Matthias Koeberlin

Acteur

Matthias Koeberlin is acteur.
Er zijn 20 films gevonden.

Die Toten vom Bodensee

2014 | Misdaad

Duitsland/Oostenrijk 2014. Misdaad van Andreas Linke. Met o.a. Matthias Koeberlin, Nora von Waldstätten, Stephan Kampwirth, Marie Leuenberger en Doris Schretzmayer.

Pilotaflevering van de serie over een Duits-Oostenrijks detectiveduo dat misdaden onderzoekt in de regio van de Bodensee, het grote meer op de grens van beide landen. Een vissersboot op de Bodensee gaat in vlammen op. In het wrak wordt niet alleen het lijk gevonden van een visser, maar ook een merkwaardig masker van een Keltische god en een opschrift in een vreemde taal.

Tod an der Ostsee

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Martin Enlen. Met o.a. Matthias Koeberlin, Ina Weisse en Justus von Dohnányi.

In een schilderachtig dorpje aan de Oostzee wordt een klein meisje slachtoffer van een verkeersongeval. De automobilist zegt dat hij onschuldig is, maar niemand gelooft hem. Politieagente Sonja moet het onderzoek onder oude vrienden en buren leiden. Geen gemakkelijke taak, omdat ze ooit een relatie heeft gehad met de hoofdverdachte.

Eine mörderische Entscheidung

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Raymond Ley. Met o.a. Matthias Koeberlin, Matthias Brandt en Vladimir Burlakov.

Kunduz, Afghanistan 2009. Bundeswehr-commandant Georg Klein heeft de onmogelijke taak om manschappen en niet-Taliban-gezinde streekbewoners tegen de Korangestoorden te beschermen. Wanneer hij het bevel geeft tot een nachtelijke luchtaanval, komen daarbij veel burgers om. Pseudo-zakelijk docudrama over een beruchte militaire casus legt kwaadaardig subtiel de schuld bij de taakuitvoerder(s). Dit zonder ook maar één ogenblik te reflecteren op de werkelijke verantwoordelijken voor dit soort desastreuze 'vredesmissies': verraderlijke, moreel failliete politici. Brandt is uitstekend als de koele officier die beseft dat het verlies van tevoren vaststaat.

Racheengel - Ein eiskalter Plan

2010 | Thriller

Duitsland 2010. Thriller van Tim Trageser. Met o.a. Gesine Cukrowski, Katharina Wackernagel en Matthias Koeberlin.

Commissaris Tina Camphausen moet naar een hotel, waar een man dood in bad is gevonden. Het lijkt een zelfmoord en ze verzwijgt voor haar collega's dat ze de man kent. Tina wordt echter door haar verleden ingehaald wanneer haar zus Jenny, met wie ze sinds haar jeugd geen contact meer heeft, ineens voor haar deur staat. De aanwijzingen worden steeds sterker dat Jenny iets met de dood van de hotelgast te maken heeft.

Zwölf Winter

2009 | Misdaad

Duitsland 2009. Misdaad van Thomas Stiller. Met o.a. Axel Prahl, Matthias Koeberlin en Jürgen Vogel.

Twee bankrovers pakken na hun vrijlating uit de cel meteen hun oude leventje weer op en blijven twaalf winters lang de schrik van bankmedewerkers en politie.

Porno!Melo!Drama!

2007 |

Duitsland 2007. Heesook Sohn. Met o.a. Jale Arikan, Johannes Brandrup en Matthias Koeberlin.

Twee bankrovers pakken na hun vrijlating uit de cel meteen hun oude leventje weer op en blijven twaalf winters lang de schrik van bankmedewerkers en politie.

Mein Mörder kommt zurück

2007 | Thriller

Duitsland 2007. Thriller van Andreas Senn. Met o.a. Sandra Borgmann, Matthias Koeberlin en Katharina Wackernagel.

