Diane Salinger: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

The X-ray kid

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Fred Olen Ray. Met o.a. Mark Kadlek, Justin Berfield en Diane Salinger.

The Kid with X-Ray Eyes

1999 | Komedie, Fantasy, Thriller, Familiefilm

Verenigde Staten 1999. Komedie van Sherman Scott. Met o.a. Justin Berfield, Robert Carradine, Diane Salinger, Mark Collie en Daran Norris.

Guy

1996 | Drama, Fake documentaire

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1996. Drama van Michael Lindsay-Hogg. Met o.a. Vincent D'Onofrio, Hope Davis, Kimber Riddle, Diane Salinger en Richard Portnow.

Guy is documentaire-stijl fictie waarin een camera met Hope Davis (Next stop Wonderland) erachter zomaar een man van de straat (Guy dus) volgt. De man reageert met een prisma aan emoties - van schuwheid tot razernij. Verrassend genoeg heeft het project ook een impact op de cameravrouw, die elke keer als Guy dreigt op te stappen in paniek raakt. Is er soms iets van liefde in het spel? Guy wordt beangstigend realistisch gespeeld door Vincent D´Onofrio. De maker van Let it be (1969) toont ons voortdurend het perspectief van Davis' camera - dat draait om Guy - waarbij Davis behoudens haar handen zelf buiten beeld blijft. (IdH/VPRO Gids)

The Scarlet Letter

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Roland Joffé. Met o.a. Demi Moore, Gary Oldman, Robert Duvall, Robert Prosky en Edward Hardwicke.

Vereenvoudigde versie van Nathaniel Hawthorne's roman over het zondige leven in Boston rond 1650. Het is echter duidelijk dat THE KILLING FIELDS-regisseur Joffé en scenarist Douglas Day Stewart zich vergist moeten hebben in het boek èn de film, want Hawthorne's roman die in 1850 verschenen is, wekt door deze rolprent de indruk gebaseerd te zijn op de film THE PIANO uit 1993! Nee toch!

One Night Stand

1995 | Thriller

Verenigde Staten 1995. Thriller van Talia Shire. Met o.a. Ally Sheedy, A Martinez, Frederic Forrest, Don Novello en Diane Salinger.

VV.

Last Summer In The Hamptons

1995 | Komedie

Verenigde Staten 1995. Komedie van Henry Jaglom. Met o.a. Victoria Foyt, Viveca Lindfors, Jon Robin Baitz, Melissa Leo en Martha Plimpton.

Deze film is de kroniek van een drie generaties van toneelspelers, filmacteurs en varieté-artiesten, die met elkaar in een groot landhuis, The Hamptons, wonen. Ze vormen veel eerder een gemeenschap dan een hechte familie.

Venice/Venice

1992 | Experimenteel

Verenigde Staten 1992. Experimenteel van Henry Jaglom. Met o.a. Henry Jaglom, Nelly Alard, Melissa Leo, Suzanne Bertish en Daphna Kastner.

Jaglom`s (negende) film-over-de-film is uitsluitend interessant voor zijn fans en die schijnt hij te hebben in Venice in Californi[KA3]e, waar de film eindigt. Het grootste gedeelte gaat over het Filmfestival van Veneti[KA3]e, waar Jaglom, alias Dean de enige (!) Amerikaanse inschrijving is. Mooie Française, journaliste Alard interviewt hem en ze lullen eindeloos, maar het gaat nergens over. Behalve de regie en de hoofdrol, schreef hij het scenario en monteerde hij de rolprent. Hanania Baer stond achter de camera.

Unbecoming Age

1992 | Komedie, Fantasy

Verenigde Staten 1992. Komedie van Alfredo Ringel, Deborah Taper Ringel en Deborah Ringel. Met o.a. Diane Salinger, John Calvin, Priscilla Pointer, George Clooney en Colleen Camp.

Salinger wordt veertig en zit met die - voor vrouwen - magische verjaardag danig in de maag. Tot onthutsing van haar man Calvin en haar kinderen pretendeert zij, via een betoverde luchtbel, als acht-jarig meisje op het mentale vlak maar fysiek als veertig-jarige vrouw door het leven te gaan. Dat zou aanleiding kunnen geven tot wat komische situaties maar die ontbreken bijna helemaal in het script van Meredith Baer en Geof Prysirr, dat ge[KA3]inspireerd lijkt op Hawks` MONKEY BUSINESS (1962). Een meer mislukt regiedebuut kon het echtpaar Ringer zich niet indenken. Allicht uit pure schaamte (of commerciële oogmerken) werd de oorspronkelijke titel voor videodistributie veranderd in THE MAGIC BUBBLE.

Stormy Weathers

1992 | Mysterie, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1992. Mysterie van Will Mackenzie. Met o.a. Cybill Shepherd, Roy Thinnes, Robert Beltran, Diane Salinger en Tony Lo Bianco.

