Barbara Cupisti (1962): cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Le Mani forti

1997 | Thriller

Italië 1997. Thriller van Franco Bernini. Met o.a. Francesca Neri, Claudio Amendola, Enzo De Caro, Massimo de Francovich en Tony Bertorelli.

Fuga dal paradiso

1990 | Sciencefiction, Avonturenfilm, Actiefilm

Italië 1990. Sciencefiction van Ettore Pasculli. Met o.a. Fabrice Josso, Ines Sastre, Horst Buchholz, Aurore Clément en Jacques Perrin.

In een grimmige toekomst, wanneer de ecologische vernietiging van de aarde een feit is, leeft tienerheld Teo met zijn ouders in een grot. Hij is verliefd op de jonge Beatrice, met wie hij de onderaardse stad ontvlucht naar de wereld boven de grond. Thor en zijn mannen krijgen de opdracht hen terug te halen. In een stad die uit louter ruïnesbestaat, stuiten ze op mutanten, die door de achtervolgers in de pan worden gehakt. Teo voert ten slotte de overlevende mutanten aan om ze op een oud schip helpen te vluchten. Veel bloederig geweld, een onsamenhangend scenario en, met uitzondering van Buchholz, slecht acteerwerk.

Formule 1

1990 | Sportfilm

Canada​/​​Frankrijk 1990. Sportfilm van Paul Planchon en Nardo. Met o.a. Castillo, Daniel Gélin, Manuel Gélin, Serge Dupire en Denis Savignat.

Een serie met de wereld van de Formule 1 races als uitgangspunt, een mythisch thema waar menig teken-, bioscoop- en tv-film al over is gegaan. Drie scenaristen hebben hun talent (?) bijeengebracht, om tot een verhaal te komen, waarin alle aangenomen gebruiken van het genre terug te vinden zijn. Uitermate lawaaierig, zoals te verwachten viel. Slechts voor slaafse volgelingen en 'fans'.

Témoin oculaire

1989 | Horror, Thriller

Frankrijk​/​​Italië​/​​België 1989. Horror van Lamberto Bava. Met o.a. Barbara Cupisti, Stefano Davanzati, Alissio Orano, Mary Sellers en Guiseppe Pianviti.

De directeur van een groot bedrijf probeert zijn secretaresse te verleiden, maar zij weigert op deze voor haar toch zeer ongewenste intimiteiten in te gaan. Ze weert zich heftig. Gekwetst in zijn mannelijkheid verliest haar belager alle zelfbeheersing en brengt haar om zeep. De hele sc[KA2]ene werd `gezien` door een blinde vrouw, Elisa (Cupisti). De directeur, inmiddels een moordenaar geworden, komt achter het bestaan van deze getuige en ziet nu nog maar [KA1]e[KA1]en doel: haar voor goed het zwijgen op te leggen. Sadistische derderangs thriller die aan elkaar hangt van alle clich[KA1]e`s die behoren bij de grote hoeveelheid rolprenten over z.g. ooggetuigen, die blind zijn. Die (B-)films (en lager) zijn meestal stukken beter dan het onderhavige werkje. Het lijkt in de verste verte niet op beroemd geworden prenten zoals BLIND TERROR of WAIT UNTIL DARK. Laat u dus geen zand in de ogen strooien en knijp ook geen oogje dicht als u zich op de bank voor de tv neervlijt; sluit dan liever maar de ogen helemaal en geniet anderhalf uur van een verkwikkende slaap. Het scenario is van Massimo De Rita en Giorgio Stegani, naar een verhaal van Bava en Andrea Piazzesi. Camerawerk van Gianfranco Transunto.

La chiesa

1989 | Horror

Italië 1989. Horror van Michele Soavi. Met o.a. Tomas Arena, Barbara Cupisti, Asia Argento, Feodor Chaliapin jr en Hugh Quarshie.

Een Duits dorp wordt in het jaar 1100 geplaagd door de pest. De alchimist en architect die de kathedraal heeft gebouwd, wist af van de boze kracht die er huist. Hij is echter vermoord en heeft het geheim mee in zijn graf genomen. Na eeuwenlang te hebben gerust, komt de demonische geest weer tot leven en stort zich op de kerkgangers van nu. De make-up is slecht, het verhaal zwak, het bloot overvloedig en het talent afwezig. Gebaseerd op een verhaal van Dario Argento.

Il bambino e il poliziotto

1989 | Familiefilm

Italië 1989. Familiefilm van Carlo Verdone. Met o.a. Carlo Verdone, Federico Rizzo, Barbara Cupisti en Adriana Franceschi.

Aardige film voor jong en oud met voorspelbare ontwikkeling: een commissaris van politie (en vrijgezel) sluit een vrouw op voor drugshandel en voelt zich dan verantwoordelijk voor haar kind. Het jongetje verovert het eenzame hart van de man en weet tegelijk het huis op orde te houden. Het kind realiseert zich ook dat zijn lieve moeder cocaïne verkoopt omdat anderen haar daartoe dwingen, en dat de politieman best van haar kan houden als ze weer vrijkomt.

