Jesse Joe Walsh

Acteur

Jesse Joe Walsh is acteur.
Er zijn 6 films gevonden.

The Point Men

2001 | Actiefilm, Thriller

Verenigd Koninkrijk/Frankrijk/Luxemburg 2001. Actiefilm van John Glen. Met o.a. Christopher Lambert, Kerry Fox, Vincent Regan, Cal Macaninch en Nicolas De Pruyssenaere.

Een team van de Mossad legt de Palestijnse terrorist Amar Kamil (Regan) om. De operatie verloopt niet geheel vlekkeloos en de teamleider Tony Eckhardt (Lambert) krijgt de blaam. Tony gelooft dat Amar niet dood is en dat ze iemand anders geliquideerd hebben. Ondertussen worden op allerlei plaatsen in de wereld undercover agents van de Isra[KA3]eli[KA3]ers gedood. Tony gelooft niet in het toeval en als een soort geschorste Dirty Harry begint hij zijn eenmans kruistocht. En hij had gelijk: Amar had zijn gezicht veranderd door middel van plastische chirurgie met de hulp van de Russische maffia. Hoewel we over de motieven van Amal weinig te weten komen, wordt ons duidelijk gemaakt hoe slecht hij is: Francie Koln (de nog altijd knappe d`Abo), die op de diplomatieke vertegenwoordiging in Monaco werkt, wordt door Amar verleid, hij maakt een candle light dinner voor haar terwijl zij een douche neemt en voordat ze gaan tafelen bedrijft hij de liefde met haar. Daarop wurgt hij Francie. We weten nooit waarom, maar wel dat hij verrot is en dat het eten onaangeroerd is blijven staan (zonde van de moeite). Dat Tony een goede boy is, kunnen wij zien aan zijn zorg voor een collega op het werk, Maddy Hope (Fox in een te geringe rol) en in het bijzonder voor haar buik, omdat zij van hem in verwachting is. De film manoeuvreert over een bochtige weg met veel explosies naar het voorspelbare einde. Het scenario van Ripley Highsmith (what's in a name) naar de roman The Heat of Ramadan van Steven Hartov bevat alle verplichte figuren van de actie B-film en is vooral plezierig voor de fans van Lambert, maar zet de goede reputatie van de Israëlische geheime dienst nodeloos op het spel. Wie van James Bond regisseur Glen een spetterdende spionagefilm verwacht, komt bedrogen uit. Het camerawerk is van Alec Mills, die grotendeels filmde in Luxemburg, de thuishaven van hoofdrol Lambert. Middels tableaux van Tel Aviv, Zurich, Monaco en Oostenrijk wordt bij de kijker de illusie gewekt dat de film overal is opgenomen - niets is minder waar.

L'homme est une femme comme les autres

1998 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1998. Komedie van Jean-Jacques Zilbermann. Met o.a. Antoine de Caunes, Elsa Zylberstein, Gad Elmaleh, Michel Aumont en Maurice Bénichou.

Simon (De Caunes) is gelukkig; hij verdient weliswaar nauwelijks het zout in de pap als barpianist, maar hij bepaalt zijn eigen lot. Hij is homo en is er gelukkig mee. Dat geldt niet voor zijn moeder (Magre), die graag een stamhoudertje zou willen hebben. De mogelijkheid om met de orthodoxe joodse muurbloem Rosalie (Zylberstein), een zangeres van jiddische liederen uit New York, te trouwen, wijst hij hooghartig van de hand. Als hij zijn woning niet meer in kan, omdat zijn huisbaas vanwege huurschuld de sloten veranderd heeft, gaat hij in op een aanbieding van oom Salomon (Aumont), die in bankzaken zit en steenrijk is: trouwen, tien miljoen Francs (1,5 miljoen euro) en een schitterende woning - dat is pas een start. Dus Simon begint met de verovering van Rosalie die het uiterlijk heeft van een gasser, al is ze best sympathiek. Ze neemt Simon mee naar New York, waar ze hem voorstelt aan haar vrome chassidische familie - zo vroom zijn ze niet allemaal, want haar broertje draagt valse lokken, die hij op- en af kan doen. Het eindigt ermee dat het onwaarschijnlijke stel gaat trouwen. De film, die zowel Frans als Engels en jiddisch dialoog heeft, is buitengewoon grappig en satirisch. Hij wordt gesierd door schitterend spel van De Caunes en Zylberstein, die voortreffelijk worden ondersteund door de bijrollen. Het humoristische scenario van Gilles Taurand en regisseur Zilbermann is gebaseerd op een idee van Zilbermann en Jo[KA3]elle Van Effenterre; helaas is het laatste half uur aardig rommelig en onoverzichtelijk; het onwaarschijnlijke slot is een behoorlijke domper op de zorgvuldige, opgebouwde sfeertekening van het begin. Dat is echt jammer, want anders zou de film veel hoger gescoord hebben. Het camerawerk is van Pierre Aim en de (overigens bijna uitstervende) klezmermuziek op de klarinet wordt gespeeld door Giora Feidman en Zylberstein's liederen worden in werkelijkheid gezongen door Rosalie Becker. Dolby Digital.

