Emma Suárez

1964 Acteur

Emma Suárez (1964) is acteur.
Er zijn 27 films gevonden.

Julieta

2016 | Drama

Spanje 2016. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Emma Suárez, Adriana Ugarte, Daniel Grao, Inma Cuesta en Michelle Jenner.

De twintigste speelfilm uit Almodóvars oeuvre is een ingetogen (en daardoor ook wat afstandelijk) melodrama over een vrouw met een gebroken hart: Julieta. Ze staat op het punt een nieuw leven te starten in een andere stad als een echo uit het verleden haar nieuwe hoop geeft het lang verloren contact met haar dochter te herstellen. Die vertrok op 18-jarige leeftijd als gevolg van een dramatische gebeurtenis waarover nooit werd gepraat. Hulde voor actrice Emma Suárez, die aan elke groef van haar gezicht laat aflezen hoezeer het leven Julieta heeft getekend.

El asombroso mundo de borjamari y poncholo

2004 |

Spanje 2004. Santiago Sugura. Met o.a. Mirtha Ibarra, Juan Diego Botto en Emma Suárez.

De twintigste speelfilm uit Almodóvars oeuvre is een ingetogen (en daardoor ook wat afstandelijk) melodrama over een vrouw met een gebroken hart: Julieta. Ze staat op het punt een nieuw leven te starten in een andere stad als een echo uit het verleden haar nieuwe hoop geeft het lang verloren contact met haar dochter te herstellen. Die vertrok op 18-jarige leeftijd als gevolg van een dramatische gebeurtenis waarover nooit werd gepraat. Hulde voor actrice Emma Suárez, die aan elke groef van haar gezicht laat aflezen hoezeer het leven Julieta heeft getekend.

Sansa

2003 | Drama

Frankrijk 2003. Drama van Siegfried. Met o.a. Ivry Gitlis, Roschdy Zem, Emma Suárez en Valentina Cervi.

Musicus-filmmaker Siegfried Debrebant liet Louise (Take 2), een vrije, losse film over een jonge vrouw in Parijs, volgen door een vrije, losse film over een man die de wereld bereist. Zijn gevoel, muziek en liefde voor vrouwen brengt de rusteloze kunstenaar-scharrelaar Sansa (Zem) van Europa naar Afrika en Azië. Nergens blijft hij lang. Wel blijft hij even hangen bij een oude dirigent die aan een balletvoorstelling werkt. De filmmaker, die ook werkt onder het simpele 'Siegfried', zorgde ook voor muziek en camerawerk. Hoofdrolspeler Roschdy Zem was recenter te zien in Va, vis et deviens (2005) en het indrukwekkende oorlogsdrama Indigènes (2006).

Dama de Porto Pim

2001 | Drama

Spanje 2001. Drama van José Antonio Salgot. Met o.a. José Manuel Cervino, Sergio Peris-Mencheta en Emma Suárez.

Musicus-filmmaker Siegfried Debrebant liet Louise (Take 2), een vrije, losse film over een jonge vrouw in Parijs, volgen door een vrije, losse film over een man die de wereld bereist. Zijn gevoel, muziek en liefde voor vrouwen brengt de rusteloze kunstenaar-scharrelaar Sansa (Zem) van Europa naar Afrika en Azië. Nergens blijft hij lang. Wel blijft hij even hangen bij een oude dirigent die aan een balletvoorstelling werkt. De filmmaker, die ook werkt onder het simpele 'Siegfried', zorgde ook voor muziek en camerawerk. Hoofdrolspeler Roschdy Zem was recenter te zien in Va, vis et deviens (2005) en het indrukwekkende oorlogsdrama Indigènes (2006).

Sobreviviré

1999 |

Spanje 1999. David Menkes en Alfonso Albacete. Met o.a. Mirtha Ibarra, Juan Diego Botto en Emma Suárez.

Musicus-filmmaker Siegfried Debrebant liet Louise (Take 2), een vrije, losse film over een jonge vrouw in Parijs, volgen door een vrije, losse film over een man die de wereld bereist. Zijn gevoel, muziek en liefde voor vrouwen brengt de rusteloze kunstenaar-scharrelaar Sansa (Zem) van Europa naar Afrika en Azië. Nergens blijft hij lang. Wel blijft hij even hangen bij een oude dirigent die aan een balletvoorstelling werkt. De filmmaker, die ook werkt onder het simpele 'Siegfried', zorgde ook voor muziek en camerawerk. Hoofdrolspeler Roschdy Zem was recenter te zien in Va, vis et deviens (2005) en het indrukwekkende oorlogsdrama Indigènes (2006).

