Ruth Wohlschlegel: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Das vergessene Leben

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Inge Meysel, Florian Lukas, Nina Vorbrodt, Sebastian Münster en Katrin Saß.

Cascadeur: Die Jagd nach dem Bernsteinzimmer

1998 | Actiefilm, Avonturenfilm

Duitsland 1998. Actiefilm van Hardy Martins, Sandra Barger en Veronica Bauriedl. Met o.a. Hardy Martins, Regula Grauwiller, Heiner Lauterbach, Andreas Hoppe en Eckhard Preuß.

Tatort - Bienzle und der Mord im Park

1995 | Mysterie

Duitsland 1995. Mysterie van Dieter Schlotterbeck. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rita Russeck, Rüdiger Wandel, Wolf-Dietrich Sprenger en Ruth Wohlschlegel.

Mercedesstad Stuttgart wordt opgeschrikt door nare moorden op randfiguren: daklozen en zwervers zijn de slachtoffers. Ernst Bienzle (Steck) schiet in de ogen van zijn superieuren niet snel genoeg op met het onderzoek om de dader in de kraag te vatten. De druk op Bienzle wordt groot en hij krijgt hulp van een ambitieuze, vrouwelijke speurneus. Wie Bienzle kent, weet dat hij een einzelg[KA3]anger is, die niet graag op de vingers gekeken wordt. Bij zijn recherchewerk is Bienzle getuige hoe een zwerfster, een zekere Anna (Hartwig), bijna het loodje legt in het eindeloos lange park in het hartje van de stad. Hij ontdekt door zijn collega Horlacher (Sprenger) dat computergek Andreas Kerbel (Hennicke) veel informatie heeft over deze randfiguren, die hij begluurd heeft. Zijn waarnemingen, inclusief de bewegingen van de politie, heeft Kerbel opgeslagen in zijn computer. Toch kan Bienzle hem niet zomaar vastpinnen als de moordenaar. Het scenario van Felix Huby meet Bienzle's werk breed uit en laat ons meegenieten van de rivaliteit binnen het politiekorps. Vierde zaak van Bienzle. Aflevering 309.

Die letzte Entscheidung

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Beat Lottaz. Met o.a. Katja Flint, Michael Degen, Herbert Fritsch, Ulrich Gebauer en Wolfram Teufel.

Een wat ongeloofwaardig verhaal over een dilemma en het nemen van een beslissing. Yuppie Ariane M[KA3]arz (Flint) heeft rechten gestudeerd, ze is rond de dertig en zit in de directie van het concern waar haar vader Gerhard Ruhland (Degen) hoofd van de afdeling research is. Voorzitter van de raad van bestuur Hagen Wolff (Gebauer) geeft Ariane März de missie om een afslankingsoperatie door te voeren, waarbij massale ontslagen zullen vallen. Op de lijst staat ook haar vader. Herr Wollf zegt haar dat het in stand houden van de afdeling van vader Ruhland driehonderd arbeidsplaatsen in gevaar brengt. Kort psychologisch drama, wat lang niet iedereen boeit, maar laat zien dat Flint acteren kan en Degen haar behoorlijk van partij geeft. Het scenario is van regisseuse Lottaz en Wolfgang Wysocki. Fritz Moser stond achter de camera.

Jerusalem, Jerusalem

1979 | Familiefilm

Duitsland 1979. Familiefilm van Berenger Pfahl. Met o.a. Hinnerk Jensen, Dagmar Kreutzfeld, Alexander Lutz, Eva Kramer en Franz-Josef Steffens.

Tijdens een vakantie in Griekenland leert de getrouwde Hubert (Jensen) uit Sleswig-Holstein Nira (Seebohm) kennen, een Isra[KA3]elische uit Frankfurt. Het klikt tussen beiden. Huberts in de liefde wat onbedreven vrouw Susanne (Kreutzfeld) drijft ze als het ware in elkaars armen, maar de vakantie zit er al gauw op en daarmee lijkt de zaak afgelopen. Nira brengt onverwacht een bezoek aan Hubert. Hij volgt haar naar de Main-metropool. Ze besluiten samen naar Isra[KA3]el te gaan; ze liften tot Griekenland, waar ze de boot nemen. In Isra[KA3]el is de familie van Nira niet erg blij dat ze met een mof omgaat en het blijkt dat Nira een vaste vriend, Jossi (Aloni), heeft. Jossi neemt Nira haar grillige gedrag erg kwalijk en krijgt een naar verkeersongeluk. Wederom een lange tv-film van Pfahl over jonge mensen en hun onervarenheid in de liefde met dezelfde boodschap: bezint, eer ge begint. Of hij willige oren vindt, staat te bezien, maar het is allemaal oprecht gedaan met een enthousiaste cast, waarvan men later nog maar weinig vernomen heeft. Hoewel het thema niet nieuw is, veroudert het nooit en kan men van tijd tot tijd de film opgraven en op de thuisbuis vertonen, al zal het de jeugd van tegenwoordig niet zo aanspreken. Het camerawerk is van Hans-Joachim Theuerkauf en regisseur Pfahl schreef als gebruikelijk zijn eigen scenario.