Waltraud Habicht: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Mich will ja keiner

1990 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1990. Drama van Sigi Rothemund. Met o.a. Ursela Monn, Sabina Trooger, Peter Sattmann, Steven Bennett en Paul Herwig.

Als juf Monn haar klas naar de komende vakantie vraagt, vertelt de tien-jarige Bennett dat hij met zijn ouders naar Amerika gaat. Dit is bezijden de waarheid, want zijn ouders zijn gescheiden. Zijn vijftien-jarige broer Herwig mag naar een vakantiekamp. Monn vertelt dat zij in d'r eentje vakantie gaat houden, in een huisje in de buurt. Als Bennett, die bij zijn vader woont, zijn moeder bezoekt, hoort hij dat ze met haar vrijer gaat trouwen en op huwelijksreis gaat. Teleurgesteld doolt hij rond, en zoekt juffrouw Monn op. Een aandoenlijke film over gebrek aan warmte en verwarde gevoelens als het gevolg van een echtscheiding. Scenario van Daniel Christoff. Camerawerk van Rolf Liccini.

Ticket nach Rom

1985 | Romantiek, Drama

Duitsland 1985. Romantiek van Vivian Naefe. Met o.a. Leslie Malton, Hanno Pöschl, Rainer Grenkowitz, Joachim Król en Waltraud Habicht.

De jonge journaliste Lisa (Malton) woont al geruime tijd samen met de advocaat Max (Grenkowitz). Voor haar krant moet ze een belangrijk evenement verslaan in Rome. Daar maakt ze kennis met de getrouwde journalist David (Pöschl). Deze ontmoeting gooit haar leven hopeloos overhoop. Ze moet kiezen tussen vertrouwdheid en een nieuw avontuur met onbekende afloop. Eerst komt de onzekerheid en daarna valt ze in een diepe crisis. Een gevoelig romantisch drama over een jonge vrouw die tussen twee mannen heen en weer geslingerd wordt en er niet in slaagt een besluit te nemen. Dankzij het uitstekende spel van Malton blijft de film geloofwaardig en stijgt hij zelfs boven het middelmatige scenario van regisseuse Naefe uit. Het camerawerk is van Hans- Günther Bücking.

Das Sündige Bett

1974 | Erotiek

Duitsland 1974. Erotiek van Ilja von Anutroff. Met o.a. Heidrun Hankammer, Knut Reschke, Artur Binder, Waltraud Habicht en Judith Fritsch.

Een jong paartje koopt een antiek tweepersoonsbed. Terwijl zij het over straat naar huis slepen, haalt het bed (!) herinneringen op, die terug gaan tot de keizertijd onder Wilhelm II. Een film met uiterst vermoeiende en bijzonder eentonige seksavonturen. Bovendien schuilt er iets vaaglijk weerzinwekkends in een bed met een geheugen.