Glória Pires: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Nise: The Heart of Madness

2015 | Biografie, Drama

Brazilië 2015. Biografie van Roberto Berliner. Met o.a. Glória Pires, Julio Adriao, Fabricio Boliveira, Felipe Rocha en Simone Mazzer.

Fraai portret van de Braziliaanse psychiater Nise da Silveira (1905 – 1999), een briljante rebel die in een tijd waarin elektroshocktherapie en lobotomie de norm waren juist pleitte voor meer empathie. De film opent begin jaren veertig, als Nise de leiding krijgt over de afdeling arbeidstherapie van een psychiatrisch ziekenhuis. Daar ontdekt ze tot haar eigen verbazing dat veel van haar patiënten – of cliënten, zoals ze hen zelf noemt – getalenteerde kunstschilders zijn, maar geen van haar mannelijke collega ziet de waarde daarvan in.

El juego del cuatrillo

1995 | Romantiek, Historische film, Komedie

Brazilië 1995. Romantiek van Fábio Barreto. Met o.a. Glória Pires, Patricia Pillar, Alexandre Paternost, Bruno Campos en Gianfrancesco Guarnieri.

Angelo (Paternost) laat, naar het aloude erfrecht, het familiebezit over aan zijn broer en wordt zelf pachter. Binnen de kortste tijd weet hij zich op te werken tot landeigenaar. Hij schrijft leningen uit tegen woekerintresten. Zijn vrouw Teresa (Pillar) is het beu dat haar echtgenoot steeds uithuizig is en laat een oogje vallen op Massimo (Campos), haar nieuwe - gehuwde - buurman. Angelo en Massimo worden zakenpartners en beide gezinnen komen onder een dak te wonen. De liefde van Teresa en Massimo kan hier niet lang geheim blijven. Uiteindelijk blijft er hen niets anders over dan stiekem te verdwijnen. Ondanks de tegenstand van de kerk blijven Angelo en Pierina (Pires), Massimo's echtgenote, onder hetzelfde dak wonen. De film speelt zich af in de zuidelijke staat Rio Grande do Sul rond 1925, een tijd toen ontrouw nog met de dood bestraft werd. De cuatrillo uit de titel is de naam van een in Zuid- Amerika populair kaartspel waarbij men zijn partner moet bedriegen om te kunnen winnen. De film komt traag op gang, maar halfweg heeft Barreto zijn publiek in de ban en ontstaat er een evenwicht tussen de acteurs en de historische decors. Leopoldo Serran en António Calmon baseerden hun scenario op de roman van José Clemente Pozenato. Prachtige locatiefotografie van Felix Monti.