Erin O'Brien Moore: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

The Family Secret

1951 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1951. Misdaad van Henry Levin. Met o.a. John Derek, Lee J. Cobb, Erin O'Brien-Moore, Jody Lawrance en Erin O'Brien Moore.

Goed drama, waarin Cobb een man verdedigt die wordt beschuldigd van de moord die zijn zoon heeft gepleegd.

The Life of Emile Zola

1937 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1937. Biografie van William Dieterle. Met o.a. Paul Muni, Gale Sondergaard, Joseph Schildkraut, Gloria Holden en Donald Crisp.

De waarachtige film over het leven van de Franse romancier Emile Zola die het vermaarde geschrift [KL]J`accuse[KLE] publiceerde ter verdediging van legerkapitein Dreyfus (Schildkraut), een Elzasser die ten onrechte beschuldigd werd van hoogverraad tijdens de Frans-Duitse oorlog van 1870-1871. In werkelijkheid ging het schijnproces om diep gewortelde anti- semitisme. Een zeer goed werk met fraaie sc[KA2]enes en aandacht voor historische details. Scenario van Hein Herald en Geza Herczeg, naar de roman van Matthew Josephson [KL]Zola and his time[KLE]. Camerawerk van Max Steiner. De film kreeg Oscars voor Beste Film, Scenario en beste bijrol (Schildkraut).

Black Legion

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Archie Mayo. Met o.a. Humphrey Bogart, Erin O'Brien-Moore, Dick Foran, Ann Sheridan en Robert Barrat.

Krachtig sociaal drama, waarin fabrieksarbeider Bogart verwikkeld raakt in een bende van de Ku Klux Klan. Scenario van Abem Finkel en William Wister Haines naar een verhaal van Robert Lord. Camerawerk van George Barnes.

Dangerous Corner

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Phil Rosen. Met o.a. Melvyn Douglas, Conrad Nagel, Virginia Bruce, Erin O'Brien-Moore en Ian Keith.

Enkele vrienden uit de gegoede klasse zitten na de lunch wat te keuvelen, tot één van hen begint over de diefstal van een grote geldsom, gevolgd door zelfmoord van de benadeelde, die een goede vriend van hen was. De meest onverwachte bekentenissen komen op tafel, gevold door gevoelens van verantwoordelijkheid, schuld, zelfverwijt en egoïsme. Erg toneelmatige aanpassing van het stuk van J.B. Priestley, voor de film bewerkt door Anne Morrison Chapin en Madeleine Ruthven. Een overvloed aan dialogen maakt het volgen van de film wel moeilijk voor een hedendaags publiek. Goed geacteerd, maar de regie van Rosen is houterig en totaal verouderd. Op het einde zit een verrassende plotwending, die bijzonder origineel is maar onmogelijk de film kan redden. Camerawerk van J. Roy Hunt en score van Max Steiner.