Kee Chan: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Moby Dick

1998 | Avonturenfilm, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Australië​/​​Verenigde Staten 1998. Avonturenfilm van Franc Roddam. Met o.a. Patrick Stewart, Henry Thomas, Ted Levine, Gregory Peck en Piripi Waretini.

Een getrouwe bewerking voor de kabel-tv van het meesterwerk van Herman Melville uit 1851, die meestal als een tweedelige miniserie wordt uitgezonden. De kijker beleeft dit geweldige avontuur mee door de ogen van de jonge zeeman Ishmael (Thomas), die de belevenissen vertelt. De obsessie van kapitein Ahab (Stewart) om Moby Dick, de witte walvis die zijn been afhapte, te achtervolgen is heel levendig gedaan. In Deel één maken we kennis met de personages die we zien groeien en proeven we de sfeer van het zoute water. Ishmael strijkt neer in Nantucket, sluit vriendschap met de getatoeëerde polynesiër Queequeg (Warentini), die zijn beschermer wordt en samen monsteren zij aan op de Pequod. In Deel twee stelt de geobsedeerde Ahab met zijn houten been zijn bemanning in toenemende mate bloot aan de gevaren om de witte walvis te harpoeneren.

Love in Ambush

1997 | Drama

Frankrijk​/​​Australië​/​​Verenigde Staten 1997. Drama van Carl Schultz. Met o.a. Grant Piro, Sigrid Thornton, Jacques Perrin, Jonathan Schultz en James Tolkan.

Gebaseerd op een roman van Loup Durand. Shelley (Thornton) hoort dat haar broer verdwenen is op het strijdtoneel in Vietnam. Samen met haar ex-man en fotograaf vliegt ze naar Phnom Penh om hem te zoeken. Ingetogen film, geschoten op locatie op de Filippijnen en in Australië. (VM/VPRO Gids)

Road To Mandalay

1995 | Mysterie, Avonturenfilm

Australië 1995. Mysterie van John Laing. Met o.a. John Waters, Josephine Byrnes, Simon Bossell, Pat Morita en Michael Ironside.

Een priv[KA1]edetective onderzoekt in opdracht van de CIN (Corporate Investigative Network) een moord in Aziatische onderwereldkringen. Hij moet undercover gaan en reist daarbij de halve aardbol af. Op zijn weg ontmoet hij een exotische jonge vrouw en een louche zakenman. Formulewerk in een z.g. 'eigentijds' jasje. Het scenario is van Keith Aberdein. Ook bekend als MIDNIGHT ORCHID, ASIAN CONNECTION: ROAD TO MANDALAY en SINGAPORE SLING: ROAD TO MANDALAY.

Singapore Sling

1993 | Actiefilm, Misdaad

Duitsland​/​​Australië 1993. Actiefilm van Robert Marchand. Met o.a. John Waters, Burkhard Heyl, Deborra-Lee Furness, Jan-Michael Vincent en Andy Anderson.

In een ziekenhuis in de Maleisische jungle stelt een hulporganisatie voor kinderen in nood vast, dat een van hun leveranciers nepmedicijnen heeft geleverd. Na de dood van een kind komt Annie (Furness) in actie, die verantwoordelijk is voor deze sector van het land. Ze vertrekt voor een onderzoek naar Singapore, waar ze samen met priv[KA1]e-detective John Stamford (Waters) en de Duitse agent Helmut (Heyl) op zoek gaat naar de misdadige oplichter. Dit is duidelijk niet zonder gevaar. Regisseur Marchand tracht de politieke corruptie in Singapore en sociale misstanden in Maleisië aan de kaak te stellen, maar hij heeft slechts een middelmatige, zelfs vervelende doordeweekse actiefilm afgeleverd. Bovendien is het spel niet erg overtuigend. Het scenario is van regisseur Marchand naar de roman van John Goldsmith. Het camerawerk is van Martin McGrath.

Bullet Down Under

1993 | Misdaad, Actiefilm

Australië 1993. Misdaad van Met o.a. Christopher Atkins, Mark 'Jacko' Jackson, Richard Carter, Virginia Hey en Alfred Bell.

Amerikaanse cop Bullet (Atkins) uit L.A. begint opnieuw Down Under nadat hij bij een actie in de USA een meisje per ongeluk had doodgeschoten. Zijn vinger om de trekker leggen doet hij liever niet meer, maar de Australische politie, waar hij nu werkt, maakt hem de collega van de bloeddorstige Jack Moran (Jackson) die bij een auto-achtervolging zijn partner aan schietende gangsters verloor. Bullet wordt op die manier in een meedogenloze, onwettige wraakactie meegetrokken. Hij redt op het allerlaatste moment zijn nieuwe partner uit een benarde positie door de trekker van zijn dienstwapen over te halen. Liefhebbers van geweld kunnen aan deze film hun hart op halen, als ze maar niet gaan nadenken over de bedenkelijke moraal. Spel en regie zijn van het niveau wat men bij dergelijke primitieve prenten verwachten mag. Het scenario is van Karl Schiffman en het camerawerk is van Martin McGrath.