Mona Seefried: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Herzdamen an der Elbe

2013 | Komedie

Duitsland 2013. Komedie van Thomas Nennstiel. Met o.a. Thekla Carola Wied, Mona Seefried en Katerina Jacob.

Maria Lieblich heeft met twee vriendinnen een restaurant, maar financieel staan ze er niet goed voor. Dan krijgen ze de kans een grote opdracht binnen te halen. De opdrachtgever is echter niet te vertrouwen.

Annas Geheimnis

2008 | Drama

Duitsland 2008. Drama van Jan Ruzicka. Met o.a. Jutta Speidel, Susanne Schäfer, Dietrich Hollinderbäumer, Peter Bongartz en Anna Hausburg.

Een kinderloos, maar gelukkig getrouwd stel krijgt problemen als de 16-jarige buitenechtelijke dochter van de vrouw plotseling opduikt. Want zowel de man van de vrouw als de biologische vader van het kind weten van niets.

Polizeiruf 110: Der scharlachrote Engel

2005 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2005. Misdaad van Dominik Graf. Met o.a. Edgar Selge, Michaela May, Nina Kunzendorf, Martin Feifel en Claudia Messner.

Een kinderloos, maar gelukkig getrouwd stel krijgt problemen als de 16-jarige buitenechtelijke dochter van de vrouw plotseling opduikt. Want zowel de man van de vrouw als de biologische vader van het kind weten van niets.

O Palmenbaum

2000 | Komedie, Familiefilm, Romantiek

Duitsland​/​​Oostenrijk 2000. Komedie van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Martina Gedeck, Erwin Steinhauer, Johanna von Koczian, Gregor Bloéb en Mona Seefried.

Vervolg op de kerstkomedie Single Bells (1998) van de Oostenrijkse cameraman Xaver Schwarzenberger en editor/echtgenote Ulrike 'Ulli' Schwarzenberger. Waarin het nog steeds verliefde stel Kati (Gedeck) en Jonas (Steinhauer) in het huwelijksbootje tracht te stappen. Mauritius lijkt daarvoor het ideale oord: zonnig, strandig en geruststellend ver weg van de bemoeizuchtige achterban. Toch krijgen in dit lopendebandwerkje van braaf burgermansvermaak diverse familieleden lucht van de samenzweerdersplannen. Uit de cast klom alleen actrice Gedeck sindsdien succesvol naar substantiëler werk. Veterane Johanna von Koczian (Berlijn, 1933), te zien in een bijrol, is ook bekend als zangeres en schrijfster.

Single Bells

1998 | Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1998. Komedie van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Martina Gedeck, Gregor Bloéb, Mona Seefried, Erwin Steinhauer en Thomas Beyrhofer.

Kati Treichl (Gedeck), die in de reclame een dikke boterham verdient en 35 jaar is, besluit vlak voor de Kerst dat haar vriend Jonas met haar moet gaan trouwen zodat ze een gezin met kindertjes kunnen stichten. Onvoorbereid en verafschuwd door de gedachte alleen al wijst Jonas het idee onmiddellijk af, waarop Kati de gezamenlijke kerstvakantie annuleert. In plaats daarvan verwacht Kati dat ze kerst gaat doorbrengen in de intieme familiesfeer bij haar getrouwde zuster Luise (Seefried). Maar de idylle blijkt een illusie. In plaats van vrede op aarde, is Kati in een regelrechte familie-guerrilla beland. Amusant verhaal, competent gespeeld, waarbij Gedeck duidelijk de zaak trekt. Het voorspelbare scenario is van Ulli Schwarzenberger.

Vater wider Willen

1995 | Familiefilm, Komedie, Muziek

Duitsland 1995. Familiefilm van Peter F. Bringmann. Met o.a. Christian Quadflieg, Suzanne von Borsody, Ulrike Panse, Silvie Gerold en Anna Schmidt.

