Anna Brüggemann

1981 Acteur, Scenarist

Anna Brüggemann (1981) is acteur en scenarist.
Er zijn 21 films gevonden.

Kreuzweg

2014 | Drama, Komedie

Duitsland 2014. Drama van Dietrich Brüggemann. Met o.a. Lea van Acken, Moritz Knapp, Franziska Weisz, Anna Brüggemann en Lucie Aron.

Veertien lange takes corresponderen in dit sardonische portret van katholiek fundamentalisme met de veertien staties van Christus' lijdensweg. Veertien jaar oud is ook de vrome Maria, die de satanische verleidingen van het moderne bestaan niet kan verzoenen met Gods genade en het eeuwige leven. Ze besluit tot een offer. Dietrich Brüggemanns vierde film slaagt er niet helemaal in de balans te vinden tussen farce en drama, vooral omdat het extremisme zo herhaaldelijk benadrukt wordt. Z'n komische ondertoon en interessante vorm maken Kreuzweg dragelijk en vermakelijk, maar het blijft een preek voor eigen parochie.

Nichts für Feiglinge

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Michael Rowitz. Met o.a. Hannelore Hoger, Frederick Lau, Anna Brüggemann, Tino Mewes en Burak Yigit.

Philips grootmoeder leidt aan dementie. Ze komt bij hem en zijn kamergenoten Ulli en Mehmet wonen. Die zijn - in het begin - niet enthousiast over de nieuwe medebewoner.

Drei Zimmer/Küche/Bad

2012 | Komedie

Duitsland 2012. Komedie van Dietrich Brüggemann. Met o.a. Anna Brüggemann, Robert Gwisdek, Alice Dwyer, Katharina Spiering en Alexander Khuon.

Portret van acht vrienden in Berlijn, allen rond de dertig, die in korte tijd meerdere malen verhuizen. Al die woningwisselingen staan symbool voor een generatie jongeren waar ook regisseur Brüggemann toe behoort, en voor wie de ongebreidelde vrijheid zowel een vloek als een zegen is: ze kunnen maar niet beslissen wat te doen met hun leven. Tot verrassende inzichten over deze groep komt Brüggemann niet, de recente cinema staat immers al bol van gelijksoortige navelstaarderij, maar als intelligente komedie is Drei Zimmer/Küche/Bad behoorlijk geslaagd.

Renn, wenn du kannst

2010 | Drama

Duitsland 2010. Drama van Dietrich Brüggemann. Met o.a. Robert Gwisdek, Anna Brüggemann, Jacob Matschenz en Daniel Drewes.

Benjamin, als rolstoeler gewapend met loopgraaftactieken en schuurpapierhumor om het leven en de medemens te trotseren, ziet telkens cellostudente Annika langs zijn huis fietsen. Wanneer tijdelijke thuiszorger Christian Bens attitudes behendig pareert en door een verkeersonhandigheidje de schone Annika hun beider levens binnentreedt, zet dat een omwenteling in drievoud in gang. Onsentimenteel en tragikomisch ensembleportret van onwaarschijnlijke driehoeksverhouding strooit kwistig met vondsten en bruisende dialogen. Fijngevoelig vertolkt Gwisdek de getroebleerde overlever en krijgt sterk tegenspel. Broer en zus Brüggemann (respectievelijk scenario/regie en coscenario/Annika) werden geïnspireerd door hun invalide zus.

Mitte Ende August

2009 | Drama

Duitsland 2009. Drama van Sebastian Schipper. Met o.a. Marie Bäumer, Milan Peschel, André Hennicke en Anna Brüggemann.

Kinderloze dertigers Thomas en Hanna willen de latente liefdesgewenning omzeilen met de koop van een plattelandshuis. Die zomer komen Thomas’ vers gescheiden, werkloze broer Friedrich en Hanna’s spannende peetdochter Augustine logeren. Uit deze ogenschijnlijk simpele opzet – zeer vrij naar Goethes Die Wahlverwandschaften – ontstaat een landerig, broeierig spelletje hartskwartetten. Voormalige Tom Tykwer-protégé Schipper, die met Absolute Giganten de beste Duitse film ooit over adolescentenvriendschap draaide, treft in dit sterk gespeelde, Frans aandoende relatiedrama feilloos de tussentonen van verlangen. Voor de weemoedige soundtrack tekende singer-songwriter Vic Chesnutt (1964-2009).

