Hubert Noël: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Une si gentille petite fille

1977 | Horror

Frankrijk​/​​Canada 1977. Horror van Eddy Matalon. Met o.a. Sylvie Lenoir, Randi Allen, Michel Paulin, Cathy Gimble en Evelyne Selena.

Een ironische titel voor een onge[KA3]inspireerde plagiaat van THE EXORCIST van William Friedkin (1973). Het enige verschil is dat de duivel niet in een antiek beeldje zit maar in een pop. Wanneer de ogen uitgestoken worden, wordt een meisje dat er behagen in schept mensen en beesten af te maken, bevrijd van de hekserij. Groots aangezette effecten. Een komisch geheel, kortgezegd, vanwege alle overdrijving. De muziek laten we voor wat die is.

Un Mari a prix fixe

1965 | Komedie

Frankrijk 1965. Komedie van Claude de Givray. Met o.a. Anna Karina, Roger Hanin, Gabrielle Dorziat, Gregor von Rezzori en Hubert Noël.

Een verwende jongedame heeft onvoorzien een blauwtje gelopen. In de trein ontmoet ze een man die zich laat omkopen tot het spelen van haar echtgenoot, om zo haar gekrenkte trots te wreken. Een cinefiele poging om de vooroorlogse screwball comedy uit Hollywood na te volgen, strandt op het al te simpele scenario en de onhandige regie die elke grap de mist in helpt. De zoveelste poging van Hanin om zich te bewijzen als een Franse Cary Grant blijkt opnieuw een mislukking.

Piège pour Cendrillon

1965 | Drama, Thriller, Erotiek

Frankrijk 1965. Drama van André Cayatte. Met o.a. Dany Carrel, Madeleine Robinson, Jean Gaven, Hubert Noël en René Dary.

Een jonge vrouw is na een brand verminkt en lijdt aan geheugenverlies. Ze wordt opgenomen door de secretaresse van een overleden zakenvrouw die het fortuin aan haar nichtje heeft nagelaten, maar weet niet wie van de twee nichten zij is, ook omdat de geliefden van beide vrouwen elk zeggen haar te herkennen. Dan ontdekt ze dat de nichten elkaar naar het leven stonden, opgestookt door de secretaresse. De film aarzelt tussen een thriller en een meer filosofische pretentie van indentiteitsvragen à la Pirandello, maar volstaat er uiteindelijk mee om Carrel zo vaak mogelijk in staat van ontkleding te tonen. Niet bezienswaardig genoeg voor zo'n lange film.

Les Bonnes causes

1963 | Drama, Mysterie, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1963. Drama van Christian-Jaque. Met o.a. Marina Vlady, Pierre Brasseur, Virna Lisi, Umberto Orsini en José Luis de Vilallonga.

Een vrouw heeft haar zieke echtgenoot vermoord en heeft de verdenking geladen op diens particuliere verpleegster. De rechter van instructie (Bourvil) vermoedt de waarheid, maar moet het opnemen tegen een briljant pleiter die ook nog de minnaar van de moordenares is. Deze thriller over klassejustitie heeft een pittig en wijdlopig dialoog die alle kansen geeft aan de tegenpolen als Bourvil en Brasseur. De ironische ontknoping waarbij de misdaad toch gestraft wordt komt wel heel erg uit de lucht vallen. Het scenario is van de regisseur en Paul Andréota naar de roman van Jean Laborde.

Boulevard

1960 | Drama

Frankrijk 1960. Drama van Julien Duvivier. Met o.a. Jean-Pierre Léaud, Monique Brienne, Magali Noël, Pierre Mondy en Jacques Duby.

Eén jaar na Truffauts Nouvelle Vague-mijlpaal Les 400 coups draaide vakman-van-de-oude-stempel Duvivier (Pépé le Moko, La Bandera) met Boulevard zijn eigen Léaud-kroniek van een moeilijke jeugd. In de Parijse rosse buurt Pigalle moet de 16-jarige Jojo (Léaud) zich vrijwel alleen staande houden. Rotte stiefmoeder, flutbaantjes, armoede, dubieus gezelschap, liefde en andere misère krijgen hem er echter nét niet onder. Ouderwets goed scénario en béton, een natuurlijk spelende Léaud, treffend volkse nevenrollen en de prachtige fotografie van Roger Dormoy leveren een laat maar fraai poëtisch-realistisch staaltje qualité française op.

Le bossu

1959 | Avonturenfilm, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van André Hunebelle. Met o.a. Jean Marais, Bourvil, Sabina Sesselman, François Chaumette en Hubert Noël.

Frankrijk, begin achttiende eeuw. De hertog van Nevers wordt aangevallen door schurken, in dienst van een rivaal. Zijn vriend Henri de Lagardère (Marais) probeert hem te verdedigen, maar de overmacht is te groot. De hertog overleeft het niet, De Lagardère ontsnapt, en vlucht met de jonge dochter van de hertog naar Spanje. Met zijn vriend Passepoil (Bourvil) neemt hij later wraak op de boosdoeners. Fijne swashbuckler met opwindend zwaardgekletter (gechoreografeerd door olympisch schermer André Gardère), achtervolgingen te paard, kuise romantiek en charmante, wat ouderwetse humor.

Madame de...

1953 | Komedie, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1953. Komedie van Max Ophüls. Met o.a. Danielle Darrieux, Charles Boyer, Vittorio De Sica, Jean Debucourt en Jean Galland.

Vermaard meesterwerk over schone schijn en hol decorum, gebaseerd op de roman van Louise de Vilmorin. Actrice Darrieux (8 Femmes) overtuigt als de verveelde titelheldin die haar verstandshuwelijk in Parijs anno 1900 verlucht met nutteloze aankopen en dito minnaars terwijl haar vooraanstaande echtgenoot zich vermaakt met een buitenvrouw. Geen vuiltje aan de geparfumeerde lucht, totdat de echtelieden hun sociale positie zien wankelen vanwege de escapades. Een topstuk uit het rijke oeuvre van Ophüls, bewonderd vanwege het inventieve gebruik van camerakranen en -rails die de jaren 50-kijker een uniek perspectief gaven.

Monsieur Fabre

1951 | Biografie, Historische film

Frankrijk 1951. Biografie van Henri Diamant-Berger. Met o.a. Elina Labourdette, Elisabeth Hardy, Espanita Cortez, France Descaut en Catherine Cullaz.

Gedramatiseerde film over het leven van Jean-Henri Fabre (Fresnay) een wetenschapper uit de Provence, die de geschiedenis is ingegaan als insektenkenner (entomoloog). Het verhaal speelt ten tijde van het Seconde Empire van Napoleon III (Bertin), die van 1852 tot 1870 keizer van Frankrijk was. De film is vooral curieus door het camerawerk van Claude Renoir. Het scenario is van regisseur Diamant-Berger en Jack Kirkland naar een idee van W. Futter.

Interdit au public

1949 | Komedie

Frankrijk 1949. Komedie van Alfred Pasquali. Met o.a. Mary Marquet, Jacqueline Gauthier, Mona Goya, Micheline Valmonde en Camille Fournier.

In Parijs vindt de première van een stuk van een succesvol schrijver plaats. Familie en vrienden zijn aanwezig. Iedereen doet heel opgewonden tussen het beginteken van de voorstelling en het vallen van het doek. Het thema zou Antonioni ongetwijfeld hebben gelegen, maar deze film verzandt in onbenullig mondain gebabbel. De mise-en-scène van een onbekend regisseur, onder 'supervisie' van Richard Pottier, doet er nog een schepje bovenop.