Vera Grote leeft gelukkig samen met haar man Mischa en vijfjarige zoontje Leo. Acht jaar daarvoor had zij de poging om van haar toenmalige criminele vriend Marcus Steiner te scheiden, bijna met de dood moeten bekopen. Ze heeft tegen hem en zijn bende getuigd in ruil voor bescherming en een nieuwe identiteit. Nu zijn ze echter weer op vrije voeten en op zoek naar Tanja Siebert.

Tornado

2006 |

Duitsland 2006. Andreas Linke. Met o.a. Matthias Koeberlin, Mina Tander en Rudolf Kowalski.

Vera Grote leeft gelukkig samen met haar man Mischa en vijfjarige zoontje Leo. Acht jaar daarvoor had zij de poging om van haar toenmalige criminele vriend Marcus Steiner te scheiden, bijna met de dood moeten bekopen. Ze heeft tegen hem en zijn bende getuigd in ruil voor bescherming en een nieuwe identiteit. Nu zijn ze echter weer op vrije voeten en op zoek naar Tanja Siebert.

Meine Tochter, mein Leben

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Bodo Fürneisen. Met o.a. Thekla Carola Wied, Chiara Schoras, Matthias Koeberlin en Michael Mendl.

De relatie tussen een vrouw en haar twintigjarige dochter is niet best en wordt nog verder op de proef gesteld als het meisje een ernstige ziekte lijkt te hebben.

Ein Starkes Team - Ihr letzter Kunde

2005 | Misdaad

Duitsland 2005. Misdaad van René Heisig. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Tayfun Bademsoy, Arnfried Lerche en Kai Lentrodt.

Het scenario van Birgit Grosz en Leo P. Ard is opgebouwd uit de bekende formule van boezemvrienden, die elkaar door dik en dun steunen, maar daarmee heftig op de proef gesteld worden. Daaraan zijn toegevoegd een jaloerse echtgenote en Verena (Maranow), die verliefd is. Hoewel Otto (Martens) een soort platonische verhouding heeft met Verena, heeft hij het in deze aflevering een beetje voor het nakijken, tot de ontknoping. In een bos wordt het stoffelijk overschot van Jennifer Preu[KL29] gevonden, een studente, die fors bijverdiende als callgirl. Ze zou een rendez- vous gehad hebben met de getrouwde sportman Kai Wiesholler (Koeberlin), een zeer goede vriend van persvoorlichter Thomas Overbeck (Sadler), het voorwerp van Verena`s liefde. De connectie tussen Thomas en Kai ontdekt Verena pas later, als zij weet dat Kai`s vrouw Stefanie (J[KA3]ager) verschrikkelijk in de kuif geschoten is door zijn schuinsmarcheerderij. Als je wilt weten hoe het precies afloopt, moet natuurlijk gaan kijken. Lentrodt maakt voor het eerst zijn opwachting als Ben Kolberg, een lid van het sterke team. In het subplotje een dwaalspoor van Jennifers kamergenote Maria (Heerwagen), die een parlementslid van de bondsdag probeert te chanteren met een videootje van Jennifer, voor een betere toekomst met haar vaste vriend. Het camerawerk is van Simon Schmejkal.

Der Grenzer und das Mädchen

2005 | Drama, Romantiek

Duitsland/Polen 2005. Drama van Hartmut Schoen. Met o.a. Axel Prahl, Margerita Breitkreiz, Ivan Shvedoff, Birge Schade en Matthias Koeberlin.

Grensbeambte Müller (Prahl) wordt naar de Pools-Oekraïense grens gestuurd om daar zijn collegae te trainen in strakkere controle aan deze EU-rafelrand. Door een samenloop van omstandigheden raakt de goedmoedige kerel, die zijn van hem vervreemde echtgenote in Berlijn heeft achtergelaten, verzeild in het gezelschap van Lippa (Breitkreiz). Zij helpt mensen juist om Europa binnen te komen. Ziedaar het dubbele innerlijke conflict van een gewone man. Dankzij twee sterke hoofdrolspelers en het engagement van maker Schoen steekt deze tv-productie duidelijk boven de dagelijkse beeldbuisvulling uit.

