Charles F. Wheeler: camera.
Er zijn 11 films gevonden.

The Best of Times

1986 | Komedie, Sportfilm

Verenigde Staten 1986. Komedie van Roger Spottiswoode. Met o.a. Robin Williams, Kurt Russell, Pamela Reed, Holly Palance en Donald Moffat.

Jack Dundee (Williams), geslaagd burger, vicepresident van de bank, wordt er al tien jaar lang mee gepest dat hij tijdens een belangrijke American Football-wedstrijd de bal liet glippen, waardoor het team van zijn high school verloor. Nu is hij het beu, hij wil revanche. Als hij die wedstrijd maar over kan doen, en hem kan winnen, komt alles in z'n leven weer goed. Zijn oude quarterback Reno (Russell) doet alvast mee. Nogal voorspelbare komedie is leuk voor liefhebbers van sportfilms, Robin Williams en jaren 80 humor.

Condorman

1981 | Familiefilm, Avonturenfilm, Komedie, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1981. Familiefilm van Charles Jarrott. Met o.a. Mancini, Michael Crawford, Oliver Reed, James Hampton en Barbara Carrera.

Zelden meegemaakt hoe een goed verhaal van Robert Sheckley zo verknoeid werd als deze CONDORMAN door de Disney-studio's. Striptekenaar Crawford wordt, vreemd genoeg, door de CIA geselecteerd voor een speciale missie. Hij moet de mooie KGB- agente Carrera helpen naar het Westen te vluchten. Speciale Sovjetagent agent Reed wordt aangesteld om Condorman te liquideren. Disney op James Bond-toer zit vol afgezaagde clichés en zonder de minste spanning of opwinding. Alle stunts en gadgets waren al te zien in Italiaanse 007-afkooksels. Te mijden in elk opzicht. Scenario van Marc Stirdivant. Camerawerk van Charles F. Wheeler.

The Last Flight of Noah's Ark

1980 | Avonturenfilm, Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1980. Avonturenfilm van Charles Jarrott. Met o.a. Elliott Gould, Geneviève Bujold, Tammy Lauren, John Fujioka en Yuki Shimoda.

Vanwege zijn financiële problemen aanvaardt piloot Noah Dugan (Gould) een bijzonder vrachtje: in een afgedankte bommenwerper vervoert hij een missiezuster (Bujold) en een stel dieren naar een afgelegen zendingspost. Twee weesjes (Schroder en Lauren), die niet van de dieren kunnen scheiden, vliegen mee als verstekelingen. Onderweg hebben ze motorpech en komen terecht op een afgelegen eilandje, waar ze geconfronteerd worden met twee Japanse soldaten, die niet weten dat WO II voorbij is. Vergezocht avonturenverhaal, vlot maar clichématig verteld. Een typisch lopendebandproduct uit de Disney-fabriek zonder geweld of gruweleffecten, maar behoorlijk karakterloos. Mat spel van de hoofdrollen maakt het er niet spannender op. Naar het verhaal 'The High and The Mighty' van Ernest K. Gann

Valentine

1979 | Romantiek

Verenigde Staten 1979. Romantiek van Lee Philips. Met o.a. Mary Martin, Jack Albertson, Loretta Swit, Danny DeVito en Lloyd Nolan.

Albertson, ex-politieman, en Martin, columniste bij een plaatselijke krant, wonen in een rustige buurt in Venice, Californië. Albertson zit nog vol energie, en hij haalt Martin en andere buurtbewoners over deel te nemen aan zijn turnoefeningen. Hij beseft echter niet dat Martin doodziek is. Haar dochter, die een relatie tussen haar moeder en Albertson niet ziet zitten, licht hem in over Martins gezondheidstoestand. Gevoelig gespeeld maar voorspelbaar melodrama, dat de twee oudere vedettes de kans gaf nog eens voor het voetlicht te treden. Spijtig genoeg was het materiaal niet helemaal afgesteld op hun talent. Het melige scenario is van de hand van Philips en Merrit Malloy. Charles F. Wheeler stond achter de camera. Martins tv- debuut.

C.H.O.M.P.S.

1979 | Animatie, Familiefilm

Verenigde Staten 1979. Animatie van Don Chaffey. Met o.a. Wesley Eure, Valerie Bertinelli, Conrad Bain, Chuck McCann en Red Buttons.

Het stadje Hamilton wordt geteisterd door een schaamteloze bende inbrekers. De politie staat machteloos, want de dieven maken de meest geperfectioneerde alarmsystemen onklaar. Eure, een jonge ingenieur, schakelt zijn geheim project C.H.O.M.P.S. in. Dit 'Canine HOMe Protection System' is een soort waakzame robot- hond. Voor hun eerste speelfilm imiteerden tekenfilmmakers William Hanna en Joseph Barbera het vertrouwde Disney-patroon, maar ze slaagden er slechts in een domme, ongeloofwaardige komedie af te leveren, waarmee zelden te lachen valt. Het spel van de acteurs is beneden peil, op enkele bijrollen na, ingevuld door geroutineerde spelers. Het krukkige scenario werd in elkaar geflanst door Dick Robbins, Duane Poole en Barbera. Charles F. Wheeler stond achter de camera.

