Terele Pávez

Acteur

Terele Pávez is acteur.
Er zijn 14 films gevonden.

Incerta Gloria

2017 | Drama

Spanje 2017. Drama van Agusti Villaronga. Met o.a. Terele Pávez, Oriol Pla, Marcel Borràs, Nuria Prims en Bruna Cusí.

De Spaanse burgeroorlog (1936-1939) is dik een jaar onderweg als Lluís de Brocà, een idealistische Republikeinse officier, zich meldt aan het front en daar wordt herenigd met zijn oude studievriend Julí Soleràs. Terwijl Soleràs tegen hem zijn zorgen uit over het gezin dat De Brocà in het door bommenwerpers bestookte Barcelona achterliet, valt de jonge officier zelf steeds meer voor femme fatale Carlana, de minnares en erfgename van een geëxecuteerde landheer. Een mooi aangeklede maar soms warrige verfilming van de gelijknamige roman van de Catalaanse schrijver (en Republikeins veteraan) Joan Sales.

La comunidad

2000 | Thriller, Komedie

Spanje 2000. Thriller van Álex de la Iglesia. Met o.a. Carmen Maura, Eduardo Atuña, Jesús Bonilla, Paca Gabaldón en Sancho Gracia.

De niet onaantrekkelijke, blonde Julia (Maura), ergens in de veertig, werkt voor een makelaarskantoor en moet aan potenti[KA3]ele kopers dikwijls hele fraaie woningen tonen, waarvan zijzelf alleen maar kan dromen. Haar man Ricardo (Bonilla) is werkloos en hun huwelijk dreigt op de klippen te lopen. In een onopvallende buurt staat al heel lang een appartement leeg in een onaantrekkelijk gebouw. Het is echter heel sfeervol ingericht en Julia besluit met Ricardo op een waterbed hun verwaterde huwelijksbanden eens fors aan te halen. Op dat moment vallen er kakkerlakken naar beneden uit een barst in het plafond. Als Julia een kijkje gaat nemen in de erboven gelegen woning, blijkt daar in het stof en allerlei andere troep het vergane lijk van de bewoner te liggen. Met behulp van de brandweer worden de stoffelijke resten weggehaald en Julia vindt bij toeval de portefeuille van de overledene. Daarin zit de aanwijzing - een soort schatkaart - waar hij driehonderd miljoen peseta`s (ruim twee miljoen euro) verborgen heeft, de winst van de voetbalpool. Er zit echter een forse adder onder het gras: het bedrag bestaat uit verouderde bankbiljetten, die alleen nog maar omgeruild kunnen worden bij de bank van Spanje. Niettemin voelt Julia zich eindelijk in goede doen. Ricardo kan de bons krijgen en zij kan het appartement kopen. Ze merkt echter dat de veertien medebewoners van het gebouw op de hoogte zijn van de hoofdprijs, maar dat zij zich nooit in de woning gewaagd hebben. Ze zijn echter niet van plan Julia als vreemde eend in de bijt de poet te laten krijgen. Ze bedenken allerlei manieren om Julia`s aandacht af te leiden. Zo sturen ze de verleidelijke Cubaan Oswaldo (Perdomo) op haar af, maar Julia is niet van gisteren. Dan wordt er naar ruigere middelen gezocht. Het Hitchcock-achtige scenario van Jorge Guerricaechevarr[KA1]ia en regisseur De la Iglesia is strak, spannend en vol zwarte humor. De eerste helft van de film is sprankelend, maar daarna ontspoort hij. Ten eerste wordt het verhaal voorspelbaar afgewerkt en ten tweede duurt het allemaal veel te lang. Dat is jammer want de spelprestaties zijn goed, vooral van hoofdrol Maura, ooit een van de fetisj actrices van Pedro Almod[KA1]ovar. Sommige personages zijn niet zo origineel zoals Emilio (Guti[KA1]errez Caba), de tamelijk gestoorde voorzitter van de vereniging van eigenaren (la comunidad - de titel) of moederszoontje Charly (Antuña), die Julia onder de douche begluurt. Op een gegeven moment moest Gutiérrez Caba volgens het script hoofdrol Maura een oplawaai verkopen. Nog weken daarna heeft Maura met bloeduitstortingen rondgelopen. De komedie wordt vooral in eigen land hoog gewaardeerd - de film kreeg een keur aan prijzen, maar buiten Spanje wordt hij toch een beetje gezien als een verfilmd stripverhaal met karikaturale figuren. Het camerawerk van Kiko de la Rica ziet er net zoals de vormgeving prachtig uit. Panavision widesscreen, Dolby Digital.

