Paco de Lucía (1947): cast en muziek.
Er zijn 7 films gevonden.

Crossroads

1999 | Documentaire, Muziek

Duitsland 1999. Documentaire van Thorsten Schütte. Met o.a. DeeDee Bridgewater, Lonnie Pitchford, Jerry Ricks, B.B. King en Olu Dara.

Flamenco

1995 | Muziek, Experimenteel, Komedie

Spanje 1995. Muziek van Carlos Saura. Met o.a. Manolo Sanlúcar, Lole y Manuel, Joaquín Cortés, Farruco en Farruquito.

In de stationshal van Sevilla verzamelen zich de beste flamenco-dansers, muzikanten en zangers van het ogenblik voor een uniek concert. Voor de rollende camera's van regisseur-scenarist Saura oefenen ze zich in alle mogelijke stijlen van deze opwindende dans die ontstond in Andalusië in de jaren 1800.

Montoyas y Tarantos

1989 | Drama, Musical

Spanje 1989. Drama van Vicente Escrivá. Met o.a. Cristina Hoyos, Juan Antonio Jiménez, Esperanza Campuzano, José Sancho en Mercedes Sampietro.

In Andalusië wordt de zoon van de welgestelde familie Tarantos smoorverliefd op de dochter van de eenvoudige familie Montoyos. Variant op LOS TARANTOS, maar dan in een folkloristisch, toeristisch jasje gestoken. Gekunstelde, waardeloze film met in de hoofdrol een beroemde flamencodanseres, Cristina Hoyos die ook te zien was in enkele films van Carlos Saura met Antonio Gàdes.

The Hit

1984 | Film noir, Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1984. Film noir van Stephen Frears. Met o.a. Terence Stamp, John Hurt, Tim Roth, Laura del Sol en Bill Hunter.

Om zijn huid te redden verlinkt Engelse gangster Willie (Stamp) zijn maten en duikt vervolgens onder in Spanje. Tien jaar later komen zijn kameraden van weleer hem op het spoor en wordt hij gekidnapt door de ervaren en ijskoude Braddock (Hurt) en de jonge hond Myron (Roth). Ze nemen hem mee naar Parijs om daar verantwoording af te leggen. Ooggetuige Maggie (Del Sol) moet ook maar mee. Het wordt een lange tocht. Fascinerende mengeling van thriller en roadmovie met een ijzersterk script en uitstekend acteerwerk.

Carmen

1983 | Documentaire, Muziek, Romantiek, Drama, Musical

Spanje 1983. Documentaire van Carlos Saura. Met o.a. Antonio Gades, Laura del Sol, Cristina Hoyos, Juan Antonio Jiminez en Sebastian Moreno.

Een danser/choreograaf zoekt een danseres voor de titelrol van een flamenco-balletversie van CARMEN en vindt een jonge debutante op wie hij verliefd wordt en die weerstanden wekt binnen zijn gezelschap. Hun privé-romance gaat parallel lopen aan het drama van Merimée. Saura's tweede ballet-film volgt het schema van zijn BODAS DE SANGRE met de combinatie van repetities en uitvoering, waardoor het resultaat minder verrassend is. Het ballet is boeiend genoeg, óók door de ironie ten aanzien van Bizets folklore-clichés. Muziek van De Lucia. Op de geluidsband worden ook fragmenten uit de opera gezongen door Joan Sutherland en Mario del Monaco.

Deprisa, deprisa

1981 | Drama, Misdaad, Familiefilm

Spanje​/​​Frankrijk 1981. Drama van Carlos Saura. Met o.a. José Antonio Valdelomar, José Maria Hernas Roldan, Jésus Arias Aranzeque, Berta Socuéllamos Arco en Maria del Mar.

Jonge kruimeldieven betrekken serveerster [KA1]Angela (Socu[KA1]ellamos Arco) bij hun bende en beramen hun eerste grote slag: een bankoverval die noodlottig mislukt, waardoor het meisje als enige overlevende achterblijft. Nu na Franco`s dood verdekte politiek-kritische referenties niet meer nodig zijn (en Geraldine Chaplin geen inspiratie is voor psychologische verkenningen), zijn Saura's films opeens veel minder interessant geworden. Dit portret van tragisch ontspoorde, maar in de kern goedwillende jongeren onderscheidt zich in niets van vele eerdere films. Niettemin mocht hij op het filmfestival van Berlijn de Gouden Beer in ontvangst nemen voor zijn inspanning. Het scenario is van Blanca Astiasu en regisseur naar diens verhaal. Het camerawerk is van Teodoro Escamilla. Stereo.

La Sabina

1979 | Drama, Mysterie

Spanje​/​​Zweden 1979. Drama van José Luis Borau. Met o.a. Carol Kane, Jon Finch, Simon Ward, Harriet Andersson en Ángela Molina.

Een Britse schrijver is in Andalusië voor literaire oriëntatie over een 19de-eeuwse wraakgodin en wordt verliefd op een dorpsmeisje dat kennelijk op haar lijkt. Gefrustreerd door zijn onbeantwoorde liefde doodt hij een letterkundige rivaal en pleegt zelfmoord. Een onbestemd, maar intrigerend gegeven dat de mist in gaat door de co-produktie, waarbij internationale acteurs vol wezenloos onbegrip ronddwalen. Uitzonderingen zijn Molina die wèl in haar element is, en Kane in een ongecompliceerde rol als de maffe vriendin van de held. De Zweedse cameraman geeft het Spaanse landschap een Scandinavische kilte die ook averechts werkt.