Bill Dyer: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Thunder Riders

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van William Wyler. Met o.a. Ted Wells, Charlotte Stevens, William A. Steele, Bill Dyer en Leo White.

Carl Krusada bewerkte het verhaal van Basil Dickey. Wyler kon er niet zo veel van maken. Stevens komt uit het oosten om de ranch en het bezit van haar overleden vader in bezit te nemen. Beheerder Dyer en outlaw Steele hebben andere, snode, plannen. Maar gelukkig is daar Wells die ervoor zorgt dat niemand Stevens kan dwingen met wie dan ook tegen haar wil te huwen.

Desperate Courage

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Wally Wales, Olive Hasbrouck, Tom Bay, Lafe McKee en Francon Frankel.

Wally komt de vader (Bay) van zijn meisje (Hasbrouck) te hulp tegen drie broers (Frankel, Dyer en McKee) die de ranch van Bay in handen willen krijgen met vuile tricks. Gebruikelijke actie: de Wally-westerns waren van redelijke kwaliteit zeker in vergelijking met bepaalde andere series uit de jaren twintig. Thorpe bewerkte Grant Taylors verhaal en Ray Ries stond achter de camera.

Spurs and Saddles

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Bill Dyer, J. Gordon Russell en C.E. Anderson.

Een western-drama rond Wray, die door Acord beschermd wordt in diverse nare situaties; achteraf blijkt dat de boevenbaas in werkelijkheid haar vader is. Harrison Jacobs was de scenarist en Eddie Linden de cameraman. Universal zette hiermee een punt achter de westerns met Acord: er waren er 16 gemaakt. Het was het begin van het einde: Acord was niet langer alleen alcoholist maar had ook marihuana nodig. Meer dan een jaar lang filmde hij niet; aan zijn laatste westernserie begon hij in 1928.

Gun Gospel

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Bob Fleming, Romaine Fielding, Virginia Brown Faire en J.P. McGowan.

McGowan is de bendeleider en Maynard de man die in staat blijkt een einde te maken aan de misdadige praktijken van die bende. McGowan regisseerde in die tijd ook veel westerns; waar haalde de man de tijd vandaan om ook als acteur bezig te zijn? De vertrouwde Sol Polito deed het camerawerk en vaste scenariste voor Maynard was Marion Jackson, die een verhaal bewerkte van William Dawson Hoffman.

Lone Hand Saunders

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Fred Thomson, Bess Flowers, Billy Butts, Frank Hagney en Albert Priscoe.

De westerns van Thomson waren vaak anders dan andere; deze ook, maar wel goed. Een beetje sentiment en toch spannend. Thomson gebruikt nimmer zijn rechterhand, niemand weet waarom. Tot Thomson in de woestijn de kreupele jongen Butts vindt. Hij bekent hem dat hij chirurg is en dat zijn zuster tijdens een door hem uitgevoerde operatie is gestorven. Hij herwint zijn moed om de jongen te opereren. Ondertussen zit een groot aantal mensen achter hem aan omdat hij wordt aangezien voor een moordenaar en postkoets-overvaller. Hagney is de ware schurk en met een truc weten Thomson en Flowers hem tot een bekentenis te krijgen. Goed werk van Del Andrews, die het verhaal van Frank Clifton bewerkte, en van cameraman Ross Fisher. Alfred Werker was Breezy's assistent.

Trigger Fingers

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Bob Custer, George Field, Margaret Landis, Bill Dyer en Max Asher.

Dit is het filmdebuut van Raymond Anthony Glenn, geboren in 1898 in Kentucky, beter bekend als western-idool Bob Custer. Er werden 24 westerns door FBO op de markt gebracht, geproduceerd door Jesse Goldburg. Al spoedig besteedde hij meer geld aan de serie: Custer deed het goed bij de westernfans, ondanks het feit hij niet kon acteren en slechts rijdend en schietend op een paard in zijn element was. De serie was van redelijke kwaliteit. Eason houdt in deze eerste aflevering de vaart erin. Custer een sergeant, kan promoveren als hij een gevaarlijke outlaw grijpt die de omgeving onveilig maakt. William Lester bedacht het en Walter Griffin was de cameraman.