Arlette Poirier: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Je suis frigide... pourquoi?

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Max Pécas. Met o.a. Sandra Jullien, Marie-Georges Pascal, Jean-Luc Terrade, Anne Kerylen en Thierry Murzeau.

Een meisje uit de provincie duikt vrijwillig het Parijse prostitutie-milieu in om de oorzaak te zoeken van haar eigen frigiditeit. Met hulp van een bevriende psycho-analist vindt ze die ook en ze keert genezen huiswaarts, waar een gelukkig huwelijk in het vooruitzicht ligt. Seksfilms, die de pretentie van diepgang willen ophouden, zijn de ergste in hun soort. De film is een schijnvertoning.

Sérénade au Texas

1958 | Musical, Western

Duitsland​/​​Frankrijk 1958. Musical van Richard Pottier. Met o.a. Luis Mariano, Sonja Ziemann, Bourvil, Germaine Damar en Yves Deniaud.

Een Franse erfgenaam van oliebronnen in Texas helpt met zijn notaris en een groep rondreizende artiesten een western-stadje bevrijden van een misdadige bankier. Een komische operette zonder veel verrassingen, extra log gemaakt door het acteren van Mariano. Medewerking van de Vermaarde Blue Bell Girls.

La Fugue de Monsieur Perle

1952 | Komedie

Frankrijk 1952. Komedie van Roger Richebé. Met o.a. Noël-Noël, Marie Glory, Arlette Poirier, Simone Paris en Jean Galland.

Een dorpsbakker komt in Parijs een erfenis incasseren en laat zich prompt bestelen. Hij weet niet hoe hij dat verlies aan zijn vrouw moet verklaren. Noël-Noël, als de humoristische observator van de kleinburger, komt weinig aan bod in deze voorspelbare klucht met voor de hand liggende grappen, die af en toe toch nog amusant zijn gebleven.

Coiffeur pour dames

1952 | Komedie

Frankrijk 1952. Komedie van Jean Boyer. Met o.a. Fernandel, Blanchette Brunoy, Renée Devillers, Arlette Poirier en Georges Lannes.

Schapenscheerder werkt zich op tot trimmer van schoothonden en vat moed om zich in Parijs te installeren als dameskapper. Het succes stijgt hem naar het hoofd en een rijke dame die hij een jeugdig uiterlijk heeft bezorgd probeert hem aan haar dochter te koppelen. Toch al voor de hand liggende satire op de haute coiffure mist nu werking door alle veranderingen in de haarmode, al resulteren die ook in toen niet bedoelde komische effecten. Fernandel speelt zijn rol met meer animo dan film verdient.

La Dame de chez Maxim's

1950 | Komedie

Frankrijk 1950. Komedie van Marcel Aboulker. Met o.a. Arlette Poirier en Saturnin Fabre.

Vierde adaptatie tot nu toe van het meesterwerk van Georges Feydeau (1899), regelmatig opnieuw gebracht door theaters in de hele wereld, nu al bijna een eeuw lang. Emile Chautard maakte de eerste, Franse versie (1912) die als verloren gegaan wordt beschouwd, terwijl de beide versies daarna niet Frans zijn, te weten een van Amleto Palermi (1919) en een van Alexandre Korda (1933). Robert Beauvais werkte mee aan deze vierde bewerking. De titel geeft de inhoud in grote lijnen al aan want `Maxim`s` is een historisch monument, en een alom bekende locatie voor nachtelijke spektakels. De film vertelt over de gecompliceerde liefdes van de jonge heer Crevette (Poirier), niet een echt werelds type, op de toon van een satirische komedie. De handeling is gesitueerd rond 1900. Een pittig tempo, terwijl de onweerstaanbare Fabre als generaal Petypon de Gr[KA2]ele (Pokdalig) niet mag worden gemist. Leuk om naar te kijken. Deze voortijdig, na slechts vijf films (1905-1952) overleden filmer moet herontdekt worden.

El Sueño de Andalucía

1950 | Romantiek, Komedie, Musical

Frankrijk​/​​Spanje 1950. Romantiek van Robert Wermay. Met o.a. Luis Lucia, Carmen Sevilla, Luis Mariano, Antonio Casal en Arlette Poirier.

De romance tussen een logementhoudster en een stierenvechter. Een folkloristische film, die rond de twee populaire hoofdrolspelers gerealiseerd werd.

Andalousie

1950 | Muziek

Frankrijk​/​​Spanje 1950. Muziek van Robert Vernay. Met o.a. Luis Mariano, Carmen Sevilla, Arlette Poirier, Maurice Baquet en Noël Roquevert.

Een stierenvechter moet een tournee door Zuid-Amerika maken en laat zijn geliefde in Spanje achter. Een Oostenrijkse zangeres heeft een oogje op hem en weet hem tijdelijk in te palmen. Dit magere verhaaltje heeft geen andere functie dan de zang van Mariano en de dansnummers van Sevilla met elkaar te verbinden. De landschapsopnamen en de weinig spectaculair gefilmde stieregevechten zijn het enige verschil met de operette op het toneel. Camerawerk van Roger Poutrel.