Max Oldendorf (Quadflieg) is dirigent in M[KA3]unchen. Zijn vrouw Ingrid (Von Borsody) is onderzoekster aan de universiteit. Ze zijn gescheiden en hebben drie dochters: Gitti (Schmidt) is dertien, Marlene (Gerold) is zestien en Beatrice (Panse) is negentien en eerstejaars medicijnen. De meiden wonen bij moeder, hetgeen vader prima uitkomt om zijn aandacht te verdelen over een knappe, getalenteerde fluitiste Tanja Behrend (Brennicke) en buitenissige journaliste Eva Nori (Campbell). Ingrid krijgt de kans om een jaar naar het Andesgebergte in Zuid-Amerika te gaan voor onderzoek in Chili, omdat een collega ziek is geworden. Voor de kinderen wil ze het eigenlijk niet doen, maar Bea voorkomt nog net dat moeder afzegt. De drie meiden gaan naar hun vader, die volkomen onvoorbereid is op hun komst. De huishoudster zegt op, maar dat wordt gelukkig opgevangen door zijn schoonmoeder. Hoewel dirigent Oldendorf moet leren om de toon te zetten in zijn eigen kamerorkestje, dat op den duur zo goed is, dat de dochters niet meer weg willen tot grote teleurstelling van hun vroegtijdig teruggekeerde moeder. Dit leidt dan weer tot een toenadering met vader. Ouderwetse familiekomedie met muziekstukken die er goed bij gekozen zijn, van W.A. Mozart, Joseph Hayden, Joahnnes Brahms, Maurice Ravel, Fredéric Chopin, Ludwig van Beethoven, Franz Schubert en Carl Orff. Tv-uitzending van deze lange film, die meestal in drie delen wordt vertoond, trok zoveel kijkers in de dagen tussen Kerst en Nieuwjaar 1995, dat besloten werd een dertien-delige serie te maken, die in 1998 van start ging met een indrukwekkende lijst van nog veel meer interessante klassieke componisten w.o. Evard Grieg, Camille Saint-Saens, Richard Wagner, Georges Bizet, Carl Maria von Weber, Franz Liszt, G.F. Händel, Erik Satie, Felix Mendelssohn-Bartoldy, Giocchino Rossini, J.S. e.v.a. De rollen van Panse als Bea en Gerold als Marlene zijn in de tv-serie vervangen door Nina Bagusat en Rita Lengyel. Hoewel het verhaal van Herbert Lichtenfeld en Henriette Piper van dik-hout-zaagt-men-planken is, is de vermenging met de muziek, origineel en verheft het geheel. Spelprestaties en regie zijn heel behoorlijk.

Polizeiruf 110: Abgründe

1995 | Misdaad

Oostenrijk​/​​Duitsland 1995. Misdaad van Susanne Zanke. Met o.a. Helmut Berger, Andrea Eckert, Robert Hauer-Riedl, Georg Schuchter en Mona Seefried.

Voor de buitenwereld vormt het echtpaar Clara (Seefried) en Klaus Benning (Schuchter) met hun kinderen (Rot en Brenner) een voorbeeldig en gelukkig gezin. De werkelijkheid is geen rozengeur en maneschijn: Clara heeft een bloedhekel aan Klaus, maar zij drinkt te veel. Van haar hart maakt zij geen moordkuil, ook niet tegenover haar dochter, een tiener, die later levenloos wordt gevonden. Uit de autopsie blijkt dat het kind zwanger was en politieman Gerhard Wallek (Berger) en zijn collega Sandra Schneider (Eckert) komen erachter dat Klaus geen alibi heeft. Walleks chef (Heuer-Riedl) volgt de vorderingen van het onderzoek voortdurend en helpt zijn speurdersduo bij de oplossing. Na de Duitse hereniging werd gepoogd om in TATORT-stijl deze van oorsprong Oostduitse serie uit te breiden met gebieden en steden door heel Duitsland. Daarbij hoorde ook een stukje buitenland, Zwitserland en Oostenrijk. Later is men van dit idee teruggekomen en in de Alpenrepubliek van Wilhelm Tell is het nooit tot een aflevering gekomen. Hoewel het scenario van Manfred Rebhandl in ware POLIZEIRUF-traditie is, is het toch een slap verhaaltje dat al honderdmaal beter en heel wat vaker door zijn DDR-collega`s was gepleegd. Berger is veel te goed als acteur voor het weinig indrukwekkende personage van smeris Wallek. Het doet gewoon verlangen naar de apparatsjiks uit het paradijs voor boeren en arbeiders van vadertje Honecker zoals gemoedelijke Hauptmann Fuchs (Peter Borgelt), de vriendelijke Oberleutnant H[KA3]ubner (J[KA3]urgen Frohriep) of de dienstklopperige Oberleutnant Zimmermann (Lutz Riemann) met het imago ` de volkspolitie is je beste kameraad`. Het camerawerk is van Franz Zecha. Heeft niets te maken met de gelijk getitelde aflevering van deze serie uit 1990 (van Richard Stein, nummer 139). Aflevering 174.

Beule oder Wie man einen Tresor knackt

1988 | Komedie

Duitsland 1988. Komedie van Ralf Gregan. Met o.a. Diether Krebs, Peter Bongartz, Dirk Dautzenberg, Oliver Stritzel en Mona Seefried.

Amateur-inbrekers Dautzenberg en Stritzel hebben de brandkast van een reclamebureau gestolen. Als zij het zware joekel wegzeulen, krijgt Dautzenberg plotseling een hevige aanval van rugpijn. Noodgedwongen moeten zij de safe onderweg achterlaten. Ze verstoppen de zware kast in een mesthoop van een volkstuintje. De ambtenaar Krebs, bijgenaamd Beule, vindt de schat. Hij dagdroomt dat hij de geldelijke inhoud ervan onmiddellijk besteden kan aan allerlei aangename zaken, maar in plaats daarvan is het uitsluitend kommer en kwel. Kinderlijke Duitse humor, zo flauw dat niet-Germanen - en dat zijn er heel veel - er helemaal niet om lachen kunnen. Naar het gelijknamige verhaal van Peter Mathews en Robert Klugmann die ook het scenario voor hun rekening namen, dat dan weer bewerkt door regisseur Gregan. Camerawerk van Michael Steinke.