Geschlecht weiblich

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Dirk Kummer. Met o.a. Ulrike Krumbiegel, Adriana Altaras, Inga Busch, Sabine Orleans en Alice Dwyer.

Het soapachtige, onbenullige scenario van Katrin Laur gaat over Dina Grossmann (Krumbiegel), haar vriendinnen Roberta (Altaras), Bea (Busch) en Grettchen (Orleans). Dina is gescheiden, haar zaken in huizen lopen niet goed en haar tienerdochter Rita (Dwyer) bezorgt haar veel last. Bea die actrice is, hoopt op een glansrol, Roberta probeert een rijke vent aan de haak te slaan, Grettchen hoopt op succes als gourmet- cheffin. Dina ontmoet Mika (Koeberlin), een telg uit een Roemeens adellijk geslacht, wordt verliefd en hoopt op het grote lot, maar Mika blijkt een teleurstelling en bij een cosmetische ingreep constateert de chirurg borstkanker bij Dina. Gelukkig komt er na regen zonneschijn. De dames doen hun best, maar het niveau stijgt niet uit boven een sitcom (met voldoende verwikkelingen). Het camerawerk is van Felix von Muralt. 16:9, stereo.

Die Rückkehr

2002 | Drama

Duitsland 2002. Drama van Christoph Stark. Met o.a. Harald Schrott, Lisa Martinek, Deborah Kaufmann, Agathe Taffertshofer en Branko Samarovski.

Tommy Eichler (Schrott), een succesvolle `banker` uit Frankfurt, heeft een lieve vriendin, Sarah (Martinek). Ze wil graag trouwen en kinderen krijgen, maar Tommy aarzelt. Zijn moeder Karin (Taffertshofer) vraagt hem terug te komen naar het landbouwbedrijf omdat zijn vader Herbert (Samarowski) een hartinfarct heeft gehad en de hopfoogst niet kan binnenhalen. Bovendien staat het bedrijf er slecht voor. Tommy keert terug uit plichtsbesef, hoewel hij nooit met zijn vader heeft kunnen opschieten en in wrok het ouderlijk huis had verlaten. Tommy krijgt algauw woorden met zijn oude heer, ontdekt dat zijn jeugdliefde Nicole (Kaufmann) een kind van hem heeft dat ze voor hem verzwegen heeft en dat het bedrijf van zijn ouders failliet dreigt te gaan. Tommy komt er wat de oogst aangaat alleen voor te staan. Sascha (Dümcke), zijn zoon die tien is, wil niets van hem weten en Nicole vindt een toenadering ongewenst. Sarah verschijnt op dat moment en wil weten waarom Tommy zo lang weg blijft, en wat er precies aan de hand is. Dan verdwijnt Sascha, maar komt 's nachts op het cruciale moment van de oogst terug om zijn vader te helpen. Tommy saneert het bedrijf, Herbert en Karin kunnen rustig leven en Sarah heeft bewondering voor 'haar' Tommy. Heimatachtige soap, waaraan Rosamunde Pilcher een puntje zou kunnen zuigen. Levendig en bijpassend spel. Het voorspelbare scenario is van Andreas Linke en Christoph Stark naar een idee van Christoph von Tomkewitsch en Jan Bullerdieck. Niet ieder personage is zo precies uitgediept, maar dat speelt geen grote rol. Liefhebbers komen geheel en al aan hun trekken. Het camerawerk is van Jochen Stäblein.

Julietta

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Christoph Stark. Met o.a. Lavinia Wilson, Barnaby Metschurat, Matthias Koeberlin, Sibylle Canonica en Uwe Kockisch.

