 1999. Film noir van Alain Desrochers. Met o.a. Paul Hopkins, Sabrina Boudot, Lawrence Dane, Alain Goulem en Martin Sims.

In een obscure winkel koopt muziek-manager Henry Seecam (Hopkins) een rode jurk van Moldano voor zijn vrouw Sarah (Boudot). Aan de jurk hangt een geschiedenis van bloed, maar dat schrikt Henry niet af. Tijdens een feestje bij zijn vader Barry (Dane) trekt diens jonge vrouw Tiffany (Rhodes) de jurk aan, met moorddadige gevolgen. Henry is van plan zijn vader, die nog steeds zijn baas is, uit te schakelen, maar een FBI-agent, Michael Felton (Goulem) is ook aanwezig op het feestje en hij wil Barry klissen wegens verduistering. Een wat ongemakkelijke mengeling van film noir-elementen met horror en erotiek. De jurk als instrument tot moord komt niet voldoende op het voorplan en de moorden zijn nogal gratuit, evenals de neukscène van Barry met Sarah. Het korte verhaal van Cornell Woolrich dat aan de basis ligt verliest al zijn impact in deze bewerking door Terry Curtis Fox. David Bowie zorgt voor een sfeervolle introductie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Dream Sentinel

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Chris Hartwill. Met o.a. Eric Roberts, Alice Poon, Maurizio Terrazzano, Danny Gilmore en Philip Faith.

De Vietnamese Rosalie (Poon) is danseres in een stripclub in Montr[KA1]eal. Ze wordt doorlopend achtervolgd door de geest van Joe (Roberts), de vermoorde ex-eigenaar van de club. Hij wil in haar dromen komen om te ontdekken wat haar drijft, maar dat weigert ze halsstarrig. Joe is voor haar de dood en ze heeft lang genoeg met de dood geleefd. Nu wil ze met volle teugen van het leven genieten en Joe belooft haar te helpen. Een romantisch spookverhaal met een erg ingewikkelde structuur die niet eenvoudiger gemaakt wordt door een opeenvolging van schitterende, maar weinig zeggende beelden. De figuur van Joe is zwart-wit tussen erg kleurrijke fotografie. Ondanks de onverwachte climax laat de film de liefhebber toch op zijn honger zitten. Gerald Wexler baseerde het scenario op het verhaal Sixth Sentinel van Poppy Z. Brite. Naar aloude gewoonte wordt de film geïntroduceerd door David Bowie in een regie van Tony Scott. Fraaie fotografie van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Double

1999 | Horror, Mysterie

Canada 1999. Horror van John L'Écuyer. Met o.a. Lori Petty, Daniela Akerblom, Larry Day, Philippe Ross en Pierre Bernard.

Lisette (Petty) woont op een kamer samen met haar lesbische vriendin Danielle (Akerblom). Via een schilderij wordt ze op een dag geconfronteerd met het feit dat ze een dubbelgangster heeft. Vanaf dat ogenblik wordt ze geplaagd door nachtmerries waarin ze als verpleegster werkt in een hospitaal. Haar psychiater, Dr. Fuller (Day), maakt aan de hand van haar beschrijvingen op dat het hier een hospitaal betreft tijdens een pokkenepidemie en de laatste deed zich voor in 1890. Hij tracht een plausibele verklaring te vinden voor haar dromen, maar dan verschijnt eensklaps Lisette's dubbelgangster op zijn praktijk en haar bedoelingen zijn alles behalve lief. Redelijk goed opgebouwde griezelthriller rond twee personen die eigenlijk één zijn. Het mysterie zit ruim goed in elkaar en de obligate seksscène is voor de gelegenheid eens lesbisch. Bruce M. Smith bewerkte het korte verhaal van Karl Edward Wagner. Stijlvolle fotografie van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Brass

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Jeff Fazio. Met o.a. Max Martini, Polly Shannon, David Schaap, Frana Arbour en Jesse Todd.

