Carlos Kroeber: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

The Fifth Monkey

1989 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1989. Avonturenfilm van Eric Rochat en Eric Rochant. Met o.a. Ben Kingsley, Silvia De Carvalho, Mika Lins, Vera Fisher en Carlos Kroeber.

Een prekerige parabel over de mens die de natuur bedreigt, berooft en vernietigt. Kingsley is een slangenvanger, die leeft van de opbrengst van de huiden. Hij wil de aantrekkelijke De Carvalho huwen, maar verdient het zout in de pap niet met de reptielenvangst. Hij verkoopt vier chimpansees, hoewel de handel in deze exotische dieren verboden is. Hij krijgt wroeging en maakt zijn (wan)daad ongedaan en wordt daarvoor beloond met liefde en zaligheid. Helaas is het allemaal op zo'n voor de hand liggende manier gedaan, zodat het aan de echte discussie niet veel bijdraagt. Het scenario is van regisseur Rochat en camerawerk van Gideon Porath. Speelt in Zuid-Amerika.

Vera

1986 | Drama

Brazilië 1986. Drama van Sérgio Toledo. Met o.a. Ana Beatríz Nogueira, Raúl Cortez, Aida Leiner en Carlos Kroeber.

Een gevoelig, achttien-jarig weesmeisje dat weleens ontspoord is en op het internaat haar omgeving domineert, leert een vrouw met een dochtertje van vier kennen met wie zij een relatie begint. Ze voelt zich een man en probeert dan op alle mogelijke manieren van geslacht te veranderen. Goede regie en correcte vertolking.

Noites do sertao

1983 | Drama

Brazilië 1983. Drama van Carlos Alberto Prates Correa. Met o.a. Cristina Aché, Debora Bloch en Carlos Kroeber.

Het leven op een Braziliaanse boerderij in de jaren 1950- 1960, waar alles draait om zedelijkheid en sensualiteit. Bewerking van de gelijknamige roman van Guimaraes Rosa, die in 1983 meerdere prijzen heeft gekregen op het festival van Gramado.

Joanna Francesa

1973 | Experimenteel, Fantasy

Brazilië 1973. Experimenteel van Carlos Diegues. Met o.a. Jeanne Moreau, Pierre Cardin, Carlos Kroeber, Helber Ranguel en Eliezer Gomez.

Met Franse toeriste Moreau als Joanna, de centrale figuur, is deze film een tragische fabel over het einde van onze beschaving. Deze ondergang vindt plaats tussen de realiteit en de droom, het echte en het ingebeelde, en zou aldus passen in het denkpatroon van de mens. Het merendeel van de legendes hebben een goedaardig einde, maar Diegues` visie is het tegenovergestelde. Een vreemde film met een complex scenario (van Diegues zelf) dat niet in een paar regels kan worden samengevat en verklaard. Dit experiment is eerder interessant dan geslaagd, maar destijds sloeg met deze film de Braziliaanse 'cinema novo' een nieuwe richting in. Diegues wist zijn lievelingsactrice, de 45-jarige Moreau, te strikken, evenals modekoning Pierre Cardin als geldschieter, die bekend stond als mecenas van de avant-garde kunst. Het camerawerk van Dib Lufti is mooi. Mono.