Neun Szenen

2006 |

2006. Dietrich Brüggemann. Met o.a. Richard Kropf, Christian Ehrich en Anna Brüggemann.

Kinderloze dertigers Thomas en Hanna willen de latente liefdesgewenning omzeilen met de koop van een plattelandshuis. Die zomer komen Thomas’ vers gescheiden, werkloze broer Friedrich en Hanna’s spannende peetdochter Augustine logeren. Uit deze ogenschijnlijk simpele opzet – zeer vrij naar Goethes Die Wahlverwandschaften – ontstaat een landerig, broeierig spelletje hartskwartetten. Voormalige Tom Tykwer-protégé Schipper, die met Absolute Giganten de beste Duitse film ooit over adolescentenvriendschap draaide, treft in dit sterk gespeelde, Frans aandoende relatiedrama feilloos de tussentonen van verlangen. Voor de weemoedige soundtrack tekende singer-songwriter Vic Chesnutt (1964-2009).

Polizeiruf 110: Resturlaub

2005 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2005. Misdaad van Hannu Salonen. Met o.a. Uwe Steimle, Anna Brüggemann, Wilfried Dziallas, Martin Seifert en Joachim Schweizzer.

Kommissar Hinrichs (Steimle) houdt zich bezig met een diefstal van een onderwaterkooi voor karpers. Zijn collega T[KA3]orner (H[KA3]ubchen) wordt ondertussen de inoffici[KA3]ele voogd van Lilly (Brüggemann) nadat haar vader achter de tralies zelfmoord heeft gepleegd. Törner laat zich in de luren leggen door Lilly, die hem eerst besteelt en later gestolen auto's van Duitsland naar Litauen blijkt te rijden. Bovendien zou hij een neonazi hardhandig behandeld hebben. Hinrichs zorgt ervoor dat alles weer in het reine komt. Het scenario van Beate Langmaack is trouw aan de filosofie van de serie en het spel van Steimle, Hübchen en Brüggemann is heel plezierig. Hübchen was in de DDR-afleveringen dikwijls te zien in de schurkenrol. Het camerawerk is van Andreas Doub. 16:9, stereo.

Tatort: Vorstadtballade

2004 | Thriller

Duitsland 2004. Thriller van Martin Enlen. Met o.a. Monika Baumgartner, Anna Brggemann, Franz Buchrieser en Anna Brüggemann.

Hoofdinspecteur Leitmayr en Batic onderzoeken in een café in de behouden Münchener wijk Schlachthofviertel de dood van één van de stamgasten. Was het zelfmoord of heeft de dood van de man iets te maken met een gezamenlijke poging tot inbraak van de drie stamgasten?

Stärker als der Tod

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Nikolaus Leytner. Met o.a. Veronica Ferres, August Zirner, Anna Brüggemann, Laura Sonntag en Cornelia Froboess.

Deze film laat zien hoe een gezin er onderdoor kan gaan als het jongste kind van veertien, Melanie (Sonntag), op een avond niet meer terugkeert van een popconcert. Haar vader Georg (Zirner) gaat zoeken en gaat tenslotte enkele uren later met haar moeder Lena (Ferres) naar het politiebureau, waar men lauw reageert, ten onrechte de zaak sust en daardoor te laat in actie komt. Voor Georg wordt het onhoudbaar en hij gaat op eigen houtje zoeken, ook als de politie de volgende dag aan het offici[KA3]ele onderzoek begint. Georg hangt overal plakkaten met foto`s op, en bezoekt disco`s. De media beginnen zich geleidelijk aan te interesseren voor het geval en na drie weken heeft de persofficier van de politie de takt om op te merken dat de kans, dat Melanie nog levend wordt teruggevonden kleiner is dan vijf procent. Dan wordt het lijk gevonden, de media storten zich op de zaak en door toeval wordt later ook de dader gepakt. Die wordt ontoerekenbaar verklaard en verdwijnt voor onbepaalde tijd in een inrichting. Inmiddels is Georg zijn werk kwijt en het gezin kapot. Dan pakt Lena de draad weer op en begint te knokken voor een gezin, dat hoe triest het ook zij, zonder Melanie verder moet. De oudste dochter Julia (Brüggemann), die te weinig aandacht heeft gekregen, komt op een avond niet op tijd naar huis. Het scenario van regisseur Leytner is recht toe recht aan, wat de film alleen maar ten goede komt, terwijl de sterke hoofdrollen van Zirner en Ferres de aandacht van de kijker weten vast te houden. Het camerawerk is van Hermann Dunzendorfer.

