Werner Schumacher: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

Tatort - Einer sah den Mörder

1986 | Mysterie

Duitsland 1986. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Horst Michael Neutze, Friedrich G. Beckhaus en Dieter Eppler.

De laatste aflevering met inspecteur Lutz, zijn zestiende zaak. Hij komt deze keer nogal in de problemen, omdat hij vroeger een verhouding had met de vrouw, die vermoord is. Hij moet het geval beslist oplossen. Bovendien legt een getuige een voor hem belastende verklaring af. Het scenario is van Fritz Eckhardt en het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering 178.

Tatort - Miese Tricks

1985 | Mysterie

Duitsland 1985. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Angelika Bender, Michael Mendl en Rolf Zacher.

Commissaris Lutz (Schumacher) en zijn assistent (Strecker, die dus het werk doet) moeten een bankroof met gijzeling ophelderen. Zoals al gauw blijkt, hebben de gijzelaars en de bankrover elkaar al eens eerder gezien. Deze tv-krimi is niet spannend, bevat een weinig geloofwaardige poging tot psychologische diepgang en een slordig in elkaar gezet verhaal. Het scenario is van Karl Heinz Willschrei. Het camerawerk is van Justus Pankau. Vijftiende zaak van Lutz, aflevering 169.

Tatort - Verdeckte Ermittlung

1984 | Mysterie

Duitsland 1984. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Pierre Franckh, Martin Schwab, Nate Seids en Karin Hardt.

De vijftien-jarige Silke Wilbrandt (Goosmann) is ontvoerd en de daders eisen een losgeld van driehonderdduizend mark. Haar rijke tante is bereid het geld te betalen. Haar ouders mogen de politie niet waarschuwen, maar de bankdirecteur haalt haar tante over om contact met de politie op te nemen. Zo komen Kommissar Lutz (Schumacher) en zijn assistent Nordenstedt (Frankh) terecht bij Ursula Wilbrandt (Seids), de moeder van het meisje. Ze laten de telefoon afluisteren en het vervolg laat zich raden. Het scenario is van Peter Scheibler en het camerawerk van Justus Pankau. De veertiende zaak van Lutz. Aflevering 155.

Tatort - Mord ist kein Geschäft

1983 | Mysterie

Duitsland 1983. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Despina Pajanou, Hartmut Reck en Peter Ehrlich.

G[KA3]unther Happel wordt levenloos in de bossen in zijn camper gevonden door een landbouwer. Als Lutz (Schumacher) met Wagner (Strecker) poolshoogte komt nemen, stuiten zij op Kehl (Lakenmacher) die juist in zijn opvallende sportwagen op weg is naar Happel. Kehl zou lid zijn van een bende die restaurateurs en kleine ondernemers afperst en hij is `geldloper`. Een uitbater van een Grieks restaurant en een Turkse ondernemer ([KA3]Ulgen) pikken het niet langer, en proberen hun collega`s te mobiliseren tegen Sakowski (Ehrlich), die het hoofd van de afpersorganisatie is. Het merendeel zwijgt uit angst en Lutz komt niet verder. Sakowski neemt echter contact op met Lutz, want Happel inde voor zijn 'bedrijf' de 'verzekeringspremies' en hij heeft geen belang bij moord. Op de achtergrond bevindt zich een machtsstrijd. Het geroutineerde scenario van Felix Huby is echter heel realistisch en hij laat Lutz en Wagner behendig manoeuvreren door het gangsterland rondom Mercedes-Town Stuttgart. Let op Pajanou als Aischa; zij zou tien jaar later haar eigen commissarissen-serie DOPPELTER EINSATZ krijgen bij RTL TELEVISION en samen met haar blonde collega in Hamburg explosieve zaken oplossen. Dertiende zaak van Lutz, aflevering 144.

Tatort - Blinde Wut

1982 | Mysterie

Duitsland 1982. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Rüdiger Kirschstein, Grete Wurm en Volker Eckstein.

