Frans Zwartjes: regie, cast, scenario, productie, camera, muziek, art direction en montage.
Er zijn 48 films gevonden.

Confidential

2001 |

Nederland 2001. Frans Zwartjes. Met o.a. Oshi, Trix, en Mike Paschenegger, Moniek Toebosch en Lodewijk de Boer.

Frans Zwartjes, filmmaker

1998 | Documentaire, Biografie, Experimenteel

Nederland 1998. Documentaire van Mat van Hensbergen. Met o.a. Moniek Toebosch, Lodewijk de Boer, Frans Zwartjes, George Schouten en Humanistische Omroep Stichting.

How did you know I was in trouble

1996 | Korte film, Experimenteel

Nederland 1996. Korte film van Frans Zwartjes.

Beyond

1992 | Experimenteel

Nederland 1992. Experimenteel van Frans Zwartjes. Met o.a. Christian Anders, Tom Jansen en Moniek Toebosch.

About Truus Bronkhorst

1991 |

Nederland 1991. Frans Zwartjes. Met o.a. Adolf Lisand, Giovanni Adriaan en Truus Bronkhorst.

Preparation

1989 |

Nederland 1989. Frans Zwartjes.

Kost/baten

1989 |

Nederland 1989. Erik Lieshout.

Charon

1986 |

Nederland 1986. Frans Zwartjes.

Rudi van Dantzig repeteert

1984 |

Nederland 1984. Frans Zwartjes.

Ik hou gewoon mijn adem in

1984 |

Nederland 1984. Frans Zwartjes.

Moord in de Cuyperspoort

1982 |

Nederland 1982. Frans Zwartjes.

Medea

1982 |

Nederland 1982. Frans Zwartjes. Met o.a. Canci Geraerdts en Josée Ruiter.

In Extremo

1981 | Drama

Nederland 1981. Drama van Frans Zwartjes. Met o.a. Lisa de Rooy, Moniek Toebosch, Tom Janssen, Armand Perrenet en Helen Hedy.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Super Frank

1980 |

Nederland 1980. Pieter Spruit. Met o.a. Floor Peters, Mildred Goeders, Pieter Spruit en Frans Zwartjes.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Sportief en toch gekleed

1980 |

Nederland 1980. Frans Zwartjes.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Taboe

1979 |

Nederland 1979. Frans Zwartjes. Met o.a. Jasper Zwartjes en Moniek Toebosch.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Pentimento

1979 |

Nederland 1979. Frans Zwartjes. Met o.a. Ainee Marianne, Monique Toebosch, Helen Hedi, Trix Zwartjes en Ronald Beer.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

It's Me

1976 | Drama, Experimenteel

Nederland 1976. Drama van Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Body Art

1975 |

Nederland 1975. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Mensen. 1974. People

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

June

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Holy Family

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch, Trix Zwartjes en Mike Paschenegger.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Contact

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes. Met o.a. Trix Zwartjes en Lodewijk de Boer.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Bedsitters

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch, Trix Zwartjes en Armand Perrenet.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

About seven minutes

1974 | Erotiek, Experimenteel

Nederland 1974. Erotiek van Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Audition

1973 |

Nederland 1973. Frans Zwartjes. Met o.a. Tineke, Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Rocking Room

1972 |

Nederland 1972. Frans Zwartjes. Met o.a. Frans Zwartjes, Tineke en Thea.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Moving Stills

1972 |

Nederland 1972. Paul de Nooijer en Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Filmdecor Opera Blauwbaard

1972 |

Nederland 1972. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Living

1971 | Experimenteel

Nederland 1971. Experimenteel van Frans Zwartjes. Met o.a. Frans Zwartjes en Trix Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Home Stories

1971 | Experimenteel

Nederland 1971. Experimenteel van Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Toilet

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Through the Garden into the Living

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Lodewijk de Boer, Trix Zwartjes, Tineke en Moniek Toebosch.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

They are Five

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Lodewijk de Boer, Eefje de Boer, Marjan Klomp en Trix Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Spectator

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Spare Bedroom

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Seats Two

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Trix Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Behind Your Walls

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Trix Zwartjes, Lodewijk de Boer, Moniek Toebosch en Tineke.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Visual Training

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Trix Zwartjes en Christian Anders.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Lijkensynode Stage-play

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Eating

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Nelleke van de Krogt, Moniek Toebosch en Trix Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Compilatie

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Marjan Klomp, Trix Zwartjes en Lodewijk de Boer.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Collage

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Anamnesis

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Lodewijk de Boer en Trix Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Sorbet

1968 |

Nederland 1968. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Birds

1968 |

Nederland 1968. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

A Fan

1968 |

Nederland 1968. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.

Turn Around

-1 |

. Frans Zwartjes.

Een van de beste acteerprestaties van Van Ammelrooy met voortreffelijk camerawerk van Mat van Hensbergen, een puntgave montage van Wouter Snip en (te) soepele muziek van Lodewijk de Boer en Zwartjes zelf. Het gegeven is simpel. Een actrice krijgt een aanbod en moet een uur later telefonisch haar beslissing meedelen. Oppervlakkig gezien lijkt de film een afrekening met Zwartjes' vorige undergroundfilms, maar wie kijkt, weet beter.