Max (Martini) erft het huis van zijn vader. In een verborgen kamer ontdekt hij een vreemd oud koperen bed dat hij oppoetst en meeneemt naar huis. De eerste nacht die hij erin doorbrengt met zijn vriendin Jen (Shannon) is hij getuige van een weerkaatsing in het koper van zijn vader die duidelijk erge pijnen lijdt. Volgens een buurvrouw was zijn vader een duivelsaanbidder en ze raadt hem aan al diens bezittingen te verbranden. Dan wordt hij opgeschrikt door een foto in een tijdschrift van meer dan dertig jaar geleden: op de foto staat Jen, die nu nog geen dag ouder lijkt. Een ijzingwekkend griezelige story die zeer goed opgebouwd wordt naar een ontgoochelende climax. De effecten zijn uitstekend en je kunt geen ogenblik voorspellen hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen, maar op het einde blijft de kijker wat in de kou staan. Jeffrey Cohen baseerde zijn scenario op het korte verhaal van David J. Show. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Bottle Of Smoke

1999 | Horror, Fantasy

Canada 1999. Horror van Jean Beaudin. Met o.a. Cathy Moriarty, Soo Garay, Karina Aktouf, Frank Schorpion en Sharlene Royer.

Maris D`Isquard (Garay) erft het huis van een tante (Moriarty) die ze nooit heeft ontmoet. Toch lijkt het alsof die tante alles van haar wist. Maris luistert naar de opnames van haar tante waarin deze vertelt hoe ze in Egypte een mysterieuze fles kocht van Sufiya (Aktouf). In de fles werd een djinn opgesloten. De djinn is een perfecte slaaf en hij geeft een volmaakte erotische belevenis. Maar elke djinn heeft zijn prijs. Maris wil de erotische kracht van de legendarische figuur ook wel eens voelen. Visueel sterk vertelde mythe van de djinn in de fles, maar dan zonder Aladdin en uitsluitend voor een volwassen publiek. De spanning wordt goed opgedreven ondanks het feit dat het verhaal zich op twee niveau's ontwikkeld: een in de jaren 1950, het andere vandaag. Gemma Files bewerkte haar eigen kort verhaal tot een knap opgebouwd scenario. David Bowie introduceert het op zijn typische ludieke manier in een regie van Tony Scott. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Approaching Desdemona

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Jason Hreno. Met o.a. William McNamara, April Telek, Marie-Josée D'Amours, Marcel Jeannin en Andrew Simms.

Nadat Kent Johanssen (McNamara) afgewezen werd door zijn vriendin Alissa Dunlap (Telek) stoot hij op internet op een site die alles van hem lijkt te weten. Een sensuele stem verwittigt hem dat hij moet stoppen als zijn intenties niet zuiver zijn. Hij gaat de uitdaging aan en belooft zich volledig te geven aan Desdemona, de vrouw op het scherm. Ze vraagt hem haar te bevrijden. De prijs: het leven van Alissa. Kent weigert hier op in te gaan, maar dan heeft hij buiten de overweldigende aanwezigheid van Desdemona gerekend. Een vreemd verhaal van passie en bezetenheid in de tijd van de virtuele communicatie. Het einde is voorspelbaar, maar komt toch nog als een shock aan. Terry Curtis Fox baseerde het scenario op een kort verhaal van Lenny Kleinfeld. David Bowie zorgt weer voor een griezelige introductie in een regie van Tony Scott. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: And She Laughed

1999 | Thriller

Canada 1999. Thriller van Jean Beaudin. Met o.a. Jennifer Beals, Ben Bass, Jane Wheeler, Frank Scorpion en Daniel Skorzewski.

Jane (Beals) neemt haar intrek in een appartementsgebouw in het gore deel van de stad. Vanaf de eerste nacht voelt ze zich begluurd door de brievenbus. Ze vertelt dit aan haar vriendin Paula (Wheeler), die haar voorstelt om haar obsessie uit te leggen aan psycholoog Dave (Bass). Deze vergezelt haar naar het appartement. Natuurlijk gebeurt er niets. Jane krijgt echter nachtmerries van de gluurder. Ze verwaarloost zelfs haar werk. De spanning stijgt bij haar tot het ondraaglijke. Middelmatige psychologische thriller met erotische elementen. Beals is best geloofwaardig, maar het einde is een afknapper. Jeff Fazio bewerkte het korte verhaal van Liz Holliday tot een weinig overtuigend scenario. Bernard Couture stond achter de camera. David Bowie introduceert, zoals gewoonlijk, de film in een regie van Tony Scott. Dolby Surround.

The Hunger: The Sloan Men

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van Darrell Wasyk. Met o.a. Margot Kidder, Clare Sims, Gregory Calpakis, Donovan Reiter en Jean-Claude Bordes.