Na een heftige ruzie bij de familie D[KA3]aubler vallen er in huis schoten. De buren roepen de politie erbij. De sterke arm forceert de deur en de politie treft de vrouw dood aan, overleden door een kogel, terwijl man en kind zwaar gewond zijn. Er zou een figuur gezien zijn die zich uit de voeten maakte. Al snel stelt Kommissar Lutz (Schumacher) vast dat de heer des huizes, Bernhard D[KA3]aubler (Kirschstein), de trekker overhaalde. Alleen is niet duidelijk waarom. Dat moet dan blijken uit het scenario van Peter Scheibler, die de commissarisfiguur weer menselijk opvoert en naast het misdaadverhaal aandacht heeft voor menselijke verhoudingen, hier een situatie die kortsluiting betreft. Camerawerk van Justus Pankau.

Tatort - Nebengeschäfte

1981 | Mysterie

Duitsland 1981. Mysterie van Bruno Voges. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Manfred Seipold, Heinz Werner Kraehkamp en Susanne Schaefer.

Magazijnmeester Richard Immig (Kraehkamp) lukt het niet orde op zaken in zijn magazijn aan te brengen. Het invoeren van de artikelen bij het grossiersbedrijf voor de elektrohandel op de computer mislukt, en Immig wordt door zijn toornige chef Hanke (Friedrich) gedegradeerd tot magazijnbediende met de daarbij behorende salarisverlaging. Hierdoor komt Immig priv[KA1]e in de financi[KA3]ele problemen. Immig pikt van de firma een tweetal videorecorders, die hij zwart verkoopt. Hij merkt niet dat zijn collega Reindl (Traier) hem betrapt heeft bij de diefstal. Nu dwingt Reindl Immig nog meer te stelen, maar als er een complete vrachtwagen verdwijnt, eindigt Reindl als lijk op het terrein van de firma. Kommissar Lutz (Schumacher) wordt ingeschakeld omdat het om moord gaat. Lutz, geholpen door zijn assistent Wagner (Strecker), legt onmiddellijk een verband tussen de diefstallen en de moord. Het gedetailleerde scenario van Peter Scheibler geeft diepte aan de personages en het bevat een paar zeer onverwachte wendingen, waardoor de kijker-amateurspeurder, die een snelle conclusie trekt, er heel gemakkelijk naast zit. Het camerawerk is van Dietrich Lehmstedt. Elfde zaak van Lutz. Aflevering 120.

Tatort - Kein Kinderspiel

1980 | Mysterie

Duitsland 1980. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Angelika Bender, Karl-Heinz Hassel en Julia Hainzl.

Rainer Wolf (Hassel) doet aangifte bij de politie van de vermissing van zijn opstandige dochter Stefanie (Hanizl) die de reputatie van spijbelaarster geniet. De volgende morgen arresteert men een man die Stefanie`s schooltas bij zich heeft. Hij beweert hem op een vuilnisbelt te hebben gevonden. Lutz (Schumacher) wil hem laten lopen, maar dan krijgt hij te horen dat het ontzielde lichaam van Stefanie is gevonden. Geholpen door zijn assistent Wagner (Strecker) gaat Kommissar Lutz na of de dader soms binnen de familiekring gezocht moet worden wat bij dergelijke misdrijven heel dikwijls het geval is. Ze ontdekken dat Stefanie`s stiefmoeder Roswitha (Bender) een strafblad heeft en dat Stefanie niet met haar pleegmoeder kon opschieten. Zou er iets met Rainer's tweede vrouw zijn? Het scenario van Peter Scheibler is een geslaagd psychologisch portret over een nerveuze tiener, die maar moeilijk de dood van haar eigen moeder kon verkroppen en zelf een tragisch lot moest ondergaan. Schumacher, die een beetje doet denken aan bondskanselier Schröder is heel geloofwaardig, net zoals Strecker als zijn assistent met zijn ouderwetse bril met een dik montuur wat toen mode was. Ondanks de gedateerde sfeer van rond 1979 een geslaagde aflevering. Het camerawerk is van Justus Pankau. Ook bekend als TATORT - KEIN KINDERGELD, een overigens meerzeggende titel. Tiende zaak van Lutz. Aflevering 108.

Tatort - Zweierlei Knoten

1979 | Mysterie

Duitsland 1979. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Martin Schwab, Arnfried Krämer en Rainer Will.

