FM Le Sieur

Componist

FM Le Sieur is componist.
Er zijn 21 films gevonden.

Le sens de l'humour

2011 | Komedie

Canada 2011. Komedie van Émile Gaudreault. Met o.a. Anne Dorval, Benoît Brière en Michel Côté.

Al naar gelang uw gevoel voor humor is deze Québec-farce soms grappig of consequent onleuk. In het laatste geval halveert u het aantal sterren. Rondreizende komedianten Luc en Marco viseren tijdens hun voorstelling telkens één argeloze toeschouwer voor een stevig afzeiknummer. Op een kwade dag is dat dorpskok Roger, tevens seriemoordenaar. Roger ontvoert de leukebroeken en dreigt hen met akelig verfijnd marteltuig. Dan doet het duo hun kwelgeest een idioot voorstel: vrijlating in ruil voor humorles. Acteur Houde (Luc) is gediplomeerd humorist.

Cabotins

2010 | Komedie

Canada 2010. Komedie van Alain Desrochers. Met o.a. Rémy Girard, Pierre-François Legendre, Gilles Renaud, Marie-Ève Milot en Dorothée Berryman.

Voormalig theaterster Marcel heeft grote geldproblemen en zijn vrouw is er vandoor. Marcel bedenkt iets: met zijn vroegere theatergezelschap zet hij een burlesque show op zoals ze die in de jaren zestig met succes opvoerden. Lastig is dat zijn van hem vervreemde zoon ook meedoet. Franstalige komedie van televisieregisseur Desrochers speelt zich midden jaren tachtig af in Montreal en staat, via een hechte groep acteurs die ouderwets modern theater willen maken, vooral stil bij thema's als loyaliteit, vriendschap en familieliefde.

De père en flic

2009 | Komedie, Actiefilm

Canada 2009. Komedie van Émile Gaudreault. Met o.a. Michel Côté, Louis-José Houde, Rémy Girard, Caroline Dhavernas en Robin Aubert.

Een vader-zoon-conflictverhaal als grootste Frans-Canadese bioscoopsucces ooit? Ziedaar De père en flic ('Van vader op smeris', taalgrapje afgeleid van 'de père en fils': van vader op zoon). In deze vlotte actiekomedie, goed voor elf miljoen Canada-dollars recordopbrengst, moeten politieagenten Jacques en Marc een collega uit de klauwen van een motorbende bevrijden. Obstakeltje: J en M zijn vader en zoon en kunnen elkaar niet uitstaan. In een bijrol als psycholoog duikt acteur/scenarist/regisseur Robin Aubert op, maker van het zonderlinge, David Lynch-achtige mysterie Saints-Martyrs-des-Damnés.

The Hunger: Week Woman

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Daniel Grou. Met o.a. Brooke Smith, David LaHaye, Lisa Bronwyn Moore, Arthur Holden en Martin Watier.

De Canadese schilder Daniel (LaHaye) heeft in New York een relatie met zijn gehuwde agente Karen (Smith). Zijn verblijfsvergunning is verlopen en immigratie-officier Robinson (Holden) begint vervelend te worden. Dus regelt Karen een huwelijk van Daniel met de lesbische Madeline (Smith). Na het huwelijk ontpopt Madeline zich tot een model huisvrouw. Het enige dat ze niet heeft met Daniel is seks, maar daarvoor heeft hij Karen. In Madeline lijkt zich echter wekelijks een verandering door te zetten. Elke week is ze a.h.w. een andere vrouw. Daniel raakt helemaal in haar ban. Een vreemde driehoeksrelatie die al snel gaat handelen over machtswellust binnen het huwelijk. Het verhaal wordt iets te afstandelijk verteld om echt te kunnen boeien, maar de erotische scènes werden mooi in beeld gebracht. Terry Curtis Fox baseerde het scenario op een kort verhaal van Kim Newman. David Bowie zorgt voor de introductie, die zoals steeds opgenomen werd in een regie van Tony Scott. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Wrath of God

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. Anthony Michael Hall, Daniel C. Brochu, Bruce M. Smith, Ralph Allison en Peter Mehbedian.

