Denson Baker: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

The Dark Horse

2014 | Biografie, Drama

Nieuw-Zeeland 2014. Biografie van James Napier Robertson. Met o.a. Cliff Curtis, James Rolleston, Kirk Torrance en James Napier Robertson.

De nog jonge Nieuw-Zeelandse regisseur Robertson (1982) weet vakkundig het waargebeurde verhaal van Genesis Potini, een Maori schaakgenie met psychische problemen, te verweven met elementen uit een familiedrama, zonder ook maar even sentimenteel of voorspelbaar te worden. Acteur Curtis (Three Kings, Blow en Runaway Jury) kwam een kleine dertig kilo aan om op de echte Genesis te lijken, en bleef op de set ook tussen de opnames in zijn rol. Het resultaat: Curtis acteert niet, hij ís zijn personage. The Dark Horse was de verrassing van IFFR 2015, waar de film werd verkozen tot beste van het festival.

Oranges and Sunshine

2010 | Drama, Biografie, Historische film

Verenigd Koninkrijk​/​​Australië 2010. Drama van Jim Loach. Met o.a. Emily Watson, Hugo Weaving, David Wenham, Aisling Loftus en Stuart Wolfenden.

Sinaasappels en zonneschijn, dat is wat de meer dan 7000 Britse (wees)kinderen werd beloofd die sinds de jaren twintig als onderdeel van het Child Migration Programme naar Australië werden gedeporteerd. Gruwelijke kindertehuizen en werkkampen waren veelal het eindpunt. Het is 1987 als sociaal werkster Margaret Humphreys deze schokkende geschiedenis op het spoor komt, waarna een jarenlange strijd voor hereniging en erkenning volgt. Emily Watson, nimmer op een slechte rol te betrappen, speelt Humphreys met een prachtige mix van moederlijke zachtheid en vastberadenheid.

The Black Balloon

2008 | Drama

Australië​/​​Verenigd Koninkrijk 2008. Drama van Elissa Down. Met o.a. Rhys Wakefield, Luke Ford, Toni Collette, Erik Thomson en Gemma Ward.

Het Australische gezin Mollison verhuist naar een nieuwe omgeving, waar de zestienjarige zoon Thomas (Wakefield) nieuwe vrienden moet maken. Probleem is dat zijn autistische broer Charlie (Ford) geregeld met apenmuts op zijn hoofd en pollepel in zijn hand door de buurt rent, en zijn behoefte in andere huizen doet. Het zet de verhoudingen in het gezin op scherp. Indringend, weinig gladgepoetst beeld van het gezinsleven met een autistisch kind. Maar zodra het verhaal zich buiten de vier muren van de woning begeeft, verwordt de film tot een wat voorspelbare coming of age-exercitie.