La ciudad de los prodigos

1999 | Thriller, Misdaad, Historische film

Frankrijk/Spanje/Portugal 1999. Thriller van Mario Camus. Met o.a. Olivier Martinez, Emma Suárez, François Marthouret, Joaquín Díaz en Héctor Colomé.

Voor de wereldtentoonstelling van 1888 in Barcelona stromen talloze werkloze landarbeiders naar de grote stad in de hoop werk te vinden. Tussen hen bevindt zich Onofre Bouvila (Martinez), maar zijn hoop zoals die van vele anderen, wordt niet vervuld. Via Delfina (Su[KA1]arez), de dochter van zijn kostbaas Braulio Marthouret, komt Onofre in contact met anarchisten, die sociale gelijkheid willen. De idealen lopen op niets uit, omdat anarchisten niet in staat zijn de eenheid te bewaren. Onofre, die Delfina hardhandig behandeld heeft (hij verkracht haar aanvankelijk), daalt af in de maffia van de Catelaanse hoofdstad. Hier stijgt zijn ster snel en hij belandt in invloedrijke politieke kringen. Onofre wordt een rijk man, maar één ding ontbreekt: een vrouw die van hem houdt. In de finale verleidt hij echter met zijn welstand de naar Frankrijk uitgeweken Delfina, die ondanks alles van hem blijkt te houden. De bewerking van de complexe roman van Eduardo Mendoza voor het scenario door regisseur Camus, Gustav Hernández, Esther Cases en Olivier Rollin is te veel een gedrocht. Bijgevolg zijn de personages tamelijk vlak en lukt het hoofdrol Martinez, die zijn best doet, na een uur niet meer om de aandacht vast te houden. Bovendien is deze veel te lange film door zijn oppervlakkigheid en de grote hoeveelheid van hoofd- en bijpersonages en subplots niet gemakkelijk meer te volgen als je even de aandacht laat verslappen. Hoewel de roman het potentieel voor een boeiende epische film heeft, is deze rolprent opgebouwd uit een groot aantal korte fragmenten, die soms niet goed op elkaar aansluiten. Het eerste halfuur en de laatste twintig minuten zijn het best. Het camerawerk van Acacio de Almeida is uitstekend en heel sfeervol. De versie die in Spanje circuleert, is 17 minuten langer en de Franse versie is 16 minuten korter.

Tu nombre envenena mis sueños

1996 |

Spanje 1996. Pilar Miro. Met o.a. Ángel de Andrés López, Toni Cantó, Emma Suárez en Carmelo Gómez.

Voor de wereldtentoonstelling van 1888 in Barcelona stromen talloze werkloze landarbeiders naar de grote stad in de hoop werk te vinden. Tussen hen bevindt zich Onofre Bouvila (Martinez), maar zijn hoop zoals die van vele anderen, wordt niet vervuld. Via Delfina (Su[KA1]arez), de dochter van zijn kostbaas Braulio Marthouret, komt Onofre in contact met anarchisten, die sociale gelijkheid willen. De idealen lopen op niets uit, omdat anarchisten niet in staat zijn de eenheid te bewaren. Onofre, die Delfina hardhandig behandeld heeft (hij verkracht haar aanvankelijk), daalt af in de maffia van de Catelaanse hoofdstad. Hier stijgt zijn ster snel en hij belandt in invloedrijke politieke kringen. Onofre wordt een rijk man, maar één ding ontbreekt: een vrouw die van hem houdt. In de finale verleidt hij echter met zijn welstand de naar Frankrijk uitgeweken Delfina, die ondanks alles van hem blijkt te houden. De bewerking van de complexe roman van Eduardo Mendoza voor het scenario door regisseur Camus, Gustav Hernández, Esther Cases en Olivier Rollin is te veel een gedrocht. Bijgevolg zijn de personages tamelijk vlak en lukt het hoofdrol Martinez, die zijn best doet, na een uur niet meer om de aandacht vast te houden. Bovendien is deze veel te lange film door zijn oppervlakkigheid en de grote hoeveelheid van hoofd- en bijpersonages en subplots niet gemakkelijk meer te volgen als je even de aandacht laat verslappen. Hoewel de roman het potentieel voor een boeiende epische film heeft, is deze rolprent opgebouwd uit een groot aantal korte fragmenten, die soms niet goed op elkaar aansluiten. Het eerste halfuur en de laatste twintig minuten zijn het best. Het camerawerk van Acacio de Almeida is uitstekend en heel sfeervol. De versie die in Spanje circuleert, is 17 minuten langer en de Franse versie is 16 minuten korter.

