Carlo D'Angelo: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Giulietta e Romeo

1964 | Romantiek, Drama

Italië 1964. Romantiek van Riccardo Freda. Met o.a. Geronimo Meynier, Rosemary Dexter, Carlo D'Angelo en Carlos Estrada.

Deze film is gebaseerd op het enorm populaire, tragische liefdesdrama Romeo en Julia van Shakespeare. Het is goed opgebouwd, prachtig in beeld gebracht op middeleeuwse locaties en er wordt ronduit schitterend in geacteerd. Ten onrechte is deze film in het vergeetboek geraakt en overschaduwd door de overgewaardeerde versie uit 1953 met de veel te oude Laurence Harvey en Susan Shental als het beroemde liefdespaar, en de gladde, commerciële film van Franco Zefferelli uit 1968, die een internationale hit werd. Regisseur Freda blijft zeer dicht bij het origineel. Hij laat geen imposante decors bouwen, maar maakt wijselijk gebruik van goed geconserveerde middeleeuwse stadjes en dat komt de geloofwaardigheid zeer ten goede.

Rosmunda e Alboino

1961 | Avonturenfilm

Italië 1961. Avonturenfilm van Carlo Campogalliani. Met o.a. Jack Palance, Eleonora Rossi-Drago, Guy Madison, Andrea Bosic en Carlo D'Angelo.

De koning van Langobarden besluit tot een verstandshuwelijk met een vijandelijke prinses om zijn macht veilig te stellen. Deze vermoordt hem echter en veroorzaakt de nederlaag van zijn vorstendom met een veldheer, die verliefd is op haar. Een van de Italiaanse films waarin Palance een barbaarse rol zó aandikt dat het resultaat alleen maar komisch is. Scenario van de regisseur Campogalliani, Roberto Gianviti en Alessandro Ferrau. Achter de camera stond Raffaele Masciocchi.

Nefertiti, regina del Nilo

1961 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Italië 1961. Avonturenfilm van Fernando Cerchio. Met o.a. Jeanne Crain, Edmund Purdom, Vincent Price, Amedeo Nazzari en Liana Orfei.

Een Egyptische prinses is verliefd op een beeldhouwer, maar moet op bevel van de hogepriester met de farao trouwen (die hij overigens naar de macht staat). Koningin geworden, geeft zij haar overspelige liefde op in het belang van haar volk, waarna zowel de echtgenoot als de minnaar sneuvelen. De geïmporteerde Hollywoodsterren geven de historische romantiek geen overtuigingskracht en in de nasynchronisatie gaat zelfs de gebruikelijke ironie van Price als de slechte priester verloren.