Jonny Phillips: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Outlaw King

2018 | Actie, Biografie, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2018. Actie van David Mackenzie. Met o.a. Chris Pine, Florence Pugh, Aaron Taylor-Johnson, Billy Howle en Stephen Dillane.

Schotland, begin veertiende eeuw. Een aantal jaar nadat William ‘Braveheart’ Wallace door de Engelsen werd verslagen in de Slag bij Falkirk besluit troonpretendent Robert the Bruce (Chris Pine) een nieuwe Schotse opstand op poten te zetten. Aanvankelijk met weinig succes: hij wordt richting de kust verdreven en zijn vrouw (Florence Pugh) wordt gevangen gezet. Maar van opgeven wil hij absoluut niet weten. Degelijk actiedrama van Hell or High Water-regisseur David Mackenzie, zonder het opgeklopte nationalisme en de geschiedvervalsing van Braveheart, maar ook zonder de iconische dialogen en indrukwekkende veldslagen.

NCS: Manhunt

2001 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 2001. Misdaad van Michael Whyte. Met o.a. David Suchet, Samantha Bond, Keith Barron, Kenneth Cranham en Phyllis Logan.

Een elite misdaadbestrijdingsteam raakt betrokken bij een race tegen de klok wanneer de moeder van een politieman wordt ontvoerd door een crimineel

The Quarry

1998 | Thriller, Drama

Nederland​/​​Frankrijk​/​​Spanje​/​​België 1998. Thriller van Marion Hänsel. Met o.a. John Lynch, Jonny Phillips, Serge-Henri Valcke, Sylvia Esau en Oscar Petersen.

The Quarry is na Dust uit 1984 de tweede film van Marion Hänsel die in Zuid-Afrika is gesitueerd. Dust was een drama over de invloed van apartheid op een gezin, The Quarry is een morele detective-film die zich afspeelt op het platteland. Ook al is Mandela aan het bewind gekomen, de oude ziektes van de apartheidssamenleving woekeren hier - meer nog dan in de grote stad - nog voort. De uitstekend geacteerde film opent met fraaie beelden van een korenveld met daarin een rennende blanke jongen die duidelijk op de vlucht is. Deze jongen vermoordt een gefrustreerde homoseksuele dominee en slaagt erin zijn plaats in te nemen. Zijn eerste preek gaat over een de bijbeltekst 'Ik heb leed gekend' uit Jeremia. De achtergrond van de moordenaar blijft echter duister. De moord heeft echter gevolgen: een blanke politieagent arresteert een aantal zwarten die marihuana kweken (voor eigen gebruik, zoals dat heet) en dus wel schuldig zullen zijn. De moordenaar komt steeds meer in gewetensnood. Het prachtige weidse en dorre landschap waarin de film (in cinemascope) gedraaid werd, levert het gevoel op van een western. Tegelijkertijd gebruikt Hänsel voor haar universele speurtocht naar integriteit in een paranoïde samenleving ook het klassieke Hitchcock-idioom van de schuldige onschuldige en de vluchteling. Daarnaast is de film een aanklacht tegen de voortdurende schijnheiligheid waarvan de zwarten nog altijd het eerste slachtoffer zijn.