Kort na hun huwelijk neemt Herman Sloan (Calpakis) zijn kersverse vrouw Judith (Sims) mee naar zijn ouderlijk huis. Zijn moeder Helen (Kidder) schildert geen erg positief beeld van de mannen uit de Sloan-familie. Ze laten zich niet binden en geen vrouw kan hen weerstaan. Judith gelooft er geen woord van, maar Helen weet waar de Sloans hun kracht vandaan halen en ze wil dat Judith haar helpt om die krachtbron te vernietigen. Niet erg overtuigend verhaal dat maar niet kan beslissen of het nu komisch of huiveringwekkend bedoeld is. Het einde is erg zwak. Kidder was duidelijk niet in haar beste dag. Bruce M. Smith baseerde het scenario op een kort verhaal van David Nickle. Treffende fotografie van François Protat.

The Hunger: The Secret Shi-Tan

1997 | Fantasy

Canada/Verenigd Koninkrijk 1997. Fantasy van Russell Mulcahy. Met o.a. Jason Scott Lee, Kenneth Welsh, Grégoriane Minot-Payer, Robert Ito en Martin Wattier.

Een koppel komt een restaurant binnen en laat een zelf meegebrachte, zeldzame vis klaarmaken. Bij het verlaten van de zaak bezorgt de man, Hugo Lawery (Welsh), een enveloppe aan de kok Craig Yung (Scott) met geld en het teken van de geheime Shi- Tan. Bij navraag blijkt de Shi-Tan een magisch kookboek te zijn dat het leven van de kok grondig wijzigt. Lawery daagt Yung uit om voor hem en enkele gasten te koken uit de Shi-Tan. Yung staat versteld van de ingrediënten vereist bij het koken uit dit mysterieuze boek. Huiveringwekkend verhaal met een onverwacht einde. De sfeer zit ruim goed en de kijker wordt van de ene verrassing in de andere gestort. De acteerprestaties liggen op een hoog peil. David Preston bewerkte een kort verhaal van Graham Masterton. Achter de camera stond François Protat.

The Hunger: The Other Woman

1997 | Thriller

Canada/Verenigd Koninkrijk 1997. Thriller van George Mihalka. Met o.a. Joanna Cassidy, Lisa Bronwyn-Moore, Nicholas Campbell, Jeff Stychalski en Serge Houde.

De jonge, veelbelovende mode-ontwerpster Beth (Bronwyn-Moore) krijgt de kans van haar leven als ze ge[KA3]engageerd wordt door de bekende couturier Robert Wallace (Campbell). Robert is zo vol bewondering over het talent van Beth dat zijn vrouw Grace (Cassidy) barst van jaloezie. Ze zweert dat, indien Robert haar durft te bedriegen, ze hem zonder genade zal doodschieten. Een poging om een film noir te plaatsen in het kleurrijke kader van de wereld van de haute couture. Ondanks de poging van de acteurs om het allemaal ernstig en aanvaardbaar te spelen, klinkt de film als geheel eerder vals van toon en erg geforceerd. Bronwyn-Moore is een pracht van een verschijning en steelt moeiteloos de show. David Taylor baseerde het scenario op een kort verhaal van Lois Tilton. Achter de camera stond een talentrijke Pierre Gill.

The Hunger: The Lighthouse

1997 | Fantasy

Canada 1997. Fantasy van Darrell Wasyk. Met o.a. Bruce Davison, Simone-Elise Girard, Vlasta Vrana en Al Dubois.

Na zijn jongste relatie is P (Davison) met een gebroken hart achtergebleven. Om aan de wereld te ontsnappen neemt hij de baan aan van vuurtorenwachter. In de drie maanden die hij eenzaam zal doorbrengen in de vuurtoren hoopt hij zijn leven terug in balans te krijgen. De eenzaamheid begint echter zwaar door te wegen. Met de kracht van zijn geest cre[KA3]eert hij een volmaakte roos. Overtuigd van zijn uniek talent wil hij nu de perfecte vrouw scheppen en hij noemt haar Angelica (Girard). Een vreemd verhaal dat zich afspeelt op de grens tussen droom en werkelijkheid. Davison leeft zich uitstekend in zijn personage, dat het grootste deel van de speelduur alleen in beeld is, in. Sfeer en spanning werden goed gedoseerd en voeren de kijker naar een nachtmerrie- achtige climax. Bruce M. Smith bewerkte het korte verhaal van Robert Bloch. François Protat stond achter de camera.

