Michael Sheard: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Doombeach

1989 | Familiefilm, Drama

Verenigd Koninkrijk 1989. Familiefilm van Colin Finbow. Met o.a. Glenda Jackson, Jeremy Coster, Michael Sheard, Alex Mitchell en Donna Taibe.

Een schooljochie besluit op zijn eentje actie te ondernemen tegen de dumping van nucleair afval. Verrassend wrange ecologische kinderfilm met Glenda Jackson in een forse gastrol als de sympathieke lerares.

High Road to China

1983 | Avonturenfilm, Actiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1983. Avonturenfilm van Brian G. Hutton. Met o.a. Tom Selleck, Bess Armstrong, Jack Weston, Wilford Brimley en Robert Morley.

Een schatrijke wapendeskundige verdwijnt in Afghanistan en zijn dochter gaat hem zoeken, geholpen door ex-legerpiloot Selleck (in zijn eerste belangrijke filmrol). Na bewogen avonturen, tegengewerkt door de naaste medewerker van haar vader, vinden de twee avonturiers hem terug in een Chinees dorpje, waar hij de rebellen helpt in hun strijd tegen de onderdrukkers. Naïef en oubollig avonturenfilmpje, naar een scenario van Sandra Roland, gebaseerd op een roman van Jon Cleary. Er is heel wat actie en spectaculaire stunts, maar het ritme van de film is veel te traag. Ronnie Taylor was fotograaf van dienst en John Barry schreef een opwindende score.

Green Ice

1981 | Misdaad, Thriller, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1981. Misdaad van Ernest Day. Met o.a. Ryan O'Neal, Anne Archer, Omar Sharif, Domingo Ambriz en John Larroquette.

Lachwekkend doorzichtige B-film over elektrotechnisch ingenieur O'Neal en zijn makkers die een partij smaragden roven van de bovenste verdieping van een wolkenkrabber.

Caught on a Train

1980 | Drama, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1980. Drama van Peter Duffell. Met o.a. Peggy Ashcroft, Michael Kitchen, Wendy Raebeck, Michael Sheard en Ingo Mogendorf.

Boeiende, speelse thriller à la Hitchcock die zich geheel afspeelt aan boord van de trein Oostende-Wenen. Centraal staat public-relationsman Peter die op de trein allerlei personen ontmoet en zo'n beetje het mikpunt wordt van de arrogante, aristocratische Frau Messner, een prachtrol van Peggy Ashcroft. Het scenario van Stephen Poliakoff, die eerder BLOODY KIDS en RUNNERS schreef, zit vol details maar werd door regisseur Duffell nogal vlak verfilmd.

The Riddle of the Sands

1978 | Oorlogsfilm, Thriller, Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1978. Oorlogsfilm van Tony Maylam. Met o.a. Michael York, Jenny Agutter, Simon MacCorkindale, Jurgen Andersen en Michael Sheard.

Een Engelsman ontdekt anno 1901, dat de Duitsers in het Waddengebied een invasie van Engeland voorbereiden. De gelijknamige, in 1903 gepubliceerde spionageroman van Erskine Childers schijnt de directe aanleiding te zijn geweest tot de installatie van enkele marinebases langs de Britse oostkust. De verfilming van dit boeiend gegeven mist de nodige spanning.

To Encourage the Others

1972 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1972. Misdaad van Alan Clarke. Met o.a. Roland Culver, Philip Stone, Billy Hamon, Charles Bolton en Wensley Pithey.

Twee jonge mannen worden veroordeeld omdat ze tijdens een roofoverval een politieagent vermoord zouden hebben. Alan Clarke geeft in zijn beroemde reconstructie van dit proces naar een boek van David A. Yallop uiting aan zijn woede en beschrijft op een geloofwaardige manier hoe het rechtssysteem van de nodige intriges en het politie-apparaat van de nodige leugens gebruik maakt om er voor te zorgen dat de mannen veroordeeld worden en één van hen zelfs opgehangen wordt.

The McKenzie Break

1970 | Oorlogsfilm, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Ierland 1970. Oorlogsfilm van Lamont Johnson. Met o.a. Brian Keith, Helmut Griem, Ian Hendry, Jack Watson en Patrick O'Connell.

Een ongebruikelijk onderwerp wordt stoer en spannend behandeld in The McKenzie Break. Keith speelt een Ierse speciale agent die naar Schotland komt om daar een oproer in het Duitse oorlogsgevangenenkamp McKenzie te onderzoeken. Hij komt gelijk in conflict met de voormalige U-boot kapitein Schlütter (Griem), die hij verdenkt van grootschalige ontsnappingsplannen. Wie een omgekeerde The Great Escape wil zien, waarin nazi's de gevangenen zijn in plaats van geallieerden en waarin de grote effecten en acteursnamen plaatsmaken voor subtiliteit en onbekender talent, zit goed bij The McKenzie Break.