Orville H. Hampton: scenario.
Er zijn 2 films gevonden.

The Gambler Wore A Gun

1961 | Western

Verenigde Staten 1961. Western van Edward L. Cahn. Met o.a. Jim Davis, Mark Allen, Addison Richards, Merry Anders en Don Dorrell.

E[KA1]en van de zwart-wit-westerns die Cahn regisseerde en Robert Kent produceerde in de periode 1960/61 met [KA1]of Jim Davis [KA1]of James Brown in de hoofdrol. Het waren de laatste films die Cahn zou doen v[KA1]o[KA1]or zijn dood in 1963. Befaamd werd hij met LAW AND ORDER in 1932: dertig jaar western- geschiedenis. In deze door Owen Harris geschreven western naar een verhaal van L.L. Foreman is Jim Davis de eerlijke gokker, die een ranch koopt en dan ontdekt dat de saloon-eigenaar deze gebruikt om er gestolen vee heen te brengen. Floyd Crosby was de man achter de camera. Het is een herverfilming van THE LONE GUN met George Montgomery uit 1954. Hierin de voorlaatste rol (in 1962 de laatste in THE WILD WESTERNERS) van Joe McGuinn (1904- 1971), die sinds eind jaren dertig dozijnen schurkenrollen had gespeeld.

Submarine Seahawk

1959 | Oorlogsfilm, Actiefilm, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1959. Oorlogsfilm van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. John Bentley, Brett Halsey, Wayne Heffley, Steve Mitchell en Henry McCann.

Tijdens WO II wordt de onderzee[KA3]er Seahawk ingezet om Japanse schepen op te sporen en te vernietigen. Tijdens een oponthoud in Pear Harbour wordt de kapitein bevorderd en krijgt Lt. Turner (Bentley) het bevel over het schip. Turner is er zijn tweede officier Callahan (Heffley) kennen het doel. Ze moeten een vloot moderne Japanse schepen lokaliseren, die klaarliggen om ingezet te worden. Als koele technicus eist Turner dat zijn mensen doorlopend paraat zijn, maar geeft hen verder geen verklaring. Als blijkt dat Turner het bevel tot aanvallen niet geeft wanneer ze een schip in het vizier krijgen, neemt de bemanning dit op als een teken van lafheid. Een van zijn officieren, Shore (Halsey), verzet zich openlijk. Low budget oorlogsfilm die veel gebruik maakt van stock-shots. Erg opwindend is het allemaal niet, maar vervelend al evenmin. De serial- background van de regisseur wordt duidelijk in de actiescènes, die erg oppervlakkig, maar in een wervelend ritme gefilmd werden. Lou Rusoff schreef het scenario. Fotografie is van Gilbert Warrenton.