Mitfahrer

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Nicolai Albrecht. Met o.a. Michael Ojake, Anna Brüggemann, Ulrich Matthes en Ingrid Sattes.

Vertegenwoordiger Peter pikt de lifters Carolin en Hilal op. Tegelijkertijd stappen op een parkeerplaats in Kassel Sylvester en Fabian bij Katharina in. Op een restauratieplaats enige kilometers verderop nemen Loubelle en haar dochter bij uitzondering een lifter mee.

Ein Starkes Team - Blutsbande

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Johannes Grieser. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Tayfun Bademsoy en Jaecki Schwarz.

Door de moord op de student Oliver Dahl komen Verena (Maranow) en Otto (Martens) in het corpsleven terecht. Ze hebben algauw een verdachte in het vizier: Heiko Zander (Kropf), een eerstejaars die als feut aan Oliver als dienaar was toegewezen en bevriend is met Klara (Br[KA3]uggemann), de zus van het slachtoffer. Terwijl Verena onder de indruk is van de traditionele soci[KA3]eteit, be[KA3]invloed door de herinneringen die haar overleden vader placht op te halen, bekijkt Otto de heren studenten met de nodige scepsis. Heiko doet een zelfmoordpoging en bepaalde sporen leiden naar het schermen. Dan komt Richard Heyse (Nelleßen) in aanmerking, een verwoed schermer, en hij heeft connecties met skinheads. Bij een in brand gestoken hoeve buiten Berlijn wordt een kaalkop in zijn kladden gegrepen. Hoewel hij niets met de moord te maken heeft, maakt hij opmerkingen die door de schermzaal gaan. Verena en Otto vinden bloedsporen in de schermzaal, die overeenkomen met bevindingen van de schouwarts. Als ze proberen de misdaad te reconstrueren, probeert de ware dader hen op een dwaalspoor te brengen. Gelukkig hebben Otto en Verena dit tijdig door en dat is dan jammer voor hem. Het scenario van Eva Zahn en Volker A. Zahn werpt een blik achter de schermen van het elitaire studentenwereldje, dat voor veel kijkers onbekende materie is. In een jubileum-TATORT, de eerste samenwerking tussen Oost- en West-Duitsland na de hereniging, kwamen we ook al in een dergelijk milieu terecht. Het team rond Otto en Verena is als vanouds. Dit is eveneens een jubileumaflevering, de 25ste; de eerste was negen jaar geleden en deze maakte 2.200 opname-minuten vol. Het camerawerk is van Wolf Siegelmann.

Bella Block - Kurschatten

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Thorsten Näter. Met o.a. Hannelore Hoger, Rudolf Kowalski, Matthias Habich, Dagmar Manzel en Dieter Mann.

Bella (Hoger) is voor een kuur naar de Noordzee gegaan. Ondergedompeld in drabberig water is geen pretje en de heilzame regels, waar Bella zich aan moet houden zijn stierlijk vervelend. Ze is verschrikkelijk blij haar vlam van vroeger te ontmoeten, Henning Harmsen (Habich), want dat brengt een beetje leven in de brouwerij. Hij is journalist bij een plaatselijke krant. Op een internaat in de buurt valt een dode onder de leerlingen. Het is Hennings neef. Nu heeft Bella eindelijk iets zinnigs te doen. Ze komt erachter dat de kostschool als instituut voor de elite moeilijke tijden doormaakt en dat een deel van de leerlingen er fascistische denkbeelden op nahoudt. Dit leidt tot heftige uiteenzettingen, maar of hier de doodsoorzaak gezocht moet worden, betwijfelt Bella. Hennings zuster Karin (Manzel) komt in allerijl uit Amerika overgevlogen. Ondertussen brengt Simon (Kowalski) Bella een bezoekje in de hoop op een aangename verpozing. Hij wordt algauw verteerd door gevoelens van jaloezie als hij Bella zo heftig in de weer ziet voor Henning. Zou Simons feeling juist zijn? Als we naar de titel kijken geniet Simon onze sympathie. Jochen Brunow schreef een psychologische moordgeschiedenis, die Hoger op het lijf is geschreven en zij krijgt krachtig tegenspel van de uitstekende Habich als Henning. Het camerawerk is van Joachim Hasse.

Ich hab es nicht gewollt - Anatomie eines Mordfalles

2002 | Drama

Duitsland 2002. Drama van Norbert Kückelmann. Met o.a. Franziska Walser, Fabian Busch, Axel Sichrovsky, Anna Brüggemann en Christian Doermer.

