Jana Arnold: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

For Their Own Good

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Ed Kaplan. Met o.a. Elizabeth Perkins, Michael O'Neill, Charles Haid, CCH Pounder en Kelli Williams.

De chemische fabriek McCade in Texas produceert giftige afvalstoffen, die gevaarlijk zijn voor zwangere vrouwen. De directie stelt zijn werkneemsters voor de keuze: ontslag of verplichte sterilisatie. Hoewel de pas gescheiden Sally Wheeler (Perkins) hiertegen is, gaat ze toch akkoord omdat er nauwelijks werk is. Kort daarop besluit de directie Sally`s afdeling te sluiten. Ze komt in opstand en mobiliseert haar collega`s. Ze nemen advocate Jo Mandell (San Giacomo) in de arm en beginnen een zogenaamde class action, één proces, waarin meerdere klagers gezamelijk optreden. Werkgelegenheidstoestanden die doen denken aan de jaren 1930, maar deze gebeurtenissen spelen ruim een halve eeuw later, in 1984. Knap spel van Perkins en San Giacomo, die het sociaal getinte film een extra impuls geven geven. Nog altijd een actuele milieufilm. Het scenario van Clifford Campion en regisseur Kaplan naar diens verhaal is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Het camerawerk is van William Wages. Dolby Stereo.

A House Of Secrets And Lies

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Paul Schneider. Met o.a. Connie Sellecca, Kevin Dobson, Grace Zabriskie, Georgann Johnson en Geoffrey Nauffts.

Sinds ze haar echtgenoot Dobson betrapte op overspel, heeft tv-presentatrice Sellecca hem nooit meer helemaal vertrouwd. Als hij naar haar smaak iets te veel aandacht besteedt aan zijn secretaresse, begint ze hem te volgen. Ze ontdekt dat hij niet alleen opnieuw vreemd gaat, maar dat hij zelfs een dwangmatige rokkenjager is. Een film die ontrouw behandelt alsof het een ziekte is, compleet met zelfhulpgroep voor bedrogen vrouwen. Totaal geschift scenario van Diana Gould en Linda Schreyer, naar een verhaal van Schreyer en Sellecca (die bovendien ook nog co- producente is). De relatie tussen Dobson en Sellecca is volstrekt ongeloofwaardig, en haar reacties op zijn 'uitspattingen' grenzen aan het lachwekkende. Een zwaarwichtige titel voor een lichtgewicht-film. Fotografie van Charles Minsky.