Tierra

1996 | Drama, Romantiek, Mysterie

Spanje 1996. Drama van Julio Medem. Met o.a. Carmelo Gómez, Emma Suárez, Silke, Karra Elejalde en Nancho Novo.

Spaanse regisseur Julio Medem heeft naam gemaakt met magisch-realistische kunststukken als Los amantes del círculo polar (1998) en Lucía y el sexo (2001). Tierra is van hetzelfde bonte laken een briljant pak. Net als in Luis Buñuels Cet obscur objet du désir worstelt de hoofdpersoon - onaardse insectenverdelger Angel (Gómez) - met de existentiële keuze tussen verstand en gevoel, aangejaagd door zijn passie voor een bedaarde en voor een onstuimige vrouw (respectievelijk Suárez en Silke). Medem plaatste zijn vertelling tegen het decor van de roodgekleurde vlakten van Zaragoza in het noorden van Spanje, een onwezenlijk speelveld dat naadloos aansluit bij de thematiek van de film.

El perro del hortelano

1995 |

Spanje 1995. Pilar Miro. Met o.a. Ana Duato, Emma Suárez en Carmelo Gómez.

Spaanse regisseur Julio Medem heeft naam gemaakt met magisch-realistische kunststukken als Los amantes del círculo polar (1998) en Lucía y el sexo (2001). Tierra is van hetzelfde bonte laken een briljant pak. Net als in Luis Buñuels Cet obscur objet du désir worstelt de hoofdpersoon - onaardse insectenverdelger Angel (Gómez) - met de existentiële keuze tussen verstand en gevoel, aangejaagd door zijn passie voor een bedaarde en voor een onstuimige vrouw (respectievelijk Suárez en Silke). Medem plaatste zijn vertelling tegen het decor van de roodgekleurde vlakten van Zaragoza in het noorden van Spanje, een onwezenlijk speelveld dat naadloos aansluit bij de thematiek van de film.

Una casa en las afueras

1994 | Thriller

Spanje 1994. Thriller van Pedro Costa. Met o.a. Juan Echanove, Tania Henche, Lydia Bosch, Asuncion Balaguer en Susi Sánchez.

Suarez, een alleenstaande moeder, ontmoet op een computerbeurs Echanove, een mysterieuze kerel die gepassioneerd is door bits en bytes. Ze worden op elkaar verliefd en korte tijd later trekt ze met haar dochtertje bij de man in diens groot huis in de buitenwijk in. Het verwachte geluk verandert echter in een nachtmerrie wanneer Suarez de ware identiteit achterhaalt van Echanove. Deze ontdekking brengt het leven van haar en haar dochtertje in gevaar. Een psychologische thriller die efficiënt gebruik maakt van de geïsoleerde gesloten lokatie. Het kat en muisspel tussen de drie personages zorgt voor heel wat spanning. Het goed opgebouwde scenario van Jose Angel Esteban en Carlos Lopez zou gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen. Federico Ribes zette alles op pellicule. Dolby Stereo.

Souvenir

1994 |

Spanje 1994. Rosa Verges. Met o.a. Pepa López, Futoshi Kasagawa en Emma Suárez.