De knappe negentien-jarige studente Melanie Probst (Br[KA3]uggemann) werd door de psychisch zwaar gestoorde Armin Sperr (Sichrovsky) vermoord. De zaak krijgt de aandacht van de media en rechter Dr. Voss (Hube) wil dat Sperr de hoogste straf krijgt. Daarvoor doet hij een beroep op de betrouwbare en bekende professor B[KA3]ohme (Bode), die hem toerekeningsvatbaar verklaart. Sperrs pro-Deoadvocaat Pohl (Busch) meent terecht dat hiermede de rechtsgang niet gediend is. Hij krijgt met veel moeite voor elkaar dat een tweede getuigendeskundige Sperr onderzoekt. Dr. Gerlach (Walser) komt op grond van een serie gesprekken tot de conclusie dat Sperr niet toerekeningsvatbaar is. Ze beveelt opname in een gesloten inrichting met een behandeling voor onbepaalde tijd. Gaat de patiënt naar een gewone gevangenis, dan is er kans op vervroegde vrijlating, alsmede kans op herhaling van zijn wandaden. Het gerecht beslist anders: de maximum straf. Een jaar later als Sperr voor een behandeling naar het ziekenhuis moet, is hij verdwenen en tot op heden niet meer teruggevonden. Het scenario van Dagmar Kekulé, Thomas Petz en regisseur Kückelmann probeert aan de kaak te stellen dat maximale gevangenisstraffen geen waarborg betekenen voor de maatschappij, en dat psychische gestoorden verpleegd moeten worden waar ze thuishoren: in het gekkenhuis. In Duitsland is de toestand dramatisch: rond de drieduizend psychopaten zitten in normale gevangenissen en vormen een bedreiging voor hun medegevangenen, en bij uitbraak voor de maatschappij. De film is plausibel gedaan en de rolverdeling is geloofwaardig. Het camerawerk is van Igor Luther.

Ein Dorf sucht seinen Mörder

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Markus Imboden. Met o.a. Anna Brüggemann, Claudia Messner, Kai Scheve, Josef Bierbichler en Isabella Jantz.

In het dorpje Eichenried met driehonderd inwoners in Nederbeieren wordt vroeg in de morgen, die volgt op het jaarlijkse brandweerbal, het stoffelijke overschot van de zeventien-jarige Tina Geiger (Jantz) gevonden. Volgens dorpsdiender Jockel Scherbaumer (Zeussel) kan het niemand uit Eichenried geweest zijn die de lustmoord begaan zou hebben, maar Brennecke (H[KA3]ubsch) uit de grote stad in de buurt, laat zich niets wijs maken, doet niet aan speculatie en gaat uitluitend op de feiten af. Tina, zo blijkt, was zwanger, had een losse moraal en had seksuele omgang gehad met iemand van het mannelijke geslacht voordat ze vermoord werd. Brennecke wil een DNA- onderzoek en het dorp staat onmiddellijk op zijn kop. De roddel, intriges, verdachtmakingen en valse beschuldigingen zijn plotseling schering en inslag, want heel wat inwoners van Eichenried hebben iets te verbergen. De zestien jaar oude Kathi Wirnshofer (Br[KA3]uggemann) die nog een stukje na[KA3]iever is dan haar vermoorde klasgenote Tina, ontdekt dat haar stiefvader Tom (Scheve) die een buitenstaander is, degene was die met Tina geslapen had in de bal- en moordnacht. Ze gelooft echter niet dat hij een moordenaar is. In de besloten en bekrompen gemeenschap is Tom natuurlijk de ideale dader, maar Kathi die wil weten wie de moord dan wel op zijn geweten heeft, stuit zonder dat ze het beseft op de werkelijke dader. Komen Brennecke en Scherbaumer nog op tijd? Heeft iedereen wel goed opgelet of er niet iets meer aan de hand is dan normaal met de geestelijk gehandicapte dorpsgek Luggi Schürzinger? Een aardig portret van een kleine gemeenschap met heimataspecten, verpakt in een misdaadverhaal. Het scenario van Norbert Eberlein is helder, maar niet spectaculair, de regie van Imboden is geroutineerd en zijn rolverdeling is geloofwaardig.

Tatort - Bienzle und der Todesschrei

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Sophie von Kessel en Max Herbrechter.