The Hunger: Room 17

1997 | Fantasy

Canada 1997. Fantasy van Erik Canuel. Met o.a. Curtis Armstrong, Kim Feeney, Penny Mancuso, Robert Hidgen en Arthur Holden.

Handelsreiziger Burt Brookman (Armstrong) overnacht in Kamer 17 van een toevallig motel. Hij heeft nog niets verkocht en vreest dat dit de ruzie met zijn vrouw niet ten goede zal komen. Eenskaps verschijnt op het tv-scherm de schaars geklede Carla (Feeney) die tegen hem persoonlijk praat. Ze belooft hem allerlei erotische toestanden en ze weet duidelijk alles over hem. Ze komt uit het scherm en Burt beleeft de nacht van zijn leven. Dan zegt ze hem dat, indien hij zijn vrouw vermoordt en hij haar het kostbaar halssnoer van zijn vrouw bezorgt, ze voor eeuwig samen zullen zijn. Maar ja, wat op tv gezegd wordt moet je niet altijd geloven. Een sterk en origineel verhaal dat echter te lijden heeft onder de zwakke vertolking van Armstrong. De sfeer zit goed en de opbouw van spanning naar het einde werd uitstekend gestructureerd. Craig Miller en Mark Nelson schreven het scenario. Voor de fotografie tekende Pierre Gill.

The Hunger: Plain Brown Envelope

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van Michel David. Met o.a. Jesse Borrego, Doris Milmore, Stephan Cloutier, Terry Simpson en Candace Frazier.

Sophie (Milmore), een journaliste, krijgt een lift van de knappe, jonge trucker Jess (Borrego). Het is rotweer en hij biedt haar aan om haar naar de plaats van haar bestemming te brengen, ook al ligt deze buiten zijn richting. Onderweg krijgt hij motorpech op een verlaten weg. Het is bitterkoud en Jess stelt voor om de nacht door te brengen achter in de truck. Dan ontdekt Sophie wat zijn lading is. Een sprookje voor volwassenen met een erg grimmig einde. De erotiek is niet uit de lucht en de film neemt een totaal onverwachte wending. Niet helemaal geslaagd, maar het wekt wel je nieuwsgierigheid naar wat volgen gaat. Terry Curtis-Fox baseerde het scenario op een kort verhaal van Lynn Wood. Voor de vindingrijke fotografie tekende Pierre Gill.

The Hunger: No Radio

1997 | Thriller

Canada 1997. Thriller van Howard Rodman. Met o.a. Bruce Ramsay, Amanda De Cadenet, James Rae, Gayle Garfinkle en Warren Slim Williams.

Op een nacht krijgt de getrouwde Claire (De Cadenet) een telefoontje van een onbekende die zich Jamie (Ramsay) noemt en die haar steevast aanspreekt met Miranda. Ze ontmoeten elkaar en beginnen een passionele relatie, gebaseerd op dierlijke seks. Ze spreken regelmatig met elkaar af en nemen telkens een andere rol aan. Dit rollenspel gaat haar echter gauw vervelen. Dan bedenkt Jamie een spel dat echter te ver gaat. Een thriller over de wisselende dominantie in het rollenpatroon tussen man en vrouw. De film neemt echter een onverwachte wending die niet helemaal kan overtuigen. Bovendien gaat er van het mannelijke hoofdpersonage weinig charisma uit. Marianne Ackerman baseerde haar scenario op een kort verhaal van Mickey Friedman. Pierre Mignot hanteerde de camera.

The Hunger: I'm Dangerous Tonight

1997 | Fantasy

Canada 1997. Fantasy van Russell Mulcahy. Met o.a. Esai Morales, Marie-Josée Croze, Dorothée Berryman, Desmond Campbell en Laurent Imbault.