Terwijl hij in de serre werkt wordt conci[KA3]erge Kyle Bridge (Hall) verrast door Michael (Brochu), een wereldvreemde maar dominante kerel, die een kamer in het appartementsgebouw wil betrekken. In het gebouw werden dezelfde avond twee lijken gevonden. Kyle ontdekt dat Michael de 'Engel des Wrake' is. Als er nog een meisje vermoord wordt nemen de detectives Kyle onder de loupe. Hij weigert te praten, maar toch slagen ze erin Michael te arresteren. Zo gauw Michael weg is verschijnt er eensklaps een onbekende die Kyle molesteert. Een bevreemdende religieuze horror-thriller die vol visuele hoogstandjes zit, de bekende handtekening van regisseur Mulcahy. Het verhaal wordt niet helemaal duidelijk, maar je zit vol spanning te kijken tot het onvoorspelbare einde. David Bowie introduceert het verhaal op ludieke wijze. Bruce M. Smith baseerde het scenario op het kortverhaal Guided Tour van Gemma Files. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: The Suction Method

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Darrell Wasyk. Met o.a. Fisher Stevens, Valérie Valois, Claudia Ferri, Andrea Lishman en Terry Simpson.

Levensgenieter Max (Stevens) heeft al geruime tijd een verhouding met de getrouwde Andrea (Lishman). Hij heeft er dan ook niets op tegen dat zijn vrouw voor drie dagen naar haar zieke zuster gaat. Alvorens te vertrekken heeft ze echter nog een afspraak gemaakt met een firma om de tapijten op te kuisen. Op het moment dat Max een geil telefoontje pleegt met Andrea belt de tapijtcleaner aan. Het is een beeld van een vrouw (Valois), die verklaart dat ze nu een nieuw systeem gebruiken: de zuigmethode. Max stelt zich van alles voor bij de combinatie zuigen en de schoonheid, maar is toch verrast als hij ontdekt wat de 'zuigmethode' inhoudt. De eerste episode van het tweede seizoen van The Hunger. De films worden nu ingeleid door niemand minder dan David Bowie. Het is een korte, maar uiterst krachtige en efficiënte erotische griezelthriller met een verrassende ontknoping. Gerald Wexler baseerde het scenario op een kort verhaal van Rudy Kremberg. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Seductress

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Alain Desrochers. Met o.a. William Katt, Rachel Hayward, Jonathan Rondeau, Kelly Ricard en Michel Monty.

Thriller schrijfster Elizabeth Lassiter (Hayward) vergezelt de jonge Alexander (Rondeau) mee naar huis. Ze walgt van wat ze in zijn kamer aantreft en ze vlucht weg. De volgende dag heeft Alexander zich verhangen. Zijn moeder verwijt Elizabeth dat ze hem verleid en daarna vermoord heeft. Enkele dagen later ontmoet ze in het park de jogger James (Katt). Hij wordt haar grote liefde, maar vreemd genoeg weigert hij steeds de hele nacht bij haar te blijven. Als hij haar tracht te nemen op het graf van Alexander wordt de bloedige werkelijkheid duidelijk voor haar. Stylistisch ontgoochelende aflevering van deze reeks. Het verhaal wordt onsamenhangend verteld en wat de climax moet zijn zakt in elkaar als een pudding. Het scenario van Mark Nelson is nochtans gebaseerd op het spannende korte verhaal van Ramsey Campbell. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Sacred Fire

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. James Marshall, Kim Huffman, Lisa Towers, Roberto Ozores en Robert Rudman.

Sociaal assistente Luann Sommerson (Huffman) pikt de dakloze Nick (Marshall) van de straat. Ze kent hem nog van vroeger toen ze samen Engelse les volgden en Nick een van de beste van de klas was. Ze neemt hem mee naar haar appartement temidden van de armenbuurt. Nick wordt geplaagd door beelden uit het verleden die te maken hebben met de gewelddadige dood van zijn vrouw Judy (Tower). Luann wordt op hem verliefd, maar wanneer hij haar zegt dat ze het vuur in haar lichaam heeft en dat monsters in mensengedaante haar zullen doden, denkt ze dat hij krankzinnig is. Een variante op het thema van John Carpenters THEY LIVE, met veel bloed en vraagtekens. Zoals steeds kan Mulcahy door zijn visuele flair de onvolkomenheden van de plot opvangen en ook nu brengt hij weer een staaltje van opdrijven van spanning zonder dat we weten waarover het allemaal gaat. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Charles de Lint. David Bowie brengt je met zijn introductie (zoals steeds in een regie van Tony Scott) in de juiste sfeer. Achter de camera stond François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Perfect Couple