De negentien-jarige Florian Merkl (Diemling) is door een trein overreden: hij zat vastgeketend aan de spoorrails, net even buiten Stuttgart. Bienzle (Steck) en zijn assistent G[KA3]achter (Wandel) tasten omtrent het motief voor de misdaad in het duister. Aan de hand van verklaringen van getuigen, die het slachtoffer gekend hebben, ontstaat er een beeld van een jongen die goed kon tekenen en schilderen, betrouwbaar was, maar moeilijk in de omgang en soms zeer agressief kon zijn. Hij was fan van de popgroep Death Metal. Zijn getrouwde klasselerares Manuela Reich (Von Kessel) was gefascineerd van zijn artistieke talent, viel voor zijn charme en dook met hem tussen de lakens, hetgeen niet onopgemerkt bleef voor haar echtgenoot Peter (Herbrechter). Een motief? Bienzle speurt verder en ontdekt dat Florian ook lid was van een hackersgroepje dat een rekening van een bank had gekraakt. Florian en zijn vriend Tim (Bl[KA3]umel) wilden ermee ophouden, maar leider Marc Stetter (Snetberger) wou er niet van horen. Ligt hier soms het motief? Samen met Hannelore Schmiedinger (Russek) gaat Bienzle een wandschildering van Florian analyseren. Terwijl Hannelore nog voor een nevenplot zorgt door haar arm te breken, vindt Bienzle met haar hulp de sleutel tot het geheim. Het scenario van regisseur Griesmayr is een geslaagde psychologische misdaadthriller. De rolverdeling leverde fraaie prestaties, waardoor deze film nog plezieriger is geworden. Het camerawerk is van Hans Jörg Allgeier. Deze tv- film was de eerste die in Duitsland digitaal werd opgenomen. Nog voordat de film werd uitgezonden, werden er delen vertoond op vakbeurzen in München, Amsterdam en Peking. In principe ziet de kijker geen verschil met de gebruikelijke 16mm. Aflevering 479.

Ich kämpfe, solange Du lebst

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Donald Krämer. Met o.a. Antje Schmidt, Anna Brüggemann, Udo Schenk, Arnd Klawitter en Christoph Dechant.

Alleenstaande Dr. Eva Jung (Schmidt) is microbiologe en zeer eerzuchtig. Ze verwaarloost haar vijftien-jarige dochter Nina (Br[KA3]uggemann), bij wie plosteling de diagnose wordt gesteld van een zich snel uitbreidende hersentumor. Eva raakt niet in paniek, maar stort zich op het onderzoek naar kanker en hoopt met de hulp van haar sympathieke collega Dr. Jan Wieland (Klawitter) een medicament te ontwikkelen dat Nina kan redden. Bij de onderzoekingen stuit Eva op het werk van Dr. Edgar Siegerstetter (Schenk) dat zij nodig heeft bij de ontwikkeling. Het toeval (nou, ja) wil, dat Edgar Nina's vader is, nog ambitieuzer dan Eva en alleen maar op zijn eigen voordeel uit is en geen zier geeft om zijn dochter, verwekt in zijn lang vervlogen studententijd. Gelukkig loopt het goed af en wordt deze idiote soap nog niet eens slecht geacteerd, maar het belachelijke scenario van Rodica Döhnert kan toch geen mens overtuigen.

Einer geht noch

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Vivian Naefe. Met o.a. Stephanie Gossger, Maren Gingeleit, Ulrike Kriener, Britta Dirks en Caroline Schreiber.

De bevolking in het nietige provincienest Lotheim in het Roergebied leeft van de waterbeddenfabriek Ozeana en leeft zich uit in hun vrije tijd op de kegelbaan. Voorzitter van de club is Alfred Lissmann (Pfaff) en ze trainen voor Alemannen-cup. Alfreds twintig-jarige dochter Greta (Gossger) staat altijd reserve want zodra er op haar vingers gekeken wordt, verknalt ze haar eigen spel. Alleen haar vriendin Helen Altendorfer (Gingeleit) gelooft in haar talent, maar dat wordt weer in de kiem gesmoord door haar dominante moeder Roberta (Kriener), die op de baan de lakens uitdeelt. De fabriek gaat dicht en menigeen is werkloos. De lust om de bokaal te winnen vergaat bijna iedereen. De vrouwen besluiten om onder leiding van trainer Heinzi Sch[KA3]ampp (Redl) een gokje te wagen en te zien of zij niet de grote prijs kunnen binnenhalen. Zo ontdekken ze in zichzelf een hoop verborgen talent dat door hun mannen altijd onderdrukt werd. Greta krijgt zelfvertrouwen, Helen een vriend enz., enz. Het scenario van Christian Jeltsch schetst een nauwkeurig portret van uiteenlopende personages, die uit hun schulp kruipen (of er tijdelijk in trekken) en de kegelsport als sociaal getinte vrijetijdsbesteding. Het spel wordt gedragen door de jonge hoofdrollen, die effectief ondersteund worden door de oude garde. Gossger die zo van het toneel (en de theateropleiding) komt, speelt haar eerste rol in een avondvullende (tv-)film. Het camerawerk is van Peter Döttling. 16/9. Er zijn in Duitsland 2.700 kegelclubs met 163.465 leden en men moet kegelen niet verwarren met bowling, ongeveer net zo'n verschil als tussen rugby en American football.