De achttien-jarige Julietta (Wilson) komt uit een beschermd milieu in Stuttgart. Haar vriend Jiri (Koeberlin) studeert medicijnen in Berlijn. In de zomervakantie wil Julietta eens lekker uit de band springen en de gelegenheid daartoe is de Love Parade in de Duitse hoofdstad. Ze springt en danst met Jiri die haar drugs geeft dat het een lieve lust is. Ze verliest Jiri uit het oog en valt in de hossende menigte flauw. Ze dreigt in een fontein te verdrinken, maar ze wordt tijdig gered door Max (Metschurat), die de bewusteloze jonge vrouw meeneemt naar zijn kamer vlakbij. Max legt haar in bed en `s nachts randt hij haar aan als zij slaapt. Hij brengt haar de volgende dag naar het station, waar zij Jiri ontmoeten, die Max als Julietta`s redder beschouwt. Tussen Max en Jiri klikt het en dat is het begin van een vriendschap. Julietta die zich van de gebeurtenissen niets herinneren kan, merkt zes weken later dat haar ongesteldheid wegblijft. Tegelijkertijd ontdekt ze dat haar moeder (Canonica) een minnaar heeft. Ontredderd neemt ze de auto van haar vader (Kockisch) en gaat naar Berlijn om Jiri op te zoeken, waar ze ook Max ontmoet. Hoewel ze zich tot elkaar aangetrokken voelen, waagt geen van beiden de gevoelens te tonen totdat Max het niet langer uithoudt en bekent dat hij de vader van haar kind is. Jiri neemt het nieuws goed op, maar het komt toch tot een dramatisch einde. Het scenario van regisseur Stark en Jochen Bitzer is losjes gebaseerd op de novelle uit 1810 Die Marquise von O. van Heinrich von Kleist. Het is echter veel minder literair en eerder een soapachtig verhaal over seks, drugs en technorock. De film begint vlot met een oorverdovend soundtrack om daarna te vervallen in een zeperig melodrama en te ontsporen. Dat is jammer van de oprechte pogingen van de rolverdeling om fatsoenlijk te acteren. Hedendaagse Duitse jongeren zullen zich niet gemakkelijk kunnen identificeren met het overdreven gedrag van de hoofdpersonages. Het camerawerk is van Jochen Stäblein. Werktitel: JULIETTA UND DAS ERDBEBEN. Widescreen, Dolby Digital.

Die zwei Leben meines Vaters

2001 | Thriller

Duitsland 2001. Thriller van Olaf Kreinsen. Met o.a. Matthias Koeberlin, Muriel Baumeister en Heinz Hoenig.

De achttien-jarige Julietta (Wilson) komt uit een beschermd milieu in Stuttgart. Haar vriend Jiri (Koeberlin) studeert medicijnen in Berlijn. In de zomervakantie wil Julietta eens lekker uit de band springen en de gelegenheid daartoe is de Love Parade in de Duitse hoofdstad. Ze springt en danst met Jiri die haar drugs geeft dat het een lieve lust is. Ze verliest Jiri uit het oog en valt in de hossende menigte flauw. Ze dreigt in een fontein te verdrinken, maar ze wordt tijdig gered door Max (Metschurat), die de bewusteloze jonge vrouw meeneemt naar zijn kamer vlakbij. Max legt haar in bed en `s nachts randt hij haar aan als zij slaapt. Hij brengt haar de volgende dag naar het station, waar zij Jiri ontmoeten, die Max als Julietta`s redder beschouwt. Tussen Max en Jiri klikt het en dat is het begin van een vriendschap. Julietta die zich van de gebeurtenissen niets herinneren kan, merkt zes weken later dat haar ongesteldheid wegblijft. Tegelijkertijd ontdekt ze dat haar moeder (Canonica) een minnaar heeft. Ontredderd neemt ze de auto van haar vader (Kockisch) en gaat naar Berlijn om Jiri op te zoeken, waar ze ook Max ontmoet. Hoewel ze zich tot elkaar aangetrokken voelen, waagt geen van beiden de gevoelens te tonen totdat Max het niet langer uithoudt en bekent dat hij de vader van haar kind is. Jiri neemt het nieuws goed op, maar het komt toch tot een dramatisch einde. Het scenario van regisseur Stark en Jochen Bitzer is losjes gebaseerd op de novelle uit 1810 Die Marquise von O. van Heinrich von Kleist. Het is echter veel minder literair en eerder een soapachtig verhaal over seks, drugs en technorock. De film begint vlot met een oorverdovend soundtrack om daarna te vervallen in een zeperig melodrama en te ontsporen. Dat is jammer van de oprechte pogingen van de rolverdeling om fatsoenlijk te acteren. Hedendaagse Duitse jongeren zullen zich niet gemakkelijk kunnen identificeren met het overdreven gedrag van de hoofdpersonages. Het camerawerk is van Jochen Stäblein. Werktitel: JULIETTA UND DAS ERDBEBEN. Widescreen, Dolby Digital.

