Sebastián Sepúlveda is editor.
Er zijn 3 films gevonden.

Ema

2019 | Drama, Muziek

Chili 2019. Drama van Pablo Larraín. Met o.a. Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, Mariana Loyola, Santiago Cabrera en Josefina Fiebelkorn.

Intrigerend en hypnotiserend portret van danseres Ema (Di Girolamo, met platinablond, achterovergekamd haar), die haar geadopteerde zoontje eerst teruggaf aan de instanties, maar nu weer terug wil. Daarvoor is ze bereid alles en iedereen te gebruiken: haar chaotische ex (Bernal, als de baas van haar hippe reggaeton-dansgroep), de nieuwe ouders van haar zoontje, én een vlammenwerper. Meer een stunt dan een realistisch drama van de Chileense regisseur Larraín (Tony Manero, Jackie), maar de energie en aantrekkingskracht van Ema laten uiteindelijk ook de kijker niet onberoerd.

Jackie

2016 | Drama, Biografie

Verenigde Staten/Chili/Frankrijk 2016. Drama van Pablo Larraín. Met o.a. Natalie Portman, Greta Gerwig, John Hurt, John Carroll Lynch en Peter Sarsgaard.

Wat valt er nog te vertellen over de moord op JFK? In zijn Engelstalige debuut toont Chileen Pablo Larraín (No, El Club) het drama vanuit het perspectief van first lady Jackie Kennedy. Een aanpak die weinig nieuwe inzichten oplevert, maar wel een fascinerend en vooral erg stijlvol portret. Van aankleding tot muziek: artistiek is de film subliem verzorgd. Jackie, met indrukwekkende precisie gespeeld door Portman, vormt het letterlijke middelpunt in vrijwel ieder shot. Dichtbij komt de legendarische presidentsvrouw evengoed niet. Ze is afwisselend koel, berekenend, charmant en emotioneel, maar bovenal een enigma. Zoals het hoort, misschien.

El Club

2015 | Drama

Chili 2015. Drama van Pablo Larraín. Met o.a. Roberto Farías, Antonia Zegers, Alfredo Castro, Marcelo Alonso en Alejandro Goic.

Met een Zilveren Beer bekroonde, verstilde psycho-thriller van de Chileense regisseur Pablo Larraín (No, Tony Manero) over een kerkelijk rusthuis waar priesters verstopt zitten om te ontkomen aan de aardse rechtsgang. De gemoedsrust wordt verstoord door een nieuwe kostganger die in zijn kielzog een kwelgeest meeneemt: een slachtoffer dat hem achtervolgt en zijn wandaden rondbazuint. Een scherpzinnige, van woede en gitzwarte humor doortrokken allegorie over de verwrongen kerkelijke moraal, met een voortreffelijk acteursensemble, die zich veelzeggend afspeelt in een kustgebied waar licht niet van donker te onderscheiden is.