Das schwangere Mädchen

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Bettina Woernle. Met o.a. Anna Brüggemann, Ken Duken, Ulrich Pleitgen, Hildegard Kuhlenberg en Clelia Sarto.

De achttien-jarige Donna Huse (Br[KA3]uggemann), grootgebracht in een welvarend kleinburgerlijk milieu, slikt op voorschrift van de bevriende huisarts tabletten die de bloedsomloop zouden stimuleren en haar concentratievermogen zouden verhogen. Hierdoor zou zij de kans op het halen van haar eindexamen kunnen verhogen, wat weer de weg naar de universiteit opent. Ze raakt van haar vriendje Jens (Duken), een automonteur, zwanger. Haar ouders, die het liefst een abortus zouden willen zien, kunnen haar niet overhalen het te doen. Het komt tot een ruzie en Donna loopt met een kwaaie kop de deur uit en trekt bij Jens in. Als Jens nieuwe tabletten voor Donna bij de apotheek wil halen, ontdekt hij dat het medicijn zich nog in een testfase bevindt. Donna gaat naar het spreekuur van de dokter en die geeft die toe dat het zo is en dat ze bij zwangere vrouwen geboorteafwijkingen aan de foetus kunnen veroorzaken. Hij raadt Donna aan te aborteren, maar Donna wil niet. Het farmaceutische bedrijf stelt vervolgens alles in het werk om de zaak onder het tapijt te vegen, maar Donna en Jens geven niet op. Het scenario voor dit dikke melodrama is van Christine Hartmann en Klaus-Peter Wolf naar diens boek Donnas Baby. Helaas gaat het geheel wat de sentimentele toer op, waardoor de zaak veel te licht overkomt, al is Woernle's regie niet slecht.

Anatomie

2000 | Thriller, Horror

Duitsland 2000. Thriller van Stefan Ruzowitzky. Met o.a. Franka Potente, Benno Fürmann, Anna Loos, Holger Speckhahn en Sebastian Blomberg.

Paula mag medicijnen studeren en heeft er zin in. De lust vergaat haar echter op het moment dat ze een bekende jongen op de snijtafel ziet liggen, van wie ze vermoedt dat hij niet op natuurlijke wijze is omgekomen. Er is iets lugubers gaande op school. Wanneer men Anatomie ontleedt, vindt men stukjes Nightwatch en hele lappen Coma. Werd in Duitsland een enorme hit.

Virus X

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Lutz Konermann. Met o.a. Leslie Malton, Peter Sattman en Anna Brüggemann.

Braaf suspense-verhaal over de bekende race-tegen-de-klok naar aanleiding van een virus, dat een epidemie dreigt te veroorzaken als de bange vermoedens van de jonge arts, Simone Stenzel (Malton), niet serieus genomen worden door haar geleerde omgeving. Omdat dit tamelijk geijkte idee veel te mager was, werden er ook nog de huwelijksproblemen tussen dokter Simone en haar man chirurg Robert aan toegevoegd. Het scenario vol clich[KA1]e`s en zonder verrassingen (de afloop!) is van Uta Berlet en Hermann Kirchmann. Uitsluitend voor kijkers die niet willen nadenken.

Wie ein Fremder

1981 | Komedie

Duitsland 1981. Komedie van Wolfgang Braden. Met o.a. Benno von Quernheim, Helga Beitschall, Werner Brüggemann, Anna Brüggemann en Andreas Fanti.

Een tragikomisch portret van een cellospeler die graag politieman wil worden. Hij komt niet door de psychologische test en gaat dan in zijn vrije tijd politieman spelen. Een mager debuut.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Anna Brüggemann op televisie komt.

Reageer