Monroe Owsley: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Remember Last Night?

1935 | Mysterie

Verenigde Staten 1935. Mysterie van James Whale. Met o.a. Edward Arnold, Constance Cummings, Robert Young, Sally Eilers en Robert Armstrong.

Een zorgeloos levend, constant beschonken echtpaar raakt -met hun vrienden uit hogere kringen - betrokken bij een meervoudige moord. De politieman Arnold probeert ze zo ver te krijgen dat ze de zaak serieus nemen, zodat de mysterieuze zaak kan worden opgelost. Deze mengeling van luchtige komedie en wie-is-de- dader is eerder indringend dan grappig. De vele sterren en de regiestijl van Whale maken deze film het bekijken waard.

Wild Gold

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van George Marshall. Met o.a. John Boles, Claire Trevor, Harry Green, Roger Imhof en Monroe Owsley.

Een vreemde mengelmoes van komedie, melodrama, romantiek en muziek in een warrig verhaal over mijnwerker Boles die verliefd is op zangeres Trevor waarna hij het met haar man aan de stok krijgt en een ramp onder ogen moet zien in een afgelegen boshut. Er werden opnamen in gebruikt uit de zwijgende film: THE JOHNSTOWN FLOOD.

Ex-Lady

1933 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1933. Drama van Robert Florey. Met o.a. Bette Davis, Gene Raymond, Frank McHugh, Claire Dodd en Ferdinand Gottschalk.

Davis als bijzonder weelderige mannenverschalkster in deze pretentieloze film; ze is op zoek naar de liefde en niet naar het huwelijk. David Boehm bewerkte het verhaal van Edith Fitzgerald en Robert Riskin tot scenario. Door de camera keek Tony Gaudio. Dit is de herverfilming van ILLICIT die pas twee jaar daarvoor gemaakt was.

Call Her Savage

1932 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1932. Komedie van John Francis Dillon. Met o.a. Clara Bow, Gilbert Roland, Thelma Todd, Monroe Owlsley en Estelle Taylor.

Zowel elementen van komedie als tranen opwekkend melodrama bevat dit vehikel voor de onvermoeibare Bow, die er in deze film zeer sensueel uitziet. Ze speelt een halfbloed die met de verkeerde man trouwt en later prostituée wordt.

Ten Cents a Dance

1931 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1931. Komedie van Lionel Barrymore. Met o.a. Barbara Stanwyck, Ricardo Cortez, Sally Blane en Monroe Owsley.

Een harde, vroege Stanwyck-film, geregisseerd door de bekende acteur Barrymore. Het is wat ongelijk, maar vaak toch opzienbarend.

Indiscreet

1931 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1931. Komedie van Leo McCarey. Met o.a. Gloria Swanson, Ben Lyon, Barbara Kent, Arthur Lake en Monroe Owsley.

Een moeizame romantische film die het midden houdt tussen komedie en drama, waarin Swanson probeert haar duistere verleden verborgen te houden voor Lyon. Het art-déco decor en Gloria's uitvoering van twee liedjes van DeSylva-Brown-Henderson vormen niet voldoende aanleiding om deze film uit te zitten. De oorspronkelijke lengte was 92 minuten.

Honor among Lovers

1931 | Komedie

Verenigde Staten 1931. Komedie van Dorothy Arzner. Met o.a. Claudette Colbert, Fredric March, Monroe Owsley, Charles Ruggles en Ginger Rogers.

Een komedie rond een bekend gegeven: een secretaresse moet kiezen tussen een verhouding met haar baas (March) of een huwelijk met een oprechte, maar arme jongeman. Wie wordt het? Je zou denken de jongeman, maar zodra deze aan geld komt, blijkt hij een onbetrouwbaar individu te worden en de baas een en al eerlijkheid. De sterren houden het geheel bij elkaar.

Holiday

1930 | Komedie

Verenigde Staten 1930. Komedie van Edward H. Griffith. Met o.a. Ann Harding, Robert Ames, Mary Astor, Edward Everett Horton en Hedda Hopper.

Deze herontdekte bewerking van Philip Barry`s toneelstuk over nonconformisme is een aangename verrassing: een licht verteerbare vroege geluidsfilm, met een rolbezetting die in sommige gevallen (Astor, Owsley) zelfs de beroemdere versie uit 1938 overtreft (Horton speelt dezelfde rol in beide films!)

Free Love

1930 | Komedie

Verenigde Staten 1930. Komedie van Hobart Henley. Met o.a. Conrad Nagel, Genevieve Tobin, Monroe Owsley, Bertha Mann en Ilka Chase.

Komedie naar toneelstuk Half Gods van Sidney Howard over een vrouw die naar de psychoanalist gaat en te horen krijgt dat haar echtgenoot haar domineert. Ze wil gaan scheiden.