Mode-ontwerpster Alice Moldonato (Croze) ontvangt op onverklaarbare wijze een lap scharlaken stof. Als door een onzichtbare kracht gedreven maakt ze er een jurk van. Ze laat deze jurk showen door haar naaister Mimi (Berryman). Deze laatste heeft een affaire met de gezochte gangster Belden (Morales). Om met hem te kunnen meegaan steelt ze de rode jurk. Alice betrapt haar en Mimi wurgt haar werkgeefster met het kledingsstuk dat een onweerstaanbare macht lijkt uit te oefenen op ieder die het draagt. Spannend griezelverhaal met veel fantasie verwezenlijkt. Knappe beeldconstructies en huiveringwekkende sfeer. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Cornell Woolrich. Fraaie fotografie van Pierre Mignot.

The Hunger: Hidebound

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van Jeff Fazio. Met o.a. Brooke Smith, Dil Kainth, Chris Benson, Heather Mah en Paul Hopkins.

Studente Lee Hooper (Smith) wordt ge[KA3]engageerd als nachtbewaker van een verlaten bouwwerf. De eerste nacht krijgt ze het vermoeden dat enkele daklozen op het terrein verblijven, maar niemand wil er iets tegen ondernemen. Ondertussen krijgt ze ook ruzie met haar vriend Colin (Hopkins), die maar niet tot een huwelijk wil besluiten. Op een nacht doet ze haar ronde in gezelschap van de hoofdopziener (Benson). Er volgt een bijzonder vreemde confrontatie die de hoofdopziener het leven kost. Onevenwichtig verteld griezelverhaal dat de belangrijkste pointe mist. Door de (gewilde) onduidelijkheid van de vertelling krijgt de regisseur (de bedenker van de reeks en uitvoerend producent Fazzio) op het einde niet het gewenste effect. Scenarist Gerald Wexler baseerde zich op een kort verhaal van Gemma Files. François Protat stond achter de camera.

The Hunger: Fly By Night

1997 | Fantasy, Horror

Canada 1997. Fantasy van Pierre Daphé. Met o.a. Giancarlo Esposito, Kim Feeney, Gouchy Boy, Eric Horziel en Don Jordan.

De telepatisch begaafde drugsverslaafde Sonia (Feeney) wordt in dezelfde ruimte opgesloten als Goth (Esposito), een man die voor krankzinnig versleten wordt, maar waarvan zij voelt dat hij een vampier is. Enkel tralies scheiden hen van elkaar. Hij weet dat zij stemmen hoort. Deze zijn afkomstig van een voorval tijdens de oorlog. Goth weet een manier om deze stemmen voor eeuwig te doen ophouden. Een uiterst zwak uitgewerkt complex vampierenverhaal dat verzinkt in de dialogen met enkel op het einde wat onduidelijke actie. De twee belangrijkste acteurs doen hun best om het geheel aantrekkelijk te maken, maar wisten op de duur zelf niet meer welke kant het script op zou gaan. Het scenario van Terry Curtis Fox is gebaseerd op een kort verhaal van Gemma Files. Achter de camera stond François Protat.

The Hunger: Clarimonde

1997 | Fantasy, Historische film

Canada 1997. Fantasy van Tom Day. Met o.a. David La Haye, Audrey Benoît, James Bradford, Sheena Larkin en Pierre Leblanc.

Quebec 1856. Op het ogenblik van zijn priesterwijding merkt de jonge, devote Romuald (La Haye) een aantrekkelijke jonge vrouw op die hem lijkt te roepen. Hij weerstaat de verleiding en wordt naar een afgelegen parochie gezonden. Zijn voorganger heeft zelfmoord gepleegd. Op een avond wordt hij aan het sterfbed ontboden van Lady Clarimonde (Benoît). Deze lijkt als twee druppels water op de geheimzinnige dame van destijds. In vervoering kust hij haar en tot zijn verbazing komt haar ontzielde lichaam terug tot leven. Weer thuis vraagt hij zich af of dit alles echt gebeurd is, maar Clarimonde laat zich niet verloochenen. Poëtische mengeling van devotie en bekoring. Zal een priester zijn roeping volgen of zich laten verleiden door een mysterieuze vrouw, die duidelijk niet tot deze wereld behoort. Een scenario vol spanning en pure schoonheid, gelardeerd met een gezonde dosis erotiek, van Gerald Wexler, naar een kort verhaal van Théophile Gauthier. Mooie fotografie van François Protat.

The Hunger: Bridal Suite

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van Erik Canuel. Met o.a. Sally Kirkland, Karen Elkin, Colin Ferguson, Mark Camacho en Shawn Hounsell.

