Max Harris: cast en muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Blackeyes

1989 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1989. Drama van Dennis Potter. Met o.a. Michael Gough, Carol Royle, Nigel Planer, Gina Bellman en John Shrapnel.

Dennis Potter vertaalde zijn boek over zijn controversi[KA3]ele, vele bodems bevattende onderzoek naar voyeurisme en de exploitatie van vrouwen door mannen in bewegende beelden voor een vierdelige miniserie. Maurice James Kingsley (Gough), een wellustige oude heer, schreef de (fictieve) obscene roman `Blackeyes`, gebaseerd op de ervaringen van zijn nicht (Bellman), een voormalig fotomodel. In het boek komt de misbruikte anti-heldin op een tragische manier aan haar einde. Jessica (Royle) wil het werk herschrijven, terwijl de krankzinnige Jeff (Planer) haar vanuit zijn flat bespiedt. Potter verweeft verhalen binnen het verhaal, die al gauw vervelend worden en zich herhalen. De kijker moet zich dan ook constant afvragen wie nu eigenlijk het product is van wiens verbeelding. Een film, die misschien wel uitdagend en interessant is, maar tegelijkertijd tamelijk raadselachtig tot soms behoorlijk onbegrijpelijk. Voor de liefhebbers van het werk van Potter en volwassenen die genieten van een voyeuristisch drama. Het scenario is van regisseur Potter. Het camerawerk is van Andrew Dunn.

What A Carry On!

1984 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1984. Komedie van Gerald Thomas. Met o.a. Vincent Ball, Bernard Breslaw, Ronny Brody, Peter Butterworth en Roy Castle.

Recyclage-cinema met een opeenstapeling van alle vulgaire humor die de CARRY ON-reeks steeds typeerde. Er is samenhang noch continuïteit, gewoon een aan elkaar lijmen van een reeks sketches, w.o. de arbeidersstaking wegens het afschaffen van de theeronde, het bezoekje bij de huwelijkstherapeut, de publiciteitscampagne voor een schoonheidswedstrijd, de hospitalisering van een anti-dokters-journalist en de eeuwige vraag wat de Schotten onder de kilt dragen. Uit de context getrokken komt de rioolhumor nog meer tot uiting: de flauwe woordspelingen, de puberale erotische grappen, het amateuristische acteren. Uitsluitend voer voor de fanatieke fans van deze twijfelachtige humoristische reeks. Thomas en zijn compaan producent Peter Rogers zijn verantwoordelijk voor de compilatie. Om het niet te ondragelijk te maken werd deze collage verdeeld over twee afleveringen van vijfentwintig minuten. Te mijden voor iedereen die van verfijnde humor houdt.

Where Adam Stood

1976 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1976. Drama van Brian Gibson. Met o.a. Max Harris, Alan Badel, Ronald Hines, Heather Canning en Gareth Forwood.

Als de theorie van Darwin bevestigd wordt krijgt een natuurwetenschapper en gelovig Christen het moeilijk met de contradicties tussen geloof en wetenschap. Alles overtreffend drama van Dennis Potter naar het boek van Edmund Gosse, waarin de conflicten van de man, die weduwnaar is, zich opstapelen en zich uitkristalliseren. Zijn zoontje is daar, buiten zijn schuld, debet aan. Boeiend en intelligent.

One of Our Dinosaurs Is Missing

1975 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1975. Komedie van Robert Stevenson. Met o.a. Peter Ustinov, Helen Hayes, Clive Revill, Derek Nimmo en Joan Sims.

Hét middel van de Disney-Studio's tegen slapeloosheid is een vervelende film over een spion met een geheime formule die verborgen is in een dinosaurus-bot en een groep kinderjuffen die vastbesloten is het gestolen skelet terug te vinden. Opgenomen in Engeland. Scenario van Bill Walsh naar een roman van David Forrest. Camerawerk van Paul Beeson.

The Intrepid Mr. Twigg

1968 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1968. Komedie van Freddie Francis. Met o.a. Roy Castle, Jack Haig, Clovissa Newcombe, Peter Frazer en Clayton & Walker.

Een dagje uit met zijn oude auto is voor de onhandige Mr. Twigg (Castle) een opeenstapeling van rampen die er uiteindelijk toe leiden dat een garage-uitbater in het ziekenhuis belandt. Tijdens diens afwezigheid neemt Twigg de zaken voor hem waar in de garage. Het toeval wil dat twee dieven (Clayton en Walker) inbreken om de dag rond te maken voor de ongelukkige Twigg. Een koldereske korte film zonder dialogen die opgebouwd is rond een enkele gag. Castle was duidelijk niet in zijn beste dag en als de film iets duidelijk maakt is het wel dat Francis niet de geschikte regisseur is voor een komedie. De enkele gags die lukken zijn waarschijnlijk gelukstreffers. Geschreven door Robert W. O'Brian en Keith Williams, naar een verhaal van Williams en in beeld gebracht door Aubrey Dewar.