Babykram ist Männersache

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Uwe Janson. Met o.a. Matthias Koeberlin, Matthias Schweighöfer, Marek Harloff, Jürgen Schornagel en Stefan Merki.

Een platte, sauerkraut-variatie op TROIS HOMMES ET UN COUFFIN uit 1985. Twee broers Arne (Koeberlin) en Malte (Schweigh[KA3]ofer) die een sloperij aan de rand van de stad hebben, vinden voor hun deur een schattige baby. Malte is gelijk vertederd, maar het bevalt Arne helemaal niet. Er is een aanknopingspunt: de moeder heeft een rode schoen verloren. Arne sleept Malte mee de stad in om - gelijk Cinderella - een voetje te vinden dat de schoen past. Ze komen terecht in een bar, waar sexy Belinda (Harloff) als animeermeisje werkt. Nu is Arne gelijk gesmolten voor Belinda en ze halen haar over om voor de zuigeling te zorgen. Belinda die in geldnood verkeert, blijkt een goede surrogaatmoeder, maar de broers vinden dat er iets vreemds met haar aan de hand is. Als ze Belinda vertellen dat ze het kind in een tehuis willen onderbrengen, is Belinda de volgende morgen met het kind verdwenen. De broers krijgen spijt en gaan op zoek naar Belinda, die ze tot hun grote opluchting kunnen opsporen. Ze ontdekken dat Belinda geen vrouw is, maar een travestiet. Ze vormen in de finale echter een gelukkig trio dat met wat handige trucs de baby die inmiddels Sunny heet, officieel geadopteerd heeft. Het koldereske scenario van Beate Langmaack is oppervlakkig en stelt eigenlijk niets voor, maar biedt wel ontspanning dat weer niet slecht is ingevuld door de drie hoofdrollen.

Tatort - Quartett im Leipzig

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär en Walter Nickel.

