Sepp Bierbichler: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Code Inconnu : Récit incomplet de divers voyages

2000 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Roemenië 2000. Drama van Michael Haneke. Met o.a. Luminita Gheorghiu, Ona Lu Yenke, Maimouna Hélène Diarra, Alexandre Hamidi en Crenguta Hariton Stoica.

Door het bericht van actrice Juliette Binoche dat zij graag eens zou werken met de regisseur van films als Benny's Video en Funny Games, kwam de Oostenrijkse Michael Haneke in Parijs terecht. Daar speelt zich dit breed opgezette drama af, waarin verschillende mensen worden gevolgd. Binoche in een mooie rol speelt een aanstormende, ambitieuze actrice, die op straat haar jonge zwager tegen het lijf loopt. Die vernedert een Roemeense bedelaarster en wordt daarop aangesproken door een jonge Senegalees die werkt op een school voor doofstomme kinderen. Het is maar een klein, schijnbaar onbeduidend incident. Toch zal het voor de betrokkenen uiteenlopende gevolgen hebben. Haneke toont, ondanks (of misschien wel dankzij) de verbreding van zijn horizon, andermaal een sombere visie op de moderne, individualistische consumptiemaatschappij waarin intermenselijke communicatie tot mislukken gedoemd lijkt. Het beviel Haneke wel in Frankrijk: hij maakte er ook de (Frans-Oostenrijkse coproducties) La pianiste en Le temps du loup.

Rita Ritter

1984 | Drama, Musical

Duitsland 1984. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Annamirl Bierbichler, Christiane Cohendy, Armin Müller-Stahl, Barbara Valentin en Sepp Bierbichler.

Nadat een niet bijster succesvol scenarioschrijver ook zijn huwelijk op de klippen ziet lopen houdt alleen zijn liefde voor z'n vroegere vriendin Rita hem nog op de been. Zijn verlangen naar haar is zo groot, dat hij haar identiteit aanneemt. Wanneer de twee elkaar in Parijs weerzien ontvlamt hun liefde opnieuw, hoewel ze nu allebei vrouw zijn. Een merkwaardig gegeven, aardig verfilmd.

Mitten ins Herz

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Doris Dörrie. Met o.a. Beate Jensen, Sepp Bierbichler, Gabrielle Litty, Nura Filiz en Joachim Höpner.

Een debuutfilm over een jonge vrouw, die de man op wie ze verliefd is aan zich wil binden door een zwangerschap voor te wenden. Na negen maanden rooft ze een baby. De man hecht zich aan het kind, maar niet aan haar. Ten einde raad doodt ze hem. De film begint als een subtiel spel met gedachten en gevoelens, maar eindigt als een plat melodrama. Camerawerk van Michael Göbel.

Der Neger Erwin

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Helga Loder, Siegfried Mayer en Sepp Bierbichler.

Anarchistisch-satirische hoogstandjes van het niveau van BIERKAMPF, maar ondanks de surrealistische inslag met meer evenwicht en overtuigender gebracht.

Max und Sandy

1978 | Drama, Komedie

Duitsland 1978. Drama van Doris Dörrie. Met o.a. Christopher Thomas, Katharina Hembus, Sepp Bierbichler en Louise Francia.

Een aardige film over een jonge automonteur en een jong kapstertje, die beiden niet veel uitzicht op een toekomst hebben. Een tv-film die, zoals gebruikelijk in Duitsland, ook in de bioscopen uitkwam en toen de titel DER ERSTE WALZER kreeg.

Servus Bayern

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Heinz Braun, Barbara Gass en Sepp Bierbichler.

De dichter wil naar Groenland, want verslaggevers vallen hem lastig, het dichten wil niet lukken en zijn vrouw houdt het ook al met iemand anders. Een fraaie, zwarte klucht van Achternbusch.

Bierkampf

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Sepp Bierbichler, Heinz Braun en Alois Hitzenbichler.

De meest wrange Achternbusch-satire op het Duits-zijn volgens de Beierse variant: een leren jack is voor hemzelf en voor de buitenwereld voldoende om te geloven dat hij een politieman is, wat hem bijzonder grote vrijheden geeft tijdens een typisch Beiers bierfeest. Underground-filmer Achternbusch onthult vlijmscherp een duistere plek in de maatschappij. Het is zijn beste film. Camerawerk van Jörg Schmidt-Reitwein.