The Cat from Outer Space

1978 | Familiefilm, Sciencefiction, Komedie

Verenigde Staten 1978. Familiefilm van Norman Tokar. Met o.a. Ken Berry, Sandy Duncan, McLean Stevenson, Harry Morgan en Roddy McDowall.

Doorsnee sf-avontuur uit de Disney-gaarkeuken, dat weinig verrassingen inhoudt: volwassenen fronsen waarschijnlijk hun wenkbrauwen, maar kinderen zullen het niet merken. Het gaat over een buitenaardse kat, die de hulp van Amerikaanse geleerden inroept als hij gestrand is met zijn ruimteschip. In plaats van hulp krijgt hij moeilijkheden met de militaire autoriteiten en wordt hij beschuldigd van spionage.

Silent Running

1972 | Sciencefiction, Drama

Verenigde Staten 1972. Sciencefiction van Douglas Trumbull. Met o.a. Bruce Dern, Cliff Potts, Ron Rifkin en Jesse Vint.

Freeman Lowell zorgt voor de planten die zich in gigantische kassen in de ruimte bevinden. Lowell verzorgt het groen met hart en ziel, aangezien op aarde geen gewassen meer te vinden zijn. Wanneer hij het bevel krijgt om de kassen te vernietigen, weigert hij dit dan ook.

The Barefoot Executive

1971 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1971. Familiefilm van Robert Butler. Met o.a. Kurt Russell, Joe Flynn, Harry Morgan, Wally Cox en Heather North.

Het tv-station UBC doet het niet best wat kijkcijfers betreft, tot de jonge, ambitieuze Steve (Kurt Russell) zich met de programmering gaat bemoeien. De chimpansee van zijn vriendinnetje blijkt namelijk een expert in het uitzoeken van succesvolle programma's. Speelse satire op het televisiewezen uit de stal van Disney.

Cold Turkey

1971 | Drama

Verenigde Staten 1971. Drama van Norman Lear. Met o.a. Dick Van Dyke, Pippa Scott, Tom Poston, Edward Everett Horton en Bob Newhart.

Een tabaksgigant looft een premie uit van 25 miljoen dollar voor elke plaats waar gedurende dertig dagen niet wordt gerookt. Reden genoeg voor predikant Van Dyke om een heksenjacht in te zetten op de rokers uit zijn gemeente. Slechts sporadisch plezierige satire, die voortspruit uit de Amerikaanse advertentie-methodes en de way-of-live in de hedendaagse V.S. Het gaat er allemaal druk aan toe, en meestal is het veel drukte om niets. Lear slaagt er niet steeds in zijn acteurs in te tomen. De laatste rol van Horton. Eerder interessant dan gelukt. De regisseur zelf baseerde het scenario op de roman I'm Giving Them Up For Good van Margaret en Neil Rau. Fotografie van Charles F. Wheeler. Gemaakt in 1969.

Tora! Tora! Tora!

1970 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten​/​​Japan 1970. Oorlogsfilm van Richard Fleischer, Kinji Fukasaku en Toshio Masuda. Met o.a. Martin Balsam, Sô Yamamura, Joseph Cotten, Tatsuya Mihashi en E.G. Marshall.

Haarscherpe reconstructie van de aanval op Pearl Harbor belicht de gebeurtenissen - anders dan in de meeste oorlogsfilms - van beide kanten. Op zich is dat een verademing (zeker vergeleken bij het propagandistische en melodramatische Pearl Harbor van Michael Bay) maar de respectabele zakelijkheid heeft als nadeel dat de film iets wegheeft van een prentenboek waarin de scènes willekeurig naast mekaar zijn geplakt. De special effects zijn voor die tijd verbluffend en de acteerprestaties heel behoorlijk, met als uitschieter James Whitmore als de Amerikaanse admiraal Halsey. Heroïsche score van Jerry Goldsmith.

Duel at Diablo

1966 | Western

Verenigde Staten 1966. Western van Ralph Nelson. Met o.a. James Garner, Sidney Poitier, John Hoyt, Dennis Weaver en Bibi Andersson.

Ergens tussen de wal van The Magnificent Seven (1960) en het schip van C'era una volta il West (1969) is Duel at Diablo in de vergetelheid gevallen. Zonde, want de film is een uitzonderlijk goede western, eentje waarvan de loop moeilijk te voorspellen blijft en waarvan acteerprestaties en actie spannend in beeld zijn gebracht. Vrije jongens Remsberg (Garner) en Toller (Poitier) voelen zich gedwongen om een militair konvooi door gevaarlijk Apache-land te volgen. Apacheleider Chata (Hoyt) ondertussen heeft een verzameling redenen om aan te vallen.