99.9

1997 | Horror

Spanje 1997. Horror van Agustín Villaronga. Met o.a. María Barranco, Terele Pávez, Ruth Gabriel, Angel De Andrés Lopez en Gustavo Salmerón.

Lara (Barranco) is de presentatrice van de occulte tv-show `99.9`. Tijdens een van haar uitzendingen krijgt ze een telefoontje waarin de dood gemeld wordt van Victor (Salmerón), een oude vriend die onder mysterieuze omstandigheden om het leven kwam op het kerkhof van een klein stadje dat Jimena de la Sierra heet. Om klaarheid in de zaak te brengen gaat Lara naar Jimena. In de eenvoudige, maar macabere omgeving van het stadje komt Lara terecht in een wereld van waanzinnige geheimen en onbeantwoorde vragen. Achter elke hoek kan een verschrikkelijk geheim verborgen zijn dat zijn oorsprong vindt in het hiernamaals. Een huiveringwekkende duik in een ijzingwekkende hel waaruit geen ontsnappen mogelijk is. Thematisch is de film verwant aan de X-FILES, maar Villaronga gaat veel verder dan de tv-serie ooit zou durven gaan. Een film die je met klamme handen van de schrik uitkijkt. De mooie Barranco levert een prachtige prestatie als de jonge vrouw. Villaronga schreef het scenario samen met Lourdes Iglesias en Jesús Regueira. Schitterende fotografie vol koele blauwe tinten van Javier Aguirresarobe. Ondertitel: EL MIEDO TIENE UN NUMERO.

Diario de invierno

1988 | Drama

Spanje 1988. Drama van Francisco Regueiro. Met o.a. Fernando Rey, Eusebio Poncela, Francisco Algora en Terele Pávez.

Een jongetje van acht jaar ontvlucht het huis van zijn vader. Dertig jaar later brengt het toeval hen weer bij elkaar, waardoor de hartstocht opnieuw oplaait en er een moord plaatsvindt. Een pretentieuze en weinig overtuigende parabel over de verhouding tussen God en de mensen.

Laura

1987 | Drama

Spanje 1987. Drama van Gonzalo Herralde. Met o.a. Ángela Molina, Juan Diego, Terele Pávez en Sergi Mateu.

Een jonge moderne vrouw van 27 jaar verschijnt bij een gegoede, tamelijk conservatieve plattelandsfamilie. Een buitengewoon mislukte film, waarin alle hoop werd gevestigd op de onbekwame Molina. Een oninteressante Catalaanse produktie. Ook bekend als DEL CIELO LLEGA LA NOCHE.

Réquiem por un campesino español

1985 | Drama

Spanje 1985. Drama van Francisco Betriu. Met o.a. Antonio Ferrandis, Fernando Fernán-Gómez, Antonio Banderas, Terele Pávez en Simón Andreu.

In de dagen voorafgaande aan de Spaanse burgeroorlog wordt een boer door de fascisten achtervolgd. Een afstandelijke en weinig overtuigende verfilming van de gelijknamige roman van Ramón J. Sender, uitsluitend gespeeld door Spaanse acteurs. Een commercieel succes.

