Keith Aberdein: cast en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Road To Mandalay

1995 | Mysterie, Avonturenfilm

Australië 1995. Mysterie van John Laing. Met o.a. John Waters, Josephine Byrnes, Simon Bossell, Pat Morita en Michael Ironside.

Een priv[KA1]edetective onderzoekt in opdracht van de CIN (Corporate Investigative Network) een moord in Aziatische onderwereldkringen. Hij moet undercover gaan en reist daarbij de halve aardbol af. Op zijn weg ontmoet hij een exotische jonge vrouw en een louche zakenman. Formulewerk in een z.g. 'eigentijds' jasje. Het scenario is van Keith Aberdein. Ook bekend als MIDNIGHT ORCHID, ASIAN CONNECTION: ROAD TO MANDALAY en SINGAPORE SLING: ROAD TO MANDALAY.

The Last Tattoo

1993 | Oorlogsfilm, Romantiek, Thriller, Drama

Nieuw-Zeeland​/​​Verenigde Staten 1993. Oorlogsfilm van John Reid. Met o.a. Tony Goldwyn, Kerry Fox, Robert Loggia, Rod Steiger en Katie Wolfe.

Tijdens WO II worden honderdduizenden Amerikaanse soldaten naar Nieuw-Zeeland gezonden in afwachting van hun vuurdoop. Een marinier wordt vermoord en kapitein Goldwyn krijgt opdracht om uit te zoeken wie de dader is. Hij heeft echter bitter weinig aanknopingspunten. Hij weet niks van het land zelf af. Hij bedient zich van een list om de verdwenen verloofde van het slachtoffer op te sporen. Hierbij krijgt hij de hulp van de kordate apotheekster Fox. Ze vinden haar, maar dan blijkt dat enkele hooggeplaatste personen de affaire liever in de doofpot stoppen. Suspensefilm die dodelijk vervelend is door een overdaad aan details en nevenplots; bovendien heeft dit schadelijke gevolgen voor de spanningsopbouw. De acteurs spelen duidelijk beneden hun kunnen. Reid schreef het scenario samen met Keith Aberdein. Fotografie van John Blick.

Smash Palace

1981 | Drama

Nieuw-Zeeland 1981. Drama van Roger Donaldson. Met o.a. Bruno Lawrence, Anna Jemison, Greer Robson, Keith Aberdein en Desmond Kelly.

Lawrence houdt meer van zijn auto`s dan van zijn vrouw Jemison, die hunkert naar aandacht en liefde. De film is soms verwarrend en nogal melodramatisch, maar niettemin de moeite waard, vooral op de momenten waarop het gaat om hun zevenjarige dochtertje (Robson).