1999 | Thriller

Canada 1999. Thriller van Darrell Wasyk. Met o.a. Claudia Besso, Bruce Dinsmore, Richard Jutras, Daniela Ferrera en Noel Burton.

Beursmakelaar Jason (Dinsmore) ontmoet op de luchthaven kunstenares Linda (Besso). Het is liefde op eerste gezicht en korte tijd later trouwen ze. Vier jaar later is deze liefde sterk geluwd en de vernissages van Linda zijn voor Jason een bron van verveling. Ogenschijnlijk vormen ze een perfect koppel, maar in gedachten kunnen ze elkaar niet meer uitstaan. Maar een man (Jutras) observeert hen, net zoals hij op de luchthaven deed. Hij laat hen een speciale champagne drinken en eenklaps kunnen ze elkaars gedachten horen. De ontleding van een relatie tot op het bot. Als je gedachten geen geheim meer zijn voor je partner gaat de relatie vanzelfsprekend stuk. Erg opwindend is het allemaal niet en zelfs het obligate partijtje neuken (van Jason met een gaste op de vernissage) is alles behalve erotisch in beeld gebracht. Gerald Wexler baseerde het scenario op een kort verhaal van David J. Schow. David Bowie zorgt voor de inleiding. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Falling Man

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Daniel Grou. Met o.a. A Martinez, Maria Bertrand, Jasson Finney, Ted Whitall en George Spiridakis.

Na een verkeersongeluk ontmoet de bekende architect-schrijver Peter Deutsch (Martinez) de verleidelijke Cleo (Bertrand), een beeldhouwster die een grenzeloze bewondering koestert voor hem. Ze wil hem aanzetten tot het zelf ontwerpen en bouwen en niet langer zijn beroep theoretisch uit te oefenen. Tijdens een van hun seksspelletjes treft Peter Cleo aan terwijl ze neukt met een of ander creatuur. Vol walging werpt hij zich op zijn werk en ontwerpt een geniaal gebouw, dat wel eens het mooiste van de stad kan worden. Maar Cleo volgt hem vanuit de schaduw. Een weinig origineel griezelverhaal, waarvan de ware bedoeling eerst op het einde klaar wordt. De acteurs weten duidelijk niet steeds wat er van hen verwacht wordt en lopen er soms wat verloren bij. Bruce M. Smith baseerde het scenario op een kort verhaal van David Schow. De introductie is zoals steeds van David Bowie. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: The Diarist

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Alain Desrochers. Met o.a. Lisa Ann Hadley, Daniela Olivieri, Sheena Larkin en Ian M. Watson.

Verpleegster Laurissa Nylander (Olivieri) komt in dienst van de oude Grammer (Larkin). Diens dochter Merriam Rusk (Hadley) heeft net een mislukte liefdesaffaire met Dave (Watson) achter de rug. Als afstammelinge van een eeuwenoud ras van heksen wil ze het daar niet bij laten. In een oud dagboek vervloekt ze Dave en via magische rituelen wil ze hem laten lijden. Laurissa raakt gefascineerd door Merriams hekserij. Ze heeft echter een geheim dat ze zeker niet wil delen met Merriam, maar dit zal leiden tot een griezelig duel tussen de twee vrouwen. Een spannende heksengeschiedenis met een onvoorspelbaar einde. Het geheel werd visueel zeer sterk in beeld gebracht en het duurt lang voordat de kijker door heeft wat de bedoeling is van de film. Een gruwelijk stukje fantasie, geschreven door Gemma Files, die zich baseerde op haar eigen kort verhaal. Zoals steeds treffend ingeleid door David Bowie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Skin Deep

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Luke Scott. Met o.a. Kate Vernon, Kim Feeney, Sarain Boylan, Rebecca Rifkin en Andrea Sadler.