Na vijftien jaar celstraf wegens moord op twee meisjes komt Wenzel Hirmer (Schwab) op vrije voeten omdat men hem genezen heeft verklaard. Kort daarop wordt in zijn huis een meisje levenloos aangetroffen. De omstandigheden waaronder het slachtoffer is overleden, zijn gelijk aan het zedenmisdrijf van vijftien jaar geleden - net iets te toevallig. Hoewel de schijn tegen hem is, beweert Wenzel bij hoog en laag dat hij er niets mee te maken heeft. Ook zijn behandelende psychiater, professor Pabst (Kr[KA3]amer) meent dat Wenzel er niet de hand in gehad kan hebben. Kommissar Lutz (Schumacher) laat zien dat hij genuanceerd genoeg is om menselijke en causale verbanden te onderscheiden. Het scenario is van de productieve krimifilm-auteur Karl Heinz Willschrei, achter de camera stond Justus Pankau. Negende zaak van Lutz, aflevering 102.

Tatort - Rot-rot-tot

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Curd Jürgens, Renate Schroeter, Christian Berkel, Werner Schumacher en Frank Stecker.

In het hoger gelegen Killesberg, een betere wijk van Stuttgart, worden in korte tijd twee jonge, roodharige vrouwen vermoord. De politie houdt ernstig rekening met een gestoorde seriemoordenaar. Konrad Pfandler (J[KA3]urgens), een grijze, besnorde verzekeringsdeskundige, is getrouwd met de veel jongere, roodharige Julia (Schroeter), een tweede huwelijk. Het echtpaar woont in een grote bungalow, waar de vrouw des huizes voldoende ruimte heeft om haar dure Mercedes cabriolet binnen het hek te parkeren. Julia lijdt echter onder de tirannie van haar man en gaat vreemd om hem opzettelijk te kwetsen met haar escapades. Konrad domineert eveneens zijn zoon Uwe (Berkel), die daarom naar de fles grijpt. Kommissar Lutz (Schumacher) die weet dat Julia rood haar heeft, vreest dat zij wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen worden. Als hij bij Konrad binnenkomt, merkt hij dat de sfeer om te snijden is. Een van de zestien TATORT-afleveringen die Mezger tussen 1971 en 1987 draaide, naar een redelijk, maar traag en praterig scenario van Karl Heinz Willschrei, ook al een vertrouwde naam voor TATORT-afleveringen en andere Duitse krimi's w.o. Der Alte, Ein Fall für zwei en Eurocops. Jürgens, toen al duidelijk op zijn retour - hij zou vier jaar later door een hartaanval definitief geveld worden - zorgt voor het nodige gewicht in een overigens alledaagse krimi. Het camerawerk is van Justus Pankau. Achtste zaak van Lutz. Aflevering 83.

Tatort - Himmelblau mit Silberstreifen

1977 | Mysterie

Duitsland 1977. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Klaus Herm, Günther Strack en Claudia Wedekind.

Kommissar Lutz (Schumacher) wordt bij zijn zevende zaak geconfronteerd met de moord op Paul Seifert, die door zijn broer Erwin (Herm) levenloos in zijn grote bungalow gevonden was. De safe is opengebroken, maar Lutz denkt niet aan roofmoord, omdat de dader binnengelaten moet zijn door het slachtoffer, of over een sleutel beschikt moet hebben. Er zijn maar twee personen die een sleutel hebben: Erwin en de huishoudster Kollmann (Martini). Erwins fotozaak loopt slecht en zijn huwelijk staat op springen. Paul had nogal wat geld en Erwin is zijn erfgenaam. Hoewel alles in de richting van Erwin wijst, twijfelen de kijker en Lutz aan zijn schuld. Oberinspektor Marek (Eckhard) kruist het pad van Lutz en zo ontstaat de oplossing. Meer een psychologische sfeertekening van het leven in de jaren 1970 in de provincie in Zuid-Duitsland dan een beklijvend misdaadverhaal. Het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering nummer 71.

Tatort - Augenzeuge

1976 | Mysterie

Duitsland 1976. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Henning Venske, Kornelia Boje en Gundry Grand.

J[KA3]urgen Santner (Venske), een wijnhandelaar uit Heidelberg, is de toevallige getuige van een overval op een pomphouder (Mehr). Als Kommissar Lutz (Schumacher) zijn getuigenverklaring optekent, voelt hij aan zijn klompen dat Santner een en ander verzwijgt, maar hij kan er de vinger niet op leggen. Lutz had het bij het rechte eind, maar dan zijn we bij de oplossing van het geval en heeft Santner ondertussen zijn hachje geriskeerd door de gangsters te chanteren. Het scenario van Urs Aebersold is een misdaadverhaal zonder omhaal dat heel adequaat uit de verf komt met Schumacher als Lutz, die bij zijn zesde zaak de kijker niet teleurstelt. Kommissar Gerber (Schimmelpfennig) reikt Lutz de helpende hand. Het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering 59.