Peter (Ferguson) en Jenny Garson (Elkin) zijn pas gehuwd. Na urenlang rijden arriveren ze aan het ge[KA3]isoleerd gelegen hotel van Mrs. Darington (Kirkland) dat hen een romantisch onderkomen lijkt voor hun huwelijksnacht. Mrs. Darington geeft hen de bruidssuite, nadat ze Peter gevraagd heeft of hij trouw is. Die nacht, na het vrijen, blijkt Peter spoorloos verdwenen. Jenny is radeloos en ze is ervan overtuigd dat die lieve Mrs. Darington er meer van weet dan ze wil vertellen. Sfeervol spookverhaal met raadselachtige, onverwachte wendingen. Kirkland is juist mysterieus genoeg om geloofwaardig te blijven. De eindscènes zijn hallucinant en toch uiterst eenvoudig. Clair Noto baseerde het scenario op een kort verhaal van Graham Masterton. Indrukwekkende fotografie van Pierre Gill.

The Hunger: Anaïs

1997 | Fantasy

Canada 1997. Fantasy van Darrell Wasyck. Met o.a. Nick Mancuso, Ilona Utriainen, Rebecca Dewey, Pierre Chagnon en Martin Neufeld.

Tijdens een zakenreis stelt de architect George (Mancuso) vast dat zijn huwelijk met Helen (Dewey) een passieloze sleur geworden is. Hij begint de fantaseren over een meisje dat hij toevallig zag en dat niet eens met hem gesproken heeft. Hij noemt haar Ana[KA3]is (Utriainen). Voor hij het goed beseft wordt zijn fantasie een obsessie. Hij kan wensdromen en realiteit niet meer uit elkaar houden. Maar waar eindigt het verzinsel en begint de werkelijkheid? Bevreemdende, sfeervolle erotische fantasie die schitterend in beeld gebracht werd, maar hierdoor wel wat aan verbeeldingskracht en duidelijkheid inboet. Esthetisch een hoogstandje, narratief een miskleun. Terry Curtis Fox baseerde het scenario op een verhaal van Graham Masterson. Mooie fotografie van François Protat.

The Hunger: A River Of Night's Dreaming

1997 | Horror

Canada 1997. Horror van John Warwicker. Met o.a. Ann Terkel, Marni Thompson, Lena Blackburn en Sarah L'Ecuyer.

Op weg naar de gevangenis verongelukt de transportwagen waarin Geena (Terkel) vervoerd wordt. Het meisje slaagt erin levend te ontkomen en breekt binnen in een oud huis waar ze opgevangen wordt door een mysterieuze vrouw (Thompson) en haar helpster Mary (Blackburn). Deze dames zijn duidelijk godsdienstfanatici en verplichten Geena aan hun spelletje van schuld en boete mee te werken. De vraag is enkel of dit de weg naar de hemel of naar de hel is. Een erg mystiek verhaal waarvan het einde erg voorspelbaar is. De regisseur was duidelijk meer uit op knappe esthetiserende beelden dan op een begrijpelijk verhaal en een huiveringwekkende sfeer. De actrices krijgen weinig kans om hun talenten te tonen. Bruce M. Smith baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Karl Edward Wagner. Fraaie fotografie van Pierre Mignot.

The Hunger: A Matter Of Style

1997 | Komedie, Horror

Canada 1997. Komedie van John Hopkins. Met o.a. Chad Lowe, Isabelle Cyr, Marie-Josée Croze, Janine Thériault en Claudia Besso.

De jonge Neville (Lowe) sterft erg onverwacht en ontwaakt nog onverwachter als vampier. De omschakeling is niet zo eenvoudig, daarom neemt Camilla (Cyr), een vampier met een eeuwenlange ervaring, hem onder haar vleugels. Neville is niet bepaald het verleiderstype wat het niet eenvoudig maakt om een meisje op te pikken om als zijn avondmaal te dienen. Camilla stelt hem dan voor het eens als vrouw te proberen. Krankzinnig verhaal dat een komische noot brengt in deze zeer `bloedernstige` reeks. Cyr is schitterend als Camilla, maar Lowe kan onmogelijk overtuigen in zijn vampierenrol (als man noch als vrouw). Craig Miller en Mark Nelson baseerden het scenario op een bewerking door David Shore van een kort verhaal van Ron Dee. Achter de camera stond François Protat.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Christian Gagné op televisie komt.

Reageer