Catherine (Feeney) kan niet besluiten of ze nu hetero of lesbisch is. Bij niemand kan ze seksuele bevrediging vinden. Haar vriendin Laney (Vernon) wil haar helpen om haar geaardheid vast te stellen en ze neemt Catherine mee naar een lesbo-bar. Het meisje wordt gefascineerd door de mysterieuze, getatoe[KA3]eerde Roxanne (Boylan). Ondanks de waarschuwingen van Laney dat die vrouw zeker niets voor haar is, gaat ze haar toch opzoeken achter de schermen. Hier komt ze terecht in een nachtmerrie waaruit ontwaken onmogelijk is. Een goed verhaal wordt verknoeid door een zucht naar visuele flair. De korrelige fotografie van Alexander Barber irriteert in hoge mate en kan onmogelijk de aandacht van de kijker vasthouden. Je kan beter het korte verhaal van Christa Faust lezen dat geen eer werd aangedaan door de scenariobewerking van Bruce M. Smith. David Bowie introduceert het verhaal in een regie van Tony Scott. Dolby Surround.

The Hunger: Sin Seer

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Daniel Grou. Met o.a. Brad Dourif, Daniel Pilon, Karen Elkin, Gillian Ferrabee en Rebecca Dewey.

Mano (Dourif) werkt op de receptie van een lijkenhuis. Sinds hij de verloofde van zijn ex-vrouw Judith (Ferrabee) ontmoette wordt hij geplaagd door een speciale gave: door in iemands ogen te kijken kan hij diens duistere kant zien, ontdekt hij diens diepste geheimen. Dat heeft hem reeds een beloftevolle carri[KA2]ere als advocaat gekost. Hij praat erover met zijn psychiater (Pilon), maar weigert in diens ogen te kijken. Hij gaat eraan kapot, maar kan zijn psychiater niet overtuigen. Deze dwingt Mano om in zijn ogen te kijken en te zeggen wat hij ziet. Een huiveringwekkende griezelthriller die veel te danken heeft aan de schitterende vertolking van Dourif. Het einde is niet helemaal onverwacht, maar wel onheilspellend. Peter Jockey bewerkte het korte verhaal van David Fletcher. Fotografie is van Jean-François Lord. David Bowie plaatst de kijker al onmiddellijk in de juiste sfeer met zijn macabere inleiding. Dolby Surround.

The Hunger: Replacements

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Bruce M. Smith. Met o.a. Andreas Aspergis, Stellina Rusich, Howard Rosenstein, Pascale Devigne en Jacklin Webb.

Er is iets vreemds aan de hand. Stu Lange (Aspergis) en zijn vriend Mario (Rosenstein) krijgen haast gelijktijdig de bons van hun liefhebbende echtgenotes Joan (Rusich) en Margot (Devigne). Stu ontdekt een vreemd wezentje dat de borst krijgt van Joan. Hij doodt het en dan breekt de hel los. Het lijkt wel alsof alle vrouwen in het stadje veranderd zijn. En allen koesteren ze een wezen als dat van Joan. Joan herinnert zich niets, enkel dat ze het ding van Margot gekregen heeft. Stu vermoedt dat de haard van de wezens te vinden moet zijn in het hospitaal waar hij en Margot werken. Het begint als een variante op INVASION OF THE BODYSNATCHERS, maar het laat de kijker achter zonder climax of motivatie. Het lijkt wel alsof de makers eensklaps zonder fantasie zaten. Regisseur Smith baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Lisa Tuttle. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Nunc Dimittis

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Russell Mulcahy. Met o.a. David Warner, Jacob Tierney, Marina Orsini, David Schaap en Jason MacDonald.