Aan het scenario van aflevering 458 ter gelegenheid van 30 jaar TATORT werkten drie specialisten: Hans-Werner Honert, Fred Breinersdorfer en Wolfgang Panzer; de eerst genoemde had op dat moment een drietal films als regisseur op zijn naam staan en de laatst genoemde een viertal, terwijl Breinersdorfer zijn sporen verdiende met het schrijven van draaiboeken voor talloze Duitse krimi`s. De regionale omroepen van Nord-Rhein-Westfalen (WDR) en Sachsen (MDR) wilden een aflevering die speelde tussen Oost en West, tussen wessis en ossis. Commissarissen Ehrlicher (Sodann) en Kain (Lade) werken aan de moord op ex-lid van een studentencorps, Dr. Maik Frei, die van achteren werd aangevallen. Hij was lid geweest van de studentenvereniging Votania, die onder het beschermheerschap staat van professor Kleist (Glowna), een gerenommeerde longarts uit Leipzig. Terwijl Ehrlicher en Kain in de romantische wijk Rosenthal (van het porcelein!) de zaak onderzoeken, worden Max Ballauf (Behrendt) en zijn collega Freddy Schenk (B[KA3]ar) geconfronteerd op het K[KA3]olner Hauptbahnhof met het stoffelijke overschot van Dr. Karl Kuhn uit Leipzig, die aan een vergiftiging is overleden in de Inter City tussen Leipzig en Keulen. Ze ontdekken dat Kuhn zijn broer een bezoek wilde afleggen en dat hij zijn laatste gesprek via zijn portable met Dr. Frei in Leipzig voerde. Het duurt niet lang of het tweetal ontdekt dat ook Kuhn een oud-lid was van Votania. Telefonisch contact met de collega`s in Leipzig verloopt stroef en ze krijgen de boodschap dat ieder op zijn eigen terrein resultaten moet zien te behalen. Max vindt dit maar niks, en impulsief als hij is, haalt hij Freddy over discreet in Leipzig te gaan snuffelen. Ehrlicher en Kain zijn echter niet van gisteren en Freddy`s incognito is alras bekend, waarop ze besluiten samen te gaan werken als Max zich bij hen voegt in de Saksische hoofdstad. Het kwartet ontdekt dat Frei en Kuhn wetenschappelijk medewerkers van professor Kleist waren en ze nemen aan dat er rivaliteit om Claudia Kleist (Hübchen), de dochter van de professor, in het spel was. Dieper gewroet in de lokalen van de vereniging Votania stuit op al te grote invloed van Professor Kleist en kadaverdiscipline naar Pruisisch recept. Gedenkwaardig is het hartelijke afscheid van beide teams aan de schnell-imbiß op het hypermoderne station van Leipzig. De allereerste TATORT, TAXI NACH LEIPZIG speelde ook al in Oost en West en liet toen een hoopvolle samenwerking zien tussen bier drinkende commissaris Trimmel uit Hamburg en zijn DDR-collega die hem tips gaf. Een genietbare aflevering, maar het scenario is niet super en toegeschreven op de Berlijnse Muur die nog steeds in de hoofden van de mensen bestaat, waardoor de vele kijkers buiten het Duitsland veel minder voeling hebben met deze aflevering.

Ben & Maria - Liebe auf den zweiten Blick

1999 | Komedie, Drama

Duitsland 1999. Komedie van Uwe Janson. Met o.a. Stefanie Stappenbeck, Hanns Zischler en Matthias Koeberlin.