Suarez, een alleenstaande moeder, ontmoet op een computerbeurs Echanove, een mysterieuze kerel die gepassioneerd is door bits en bytes. Ze worden op elkaar verliefd en korte tijd later trekt ze met haar dochtertje bij de man in diens groot huis in de buitenwijk in. Het verwachte geluk verandert echter in een nachtmerrie wanneer Suarez de ware identiteit achterhaalt van Echanove. Deze ontdekking brengt het leven van haar en haar dochtertje in gevaar. Een psychologische thriller die efficiënt gebruik maakt van de geïsoleerde gesloten lokatie. Het kat en muisspel tussen de drie personages zorgt voor heel wat spanning. Het goed opgebouwde scenario van Jose Angel Esteban en Carlos Lopez zou gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen. Federico Ribes zette alles op pellicule. Dolby Stereo.

Lazos

1994 | Drama

Spanje 1994. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Imanol Arias, Emma Suárez, Ricardo Fernández Deu, Alfredo Kraus en José Luis Lopéz Vázquez.

De Spaanse tv wijdt een dag lang een uitzending aan AIDS. Heel wat prominenten uit de politieke, culturele, medische wereld en de showbizz verlenen hun medewerking. Luis (Arias) leest in de krant het overlijdensbericht van een stierenvechter, die aan AIDS is gestorven. Hem slaat de schrik om het hart en hij raakt in paniek, want een tijdje geleden had hij een amoureuze relatie met de vrouw van de overledene. Hij vindt steun en begrip bij zijn assistente (Suárez). Een film die van de hak op de tak springt en tegelijkertijd een realistich beeld van de hectische omstandigheden van een 'live uitzending' vermengt met de naweeën en de grote onzekerheid van een mogelijk fatale liefdesgeschiedenis. Het einde is wat geforceerd. Heel wat bekende Spanjaarden spelen een rolletje in de debuutfilm van Ungría die samen met Joaquín Oristrell het scenario schreef. Het camerawerk is van Rafael Casenave.

Entre todas las mujeres

1994 |

Spanje 1994. José Miguel anga. Met o.a. Juan Luis Galiardo, Miguel Bosé en Emma Suárez.

De Spaanse tv wijdt een dag lang een uitzending aan AIDS. Heel wat prominenten uit de politieke, culturele, medische wereld en de showbizz verlenen hun medewerking. Luis (Arias) leest in de krant het overlijdensbericht van een stierenvechter, die aan AIDS is gestorven. Hem slaat de schrik om het hart en hij raakt in paniek, want een tijdje geleden had hij een amoureuze relatie met de vrouw van de overledene. Hij vindt steun en begrip bij zijn assistente (Suárez). Een film die van de hak op de tak springt en tegelijkertijd een realistich beeld van de hectische omstandigheden van een 'live uitzending' vermengt met de naweeën en de grote onzekerheid van een mogelijk fatale liefdesgeschiedenis. Het einde is wat geforceerd. Heel wat bekende Spanjaarden spelen een rolletje in de debuutfilm van Ungría die samen met Joaquín Oristrell het scenario schreef. Het camerawerk is van Rafael Casenave.

Enciende mi pasión

1994 |

Spanje 1994. José Miguel anga. Met o.a. Juan Luis Galiardo, Miguel Bosé en Emma Suárez.

De Spaanse tv wijdt een dag lang een uitzending aan AIDS. Heel wat prominenten uit de politieke, culturele, medische wereld en de showbizz verlenen hun medewerking. Luis (Arias) leest in de krant het overlijdensbericht van een stierenvechter, die aan AIDS is gestorven. Hem slaat de schrik om het hart en hij raakt in paniek, want een tijdje geleden had hij een amoureuze relatie met de vrouw van de overledene. Hij vindt steun en begrip bij zijn assistente (Suárez). Een film die van de hak op de tak springt en tegelijkertijd een realistich beeld van de hectische omstandigheden van een 'live uitzending' vermengt met de naweeën en de grote onzekerheid van een mogelijk fatale liefdesgeschiedenis. Het einde is wat geforceerd. Heel wat bekende Spanjaarden spelen een rolletje in de debuutfilm van Ungría die samen met Joaquín Oristrell het scenario schreef. Het camerawerk is van Rafael Casenave.

La ardilla roja

1993 | Fantasy, Drama

Spanje 1993. Fantasy van Julio Medem. Met o.a. Nancho Novo, Carmelo Gómez, María Barranco, Karra Elejalde en Helena Iruteta.