Sinds hij in zijn jeugd van een woedende menigte gered werd door de Prinses (Orsini) is Vassu (Warner) haar trouwe bediende. Nu is hij oud en voelt zijn einde naderen. Alvorens te sterven wil hij nog [KA1]e[KA1]en ding doen voor de Prinses. Hij trekt de rosse buurt van de stad in en neemt de jonge drugverslaafde Snake (Tierney), die hem wou overvallen, mee naar huis. De jongen denkt dat hij de oude vrouw seksueel moet bevredigen, maar als hij haar ware gelaat ziet vlucht hij weg. Vassu is ervan overtuigd dat Snake terug zal komen. Morbiede uitstap in de hedendaagse vampierenwereld. Orsini is gelijktijdig aantrekkelijk en afstotend als de vampier die terug jong wordt door de aanwezigheid van de jonge misdadiger. Schitterende speciale effecten die voor enkele hallucinante momenten zorgen. Gerald Wexler baseerde zijn scenario op een kort verhaal van Tanith Lee. Prachtige fotografie van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Night Bloomer

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Erik Canuel. Met o.a. Glenn Plummer, Giannina Facio, Serge Houde, Martin Neufeld en Gillian Ferrabe.

Steven Keller (Plummer), researcher voor Lunagro, firma gespecialiseerd in genetisch gemanipuleerde voeding, dient een plan in om in China tarwe te verbouwen. De grote baas Bigalow (Houde) wijst dit echter ruwweg af. In de lift ontmoet Steven de verleidelijke Viveca Linders (Facio) van de afdeling bevruchting. Deze vindt dat Steven onheus behandeld werd. Ze stelt hem een plan voor om Bigalow uit te schakelen. Ze geeft hem het zaadje van een eeuwenoude plant. Deze maakt de persoon die de sporen ervan inademt ernstig ziek. Steven moet het zaadje planten in Bigalows tuin. Spannende erotische griezelthriller met complexe, modieuze stijl- en beeldvorming. Het talent van acteurs speelt nog weinig rol in dit soort handig gemonteerde verhalen die weinig aan de fantasie overlaten. De broeierige sfeer en een onverwachte climax laten een sterke indruk na. Mark Nelson baseerde het scenario op een kort verhaal van David J. Schow. Knappe fotografie van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: I'm Very Dangerous Tonight

1999 | Film noir

Canada 1999. Film noir van Alain Desrochers. Met o.a. Paul Hopkins, Sabrina Boudot, Lawrence Dane, Alain Goulem en Martin Sims.

In een obscure winkel koopt muziek-manager Henry Seecam (Hopkins) een rode jurk van Moldano voor zijn vrouw Sarah (Boudot). Aan de jurk hangt een geschiedenis van bloed, maar dat schrikt Henry niet af. Tijdens een feestje bij zijn vader Barry (Dane) trekt diens jonge vrouw Tiffany (Rhodes) de jurk aan, met moorddadige gevolgen. Henry is van plan zijn vader, die nog steeds zijn baas is, uit te schakelen, maar een FBI-agent, Michael Felton (Goulem) is ook aanwezig op het feestje en hij wil Barry klissen wegens verduistering. Een wat ongemakkelijke mengeling van film noir-elementen met horror en erotiek. De jurk als instrument tot moord komt niet voldoende op het voorplan en de moorden zijn nogal gratuit, evenals de neukscène van Barry met Sarah. Het korte verhaal van Cornell Woolrich dat aan de basis ligt verliest al zijn impact in deze bewerking door Terry Curtis Fox. David Bowie zorgt voor een sfeervolle introductie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Double

1999 | Horror, Mysterie

Canada 1999. Horror van John L'Écuyer. Met o.a. Lori Petty, Daniela Akerblom, Larry Day, Philippe Ross en Pierre Bernard.

Lisette (Petty) woont op een kamer samen met haar lesbische vriendin Danielle (Akerblom). Via een schilderij wordt ze op een dag geconfronteerd met het feit dat ze een dubbelgangster heeft. Vanaf dat ogenblik wordt ze geplaagd door nachtmerries waarin ze als verpleegster werkt in een hospitaal. Haar psychiater, Dr. Fuller (Day), maakt aan de hand van haar beschrijvingen op dat het hier een hospitaal betreft tijdens een pokkenepidemie en de laatste deed zich voor in 1890. Hij tracht een plausibele verklaring te vinden voor haar dromen, maar dan verschijnt eensklaps Lisette's dubbelgangster op zijn praktijk en haar bedoelingen zijn alles behalve lief. Redelijk goed opgebouwde griezelthriller rond twee personen die eigenlijk één zijn. Het mysterie zit ruim goed in elkaar en de obligate seksscène is voor de gelegenheid eens lesbisch. Bruce M. Smith bewerkte het korte verhaal van Karl Edward Wagner. Stijlvolle fotografie van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Brass

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Jeff Fazio. Met o.a. Max Martini, Polly Shannon, David Schaap, Frana Arbour en Jesse Todd.