Tatort - Tod eines Einbrechers

1975 | Mysterie

Duitsland 1975. Mysterie van Rolf von Sydow. Met o.a. Judy Winter, Werner Bruhns, Dietmar Schönherr, Heinz Schimmelpfennig en Peter Bongartz.

Knappe Birgit Oppermann (Winter) heeft een minnaar. Het is de vlotte Siegmar Frick (Sch[KA3]onherr). Als echtgenoot Harald Oppermann niet thuis is, genieten Birgit en Siegmar van elkaar, want ze denken dat hij niets in de gaten heeft. Ze worden verrast door een inbreker en Siegmar slaat hem in een reflex en uit zelfverdediging per ongeluk morsdood. Birgit en Siegmar nemen een onverstandig besluit: ze moffelen het lijk weg en komen daarna in verschrikkelijk veel moeilijkheden, w.o. chantage, die niet onopgemerkt blijft. Ondertussen zit Kriminal-HauptKommissar Gerber (Schimmelpfennig) met een moord die hij moet oplossen. Aanvankelijk lijkt het geval een grote legpuzzel met veel groen (van de weide) en blauw (van de lucht) en duizenden losse stukjes, die bijna niet in elkaar zijn te passen. Natuurlijk wordt hij gelegd. Derde zaak van Gerber uit Baden-Baden en we maken kennis met zijn vrouw (Schnering). Het scenario is van regisseur Von Sydow naar een idee van Herbert Lichtenfeld. Aflevering 49.

Tatort - Schöne Belinda

1975 | Mysterie

Duitsland 1975. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Werner Bruhns, Monika Gabriel en Annette Kluge.

De vijfde zaak van Kommissar Lutz (Schumacher) brengt hem in contact met Horst Lippens (Bruhns), een rijke zakenman uit Ulm, als diens priv[KA1]echauffeur Manfred levenloos uit de snelvliedende Donau wordt opgevist. Aanvankelijk houden Lutz en zijn assistent Wagner (Strecker) het op de criminele verbindingen van Manfred met de drugsmaffia, maar dan beginnen zij zich te interesseren voor de mysterieuze, schone dame uit de titel (Gabriel), die zich aan de zijde van Lippens bevindt. Hun theorie valt in duigen en met behulp van Kommissar Liesendahl (Eppler) uit Saarbrücken lossen ze de moord op. Het scenario van Ars Aebersold is heel aardig. Het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering 54.

Tatort - Playback oder die Show geht weiter

1974 | Mysterie

Duitsland 1974. Mysterie van Rolf von Südow. Met o.a. Heinz Schimmelpfennig, Petr Bongartz, Heidi Brühl, Christiane Krüger en Udo Vioff.

Schlagerzangeres Heidi Br[KA3]uhl maakt een internationale toernee. Ze strijkt neer voor een optreden in Baden-Baden, de fraaie kuurplaats niet ver van Karlsruhe in het dal van de Rijn. Er wordt een aanslag gepleegd op bandleider Rob Leuwen (Dux) en bij een volgende aanslag raakt Br[KA3]uhl zelf gewond. The show must go on, hetgeen Heidi met de zo pas (!) in de mode geraakte techniek uit de titel met succes doet. Het is echter de hoogste tijd om in te grijpen voor Kriminalhauptkommissar Gerber (Schimmelpfennig). Hij krijgt daarbij assistentie van zijn collega Kommissar Lutz (Schumacher). De 32-jarige Brühl speelt zichzelf en doet het heel plezierig. Ze zou in haar artistieke carrière in 32 films spelen. Ze overleed op 49- jarige leeftijd in 1991 aan borstkanker omdat zij besloten had dat ze als mindervalide niet verder door het leven wilde gaan. De tweede zaak van Gerber is wederom een buitenissig geval. Het scenario is van Henner Höhs. Aflevering 38.

Tatort - Nachtfrost

1974 | Mysterie

Duitsland 1974. Mysterie van Wolfgang Petersen. Met o.a. Klaus Schwarzkopf, Hans-Peter Korff, Ursula Sieg, Marcel Werner en John van Dreelen.