Piazza Navona

1988 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1988. Drama van Francesco Lazotti, Roberto Giannarelli en Fabrizio Giordani. Met o.a. Marcello Mastroianni, Fanny Ardant, Alessandro Haber, Mariangela Melato en Vendela Maria Kirsebom.

Deze film, geproduceerd door Ettore Scola, bestaat uit zes hedendaagse verhalen. Elke regisseur heeft zijn eigen episode; naast de genoemde regisseurs zijn dat Daniele Costantini, Ricky Tognazzi en Roger Guillot. De verhalen komen op het volgende neer: ontmoeting na jaren met een vriend; een uit elkaar gegaan echtpaar komt elkaar weer tegen en verder bitterheid, strijd en liefde.

Dark bar

1988 | Mysterie

Italië 1988. Mysterie van Stanley Florency. Met o.a. Richard Hatch, Marina Suma en Barbara Cupisti.

Geheimzinnig verhaal over een jonge saxofonist die zelf een onderzoek instelt naar zijn verdwenen zus. Hij wordt daarbij geholpen door een vriend. Om de gangen van zijn zus na te gaan, komen ze in verschillende nachtelijke situaties terecht. Het verhaal is middelmatig en de vertolking is gewoontjes, maar de techniek maakt het toch weer enigszins goed.

Opera

1987 | Horror, Mysterie, Thriller

Italië 1987. Horror van Dario Argento. Met o.a. Cristina Marsillach, Urbano Barberini, Daria Nicolodi, Ian Charleson en Antonella Vitale.

Sterke giallo-film (Italiaanse detective-horror) van nestor Dario Argento, wat voor de liefhebber zoveel wil zeggen als smullen van inventieve en bloederige moorden door rara wie. Argento kreeg de beschikking over het gerenommeerde vijf galerijen tellende Teatro Regio in Parma. Een fabelachtig toneel voor zijn verhaal over de zeventienjarige opera-zangeres Betty (Marsillach) en een maniakale bewonderaar. Filmmaker Argento was altijd in mineur als toeschouwers wegkeken tijdens zijn zorgvuldig uitgewerkte moordscènes. Daarom krijgt Betty van de booswicht plakband met naalden op het onderste ooglid, zodat ze de slachtpartijen van vrienden en bekenden wel móét bekijken.

Delira

1987 | Mysterie, Horror

Italië 1987. Mysterie van Michele Soavi. Met o.a. David Brandon, Barbara Cupisti, Don Fiore, Robert Gligorov en Mickey Knox.

Een theatergezelschap voert een stuk op over moorden die worden gepleegd door een maniak. Als een van de acteurs wordt vermoord, verkeren de anderen in doodsangst, maar de producent en de regisseur staan er op dat de spelers doorgaan met repeteren. Ze sluiten de studio af zodat niemand kan ontsnappen. Inderdaad, niemand ontsnapt en de maniak vermoordt ze allemaal, behalve een actrice die de studio in brand steekt. Onzinnig gedoe.

La chiave

1983 | Drama, Erotiek

Italië 1983. Drama van Tinto Brass. Met o.a. Stefania Sandrelli, Frank Branciaroli, Barbara Cupisti, Armando Marra en Maria Grazia Bon.

Een Venetiaans echtpaar vertrouwt, elk voor zich, erotische escapades en verlangens toe aan een geheim dagboek in de wetenschap dat de ander het zal lezen. Ze ontlenen daar nieuwe seksuele prikkels aan die de man, die van middelbare leeftijd is en een zwak hart heeft, uiteindelijk fataal zullen blijken. De naar fascistisch Italië overgehevelde en zeer vrij bewerkte roman van de Japanner Tanizaki levert een chique prikkelfilm op, zonder de bedenkelijke aspecten van Brass' eerdere films. De film heeft nogal wat loze literaire en quasi-intellectuele pretenties om de uitvoerige seks-scènes te motiveren, maar de fraaie fotografie en het goede spel van de hoofdrollen tillen de film boven het niveau uit van bijvoorbeeld EMMANUELLE. Ook bekend als THE KEY en LA CLEF.

Le porte dell'inferno

1972 | Horror

Verenigde Staten​/​​Italië 1972. Horror van Umberto Lenzi. Met o.a. Giacomo Rossi Stuart, Paul Muller, Barbara Cupisti en Pietro Gennaro.

In een onderaardse grot bij een oud klooster gebeurt iets waardoor de oude, nachtmerrieachtige verschrikking die daar zeven eeuwen geleden is begonnen, weer herleeft. Goed opgebouwde spanning, al is het verhaal wel erg aan de magere kant.