Nu zijn muze hem verlaten heeft wil de depressieve rockster Novo een einde maken aan zijn leven. Deze gedachte wordt echter verstoord door een ongeval, waarvan de mooie Suarez het slachtoffer is. Ze blijkt haar geheugen verloren te hebben en Novo maakt van deze gelegenheid gebruik om zich uit te geven als haar vriend. Hij projecteert zijn ex-vriendin op haar en samen trekken ze naar een camping voor een lekkere vakantie. Daar blijkt echter, dat het meisje een vreemd verleden met zich meesleept. Een vrije interpretatie van het thema van SVENGALI, maar aangevuld met enkele verfrissende en verrassende wendingen. Een stijlvolle, romantische thriller die evolueert tot een spel van leugens en obsessies. Medem schreef zelf het scenario. Grote aantrekkingskracht van het verhaal is het dubbelzinnige van de opzet. Mooie fotografie van Gonzalo Berridi.

Vacas

1991 | Drama

Spanje 1991. Drama van Julio Medem. Met o.a. Ana Torrent, Manuel Blasco, Clara Badiola, Candido Uranga en Klara Badiola.

Vacas betekent koeien. De gebeurtenissen in de film, die een tijdsvak van 1875 tot en met 1936 omspannen worden gezien van het standpunt van de koeien. De achtergrond is het Baskenland in Noord-West Spanje waar twee families elkaars aartsvijanden zijn maar soms ook elkaars heimelijke liefhebbers. Het verhaal geschreven door regisseur Medem bestaat uit een viertal hoofdstukken. De film begint met een gevecht in een loopgraaf, waarin twee mannen zich bevinden; een van hen legt het loodje, de ander bedekt zich met zijn bloed en ontsnapt aan een daarop volgende slachtpartij als hij zich voor dood houdt. Jaren later is hij een oude man, die koeien schildert en zijn kleinzoon heeft een hartstochtelijke verhouding met de kleindochter van de man die in de loopgraaf omkwam. Vervolgens gaat de vertelling verder met de belevenissen van het onechte kind dat uit deze verhouding is ontstaan en het laatste deel speelt tijdens de Spaanse Burgeroorlog. De film springt eruit door zijn originele aanpak, zijn vlotte tempo en het effectieve camerawerk van Carles Gusi.

La Blanca paloma

1990 | Drama

Spanje 1990. Drama van Juan Miñón en Juan Miñon. Met o.a. Francisco Rabal, Antonio Banderas, Perla Cristal en Emma Suárez.

Een man op leeftijd die oorspronkelijk uit Andalusië komt, heeft in Bilbao een lokaal geopend waar de sfeer van zijn geboortestreek hangt. Hij verlangt heimelijk naar zijn dochter die een verhouding heeft met een jongen uit dezelfde plaats. In dit smerige drama wordt geprobeerd om verschillende inhoudelijke en conceptuele niveaus te combineren waardoor de film verdrinkt in een zee van vervelende dubbelzinnigheden. De tweede van Juan Miñón in zijn uppie.

Contra el viento

1990 | Drama

Spanje 1990. Drama van Fancisco Periñán. Met o.a. Antonio Banderas, Emma Suárez, Rosario Flores, Rafael Díaz en Bruce Mc.Guire.

Juan vlucht voor een incestueuze verhouding met zijn zus en verschuilt zich in een dorpje in Andalusi[KA3]e waar hij werk vindt als dagloner. Zijn zus gaat hem echter zoeken. Troebel, erotisch-psychologisch drama dat niet verstoken is van cinematografische kwaliteiten, ondanks een zekere professionele onrijpheid van de debuterende cineast (eveneens scenarioschrijver en co-producent).

A solas contigo

1990 | Misdaad

Spanje 1990. Misdaad van Eduardo Campoy. Met o.a. Victoria Abril, Imanol Arias, Juan Echanove, Emma Suárez en Manuel Gil.

Een luitenant in de marine krijgt de opdracht om uit te zoeken waar de extra inkomsten van zijn superieuren vandaan komen. Politiefilm die gebaseerd is op een `stars system` op z`n Spaans (verschillende van de belangrijkste acteurs uit het land spelen er in mee), waardoor er een groot gebrek aan spontaniteit is en de film overtuigingskracht mist. Dit is de eerste film die deze regisseur in zijn eentje maakte.