Los santos inocentes

1984 | Drama

Spanje 1984. Drama van Mario Camús. Met o.a. Alfredo Landa, Francisco Rabal, Agustín González, Juan Diego en Terele Pávez.

Rond 1965 strijdt een Spaanse boerenfamilie voor een beter bestaan. In dit rauwe sociale drama is vastgehouden aan de grondregels van de Spaanse cinema: de (bijzonder) esthetische verhalende formule. Op verschillende festivals, w.o. Cannes, zijn aan dit werk prijzen toegekend. Deze produktie kan worden beschouwd als de een der zeer succesvolle Spaanse films, die zowel in commercieel als artistiek opzicht zeer geslaagd is. De roman van Miguel Dellbes werd tot scenario bewerkt door Antonio Lerreta, Manuel Matji en regisseur Camus. Camerawerk van Hans Burmann.

Carne apaleada

1977 | Drama

Spanje 1977. Drama van Javier Aguirre. Met o.a. Esperanza Roy, Bárbara Rey, Elisa Montés, Julieta Serrano en Terele Pávez.

In een vrouwengevangenis raken twee gevangenen nauw met elkaar bevriend. Een enigszins ruw gevangenisdrama met een lauwe cinematografische levendigheid.

Revolución matrimonial

1974 | Komedie

Spanje 1974. Komedie van José Antonio Nieves Conde. Met o.a. José Luis Gadé, Analía Merlo en Terele Pávez.

Een traditioneel echtpaar besluit hun relatie zo op te zetten alsof ze slechts minnaars zouden zijn. Een goed idee dat echter onbenut bleef.

Los Escondites

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Jesús Yagüe. Met o.a. Ana María Noé, Ricardo Lucía, Berta Riaza en Terele Pávez.

De herinnering aan haar overleden ouders heeft bij een kind een psychisch trauma veroorzaakt...Een bezienswaardige film, waar de regisseur Jesús Yagüe echter meer uit had kunnen halen.

Fortunata y Jacinta

1969 | Drama

Spanje/Italië 1969. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Emma Penella, Liana Orfei, Máximo Valverde, Bruno Corazzari en Terele Pávez.

Twee vrouwen uit een verschillend milieu vechten om de liefde van een man. Een social-erotisch drama, geïnspireerd door een klassiek stuk uit de Spaanse literatuur, nogal pretentieus en gekunsteld geregisseerd, kenmerkend voor het gehalte van de film.

La Cuarta ventana

1962 | Misdaad

Spanje 1962. Misdaad van Julio Coll. Met o.a. Emma Penella, Elisa Montés, Terele Pávez en Leo Anchóriz.

Op zekere dag vinden drie jonge en vlotte naaisters in de flat die zij delen het lichaam van een doodgebloed meisje. Deze acceptabele thriller werd geregisseerd door een kundige regisseur, met de zusters Emma Penella, Elisa Montés en Terele Pávez in de hoofdrollen.

La Boda era a las doce

1962 | Komedie, Romantiek

Spanje 1962. Komedie van Julio Salvador. Met o.a. Conchita Velasco, José Rubio, Ismael Merlo en Terele Pávez.

Een jonge vrouwelijke beambte kan niet kiezen tussen haar twee aanbidders, die tot verschillende maatschappelijke klassen horen. Een onbelangrijke komedie.

Tenemos 18 años

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Jesús Franco. Met o.a. Isana Medel, Terele Pávez, Luis Peña en Antonio Ozores.

De avonturen van twee mooie studentes, die door Andalusië reizen. Het filmdebuut van Franco, waarin een absurd gevoel voor humor zich duidelijk onderscheidt van de gebruikelijke Spaanse cinema. Bovendien is de film ook rijk aan de meest uiteenlopende verwijzingen naar andere films. Een grote film die bij zijn eerste roulement niet begrepen werd.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Terele Pávez op televisie komt.

Reageer