Max (Martini) erft het huis van zijn vader. In een verborgen kamer ontdekt hij een vreemd oud koperen bed dat hij oppoetst en meeneemt naar huis. De eerste nacht die hij erin doorbrengt met zijn vriendin Jen (Shannon) is hij getuige van een weerkaatsing in het koper van zijn vader die duidelijk erge pijnen lijdt. Volgens een buurvrouw was zijn vader een duivelsaanbidder en ze raadt hem aan al diens bezittingen te verbranden. Dan wordt hij opgeschrikt door een foto in een tijdschrift van meer dan dertig jaar geleden: op de foto staat Jen, die nu nog geen dag ouder lijkt. Een ijzingwekkend griezelige story die zeer goed opgebouwd wordt naar een ontgoochelende climax. De effecten zijn uitstekend en je kunt geen ogenblik voorspellen hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen, maar op het einde blijft de kijker wat in de kou staan. Jeffrey Cohen baseerde zijn scenario op het korte verhaal van David J. Show. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Hunger: Bottle Of Smoke

1999 | Horror, Fantasy

Canada 1999. Horror van Jean Beaudin. Met o.a. Cathy Moriarty, Soo Garay, Karina Aktouf, Frank Schorpion en Sharlene Royer.

Maris D`Isquard (Garay) erft het huis van een tante (Moriarty) die ze nooit heeft ontmoet. Toch lijkt het alsof die tante alles van haar wist. Maris luistert naar de opnames van haar tante waarin deze vertelt hoe ze in Egypte een mysterieuze fles kocht van Sufiya (Aktouf). In de fles werd een djinn opgesloten. De djinn is een perfecte slaaf en hij geeft een volmaakte erotische belevenis. Maar elke djinn heeft zijn prijs. Maris wil de erotische kracht van de legendarische figuur ook wel eens voelen. Visueel sterk vertelde mythe van de djinn in de fles, maar dan zonder Aladdin en uitsluitend voor een volwassen publiek. De spanning wordt goed opgedreven ondanks het feit dat het verhaal zich op twee niveau's ontwikkeld: een in de jaren 1950, het andere vandaag. Gemma Files bewerkte haar eigen kort verhaal tot een knap opgebouwd scenario. David Bowie introduceert het op zijn typische ludieke manier in een regie van Tony Scott. Fotografie is van François Protat. Dolby Surround.

The Hunger: Approaching Desdemona

1999 | Horror

Canada 1999. Horror van Jason Hreno. Met o.a. William McNamara, April Telek, Marie-Josée D'Amours, Marcel Jeannin en Andrew Simms.

Nadat Kent Johanssen (McNamara) afgewezen werd door zijn vriendin Alissa Dunlap (Telek) stoot hij op internet op een site die alles van hem lijkt te weten. Een sensuele stem verwittigt hem dat hij moet stoppen als zijn intenties niet zuiver zijn. Hij gaat de uitdaging aan en belooft zich volledig te geven aan Desdemona, de vrouw op het scherm. Ze vraagt hem haar te bevrijden. De prijs: het leven van Alissa. Kent weigert hier op in te gaan, maar dan heeft hij buiten de overweldigende aanwezigheid van Desdemona gerekend. Een vreemd verhaal van passie en bezetenheid in de tijd van de virtuele communicatie. Het einde is voorspelbaar, maar komt toch nog als een shock aan. Terry Curtis Fox baseerde het scenario op een kort verhaal van Lenny Kleinfeld. David Bowie zorgt weer voor een griezelige introductie in een regie van Tony Scott. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer FM Le Sieur op televisie komt.

Reageer