Armand Marco: camera.
Er zijn 2 films gevonden.

L'homme sur les quais

1993 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Canada 1993. Drama van Raoul Peck. Met o.a. Jennifer Zubar, Toto Bissainthe, Jean-Michel Martial, Patrick Rameau en Mireille Metellus.

Tijdens het tergend lange schrikbewind (1957-1986) van de Haïtiaanse dictator François en zoon Jean-Claude Duvalier, alias Papa en Baby Doc, werd de bijgelovige bevolking geterroriseerd door de Tontons Macoutes. In L'homme sur les quais, spelend in de jaren zestig, worden de ondergedoken Sarah (Zubar) en haar twee zusjes geconfronteerd met deze levensgevaarlijke paramilitaire milities. Nemesis van de kinderen, van wie de ouders het land zijn ontvlucht, is Janvier, een sadist waarvan de rillingen over je ruggengraat kruipen. De in 1953 in Port-au-Prince geboren Peck (Lumumba) draaide zijn soms akelige drama niet op Haïti, maar in de aangrenzende Dominicaanse Republiek.

Au nom du père et du fils

1992 | Drama, Romantiek, Misdaad

Frankrijk 1992. Drama van Patrice Noia. Met o.a. Patrice Noia, Judicaël Noia, Carolina Rosi en Pierre Paolo Capponi.

Regisseur/scenarioschrijver/producent Noia is van oorsprong geluidstechnicus bij de film. Deze film, waarin hij met zijn eigen zoon de hoofdrol speelt is grotendeels autobiografisch. Noia`s vader, metselaar van beroep kwam net zoals vele anderen tijdens een crisisperiode uit Itali[KA3]e en vestigde zich met de hoop op een nieuw bestaan in Z.W. Frankrijk (in casu het D[KA1]epartement des Landes). In 1978 wordt Noia`s vader in de buurt van Bordeaux vermoord. Noia, de hoofdrolspeler, neemt zijn zoon (Judica[KA3]el) mee in een felrode Ferrari naar het Z.W. en vervolgens naar zijn roots in Itali[KA3]e. Hier vermengt de film Dichtung en Wahrheit. Ze nemen onderweg een lifter mee, Salvatore (Capponi) die in feite een dief blijkt te zijn (hij pikt zelfs de auto). De zoon van Noia beleeft een romance met de mooie Giulia (Rosi), die stuk loopt als vader probeert haar te veroveren. Tegen het einde van de film maakt vader Noia zoon Judica[KA3]el duidelijk dat de moord op zijn grootvader voor hem een leegte veroorzaakte, waardoor Judica[KA3]el extra aandacht krijgt. De toenadering is dan een feit. Noia heeft te veel willen vermengen - een toeristische reis door zijn geboorteland (Sienna, Rome, Napels), een trauma en de vader-zoon verhouding opgeklopt met een melodramatische intrige. De film heeft eronder geleden en dat is jammer. Het camerawerk is van Armand Marco.