Aan het scenario van aflevering 458 ter gelegenheid van 30 jaar TATORT werkten drie specialisten: Hans-Werner Honert, Fred Breinersdorfer en Wolfgang Panzer; de eerst genoemde had op dat moment een drietal films als regisseur op zijn naam staan en de laatst genoemde een viertal, terwijl Breinersdorfer zijn sporen verdiende met het schrijven van draaiboeken voor talloze Duitse krimi`s. De regionale omroepen van Nord-Rhein-Westfalen (WDR) en Sachsen (MDR) wilden een aflevering die speelde tussen Oost en West, tussen wessis en ossis. Commissarissen Ehrlicher (Sodann) en Kain (Lade) werken aan de moord op ex-lid van een studentencorps, Dr. Maik Frei, die van achteren werd aangevallen. Hij was lid geweest van de studentenvereniging Votania, die onder het beschermheerschap staat van professor Kleist (Glowna), een gerenommeerde longarts uit Leipzig. Terwijl Ehrlicher en Kain in de romantische wijk Rosenthal (van het porcelein!) de zaak onderzoeken, worden Max Ballauf (Behrendt) en zijn collega Freddy Schenk (B[KA3]ar) geconfronteerd op het K[KA3]olner Hauptbahnhof met het stoffelijke overschot van Dr. Karl Kuhn uit Leipzig, die aan een vergiftiging is overleden in de Inter City tussen Leipzig en Keulen. Ze ontdekken dat Kuhn zijn broer een bezoek wilde afleggen en dat hij zijn laatste gesprek via zijn portable met Dr. Frei in Leipzig voerde. Het duurt niet lang of het tweetal ontdekt dat ook Kuhn een oud-lid was van Votania. Telefonisch contact met de collega`s in Leipzig verloopt stroef en ze krijgen de boodschap dat ieder op zijn eigen terrein resultaten moet zien te behalen. Max vindt dit maar niks, en impulsief als hij is, haalt hij Freddy over discreet in Leipzig te gaan snuffelen. Ehrlicher en Kain zijn echter niet van gisteren en Freddy`s incognito is alras bekend, waarop ze besluiten samen te gaan werken als Max zich bij hen voegt in de Saksische hoofdstad. Het kwartet ontdekt dat Frei en Kuhn wetenschappelijk medewerkers van professor Kleist waren en ze nemen aan dat er rivaliteit om Claudia Kleist (Hübchen), de dochter van de professor, in het spel was. Dieper gewroet in de lokalen van de vereniging Votania stuit op al te grote invloed van Professor Kleist en kadaverdiscipline naar Pruisisch recept. Gedenkwaardig is het hartelijke afscheid van beide teams aan de schnell-imbiß op het hypermoderne station van Leipzig. De allereerste TATORT, TAXI NACH LEIPZIG speelde ook al in Oost en West en liet toen een hoopvolle samenwerking zien tussen bier drinkende commissaris Trimmel uit Hamburg en zijn DDR-collega die hem tips gaf. Een genietbare aflevering, maar het scenario is niet super en toegeschreven op de Berlijnse Muur die nog steeds in de hoofden van de mensen bestaat, waardoor de vele kijkers buiten het Duitsland veel minder voeling hebben met deze aflevering.

Tatort - Fürstenschüler

1998 | Mysterie

Oostenrijk/Duitsland 1998. Mysterie van Frank Strecker. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Gerd Silberbauer, Anke Sevenich en Nils Nelleßen.

Uit de Mulde wordt het lijk opgevist van Kerstin (Lara), een leerlinge van het elitaire F[KA3]urstengymnasium. Commissarissen Ehrlicher (Sodann) en Kain (Lade) trachten de zaak discreet op te lossen. De lijkschouwing brengt aan het licht dat het slachtoffer een slag op het hoofd kreeg, bewusteloos in het water terechtkwam en verdronk. Als later blijkt dat het meisje al vier maanden zwanger was, onderwerpen Ehrlicher en Kain alle mannelijke leerlingen aan een DNA-test. Was de vader de moordenaar? Of weten directeur Hermann (Silberbauer) en zijn vrouw Katrin (Sevenich) er meer van? En welke rol speelt haar ex-vriend Frank (Nelleßen), en haar broer in dit alles? Frank bekent aanvankelijk de zaak, maar komt dan als lijk boven water. Nu lijkt directeur Hermann het gedaan te hebben, of niet soms? Weinig originele krimi, maar zoals steeds in deze reeks goed opgebouwd en een spannend tijdverdrijf voor liefhebbers van een wie-is-de-dader. De acteurs leveren adequate prestaties. Stefan Kolditz schreef het scenario en achter de camera stond Peter Ambach. Aflevering 387. Stereo.

Deutschmänner

1996 | Komedie

Verenigde Staten 1996. Komedie van Ulli Baumann en Ulli Bamann. Met o.a. Tanja Wedhorn, Matthias Koeberlin en Carlo Ljubek.

De studenten bouwkunde Don en Kalle zijn dik bevriend sinds hun jeugd. Wanneer de Macedonische Don na z'n studie terug naar z'n geboorteland moet, komt huisgenote Hedi met een oplossing: een schijnhuwelijk. Tussen Don en Kalle welteverstaan. Dan verschijnt er een ambtenaar, Katharina, die het huwelijk op echtheid moet controleren. De paniek slaat toe wanneer Kalle verliefd wordt op Katharina

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Matthias Koeberlin op televisie komt.

Reageer