De mooie en rijpe Samantha 'Sam' Weathers is privé*-*detective in Los Angeles. Zij krijgt de opdracht van een aantrekkelijke Italiaanse aristocraat om een vermist familielid op te sporen. Bij het onderzoek komen echter ook verdachte zaakjes boven water, zoals een omvangrijke drugssmokkeloperatie, een onopgeloste zaak rond meerdere moorden en informatie die de carrière van een vrouwelijk congreslid ernstig kunnen schaden. Sam riskeert haar leven en haar hart bij haar streven om achter de waarheid te komen

Street of Dreams

1988 | Mysterie, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1988. Mysterie van William A. Graham. Met o.a. Ben Masters, Morgan Fairchild, John Hillerman, Diane Salinger en Michael Cavanaugh.

Private-eye Masters redt de mooie Fairchild uit handen van een belager en komt daardoor terecht in een wespennest. Een dag later is zij verdwenen. Haar man, een filmregisseur die werkte met geld van de maffia, wordt vermoord aangetroffen terwijl het scenario voor zijn nieuwste film spoorloos is. Zij is verdachte nummer een, maar Masters is de enige die een verband legt tussen het verdwenen scenario en de moord. Er volgen nog meer moorden. Naar de roman Good Night And Good Bye van Timothy Harris brouwde scenarist Bill Stratton een Raymond Chandler-achtige intrige, waarvoor op zijn minst een Bogart en Bacall nodig waren geweest. Wat overblijft is een ingewikkeld, vaag en niet te pruimen plot. Hillerman, als de schrijver van het gestolen scenario, is de enige die zijn rol met overtuiging neerzet. Fotografie van Dennis Lewiston.

Verne Miller

1987 | Misdaad

Verenigde Staten 1987. Misdaad van Rod Hewitt. Met o.a. Scott Glenn, Barbara Stock, Thomas G. Waites, Lucinda Jenney en Sonny Carl Davis.

Een domme vertoning naar een waar gebeurd verhaal met Glenn, die zeer eenzijdig speelt over een voormalige sheriff uit South Dakota, die van 1920 - 1940 een berucht gangster was. De film staat stijf van het geposeer en is vol ongebreidelde ijdelheid zonder enige logika of diepte.

The Morning After

1986 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1986. Thriller van Sidney Lumet. Met o.a. Jane Fonda, Jeff Bridges, Raul Julia, Diane Salinger en Richard Foronjy.

Na wat? Daar gaat het om in The morning after. Actrice op retour Alex (Fonda) wordt wakker naast een dode man. Ze was, zoals vaker, dronken. Maar verder? 'He had a heart attack?' vraagt haar vervreemde echtgenoot Jackie (Julia) over de telefoon. 'Yeah,' zegt Alex, 'from a knife in the chest.' Heeft Alex het gedaan in een vlaag van verstandsverbijstering, of haar gladde echtgenoot, of de begrijpende Turner (Bridges) die ze toevallig tegenkomt en die haar wil helpen? The morning after had, de plot welbeschouwd, gemakkelijk standaard of zelfs B kunnen worden. Maar Fonda's verbijsterend oprechte optreden - genomineerd met een Oscar - voorkomt dat. Daarnaast speelt Bridges als geen ander losjes een 'too good to be true'-type, wat hem verdacht maakt en de film meer diepgang geeft. De spanning wordt gecompleteerd door eng duistere beelden binnenshuis, eng lichte open plekken buiten en schrille muziek die voortdurend op het verkeerde been zet.

Pee-wee's Big Adventure

1985 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1985. Familiefilm van Tim Burton. Met o.a. Pee-wee Herman, Elisabeth Daily, Mark Holton, Diane Salinger en Tony Bill.

Een film met de cartoon-achtige Pee-wee, een negen-jarige jongen in het lichaam van een volwassene. De paar goede grappen, bij voorbeeld als Pee-wee zijn gestolen fiets zoekt, volstaan niet voor een avondvullende film. De beste scène: de Alamo- tocht. Goede muziek van Danny Elfman. Pee Wee Herman is de schuilnaam van Paul Reubens.

Creature

1984 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1984. Horror van William Malone. Met o.a. Stan Ivar, Wendy Schaal, Lyman Ward, Robert Jaffe en Annette McCarthy.

Schaamteloos ALIEN-plagiaat waarin een ruimte-expeditie op een onherbergzame planeet wordt uitgeroeid door een vies, glibberig monster. Wegens gebrek aan middelen komt het monster enkel op het einde even kort in beeld, en ontlokt vanwege z`n opvallende gelijkenis met het Michelin-mannetje luide lachsalvo`s. `Komisch` hoogtepunt van de film is echter de totaal onverwachte terugkeer van een bemanningslid dat al tijdens de eerste tien minuten door het monster was gedood. Als de andere overlevende verbouwereerd vraagt waar-ie zo plots vandaan komt, antwoordt de man nors: I got lost, O.K.? (Ik was verdwaald, ja !) Verbijsterend puin. Alternatieve titel: THE TITAN FIND.