Comme des rois

1997 | Komedie, Musical

Frankrijk/Polen 1997. Komedie van François Velle. Met o.a. Stéphane Freiss, Maruschka Detmers, Mariusz Pujszo, Thierry Lhermitte en Louis Velle.

Na de val van het communisme, en voor de toetreding van Polen tot de EU, gaan de Poolse broers Edek (Freiss) en Roman (Pujszo) naar Frankrijk. Hier geven ze valse namen op. Door een misverstand worden ze uitgenodigd bij een chic filmfestival in Reims, waar een vermeende IJslandse cineast en zijn persattaché kunnen leven als koningen. Het ligt niet aan de vaardige komiek-acteur Freiss en de in Nederland geboren Detmers (die een voormalige ster speelt) dat Comme des rois als slechte vaudeville overkomt. Debutant Velle mogen we erop aankijken voor de risicoloze regie, en Pools acteur Pujszo voor zijn scenarioschrijf-hobby.

R.S.V.P.

1992 | Romantiek, Komedie

Frankrijk/Verenigde Staten/België/Canada 1992. Romantiek van Paolo Barzman. Met o.a. Patrick Dempsey, Kelly Lynch, Gérard Rinardi, Catherine Alcove en Paul Bandey.

De internationaal befaamde Amerikaanse advocaat Dempsey zal in Parijs in het huwelijk treden met de mooie kunstschilderes Lynch, van adellijke afkomst. Hij rekent er dan ook op dat de kardinaal hun huwelijk zal willen inzegenen en hoopt dat de paus die juist op bezoek is in Frankrijk, de plechtigheid zal willen bijwonen. Het kan de toeschouwer geen bal schelen of kardinaal en paus toeschietelijk zijn of niet. De meesten zullen trouwens al lang afgehaakt hebben voor het zover is, want zoveel banaliteiten in [KA1]e[KA1]en film kom je niet zo gauw tegen. Bedoeld voor de bioscoop verdween de film dan ook binnen de week uit de zalen in Parijs om (vruchteloos) naar liefhebbers te zoeken op video of tv. Deze onzin werd geschreven door Tony Gilroy en in beeld gezet door Yves Dahan. Hoe Dempsey en Lynch hun faam voor dit onding op het spel hebben gezet is een onbeantwoorde vraag. Ook bekend als FOR BETTER AND FOR WORSE.

Lethal Exposure

1992 | Thriller

Verenigde Staten 1992. Thriller van Kevin Connor. Met o.a. Ally Sheedy, François-Eric Gendron, Carmela Valente, Mac MacDonald en Patrick Floersheim.

Fotografe Sheedy is getuige van een moord op een man met handboeien om op het vliegveld van New York, JFK. Zij volgt een Franse agent naar Parijs, en komt erachter dat hij connecties had met een gangster die terecht staat in de lichtstad. Wat een avontuurlijke film had kunnen zijn, mist de levendigheid, is tam en heeft weinig betekenis.

Picture Perfect

1991 | Thriller

Canada/Frankrijk 1991. Thriller van Jean-Claude Missiaen. Met o.a. Catherine Wilkening, Mark Hamill, Jean-Pierre Malo, Michael Goldman en Jesse Joe Walsh.

Fotograaf Hamill legt in Parijs een schietpartij op de gevoelige plaat vast en raakt met mannequin Wilkening verwikkeld in een spionage-affaire. Onderhoudende, maar behoorlijke voorspelbare achtervolgings-suspense. Gary Freedman en David Preston penden het scenario in elkaar, terwijl Jean-Claude Vicquery de plaatjes schoot.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Jesse Joe Walsh op televisie komt.

Reageer