La Luna negra

1989 | Fantasy, Horror

Spanje 1989. Fantasy van Imanol Uribe. Met o.a. Lydia Bosch, Fernando Guillén, Emma Suárez, José Coronado en Fernando Sancho.

In een tijdsbestek van 48 uur krijgt Eva een kind, verliest haar echtgenoot en ontmoet een mysterieuze vrouw. Om de gevolgen van deze gebeurtenissen in te kunnen schatten, zal ze negen jaar moeten wachten, maar dan is het te laat. Deze herschepping van de mythe van Lilith is belachelijk door de onbeholpenheid van de uitvoering en de middelmatigheid van de vertolkers.

Galdiro

1989 | Familiefilm, Fantasy

Spanje/Frankrijk/Duitsland/Italië 1989. Familiefilm van Jésus Garcia De Duenas. Met o.a. Thomas Heinze, Emma Suárez, Héctor Alterio, Karin Baal en Lina Canalejas.

Naar het sprookje van de gebroeders Grimm vermengd met Spaanse motieven over een handige jonge boer, die trouwt met Blansefloer, de beeldschone en lieve dochter van een duivel, nadat hij met haar uit de schemerwereld heeft kunnen ontsnappen. Het scenario is van Juan Tebar en regisseur Garcia De Duenas. Het camerawerk is van José Luis Cabanas. Speciaal geproduceerd voor de Europese tv-omroepen; wordt ook uitgezonden in twee delen en is dan 10m langer. De co-regie van de Amerikaanse versie was in handen van Robert Riety.

Demasiado viejo para morir joven

1988 | Drama

Spanje 1988. Drama van Isabel Coixet. Met o.a. Gerardo Arenas, Emma Suárez, Emilio Laín en Carmen Elías.

In een nachtelijk en vijandig Barcelona proberen drie vrienden zich een weg te banen, terwijl zij zichzelf leren kennen. Het eerste werk van deze Catalaanse regisseuse; er zitten nogal wat gaten in de inhoud.

Hierro dulce

1986 | Thriller

Spanje 1986. Thriller van Francisco Rodríguez. Met o.a. Emilio Gutiérrez Caba, Eduardo Calvo, Emma Suárez en David Zarzo.

Een jonge, werkloze ingenieur die werkt aan een paar smerige zaakjes, wordt overvallen door een jongeman, die hem naar de rand van de stad voert. Daar komt hij in contact met mensen die zijn denkwijze weten te veranderen. Geflopt, maar interessant en met een meer dan acceptabele vertolking en fotografie.

Nosotros en particular

1985 | Drama

Spanje 1985. Drama van Domingo Solano. Met o.a. Nina Ferrer, Carlos Santurio, Javier Escrivá en Emma Suárez.

De persoonlijke en beroepsmatige crisis van een jonge priester. Het filmdebuut van de vroegere cameraman Domingo Solano, dat duidelijk de artistieke onrijpheid van deze regisseur onthult.

Marbella

1985 | Komedie

Verenigde Staten/Spanje 1985. Komedie van Miguel Hermoso. Met o.a. Rod Taylor, Britt Ekland, Francisco Rabal, Fernando Fernán-Gómez en Oscar Ladoire.

Een Amerikaanse ex-militair die in Marbella woont, besluit een landgenoot te bestelen. Een grauwe en flauwe komedie zonder fut. Het is de tweede film van regisseur Hermoso. Het scenario is van regisseur Hermoso.

1919, crónica del alba

1983 | Romantiek

Spanje 1983. Romantiek van Antonio José Betancor. Met o.a. Miguel Molina, Cristina Marsillach, Walter Vidarte en Emma Suárez.

Het tweede deel van VALENTINA, nu over de overgang van de prille jeugd naar de adolescentie. Een intiem verhaal, overdreven nauwkeurig gefilmd.

Un Pasota con corbata

1981 | Komedie

Spanje 1981. Komedie van Jesús Terrón. Met o.a. Bernard Le Coq, Helena Carrera, Emma Suárez, Manuel Alexandre en Conchita Montes.

Allerlei lotgevallen van de zonderlinge reporter David Santander. Een stompzinnige en vormloze komedie, die prat ging op de bijzondere samenwerking tussen regisseur Luis G. Berlanga en Sam Peckinpah.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Emma Suárez op televisie komt.

Reageer