Regisseur Petersen die later in Hollywood een supercarri[KA2]ere opbouwde, wist voor deze aflevering de Zweedse actrice Ulla Jacobsson (1929-82) te strikken als Frau Schaarf. Jacobsson is beroemd geworden door haar hoofdrol in HON DANSADE EN SOMMER (1951 van Arne Mattson) en [KA1]e[KA1]en naaktsc[KA2]ene in die film, tegenwoordig een belachelijk melodrama over de vrije liefde. In deze vierde van de totaal zes TATORT-films, die Petersen zou draaien in samenwerking met scenarioschrijver Herbert Lichtenfeld, wordt commissaris Finke (Schwarzkopf) uit Kiel geconfronteerd met het lijk van de jonge Renate Plikat in Frau Schaarfs sombere huurhuis. Finke en zijn medewerkers ontdekken dat Renate, die door iedereen voor een braaf verkoopstertje werd gehouden, een dubbel leven als callgirl leidde. De twintigduizend mark die zij de dag voor de moord van de bank had afgehaald om in een boetiek te steken zijn spoorloos. Esthetisch en inhoudelijk van een hoog niveau en een spannende, onderhoudende wie-is-de-dader. De (toen) bekende Nederlandse acteur John van Dreelen speelt een niet onaardige bijrol als Hugo Schaarf. De gastcommissaris is Lutz (Schumacher), die zijn collega in het trappenhuis tegen het lijf loopt om door het kijkerspubliek niet vergeten te worden. Het camerawerk is van Jörg Michael Baldenius. Finke's vierde zaak, aflvering 36.

Tatort - Gefährliche Wanzen

1974 | Mysterie

Duitsland 1974. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Peter Drescher, Helmut Stange, Werner Kreindl en Rolf von Sydow.

Commissaris Lutz (Schumacher) krijgt te maken met verdwenen plannen uit de kerncentrale van Karlsruhe en de afluisterapparatuur in een olieraffinaderij. Aanvankelijk denkt men aan spionage door een vijandelijke mogendheid, maar Lutz concludeert dat het om de keiharde concurrentie tussen energiebedrijven gaat, waarbij een mensenleven nauwelijks telt. De vierde zaak van Lutz, die met een scenario van Wolfgang Menge inhaakt op de actualiteit van de jaren 1970. Het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering nummer 43.

Tatort - Stuttgarter Blüten

1973 | Mysterie

Duitsland 1973. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Willy Reichert, Max Strecker, Frank Strecker en Manfred Seipold.

In Stuttgart en omgeving duiken met de regelmaat van de klok valse briefjes van honderd mark op. De kijker weet dat de maker een oude vakman is, met een nederig baantje in een drukkerij. Buiten de stad, in Stammheim dat bekend is om de beruchte gevangenis, waarin de leden van de RAF zijn opgesloten, gebeurt een verkeersongeluk waarbij de drukplaten van het geld gevonden worden. De bestuurder van de auto is zo zwaar gewond dat hij niet gehoord kan worden. Commissaris Lutz (Schumacher) krijgt een `gouden` tip: het geld zou in de huisdrukkerij van de gevangenis vervaardigd worden. Tamelijk dom, want Lutz is er snel achter dat dit onmogelijk is. Met hulp van zijn collega uit M[KA3]unchen Oberinspektor Melchior Veigl (Bayrhammer) grijpt hij de valsmunter in zijn kladden, die ongestoord voor zijn oude dag hoopte te kunnen zorgen. Het scenario is van Wolfgang Menge en het camerawerk is van Horst Schalla. Derde zaak van Lutz en aflevering 28.

Der Lügner

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Ladislao Vajda. Met o.a. Heinz Rühmann, Giulia Follina, Annemarie Düringer, Blandine Ebinger en Gustav Knuth.

Een man ontdekt de ontrouw van zijn vrouw en zijn wereld stort in. Zijn dochtertje van tien vertelt hij dat haar moeder naar de hemel is en dat hij haar zo goed mogelijk zal vervangen. En dan begint zijn lijdensweg die hij voor zijn dochter zal verbergen door zich samen met haar te verschuilen in een droomwereld. Op het melodramatische af, maar ontroerend en fantastisch vertolkt door Rühmann.