Hans Carste: muziek.
Er zijn 7 films gevonden.

Drei wunderschöne Tage

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Fritz Kirchhoff. Met o.a. Gustav Waldau, Hans Zesch-Ballot, Gina Falckenberg, Walter Janssen en Hans Richter.

Tijdens een drie dagen durend personeelsuitstapje blijkt dat niet iedereen zijn zorgen thuis heeft gelaten. Een omvangrijke rolbezetting en ook nog het Regensburger Domkoor zijn opgetrommeld om propaganda te maken voor het 'schoolreisje' dat zo goed is voor de handhaving, zo niet bevordering, van de goede geest in het bedrijf.

Die Frau ohne Vergangenheit

1939 | Drama, Misdaad

Duitsland 1939. Drama van Nunzio Malasomma. Met o.a. Charles Klein, Sybille Schmitz, Albrecht Schoenhals, Maria von Tasnady en Hans Leibelt.

Een onbekende vrouw, die door een verkeersongeluk haar geheugen kwijt is (Schmitz), wordt door de arts Dr. Entrupp (Schoenhals) medisch begeleid. De twee vatten een steeds groter wordende genegenheid voor elkaar op, hoewel de arts met een ander (Tasnady) verloofd is. De onbekende wordt er in het verloop van de film van verdacht, medeplichtige van een misdadiger te zijn. Ze doet een zelfmoordpoging, maar wordt door Dr. Entrupp gered. Een happy end. De overtuigingskracht van het spel van vooral Sybille Schmitz wint het van het al te clichématige sensatieverhaal.

Die Barmherzige Lüge

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Werner Klingler. Met o.a. Hilde Krahl, Elisabeth Flickenschildt, Otto Gebühr en Paul Dahlke.

Anja, die een kind heeft van de verdwenen ontdekkingsreiziger Thomas, geeft zich tegenover diens ouders voor zijn vrouw uit. Na een niet onaardig begin is het uitsluitend aan de boeiende Krahl te danken dat de film niet geheel in de golven van de sentimentaliteit ten onder gaat.

Spiel auf der Tenne

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Heli Finkenzeller, Richard Häußler, Joe Stöckel, Kurt Meisel en Fritz Kampers.

Om het toerisme te bevorderen zullen in een plaats in Opper- Beieren regelmatig theatervoorstellingen gegeven worden. Er wordt gekozen voor het klassieke stuk [KL]Judith[KLE] van Friedrich Hebbel. Ondanks protesten van de plaatselijke jonge- damesvereniging vinden de repetities plaats. Bovendien wordt Lena, die Judith speelt (Finkenzeller), verliefd op Martin, de vertolker van Holofernes (Häußler). De première van de klassieke tragedie wordt een ongeëvenaard succes. Onder grote bijval moet Judith Holofernes zesmaal de kop afhakken. Omdat de tweede opvoering wegens de regen 'in het water valt', wordt het theater-experiment beëindigd. Desondanks komt er ook wat goeds uit de hele onderneming voort: Lena en Martin worden een paar. Een Beiers blijspel van gemiddelde kwaliteit. Alleen interessant voor liefhebbers van dit genre.

Variétés

1935 | Drama

Frankrijk 1935. Drama van Nicolas Farkas. Met o.a. Annabella, Fernand Gravey, Jean Gabin, Nicolas Koline en Sinoël.

Amoureuze rivaliteit brengt het voortbestaan en de veiligheid van een trio trapezewerkers in gevaar. De versmade partij dreigt zijn rivaal tijdens een optreden te laten verongelukken, maar de vrouw weet dat net te voorkomen. Deze [KL]remake[KLE] van een beroemde zwijgende UFA-film werd gelijktijdig in Engeland gemaakt door Herbert Wilcox (THE SHOW MUST GO ON met Anna Neagle). De doublures-in -de-lucht van het stertrio zijn nogal doorzichtig. Gabin in een antipathieke rol als de jaloerse partner.

Der Aussenseiter

1935 | Komedie

Duitsland 1935. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Heinz Rühmann, Ernst Dumcke, Gina Falkenberg, Karl Stepanek en Friedrich Benfer.

Een renpaard hecht zich aan een werkloze die een spijker uit zijn hoef heeft verwijderd. Van het verhaaltje moet de film het niet hebben, maar men wordt vertederd door de manier waarop Rühmann met het paard Toni omgaat.

Liebe dumme Mama

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Luise Ullrich, Hermann Thimig, Leopoldine Konstantin, Gustav Waldau en Theo Lingen.

Lieve, domme mama (Konstantin) ziet er nog goed uit en is nog steeds zeer grillig. Ze denkt meer aan flirten en dansen dan aan de leiding van haar hotel. Het is dan ook geen wonder dat het met het bedrijf steeds slechter gaat. Dan komt haar dochter Hedy (Ullrich) van kostschool terug. Ze neemt de leiding van het hotel op energieke en onverstoorbare wijze van haar moeder over. Ze pakt haar moeder's aanbidder af en trouwt tenslotte met hem. Toch slaat mama ook een echtgenoot aan de haak. Van dit gegeven had een goede film gemaakt kunnen worden. Door het langdradige draaiboek en de hoofdrolspelers die niet overtuigend acteren, is het een slechte film geworden.